Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 24 januari 2007, 03:00   #141
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Je leest wat je wil lezen. Ik denk dat je heel erg kwaad moet worden als je ziet dat sommige mensen slechts 38u/week werken. Dat die mensen na hun werk en in 't weekend dingen doen als boeken lezen, familie bezoeken, hun huishouden doen. En niet continu zitten werken om de pensioenen van de ouderen te betalen. Liefst 100u/week, als het even kan.
Ik heb die dingen de laatste maanden gemist, omdat ik te druk bezig was met m'n werk af te werken (dat dus nog niet klaar is). Dat ik die dingen zou doen terwijl ik werkloos ben, is dan ook een schande voor meneer. Want stel je voor dat een werkloze zich even zou ontspannen. Dat hij niét 18u/dag bezig is met werk zoeken. Ho ho. Misschien moeten we maar een inspecteur afsturen op al die werklozen. Die controleert of de werkloze wel om 6u op is, zodat hij om 8u kan beginnen werk zoeken. Die controleert of de werkloze niet meer dan een half uur middagpauze neemt. Die controleert of de werkloze ook 's avonds, na het eten, verder doet met werk zoeken. Want andere dingen doen dan werk zoeken, dat is verboden. En niet vóór 11u 's avonds stoppen, want anders raak je je uitkering kwijt.
Nee hoor, ik ben blij dat ze nu maar 38 uur meer moeten werken.
Maar madam denkt dat werkloosheid een alternatief inkomen is voor iedereen die een jaartje gewerkt heeft.
Gelooft ge nu echt dat ik geen familiebezoeken aflegde toen ik nog 45 uur per week moest werken ?
We hadden toen zelfs geen wasmachine, moesten zelf onze kousen stoppen en een lap op het gat in onze broek naaien. En dan hadden we nog de tijd om bijscholing te volgen en ons gratis in te zetten voor onze idealen waar nu nietsnutten voor betaald worden.
Toegegeven, ze kunnen beter schrijven dan ik. Maar zolang ze er niet voor betaald werden hadden ze geen interesse.
Bobke is offline  
Oud 24 januari 2007, 03:08   #142
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Als het zo makkelijk is, dan kan het ook niet moeilijk voor je zijn om tegen overmorgen een job gevonden te hebben voor mij.
Vandaag al.
Ik weet wel dat hij niet geschikt zal zijn voor u.
Ge moet zelfs niet kunnen schrijven.
Citaat:
ROFL. Want jij bent de enige op deze planeet
Gelukkig bent u dat niet.
Ik denk dat ge niet eens zou overleven.
Citaat:
Wat ik in werkelijkheid zou willen is dat je gewoon op niemand beroep doet.
De levensvreugde van je naasten kan er enkel door stijgen.
Denk ik niet, mijn naasten doen regelmatig beroep op mij, ik doe het immers gratis.
Bobke is offline  
Oud 24 januari 2007, 03:14   #143
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denk ik niet, mijn naasten doen regelmatig beroep op mij, ik doe het immers gratis.

Dat moest natuurlijk zijn " Dat denk ik niet"
Mijn draadloos toetsenbord mist blijkbaar af en toe een aanslag waardoor ik het soms wat korter maak. Dat spaart mij wat naleeswerk.
Bobke is offline  
Oud 24 januari 2007, 03:19   #144
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee hoor, ik ben blij dat ze nu maar 38 uur meer moeten werken.
Maar madam denkt dat werkloosheid een alternatief inkomen is voor iedereen die een jaartje gewerkt heeft.
Gelooft ge nu echt dat ik geen familiebezoeken aflegde toen ik nog 45 uur per week moest werken ?
We hadden toen zelfs geen wasmachine, moesten zelf onze kousen stoppen en een lap op het gat in onze broek naaien. En dan hadden we nog de tijd om bijscholing te volgen en ons gratis in te zetten voor onze idealen waar nu nietsnutten voor betaald worden.
Toegegeven, ze kunnen beter schrijven dan ik. Maar zolang ze er niet voor betaald werden hadden ze geen interesse.
Een werkloosheidsuitkering is inderdaad een vervangingsinkomen voor iedereen die zijn job kwijtraakt en het vastgelegde minimum aantal arbeidsdagen gepresteerd heeft, tot hij/zij een nieuwe job heeft gevonden. We wéten nu al dat ge daar problemen mee hebt, je hoeft dat niet iedere keer opnieuw te vertellen.
Je doet me trouwens meer en meer denken aan mijn vroegere geflipte overbuurvrouw die soms op straat stond te schreeuwen dat het leven niet eerlijk was. Dan sprak ze jongeren aan van "hebde gij den oorlog meegemaakt? Nee eh? Allemaal nietsnutten zijn jullie. Verwende nietsnutten".
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 24 januari 2007, 03:23   #145
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vandaag al.
Ik weet wel dat hij niet geschikt zal zijn voor u.
Ge moet zelfs niet kunnen schrijven.
Prima. In ruil voor uw pensioen moogt ge dan mijn tegels met een tandenborstel komen kuisen.


