Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2024, 10:40   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik moet dan ook geen stemmen winnen.
Ik schrijf gewoon waarop het staat.
Het domste wat kiezers nu kunnen doen is hun stem weggooien aan het VB.
Dat is juist, want je zou ook geen stemmen winnen.

De VB kiezer zou goed gek zijn om BDW zijn strijd tegen het VB opnieuw te steunen.

BDW heeft zijn historische ontmoeting met de geschiedenis gehad en ze geruild voor een handvol magische bonen.
Allemaal uit haat en frustratie tegen het VB*.

*: lees, de haat tegen zijn eigen familie die zwelgde in negationisme.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:41   #142
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als dat de mening van nva is, schaf dan het Vlaams niveau maar af, die zitten daar niets te doen dan geld te kosten.

Nva heeft trouwens de VB kiezers al overtuigd…..dat ze nva niet kunnen vertrouwen en al zeker niet moeten op rekenen. Jullie wilden de VB kiezers zelfs niet, dixit een van uw mandatarissen.
Weeral een verkeerde conclusie, dit bewijst dat u van politiek niet veel kent, ik had bijna geschreven niets.

Een Vlaamse regering kan maar doen waarvoor ze bevoegd is.
Bevoegdheden (tot nu toe) werden toegekend of afgestaan door de federale regering.
Als u, in uw blinde haat voor alles wat rond de N-VA draait, eens één keer geluisterd had naar wat Bart zei, dan begreep u dat we op Vlaams niveau heel goed doen waarvoor we bevoegd zijn, zeker als het volledige bevoegdheden zijn.

Bart pleit voor bilaterale bevoegdheden (ik hoop dat ik het juiste woord gebruikte), dit wilt zegeen dat, zo lang er geen confederalisme is of een nieuwe staatshervorming (waarvoor 2/3 meerderheid nodig is), we de federale bevoegdheden federaal laten, maar er een Vlaamse en een Waalse minister bevoegd voor maken.

Bijvoorbeeld het werkgelegenheidsbeleid, dit is nog steeds federaal, maar we maken een Waalse minister bevoegd voor het Waals werkgelegenheidsbeleid en een Vlaamse voor het Vlaams werkgelegenheidsbeleid.
Hierbij krijgen beide ministers een bepaald budget.
  • Als de Walen er dan voor kiezen om mensen te laten doppen tot Sint-Juttemis, dan is dat hun keuze en mogen zij dat betalen.
  • Als de Vlaamse minister er voor kiest om het doppen te beperken tot twee jaar (met de nodige uitzonderingen), dat maakt ie budget vrij waarmee ie andere dingen kan doen.

Dit is een heel sterke voorloper op confederalisme, en is volgens mijn bescheiden mening, ook haalbaar.

Als ik me goed herinner deden we iets soortgelijks reeds bij onderwijs.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:44   #143
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Max, je loopt achter. De Grote Leider himself heeft op de eigen partijwebsite dat verhaal al als zotternij afgedaan.




bron : https://www.n-va.be/nieuws/bart-de-w...rvormen-is-weg
Niet als zotternij, maar als iets dat momenteel niet haalbaar is.
We zitten met Vlaanderen niet op een eiland hé, we zitten hier in Europa.
Er moet wel degelijk onderhandeld worden over het één en ander. Vandaar dat wij naar confederalisme willen gaan, misschien met als tussenstap bilaterale bevoegdheden (hetgeen momenteel het meest haalbare zal zijn).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:45   #144
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom zou dat het doel moeten zijn en hoe ga je dat bewerkstelligen?
Lees mijne tekst eens.
Als je wat politieke debatten gevolgd zou hebben, dan weet / wist je wat Bart nu wil onderhandelen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:47   #145
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Lees mijne tekst eens.
Als je wat politieke debatten gevolgd zou hebben, dan weet / wist je wat Bart nu wil onderhandelen.
het woordje onderhandelen misschiens beter vervangen met toegeven
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:51   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een revolutie is onwenselijk & onmogelijk.
Confederalisme, dat moet het doel zijn.
Citaat:
Een confederatie of statenbond is een bestuurseenheid van samenwerkende onafhankelijke soevereine staten, die bij verdrag is samengekomen. Er is meer samenwerking dan bij een alliantie, maar minder dan bij een federatie.
Bron
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:52   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
het woordje onderhandelen misschiens beter vervangen met toegeven
Een handvol magische bonen kopen voor een enorm hoge prijs.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:59   #148
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Proficiat !
Damn... dat moest natuurlijk partijloos zijn. Die verdomde autocorrectie!
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 11:05   #149
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Niet als zotternij, maar als iets dat momenteel niet haalbaar is.
We zitten met Vlaanderen niet op een eiland hé, we zitten hier in Europa.
Er moet wel degelijk onderhandeld worden over het één en ander. Vandaar dat wij naar confederalisme willen gaan, misschien met als tussenstap bilaterale bevoegdheden (hetgeen momenteel het meest haalbare zal zijn).


