Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2012, 22:14   #141
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Wij dienen die vluchtelingen op te vangen. En wel op de kosten van diegenen die de oorlog steunen, want het is hun verantwoordelijkheid, die burgerslachtoffers.
Zelf trouwens al ooit belastingen hier betaald, FC? Of enkel nog maar een kost betekend voor de maatschappij?

Zo is het natuurlijk wel gemakkelijk praten wat er met belastingsgeld moet gebeuren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:16   #142
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik zal het eens verbeteren: Iemand die het ongeluk had binnen de grenzen van het arbitraire gebied Afghanistan geboren te worden en een oorlog waaraan wij meehielpen wenste te ontvluchten is eindelijk het land uitgezet, ondanks de verwoede pogingen tot gemeenschaps-solidariteit van mensen met nog een greintje medeleven.
Correctie: Een zoveelste vluchteling die hier het land probeerde binnen te dringen en hier illegaal een toekomst wilde opbouwen heeft zijn plannen in het water zien vallen. En dat ondanks de steun uit de linkse mediahoek. In elk ander Europees land hadden ze hem ook al lang aan de deur gezet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:21   #143
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Een forummer zei het mooi op Facebook. Maggie zei: "Befehl ist Befehl".
Wat mooi gezegd zeg. Pure poëzie.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:25   #144
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Kritiek op het immigratiebeleid hebben is een ding, er valt veel terechte kritiek over te vellen.

Maar feestje bouwen omdat iemand wordt gedeporteerd is zodanig laag, dat mijn geloof in de mensheid vandaag een nieuw dieptepuntje heeft bereikt.


(straks komt er nog een kantinevrouwtje of een ander misbaksel over de islam hier lullen)
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:27   #145
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Maar feestje bouwen omdat iemand wordt gedeporteerd is zodanig laag, dat mijn geloof in de mensheid vandaag een nieuw dieptepuntje heeft bereikt.
Zeer aangrijpend.
Echt waar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:40   #146
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je bent bekend met de ontstaansgeschiedenis van deze monarchie?




Dat is niet wat de cijfers zeggen.

De witste en meest autochtone buurten en gebieden van Vlaanderen zijn de allergoedkoopste van het land in euro per m2. Nergens zo goedkoop als op dit platteland.

Mensen willen daar kennelijk gewoon liever niet wonen.
Ja, België is mijn territorium. Dat heeft niks te maken met de Romeinen, de Spaanse en Oostenrijkse Habsburgers, Napoleon, de Duitsers kortstondig tweemaal. Helemaal niks.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:47   #147
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Zeer aangrijpend.
Echt waar.
Vreselijk toch dit voorval he





































Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:57   #148
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Vreselijk toch dit voorval he





































Het uitgaansleven is er een beetje op vooruitgegaan vandaag!

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.

Laatst gewijzigd door Demper : 9 juli 2012 om 22:58.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 23:19   #149
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het uitgaansleven is er een beetje op vooruitgegaan vandaag!

Yep.

En straks gaan ze weer jagen op echte mannen:









En zo wordt wijk voor wijk overgenomen.

Je kijkt wel, maar kan niets doen....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 23:25   #150
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En straks gaan ze weer jagen op echte mannen:


Echt...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 23:26   #151
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Dat is nochtans zo, hoor. Veel Vlaamse meisjes gaan voor een neger of mocro of Turk.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 23:28   #152
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat is nochtans zo, hoor. Veel Vlaamse meisjes gaan voor een neger of mocro of Turk.
Ik zie heel andere dingen in het uitgaansleven.
Blijkbaar komen jullie niet veel buiten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 23:29   #153
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat is nochtans zo, hoor. Veel Vlaamse meisjes gaan voor een neger of mocro of Turk.
Logisch, want het eigenvolk mag alleen nog maar met condoom. Politiek correct neuqen dus. Geen wonder dat ze uitsterven...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 23:41   #154
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Grote delen van Afghanistan zijn inderdaad redelijk veilig ja. Anders zou de internationale aanwezigheid er niet afgebouwd worden.
Geloof je dat nu werkelijk zelf? Net zoals Irak nu veilig is zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ministerie van Buitenlandse Zaken van België
De veiligheidssituatie in Afghanistan is uiterst problematisch...