Citaat:
Gelukkig bent u dat niet.
Ik denk dat ge niet eens zou overleven.
Dat is waar. Ik ben immers niet onsterfelijk.

Citaat:
Denk ik niet, mijn naasten doen regelmatig beroep op mij, ik doe het immers gratis.
Ja, want die nietsnutten van een jongeren van tegenwoordig eh, dat doet nooit nog iets gratis voor een ander.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 24 januari 2007, 03:36   #146
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Een werkloosheidsuitkering is inderdaad een vervangingsinkomen voor iedereen die zijn job kwijtraakt en het vastgelegde minimum aantal arbeidsdagen gepresteerd heeft, tot hij/zij een nieuwe job heeft gevonden. We wéten nu al dat ge daar problemen mee hebt, je hoeft dat niet iedere keer opnieuw te vertellen.
Je doet me trouwens meer en meer denken aan mijn vroegere geflipte overbuurvrouw die soms op straat stond te schreeuwen dat het leven niet eerlijk was. Dan sprak ze jongeren aan van "hebde gij den oorlog meegemaakt? Nee eh? Allemaal nietsnutten zijn jullie. Verwende nietsnutten".
Ik kan uw geflipte buurvrouw best wel begrijpen als die jongeren uw mentaliteit hadden en dachten dat anderen maar voor hen moeten werken.
Maar zeg eens, ge vindt ook dat ge rechtstreeks van uw grootouders moet erven en dat we de gepensioneerden in Benidorm maar wat zwaarder moeten belasten zeker ?
Bobke is offline  
Oud 24 januari 2007, 03:40   #147
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ja, want die nietsnutten van een jongeren van tegenwoordig eh, dat doet nooit nog iets gratis voor een ander.
Gelukkig zijn er ook anderen maar die kunnen niet zo goed schrijven.
Bobke is offline  
Oud 24 januari 2007, 03:42   #148
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Prima. In ruil voor uw pensioen moogt ge dan mijn tegels met een tandenborstel komen kuisen.
Zo ken ik u.
Ge wilt betaald worden om anderen te doen werken.
Bobke is offline  
Oud 24 januari 2007, 11:27   #149
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Een werkloosheidsuitkering is inderdaad een vervangingsinkomen voor iedereen die zijn job kwijtraakt en het vastgelegde minimum aantal arbeidsdagen gepresteerd heeft, tot hij/zij een nieuwe job heeft gevonden. We wéten nu al dat ge daar problemen mee hebt, je hoeft dat niet iedere keer opnieuw te vertellen.
Alsof het systeem niet wordt misbruikt. Trouwens men moet geen vastgelegd minimum aantal arbeidsdagen gepresteerd hebben, zelfs een onderwijsrichting afmaken is sinds een tiental jaren geen voorwaarde meer. Men duikelt gewoon in het systeem.
En het grote probleem is niet dat ik daar eventueel problemen mee heb, maar wel dat het ganse sociale stelsel in zijn voegen begint te kraken, omdat het financieel ondraaglijk aan het worden is (en dit ondanks het feit dat Belgie zowat de koploper is, wat rsz/belastingsontvangsten betreft).

Laatst gewijzigd door Bob : 24 januari 2007 om 11:28.
Bob is offline  
Oud 24 januari 2007, 22:22   #150
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik kan uw geflipte buurvrouw best wel begrijpen als die jongeren uw mentaliteit hadden en dachten dat anderen maar voor hen moeten werken.
Probleem in uw argumentatie is natuurlijk wel dat ik die mentaliteit niet héb.
Jij WIL gewoon dat anderen zo denken, dan heb je tenminste eens iets om je op af te reageren als je 's nachts weer niet kunt slapen.