Zijn letterlijke woorden waren : 'ik ben niet zot'.

Ga je zelfs dat proberen te framen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 11:11   #150
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 15.495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Weeral een verkeerde conclusie, dit bewijst dat u van politiek niet veel kent, ik had bijna geschreven niets...
Het scheelt weer niet veel of je had "je bent dom" geschreven.
Wanneer ik uw posts lees dan merk ik dat de frustratie er vanaf druipt.
Iedereen die het met u niet eens is, is "dom", "heeft het niet begrepen", enz.
Het is natuurlijk juist het tegenovergestelde: de mensen hebben goed gekeken, en gezien dat een ijzersterke verkiezingsoverwinning voor N-VA niet geleid heeft tot de beloofde verandering.
Men hoopt tegenwoordig de kracht van verandering vooral te halen uit regelmatig van discours te veranderen.
Een keer zeker niet met het VB, een keertje mogelijks wel als ze er federaal niet bij zijn, een andere keer gaat men de partij op haar voorstellen beoordelen.
Een windhaan zou er duizelig van worden.
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag)
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 11:13   #151
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Lees mijne tekst eens.
Als je wat politieke debatten gevolgd zou hebben, dan weet / wist je wat Bart nu wil onderhandelen.
En met wie gaat hij dat onderhandelen? Natuurlijk weten we wat Bart wil, maar dat staat lijnrecht tegenover wat Magnette wil. Dus zeg eens, welke hefbomen heeft De Wever nu in handen die hij in 2014 niet had?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 11:14   #152
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik moet dan ook geen stemmen winnen.
Ik schrijf gewoon waarop het staat.
Het domste wat kiezers nu kunnen doen is hun stem weggooien aan het VB.
Ben je echt zo wanhopig op zoek om toch maar genoeg stemmen te halen om uw postje te kunnen houden? Het wordt stilaan pathetisch.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 12:10   #153
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Weeral een verkeerde conclusie, dit bewijst dat u van politiek niet veel kent, ik had bijna geschreven niets.

Een Vlaamse regering kan maar doen waarvoor ze bevoegd is.
Bevoegdheden (tot nu toe) werden toegekend of afgestaan door de federale regering.
Als u, in uw blinde haat voor alles wat rond de N-VA draait, eens één keer geluisterd had naar wat Bart zei, dan begreep u dat we op Vlaams niveau heel goed doen waarvoor we bevoegd zijn, zeker als het volledige bevoegdheden zijn.

Bart pleit voor bilaterale bevoegdheden (ik hoop dat ik het juiste woord gebruikte), dit wilt zegeen dat, zo lang er geen confederalisme is of een nieuwe staatshervorming (waarvoor 2/3 meerderheid nodig is), we de federale bevoegdheden federaal laten, maar er een Vlaamse en een Waalse minister bevoegd voor maken.

Bijvoorbeeld het werkgelegenheidsbeleid, dit is nog steeds federaal, maar we maken een Waalse minister bevoegd voor het Waals werkgelegenheidsbeleid en een Vlaamse voor het Vlaams werkgelegenheidsbeleid.
Hierbij krijgen beide ministers een bepaald budget.
  • Als de Walen er dan voor kiezen om mensen te laten doppen tot Sint-Juttemis, dan is dat hun keuze en mogen zij dat betalen.
  • Als de Vlaamse minister er voor kiest om het doppen te beperken tot twee jaar (met de nodige uitzonderingen), dat maakt ie budget vrij waarmee ie andere dingen kan doen.

Dit is een heel sterke voorloper op confederalisme, en is volgens mijn bescheiden mening, ook haalbaar.

Als ik me goed herinner deden we iets soortgelijks reeds bij onderwijs.
Dus eigenlijk pleit je ervoor dat Vlaanderen weer budgettaire inspanning doet en dat Wallonie de boel kan laten ontsporen. Of denk jij nu werkelijk dat uw nieuwe Waalse PS minister die verantwoordelijk is voor werk het zal nalaten om schulden te maken? Schulden die gewoon op de hoop gesmeten worden? Bevoegdheden zonder verantwoordelijkheden, dat is nu exact het probleem van ons federaal misbaksel en we willen daar nog een schepje bovenop doen. Eigenlijk is dat compleet onbegrijpelijk. Het hele federale experiment is een complete mislukking en dat confederalistische ballonnetje is gewoon meer van hetzelfde. Er zijn maar 2 opties, unitarisme of onafhankelijkheid, elke andere constructie is complete onzin.