De veiligheid in Kaboel blijft problematisch maar is aanzienlijk beter dan in andere steden en op het plattenland...

De veiligheidssituatie van grote delen van de provincies is wisselend.

Over het algemeen, zijn het Zuiden en het Oost van het land absoluut te vermijden want het gevaar is er uiterst groot. Het Noorden, en, in een mindere mate, het Westen blijven zekerder dan de rest van het land.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ministerie van Buitenlandse Zaken van Nederland
Het reizen en verblijven in Afghanistan voor niet-essentiële doeleinden wordt ontraden.

Sinds de val van de Taliban eind 2001 is in Afghanistan een proces van politieke en economische wederopbouw op gang gekomen. Ondanks de intensieve en grootschalige steun van de internationale gemeenschap verloopt dit proces nog moeizaam.

Op diverse plaatsen in het land, ook in de provincies direct rond Kabul en in Kabul zelf vinden nog altijd incidenten en aanslagen plaats. Daarbij worden ook zuiver civiele doelen aangevallen. Zowel Afghanen als buitenlanders vormen een doelwit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door US Department of State
The Department of State warns U.S. citizens against travel to Afghanistan. ...

No part of Afghanistan should be considered immune from violence, and the potential exists throughout the country for hostile acts...

The security situation remains volatile and unpredictable throughout the country...

Kabul and its suburbs are also considered at high risk for militant attacks, including rocket attacks, vehicle-borne IEDs, direct-fire attacks and suicide bombings.
Beweren dat het daar redelijk veilig is, is dus nogal belachelijk. Tenzij je die 'redelijk' met een korrel of beter pot zout neemt.

Citaat:
Mensen die daar weggaan om naar hier te komen, zijn inderdaad profiteurs. Als ze namelijk enkel voor die oorlog gevlucht waren, dan waren ze gewoon in het eerste het beste veilige buurland gebleven.
Ja, want daar worden ze met open armen ontvangen en hebben ze massa's toekomstperspectieven, dat is bekend.
Vooral ook omdat het einde van die oorlog echt in zich is.

Citaat:
Ik heb nergens in mijn bericht het woord "moslims" genoemd, maar nu je het toch te berde heb gebracht, wil ik best kwijt dat ik me niet aan de stellige indruk kan onttrekken dat mohammedanen nogal eens de tendens hebben niet zoveel om hun kinderen te geven inderdaad. Gebrek aan opvoeding bijvoorbeeld, maar ook zoals er in mohammedaanse landen nogal eens kinderen als menselijk schild gebruikt worden als ze weer eens tegen elkaar of tegen anderen aan het vechten zijn.
Dat was nu echt niet voorspelbaar hoor dat jij het over moslims had. Misschien eens wat moslims leren kennen, eens naar wat moslimlanden reizen en je informatie wat minder op propagandakanalen baseren.

Citaat:
Is het je overigens opgevallen dat er onder die minderjarige, zogenaamde "vluchtelingen" vrijwel nooit meisjes zijn? Om dat deel van hun kinderen wordt blijkbaar toch niet zo heel erg veel gegeven.
Dat heb je heel mooi opgemerkt! Maar waarschijnlijk is het jou nog niet opgevallen dat de meeste slachtoffers in oorlogen ook mannen zijn?