Citaat:
Maar zeg eens, ge vindt ook dat ge rechtstreeks van uw grootouders moet erven en dat we de gepensioneerden in Benidorm maar wat zwaarder moeten belasten zeker ?
niet bepaald, maar als het je gelukkig maakt om dat te denken, ga je gang.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 24 januari 2007, 22:24   #151
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gelukkig zijn er ook anderen maar die kunnen niet zo goed schrijven.

oeeeeeeeh ja, die nynorsk durft eens spreektaal te gebruiken op een forum .
En Bobke, die geen vijf posts na elkaar kan lezen zonder de draad van de discussie kwijt te raken, heeft dat natuurlijk gezien. Proficiat.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 24 januari 2007, 22:25   #152
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo ken ik u.
Ge wilt betaald worden om anderen te doen werken.
Eigenlijk niet, maar ik probeer me in te leven in jouw manier van denken.
En het helpt ons blijkbaar om op dezelfde lijn te komen, "zo ken ik u".
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 24 januari 2007, 22:31   #153
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alsof het systeem niet wordt misbruikt. Trouwens men moet geen vastgelegd minimum aantal arbeidsdagen gepresteerd hebben, zelfs een onderwijsrichting afmaken is sinds een tiental jaren geen voorwaarde meer. Men duikelt gewoon in het systeem.
En het grote probleem is niet dat ik daar eventueel problemen mee heb, maar wel dat het ganse sociale stelsel in zijn voegen begint te kraken, omdat het financieel ondraaglijk aan het worden is (en dit ondanks het feit dat Belgie zowat de koploper is, wat rsz/belastingsontvangsten betreft).
Het is niet omdat het systeem misbruikt wordt dat je het systeem moet afschaffen. De misbruiken tegengaan moet volstaan.

