Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 26 april 2006, 15:14   #141
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Sommige andere feiten spreken ook voor zich.
Die feiten hebben geleid tot 'gewenning'.
Waarom worden die andere voor zich sprekende feiten steeds onder de mat geveegd?
Hopelijk leert Jampie iets uit het feit dat het onder de mat vegen van andere voor zichzelf sprekende feiten geen aarde aan de dijk zet.
Knorretje is offline  
Oud 26 april 2006, 15:19   #142
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Hopelijk leert Jampie iets uit het feit dat het onder de mat vegen van andere voor zichzelf sprekende feiten geen aarde aan de dijk zet.
Hopelijk ga jij nu een voorbeeld geven van een voor zichzelf sprekend feit dat Jampie onder de mat heeft geveegd. Zoniet maak jij dezelfde fout als Xmordan.
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 15:19   #143
xmordan
Burgemeester
 
xmordan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: arm belgie
Berichten: 536
Standaard

Sommigen hier durven zelfs met het mes in de borst blijven beweren dat er niks aan de hand is.
Daarom stel ik voor, wandel eens bij valavond van het Brusselse noordstation naar het centraal-station. Ben je geen blonde jongedame dan kan je stoer doen en nog even doorstappen naar het Zuidstation. Niet echt zo heel ver, een stevige wandeling zeg maar. Pas dan kan jij hier tenvolle je woordje doen.
Denk er aan dat jij dit voor je plezier doet maar dit voor velen een dagelijkse nachtmerrie is.
Flauwerikken zijn het, bange blanke mannetjes.
Prijs Uzelf gelukkig dat het niet je partner, zuster en/of kind is die 's avonds nog een opleiding volgt of uit werken moet In Brussel stad of is het Gotham-city?
xmordan is offline  
Oud 26 april 2006, 15:21   #144
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Sommigen hier durven zelfs met het mes in de borst blijven beweren dat er niks aan de hand is.
Daarom stel ik voor, wandel eens bij valavond van het Brusselse noordstation naar het centraal-station. Ben je geen blonde jongedame dan kan je stoer doen en nog even doorstappen naar het Zuidstation. Niet echt zo heel ver, een stevige wandeling zeg maar. Pas dan kan jij hier tenvolle je woordje doen.
Denk er aan dat jij dit voor je plezier doet maar dit voor velen een dagelijkse nachtmerrie is.
Flauwerikken zijn het, bange blanke mannetjes.
Prijs Uzelf gelukkig dat het niet je partner, zuster en/of kind is die 's avonds nog een opleiding volgt of uit werken moet In Brussel stad of is het Gotham-city?
ik stap elke avond naar brussel-zuid en ben nog nooit overvallen geweest. Ik heb al verschillende keren rond 7u naar Brussel-Centraal geweest en ben nog nooit overvallen geweest. en nu??
vlijmscherp is offline  
Oud 26 april 2006, 15:23   #145
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik stap elke avond naar brussel-zuid en ben nog nooit overvallen geweest. Ik heb al verschillende keren rond 7u naar Brussel-Centraal geweest en ben nog nooit overvallen geweest. en nu??
Dan tref je het !
Is dat een reden om de criminele feiten waar anderen slachtoffers van zijn te ontkennen?
Knorretje is offline  
Oud 26 april 2006, 15:26   #146
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Dan tref je het !
Is dat een reden om de criminele feiten waar anderen slachtoffers van zijn te ontkennen?
neen, dat is een reden om te relativeren. ik ken niemand die naar Brussel komt werken en die een geweer bij zich heeft omdat hij zich onveilig voelt.

Trouwens, Brussel-centrum is 's avonds zeker aan te raden.
vlijmscherp is offline  
Oud 26 april 2006, 15:27   #147
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?
En nog vreemder dat hij niet reageerde op het feit dat zowat iedereen hen wel Noord-Afrikanen noemde !