Citaat:
Emotionele prietpraat -net zoals de rest van je "betoog" overigens- en mensen woorden in de mond proberen te leggen, om er vervolgens een stropop aan vast te knopen.
Ironie is je ook al onbekend. Net zoals de feiten in het dossier van de man waarover deze draad gaat. Dat is dus geen emotionele prietpraat. Die man zijn leven is in gevaar. Zijn vader werd vermoord. Zijn huis werd in brand gestoken. Dit is allemaal bevestigd, maar die bevestiging kwam te laat zodat men er geen rekening heeft mee willen houden. Ironisch genoeg verwacht men bijna van politieke vluchtelingen dat ze een bewijs vragen aan degenen die hen bedreigen om toegelaten te kunnen worden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 23:57   #155
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Er zit inderdaad een plan achter, dat heb jij heel goed in de gaten. En wat ze er mee willen bereiken, is mensen makkelijker te kunnen manipuleren en sturen. Verdeel en heers, weet je wel.
Die allah bestaat niet, net zo min als de goedertierendheid van de (extreem)linkse kliek cultureel-marxisten die de multicul propageren, bestaat -ook al beweren ze zelf het tegenovergestelde.
Tenslotte is dit grootschalige project van social engineering wel degelijk omkeerbaar en is er in de huidige situatie beslist géén sprake van evolutie, maar juist van degeneratie en een terugkeer naar de middeleeuwen.
Wie is ze in dit geval? En hoe bereiken ze dat verdeel en heers dan wel? Want mi zijn er andere machten die dat verdeel en heers bewerkstelligen. Of die anderen trappen met hun beide benen in het verdeel en heersspelletje dat 'ze' hebben opgezet, dat kan ook natuurlijk.

Jij mag van mij best geloven dat we (terug) naar monoculturele samenlevingen kunnen gaan hoor. Je zal er enkel gefrustreerd door blijven, vrees ik.

Citaat:
Ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om anderen de les over "haat" te gaan lezen, of om het over "idiote beweringen" van anderen te hebben. Integendeel, als er hier één iemand wereldvreemd is, met idiote beweringen komt, en bol van de haat staat, dan ben jij het wel. Haat tegen alles wat jouw multiculturele wensdroom verstoort, waarbij je liever met idiote beweringen op de boodschappers schiet, dan dat je naar de oorzaken kijkt.
Dus je komt niet verder dan het kleuterniveau "alles wat je zegt ben je zelf". Mij niet gelaten hoor, ik voel me niet aangesproken. Ik ben niet degenen die hier heel der dagen niets anders doet dan een bevolkingsgroep afkammen op het forum. Ik heb ook allerminst een multiculturele wensdroom. Ik leef gewoon in de realiteit en laat me itt jouw niet verleiden tot het verdeel en heers spelletjes.

Citaat:
Een negatief reisadvies is een waarschuwing. Jij kunt dat idioot vinden, ik ben echter een andere mening toegedaan. Buurten, wijken, steden die nauwelijks een generatie geleden nog gewoon als veilig te boek stonden, zijn tegenwoordig helemaal verkankerd door grotendeels allochtone criminaliteit.
Je begrijpt het dus nog steeds niet. Er is nooit een negatief reisadvies (zogenoemde travel warnings of travel alerts) gegeven over België! Dat artikel heeft het over een veiligheidswaarschuwing in het reisadvies over België zoals er veiligheidswaarschuwingen staan in reisadviezen over zowat elk land. En het zogenoemde veiligheidsadvies ging ocharme over een uit de lucht gegrepen techniek voor pickpocketting. Hilarisch om daar moord en brand over te schreeuwen en tegelijk grote delen van Afghanistan als veilig te bestempelen. Ondanks een algehele negatief reisadvies.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 00:07   #156
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het moet helemaal niet van twee kanten komen, maar het dient uitsluitend van de kant van de nieuwkomers te komen. Zij zijn hier vrijwillig komen wonen dus zij hebben zich aan te passen, en niet degenen die er al sinds mensenheugenis wonen.
Pas als twee verschillende groepen mensen beide een tot dusverre onbewoond deel van de wereld gaan bevolken, dan pas is er sprake van dat het van twee kanten moet komen, in alle andere gevallen moet het van de kant van de nieuwkomers komen.
Zoals ik in mijn eerdere post al schreef, mag jij van mij gerust verwachten dat het uitsluitend van de 'nieuwkomers' moet komen hoor, maar ook dat zal alleen maar tot frustratie leiden. Een frustratie die ik niet ervaar, zonder dat ik me op welke manier dan ook moet aanpassen. Wat zijn nieuwkomers trouwens? Wat met tweede- en derdegeneratieallochtonen bijvoorbeeld. Daar kun je bezwaarlijk over zeggen dat ze hier vrijwillig zijn komen wonen. Uw ideeën botsen dus al meteen met de feiten.