Maar je beweert dus dat de informatie op de websites van de vdab, rva, hulpkas, vakbonden, overheid,... verkeerd is? Kun je enige ondersteuning geven voor je stelling dat er geen minimaal aantal arbeidsdagen moeten gepresteerd worden vooraleer je een werkloosheidsuitkering krijgt?
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 25 januari 2007, 11:44   #154
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Trouwens men moet geen vastgelegd minimum aantal arbeidsdagen gepresteerd hebben, zelfs een onderwijsrichting afmaken is sinds een tiental jaren geen voorwaarde meer. Men duikelt gewoon in het systeem.
Daar vergist ge u in vrees ik.
Vroeger volstond het de onderwijsrichting af te maken, nu moet men inderdaad een minimum arbeidsdagen gepresteerd hebben.
Zelfs zonder onderbreking denk ik.
Als ik sommige verhalen mag geloven wordt daar zelfs duchtig misbruik van gemaakt.
Zo worden jongens die zes maand via interim aan het werk zijn voor twee dagen ontslagen en terug aangenomen. Zo kunnen ze jaren werken zonder uitkeringsgerechtigd te worden.
Dat is dan de andere kant van de medaille en dat hebben ze juist te danken aan mensen die denken dat werkloosheidsuitkering er is om hun toe te laten “eindelijk eens te doen wat ze al lang wilden doen maar geen tijd voor hadden, hun huis aan de kant te doen en eens een goed boek te lezen”.
Wanneer men echte maatregels zou nemen waren dergelijke smerige praktijken niet nodig.
Ik denk aan het beperken van de werkloosheid in de tijd.
Wie daar buiten valt kan kiezen, het aangeboden werk aannemen of herscholing volgen.
Bobke is offline  
Oud 25 januari 2007, 11:48   #155
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Probleem in uw argumentatie is natuurlijk wel dat ik die mentaliteit niet héb.
Dat is moeilijk te geloven van iemand die vindt al voldoende bijgedragen te hebben om nu maar eens een tijdje van de uitkeringen te genieten. Zeker als die persoon dat recht met hand en tand verdedigt.
Citaat:
Jij WIL gewoon dat anderen zo denken, dan heb je tenminste eens iets om je op af te reageren als je 's nachts weer niet kunt slapen.
niet bepaald, maar als het je gelukkig maakt om dat te denken, ga je gang.
Dat doe ik om u gezelschap te houden. Vergeet trouwens niet dat u van oordeel was dat ik de discussie ontvluchte als ik uw spelletje niet meespeel.
Bobke is offline  
Oud 25 januari 2007, 11:49   #156
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het is niet omdat het systeem misbruikt wordt dat je het systeem moet afschaffen. De misbruiken tegengaan moet volstaan.
100% mee eens.
Het eigenaardige is dat sommigen al beginnen panikeren zodra er voorstellen geformuleerd worden om die misbruiken tegen te gaan.
Een minimaal aantal arbeidsdagen moeten presteren vooraleer men een werkloosheidsuitkering krijgt volstaat niet.
Zodra het minimum bereikt is kan men zich immers straffeloos in de werkloosheid nestelen.
Zelfs zware fouten hebben maar een tijdelijke schorsing tot gevolg.
Bobke is offline  
Oud 25 januari 2007, 12:10   #157
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Maar je beweert dus dat de informatie op de websites van de vdab, rva, hulpkas, vakbonden, overheid,... verkeerd is? Kun je enige ondersteuning geven voor je stelling dat er geen minimaal aantal arbeidsdagen moeten gepresteerd worden vooraleer je een werkloosheidsuitkering krijgt?
Laat het kind in dat geval dan een andere naam hebben. Maar schoolverlaters hebben na een wachttijd van dacht 180 dagen (wachttijd waar nog kindergeld wordt uitbetaald) recht op een werkloosheidsuitkering, wachtuitkering genoemd. Tik desnoods op google "+werkloosheid +schoolverlaters" eens in.
Zou trouwens wel eens de cijfers willen zien, van degenen die in de werkloosheid duikelen via gepresteerde arbeidsdagen, en degenen die in de werkloosheid duikelen als schoolverlater.
Bob is offline  
Oud 25 januari 2007, 12:21   #158
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daar vergist ge u in vrees ik.
Vroeger volstond het de onderwijsrichting af te maken, nu moet men inderdaad een minimum arbeidsdagen gepresteerd hebben.
Zelfs zonder onderbreking denk ik.
Jullie brengen me aan het twijfelen. Heb het daarom nog eens opgezocht (webside acv). Maar de voorwaarden voor toelating van de wachtvergoeding is nog altijd hetzelfde van pakweg 8�*9 jaren terug :
-secundair onderwijs gevolgd, en examens afgelegd (doch geslaagd zijn is geen voorwaarde)
-wachttijd doorlopen (afhankelijk van de ouderdom, doch rond een half jaar)
De wachtvergoedingen zijn misschien iets lager dan de werkloosheidsvergoedingen, doch lopen op met de jaren.
Bob is offline  
Oud 25 januari 2007, 16:01   #159
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
bobke is het typisch voorbeeld van de gezapige zestiger die zijn schaapjes al lang op het droge heeft. hij zit veilig. hij heeft zijn huisje afbetaald, hij heeft zijn pensioentje.
en omdat HIJ veilig zit kan de rest van de samenleving (in casu de zwakkeren) stikken.
Als "Bobke" daar heeft voor gewerkt en "Bobke" is zoals gij stelt een gezapige zestiger, wel dan heeft "Bobke" dat allemaal verdiend. Wat betreft de door u aangehaalde "zwakkeren" zou u die zwakkere werklozen die zogezegd geen werk kunnen vinden maar wel in het zwart gaan klussen en in het zwart wel jobs doen waar ze 'niet" voor hebben gestudeerd en die ze in het "wit" weigeren als zijnde minderwaardig tegenover hun studierichting eten willen geven, gaat veel volk voor uw deur hebben. Dus wie is volgens u de "zwakkere", hij die braaf werkt en maandelijks zijn bijdrage aan de bodemloze staatskas stort of hij die van z'n uitkering leeft en rustig bijklust en een ander voor zijn uitkering laat opdraaien.
ERLICH is offline  
Oud 25 januari 2007, 18:07   #160
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Jullie brengen me aan het twijfelen. Heb het daarom nog eens opgezocht (webside acv). Maar de voorwaarden voor toelating van de wachtvergoeding is nog altijd hetzelfde van pakweg 8�*9 jaren terug :
-secundair onderwijs gevolgd, en examens afgelegd (doch geslaagd zijn is geen voorwaarde)
-wachttijd doorlopen (afhankelijk van de ouderdom, doch rond een half jaar)
De wachtvergoedingen zijn misschien iets lager dan de werkloosheidsvergoedingen, doch lopen op met de jaren.
Dat klopt.
De verwarring zit hem wellicht in de benamingen, een wachtvergoeding is inderdaad iets anders dan en werkloosheidsuitkering..
Bobke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be