Noorman
Noorman is offline  
Oud 26 april 2006, 15:31   #148
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik stap elke avond naar brussel-zuid en ben nog nooit overvallen geweest. Ik heb al verschillende keren rond 7u naar Brussel-Centraal geweest en ben nog nooit overvallen geweest. en nu??
Ikzelf verplaats me dagelijks te voet, met de metro, tram of bus door heel Brussel, zowel overdag, 's avonds als 's nachts. Ik doe dat al meer dan 10 jaar en ook ikzelf ben nog nooit overvallen geweest. En ik zie ze ook wel hoor, de groepjes allochtonen die bij elkaar staan. Zijn die groepjes allemaal crapuul ? Neen! Zijn het allemaal lieverdjes ? Neen ! Indien je twijfelt, kijk hen recht in de ogen, laat vooral niet merken dat je bang voor hen bent, spreek hen desnoods aan. Alleen al het feit dat je ze aanspreekt, zal hen verrassen. Maar statistisch gezien moet ik er rekening mee houden dat ik vroeg of laat wel eens het slachtoffer kan worden van een overval.
Dat is natuurlijk nog iets anders dan beweren dat je niet gewoon in Brussel kan rondlopen. Brussel is nog steeds één van de veiligste hoofdsteden in Europa.
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 15:32   #149
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Ikzelf verplaats me dagelijks te voet, met de metro, tram of bus door heel Brussel, zowel overdag, 's avonds als 's nachts. Ik doe dat al meer dan 10 jaar en ook ikzelf ben nog nooit overvallen geweest. En ik zie ze ook wel hoor, de groepjes allochtonen die bij elkaar staan. Zijn die groepjes allemaal crapuul ? Neen! Zijn het allemaal lieverdjes ? Neen ! Indien je twijfelt, kijk hen recht in de ogen, laat vooral niet merken dat je bang voor hen bent, spreek hen desnoods aan. Alleen al het feit dat je ze aanspreekt, zal hen verrassen. Maar statistisch gezien moet ik er rekening mee houden dat ik vroeg of laat wel eens het slachtoffer kan worden van een overval.
Dat is natuurlijk nog iets anders dan beweren dat je niet gewoon in Brussel kan rondlopen. Brussel is nog steeds één van de veiligste hoofdsteden in Europa.
zo genuanceerd als jij denkt, weigeren vele vb'ers te denken jampie, want dat strookt niet met "hun" waarheid.
vlijmscherp is offline  
Oud 26 april 2006, 15:35   #150
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
neen, dat is een reden om te relativeren.
Als dat relativeren in de praktijk uitdraait op het nauwer aansluiten van de oogkleppen en zich vertaalt in een gedoogbeleid tgo (kleine) criminaliteit, ben ik het niet met je eens.

ik ken niemand die naar Brussel komt werken en die een geweer bij zich heeft omdat hij zich onveilig voelt.

Citaat:
Ik ook niet : t'is bij wet verboden (met uitzondering voor de criminelen).
Citaat:
Trouwens, Brussel-centrum is 's avonds zeker aan te raden.
Het hangt ervan af waar. In de no-go areas is het alles behalve gezellig en ...
Knorretje is offline  
Oud 26 april 2006, 15:37   #151
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zo genuanceerd als jij denkt, weigeren vele vb'ers te denken jampie, want dat strookt niet met "hun" waarheid.
Die 'hun' waarheid strookt met criminaliteitsstatistieken, en die weiger jij door één of andere vorm van politiek correcte genuanceerdheid werkelijk onder ogen te zien.
Knorretje is offline  
Oud 26 april 2006, 15:40   #152
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Als dat relativeren in de praktijk uitdraait op het nauwer aansluiten van de oogkleppen en zich vertaalt in een gedoogbeleid tgo (kleine) criminaliteit, ben ik het niet met je eens.

ik ken niemand die naar Brussel komt werken en die een geweer bij zich heeft omdat hij zich onveilig voelt.