Ik bedoel met dat het van 2 kanten moet komen dus ook niet dat jij je moet aanpassen aan de gewoontes van anderen hé. Gewoon al aanvaarden dat ze andere gewoontes hebben, is voldoende. Die gewoontes zullen trouwens veranderen, net zoals die van jezelf. Tenzij je een vastgeroeste oude knar bent ondertussen.

Citaat:
Daarbij zijn mohammedanen niet per sé domme en achterlijke mensen (hoewel het gemiddelde IQ in mohammedaanse landen wel beduidend lager ligt dan bij ons, waarschijnlijk te wijten aan eeuwenlange neef/nicht-huwelijken), maar wél is het natuurlijk zo dat zij door de als religie vermomde totalitaire mensonterende islam-ideologie dom en achterlijk worden gemaakt, en gehouden.
Er zijn wel meer ideologieën die mensen dom en achterlijk maken en houden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 00:15   #157
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Je bent een volbloed sofist.Mensen die komen uit een overlevingstechnieken cultuur zijn meestal volbloed sofisten. Je weet waarschijnlijk niet waar ik het over heb. Zoek sofisme op op Google, maar pas dat dan toe op overlevngstechnieken cultuur. Misschien is er dan een tipje van de sluier gelicht.
Ik weet inderdaad niet waarover je het hebt, maar het staat je vrij om uitleg te verschaffen (niet over sofisme, dat ken ik).
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 00:24   #158
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geloof je dat nu werkelijk zelf? Net zoals Irak nu veilig is zeker?

Beweren dat het daar redelijk veilig is, is dus nogal belachelijk. Tenzij je die 'redelijk' met een korrel of beter pot zout neemt.
Niet veilig voor respectievelijk Belgen, Nederlanders en Amerikanen, kortom westerlingen, wil nog niet zeggen niet veilig voor Afghanen.
Zolang zogenaamde vluchtelingen uit Afghanistan naar hun land van oorsprong op vakantie gaan, is het er blijkbaar veilig genoeg. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Irak en al die andere zogenaamd onveilige landen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja, want daar worden ze met open armen ontvangen en hebben ze massa's toekomstperspectieven, dat is bekend.
Vooral ook omdat het einde van die oorlog echt in zich is.
Ho ho, we hebben het hier over zogenaamde oorlogsvluchtelingen he, niet over economische goudzoekers. Als die mensen daadwerkelijk voor de oorlog zijn gevlucht, dan zijn ze al blij om niet meer in een oorlog te zitten. Maar je geeft het zelf al aan, ze komen naar hier voor "toekomstperspectieven", m.a.w. om hier te komen profiteren van het werk dat anderen hebben verricht, om er zelf beter van te worden. Opportunisten dus.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat was nu echt niet voorspelbaar hoor dat jij het over moslims had. Misschien eens wat moslims leren kennen, eens naar wat moslimlanden reizen en je informatie wat minder op propagandakanalen baseren.
Totdat jij het woord "moslims" noemde, had ik dat woord niet in de mond genomen hoor. Het was toch echt Edina die dat als eerste deed, niet ik.
Verder ken ik reeds genoeg mohammedanen, meer dan genoeg zelfs, meer dan me lief is ook. Het is juist door mijn contact met mohammedanen gekomen, hun gedrag, en telkenmale hun rechtvaardiging voor van alles en nog wat uit de koran te halen, dat ik zulk een aversie tegen de totalitaire mensonterende islamidologie heb gekregen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat heb je heel mooi opgemerkt! Maar waarschijnlijk is het jou nog niet opgevallen dat de meeste slachtoffers in oorlogen ook mannen zijn?
Onder de soldaten zijn veruit de meeste slachtoffers van een oorlog mannen ja, dat heb je weer haarscherp gezien.
Maar daar gaat het hier helemaal niet over, want het gaat over minderjarige asielzoekers, al lijkt het woord -eisers mij beter op zijn plaats, en aanverwanten, die vrijwel allemaal van het mannelijk geslacht zijn.
Waarmee gewoon wordt aangetoond dat als ze al om hun kinderen geven, ze toch beduidend minder om hun dochters dan om hun zonen geven.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ironie is je ook al onbekend. Net zoals de feiten in het dossier van de man waarover deze draad gaat. Dat is dus geen emotionele prietpraat. Die man zijn leven is in gevaar. Zijn vader werd vermoord. Zijn huis werd in brand gestoken. Dit is allemaal bevestigd, maar die bevestiging kwam te laat zodat men er geen rekening heeft mee willen houden. Ironisch genoeg verwacht men bijna van politieke vluchtelingen dat ze een bewijs vragen aan degenen die hen bedreigen om toegelaten te kunnen worden.
Goede ironie weet ik te herkennen en te smaken. Daar was hier echter geen sprake van.