Denk jij nu echt dat de Waalse schuld die nu opgebouwd wordt, Waals is? Werkelijk zo naief ja?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 maart 2024 om 12:16.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 14:44   #154
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als dat de mening van nva is, schaf dan het Vlaams niveau maar af, die zitten daar niets te doen dan geld te kosten.

Nva heeft trouwens de VB kiezers al overtuigd…..dat ze nva niet kunnen vertrouwen en al zeker niet moeten op rekenen. Jullie wilden de VB kiezers zelfs niet, dixit een van uw mandatarissen.
Je zou dus al goed gek zijn om op een partij te stemmen waar je niet welkom bent.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 15:27   #155
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
het woordje onderhandelen misschiens beter vervangen met toegeven
Is dat zo?
Bron?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 15:29   #156
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geen idee. Ik ben momenteel partijvoorzitter.
Van welke partij?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 15:32   #157
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het scheelt weer niet veel of je had "je bent dom" geschreven.
Wanneer ik uw posts lees dan merk ik dat de frustratie er vanaf druipt.
Iedereen die het met u niet eens is, is "dom", "heeft het niet begrepen", enz.
Het is natuurlijk juist het tegenovergestelde: de mensen hebben goed gekeken, en gezien dat een ijzersterke verkiezingsoverwinning voor N-VA niet geleid heeft tot de beloofde verandering.
Men hoopt tegenwoordig de kracht van verandering vooral te halen uit regelmatig van discours te veranderen.
Een keer zeker niet met het VB, een keertje mogelijks wel als ze er federaal niet bij zijn, een andere keer gaat men de partij op haar voorstellen beoordelen.
Een windhaan zou er duizelig van worden.
Stop toch eens met dat ellendig gezaag van iets dat 10 jaar geleden is.
Bart heeft ondertussen, in 2019 bewezen dat het hem ernst is, of ga je dat ook ontkennen?

Het VB zal Vlaanderen niet redden.
Als Vlaanderen ooit meer zelfbestuur krijgt is het ondanks het VB, zeker niet dankzij het VB.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 15:36   #158
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En met wie gaat hij dat onderhandelen? Natuurlijk weten we wat Bart wil, maar dat staat lijnrecht tegenover wat Magnette wil. Dus zeg eens, welke hefbomen heeft De Wever nu in handen die hij in 2014 niet had?
In 2014 dacht Bart, onterecht zoals achteraf bleek, dat regeren zonder de PS een staatshervorming op zich was. Vergeet niet dat Bart in 2010, toen de partij ook al sterk stond, z'n tanden stukgebeten heeft op Di Rupo.

Iemand die een eerlijke analyse maakt van de regeringk Michel weet dat wij, ondanks het feit dat we het communautaire in de diepvries staken, heel veel voor Vlaanderen gedaan hebben.

En ja, het had meer mogen zijn, veel meer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 15:37   #159
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ben je echt zo wanhopig op zoek om toch maar genoeg stemmen te halen om uw postje te kunnen houden? Het wordt stilaan pathetisch.
Welk postje heb ik dan?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 15:38   #160
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus eigenlijk pleit je ervoor dat Vlaanderen weer budgettaire inspanning doet en dat Wallonie de boel kan laten ontsporen. Of denk jij nu werkelijk dat uw nieuwe Waalse PS minister die verantwoordelijk is voor werk het zal nalaten om schulden te maken? Schulden die gewoon op de hoop gesmeten worden? Bevoegdheden zonder verantwoordelijkheden, dat is nu exact het probleem van ons federaal misbaksel en we willen daar nog een schepje bovenop doen. Eigenlijk is dat compleet onbegrijpelijk. Het hele federale experiment is een complete mislukking en dat confederalistische ballonnetje is gewoon meer van hetzelfde. Er zijn maar 2 opties, unitarisme of onafhankelijkheid, elke andere constructie is complete onzin.

Denk jij nu echt dat de Waalse schuld die nu opgebouwd wordt, Waals is? Werkelijk zo naief ja?
Waar schrijf ik zonder verantwoordelijkheid?
Lees de tekst nog eens, en dan nog eens en dan nog eens, misschien begrijp je dan wat ik schreef.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be