Het hangt ervan af waar. In de no-go areas is het alles behalve gezellig en ...
Vertel mij eens waar ik die no-go zones in Brussel zijn. Let op, ik ken Brussel hé. Beroepshalve kom ik overal en op alle tijdstippen.
Ik kan u verzekeren dat er geen enkele, ik herhaal GEEN ENKELE area ken, waar ik niet zou durven komen.
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 15:40   #153
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Die 'hun' waarheid strookt met criminaliteitsstatistieken, en die weiger jij door één of andere vorm van politiek correcte genuanceerdheid werkelijk onder ogen te zien.
ok, toon me dan die criminaliteitsstatistieken die bewijzen dat er elke dag een een pendelaar vermoord wordt, toon die statistieken die bewijzen dat Brussel de hoogste criminaliteitcijfers hebben van Europa? toon die statistieken die bewijzen dat elke persoon die in Brussel komt zich onveilig voelt?
vlijmscherp is offline  
Oud 26 april 2006, 15:43   #154
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Vertel mij eens waar ik die no-go zones in Brussel zijn. Let op, ik ken Brussel hé. Beroepshalve kom ik overal en op alle tijdstippen.
Ik kan u verzekeren dat er geen enkele, ik herhaal GEEN ENKELE area ken, waar ik niet zou durven komen.
Ik dacht aan oud-Molenbeek, nu beter gekend als Mollahbeek.
Kuregem. Bepaalde wijken van Anderlecht.
Knorretje is offline  
Oud 26 april 2006, 15:46   #155
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

QUOTE]ok, toon me dan die criminaliteitsstatistieken die bewijzen dat er elke dag een een pendelaar vermoord wordt[/quote]

Dat zijn woorden die jij me in de mond legt. Waarom?

Citaat:
, toon die statistieken die bewijzen dat Brussel de hoogste criminaliteitcijfers hebben van Europa?
Dat zijn woorden die jij me in de mond legt. Waarom?

toon die statistieken die bewijzen dat elke persoon die in Brussel komt zich onveilig voelt?[/quote]

Citaat:
Dat zijn woorden die jij me in de mond legt. Waarom?
Maken de beschikbare statistieken geen indruk genoeg?
Knorretje is offline  
Oud 26 april 2006, 15:47   #156
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ik dacht aan oud-Molenbeek, nu beter gekend als Mollahbeek.
Kuregem. Bepaalde wijken van Anderlecht.
sommige buurten in Brussel zijn idd meer gevoelig voor criminaliteit maar ik ken genoeg Brusselaars en die zeggen dat ze nog altijd redelijk gerust 's nachts over straat durven lopen. dat zullen allemaal ofwel dapperen ofwel naïevelingen zijn zeker???
vlijmscherp is offline  
Oud 26 april 2006, 15:47   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Vertel mij eens waar ik die no-go zones in Brussel zijn. Let op, ik ken Brussel hé. Beroepshalve kom ik overal en op alle tijdstippen.
Ik kan u verzekeren dat er geen enkele, ik herhaal GEEN ENKELE area ken, waar ik niet zou durven komen.
Brigitte Grouwels gaat alvast niet akkoord met jou.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 april 2006, 15:48   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
sommige buurten in Brussel zijn idd meer gevoelig voor criminaliteit maar ik ken genoeg Brusselaars en die zeggen dat ze nog altijd redelijk gerust 's nachts over straat durven lopen. dat zullen allemaal ofwel dapperen ofwel naïevelingen zijn zeker???
Effen saint Joe vragen....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 april 2006, 15:49   #159
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Brigitte Grouwels gaat alvast niet akkoord met jou.
Grouwels zei, terecht, dat er een probleem is bij bepaalde jongeren die last hebben van de geëmancipeerde vrouw die in kort rokje rondloopt. Dat is een probleem, dat betwist niemand en er moet iets aan gedaan worden, maar het is nu niet zo dat die vrouwen er niet levend uit komen. Verbaal geweld is uiteraard ook erg en niet goed te praten.
vlijmscherp is offline  
Oud 26 april 2006, 15:50   #160
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
QUOTE]ok, toon me dan die criminaliteitsstatistieken die bewijzen dat er elke dag een een pendelaar vermoord wordt
Dat zijn woorden die jij me in de mond legt. Waarom?



Dat zijn woorden die jij me in de mond legt. Waarom?

toon die statistieken die bewijzen dat elke persoon die in Brussel komt zich onveilig voelt?[/quote][/quote]

welke statistieken dan?? Dat er ongevallen gebeuren in Brussel?
vlijmscherp is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be