Denk jij dat iedereen die van Verweggistan komt en een zielig verhaal ophangt maar de waarheid spreekt? Zo naïef ben zelfs jij niet, mag ik toch hopen.
Dus ja, zo'n zielig verhaal moet natuurlijk wel aannemelijk gemaakt kunnen worden. En lukt dat niet, of niet op tijd, dan is dat jammer voor die persoon in kwestie, maar goed voor de maatschappij alhier als geheel. Het maatschappelijk belang weegt hier zwaarder door dan het individueel belang, en zo hoort het ook te zijn.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 00:38   #159
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik reageer op je tweede paragraaf. Er is geen oorlog in Kaboel. Jij leest aangedikte nieuwsjes. Als het oorlog was in Kaboel dan sloeg iedereen in Kaboel op de vlucht en dat is niet zo. Hygiënische publieke toiletten kan ik daar niet garanderen maar in Brussel ook niet.
Lees de reisadviezen eens die ik postte in een antwoord aan Macchiavelli. als je al van slag bent door de veiligheidswaarschuwing van de VS over België dan ga je dat toch niet afdoen als 'aangedikte nieuwsjes' zeker? Naar waar moeten ze vluchten? Quasi het hele land in oorlogsgebied en in het buitenland worden ze nu niet bepaald met open arme ontvangen. Een beetje realisme graag.

Citaat:
Je derde paragraaf over territoria. Onderschat dat niet. Doorheen de geschiedenis is daar menige slag om gestreden. Je voelt dat of je voelt dat niet. Misschien ben je nog wat jong en heb je het verleden nooit onderzocht of gekend. Uiteindelijk zijn alle mensen territoriumbewust, zeker na 10.000 vCH toen de mensen bewust werden van grondeigendom en sommige groepen sedentair werden.
Zelfs een onnozele keuken is een territorium. Zet er twee mensen in die niet op elkaar afgestemd zijn, en dat eten trekt dus op niets ook al wordt het pgediend op gouden borden.
Natuurlijk wordt daar vaak om gestreden, maar daarom moet ik daar toch niet in meegaan hé. Ik heb van jongs af aan veel gereisd en heb andere culturen dus nooit echt als vreemd beschouwd. Misschien zit daar het verschil.

Citaat:
Als je jong bent dan geniet je volop van dat multiculturele. Heb ik ook gedaan en misschien wel een stuk dieper dan jij. Daar is niks verkeerd mee. In die periode van ontdekken en smaken kom je de essentie niet tegen. Die komt later. Hoe moet ik dat uitleggen? Jouw wereldje dat je heel fascinerend vindt zal niet meer zo zijn binnen tien jaar of binnen twintig jaar. En dan ga je beginnen te zeuren. En misschien ga je een steviger basis proberen te zoeken die meer houvast geeft.

Als je jong bent heb je geen behoefte aan een eigen territorium. Je hoort dan andere territoria te verkennen en te beleven.
Uiteindelijk, in een andere fase van je leven, kom je wel terug naar het begin, na alle escapades die hopelijk allemaal goed zijn geëindigd.
Bwa, ik nader de 40, aan jou om te oordelen of je dat jong vind. Ik heb alleszins nog steeds geen behoefte aan 'een territorium' en betwijfel ten zeerste of ik dat ooit zal hebben.

Citaat:
En wat die 'cultuurhabitat' betreft, wees maar zeker dat die bestaat. Voor dieren bestaat de term 'habitat'. Voor mensen weet ik niet, en zeker niet 'cultuurhabitat'. Het ligt gewoon op mijn tong.

Mensen die niet weten waar hun cultuurhabitat uit bestaat en zomaar alles opnemen wat een maatschapij aanbiedt, zijn prooien.

Mensen die vasthouden aan hun cultuurhabitat op een territotrium dat niet het hunne is, komen in de problemen. Eigenlijk zijn ze ook prooien.

Mensen die vasthouden aan hun cultuurhabitat op hun territorium en ongewenste invloeden van buitenaf ondervinden die ze als ondermijnend ervaren op lange termijn, zullen moeten gaan vechten. Geschiedkundig gezien is de uitslag nooit te voorspellen.
Ik denk dat je nog een vierde optie mist, namelijk diegenen die niet zomaar alles opnemen van wat de maatschappij biedt, maar ook niet persé willen vasthouden aan wat was. Degenen dus die open staan voor onvermijdelijke veranderingen en alleen vechten voor belangrijke zaken.

Citaat:
Ik ben iemand die los van politieke partijen volledig vrij wil zijn van de moslimcultuur. Het is dankzij die luidruchtig buren dat ik dieper op de zaken ben gaan nadenken. En eigenlijk heel veel zaken heb moeten oprakelen. Ik heb hier heel veel geleerd en het koren van het kaf gemakkelijk kunnen scheiden.

Voor mij staat het nu vast. Ik wil elke invloed vanuit de moslimhoek weg. Ik hou niet van oncreatieve mensen en mensen die niet verder kunnen denken dan hun boekje lang is. Tenzij er een profijtje te halen is. Ik zoek naar kwaliteit en niet naar hoeveelheden. En begrijp dan maar goed dat mensen van dat steriel kaliber mij als vrouw de les niet moeten spellen op mijn territorium. Ik hoef in België dat negatief, defaitistisch, 'oh ik weet het niet tenzij ik een voordeel kan doen' sfeertje niet. Dat sfeertje heeft niks met België te maken. Dat is zelfs een belediging.
En hier ga je dus weer de mist in. Vanuit je negatieve ervaringen met je buren, ga je veralgemenen en ineens een hele bevolkingsgroep typeren. Terwijl die bevolkingsgroep gigantisch verscheiden is. En hun cultuur al evenzeer. Je noemt het ook moslimcultuur, maar veel van hun cultuur heeft niet eens met geloof te maken. Het is dat alles op een hoop gooien waar ik het van op mijn heupen krijg. Ik kan dat niet anders als wijten aan wereldvreemdheid.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 00:56   #160
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wie is ze in dit geval? En hoe bereiken ze dat verdeel en heers dan wel? Want mi zijn er andere machten die dat verdeel en heers bewerkstelligen. Of die anderen trappen met hun beide benen in het verdeel en heersspelletje dat 'ze' hebben opgezet, dat kan ook natuurlijk.
Heel simpel: door het op grote schaal importeren van mensen die culturen en ideologieën met zich meebrengen die haaks op de alhier gangbare staan. Om dat in te zien hoef je geen Einstein te heten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij mag van mij best geloven dat we (terug) naar monoculturele samenlevingen kunnen gaan hoor. Je zal er enkel gefrustreerd door blijven, vrees ik.
Net zo mag jij van mij gerust over jouw multiculturele utopie blijven dromen, zo veel en zo lang jij maar wenst. Totdat op een mooie dag de waarheid heel hard op jouw deur komt bonzen, je huis in brand staat, je man afgemaakt, je kinderen verminkt, en jijzelf in het beste geval enkel verkracht wordt. Dit alles tengevolge van grootschalige burgeroorlogen over gans Europa waarbij vergeleken de toestanden van Joegoslavië destijds maar klein bier waren.

Overal waar de islam doorheen de geschiedenis zijn smerige poten neerzette en vaste voet aan de grond kreeg, was het rap gedaan met multicultuur en beschavingen, en werden die met geweld door een dorre, dode islamitische monocultuur vervangen.
Ik prefereer in dat geval toch echt wel de autochtone Europese monoculturen.
Hoe dan ook kan en zal jouw multicultuur niet bestaan, maar het staat je, zoals gezegd, vrij daarover te dromen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dus je komt niet verder dan het kleuterniveau "alles wat je zegt ben je zelf". Mij niet gelaten hoor, ik voel me niet aangesproken. Ik ben niet degenen die hier heel der dagen niets anders doet dan een bevolkingsgroep afkammen op het forum. Ik heb ook allerminst een multiculturele wensdroom. Ik leef gewoon in de realiteit en laat me itt jouw niet verleiden tot het verdeel en heers spelletjes.
Ach zo, als de bal teruggekaatst wordt, is het opeens "kleuterniveau". Misschien zou je dan maar eens de hand in eigen boezem moeten steken om in te kunnen zien wie er nu hier precies met kleuterspelletjes begon.

Daarbij kam ik geen bevolkingsgroep af. Ik kam echter wel bepaalde ideologieën af, te weten elke totalitaire ideologie, of dat nu de islam is, het nazisme, communisme, de EU-dictatuur of het cultureel-marxistische totalitaire gif.

De realiteit is dat er helemaal geen multiculturele samenleving bestaat, en ook niet kan bestaan. In het beste geval bestaat er een multiculturele naastelkaarleving.
Maar goed, als jij beweert geen multiculturele wensdroom te hebben, dan vraag ik me oprecht af waarom je die multicultuur dan zo met hand en tand aan het verdedigen bent. Verdien je soms je brood in de multiculindustrie?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je begrijpt het dus nog steeds niet. Er is nooit een negatief reisadvies (zogenoemde travel warnings of travel alerts) gegeven over België! Dat artikel heeft het over een veiligheidswaarschuwing in het reisadvies over België zoals er veiligheidswaarschuwingen staan in reisadviezen over zowat elk land. En het zogenoemde veiligheidsadvies ging ocharme over een uit de lucht gegrepen techniek voor pickpocketting. Hilarisch om daar moord en brand over te schreeuwen en tegelijk grote delen van Afghanistan als veilig te bestempelen. Ondanks een algehele negatief reisadvies.
Ik begrijp het integendeel uitstekend. Buurten, wijken, steden die nauwelijks een generatie geleden nog gewoon als veilig te boek stonden, zijn tegenwoordig helemaal verkankerd door grotendeels allochtone criminaliteit. Dat zijn allochtone no go-areas geworden waar geïmporteerde criminele bendes en religieuze gekken het in samenspraak voor het zeggen hebben en waar onze wetten niet of nauwelijks meer gelden.
Maar misschien vindt jij dat alles wel heel verrijkend en multicultureel stimulerend of zo.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 10 juli 2012 om 01:15.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be