Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2017, 16:05   #141
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk ontroerd dat N-VA'ers het opnemen voor de Belgische nationaliteit.
Misschien beter "geen nationaliteit meer in geen enkel Eu land en allemaal de burgers een soort Islam paspoort geven .... daar wij nu toch die kant opgaan...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 16:11   #142
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb zonet een nieuwe en hij is geldig tot 2024 tot dan zeker Belgisch. Als het moet heb ik nog een andere nationaliteit ook want Vlaming dat trekt op geen botten dat is zoiets waar ge liever niet met uitkomt in buitenland tenzij ge u graag belachelijk maakt.
Pas maar op ,

smaken verschillen maar

ik wordt alvast liever met "Flanders Fields where poppies grow"

geassocieerd ,

dan met "Belgium the Hell Hole of Europe"
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 16:29   #143
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Pas maar op ,

smaken verschillen maar

ik wordt alvast liever met "Flanders Fields where poppies grow"

geassocieerd ,

dan met "Belgium the Hell Hole of Europe"
Oei, dat belooft voor uw examen Nederlands....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 16:44   #144
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
mijn man is een Duitser, mijn kinderen hebben de dubbele nationaliteit Belg/Duits

met dit idiote voorstel moeten mijn kinderen op hun 18 een 'Belgisch' examen afleggen??? te zot voor woorden.
Indien die kinderen van plan zijn hun leven in België te plannen, vinden dat ze het recht hebben op alles wat hier voor de Belgische burgers voorzien is, is het maar normaal dat daar een minimum voor in de plaats kan worden gevraagd!
Met jouw kinderen, Belgisch-Duits zal dat wel geen probleem zijn, maar het systeem moet dringend in het leven worden geroepen voor diegenen die hier willen leven zoals in hun land van oorsprong, niet eens de moeite doen om de taal te kennen enz maar wel vinden dat ze hopen rechten hebben waarvoor onze Belgische burgers moeten voor opdraaien!
Vooral onze moslimvriendjes komen daarvoor in aanmerking! Wie in België wil leven moet leven zoals de Belgen, anders zoeken ze maar een ander land!
"Godsdienstvrijheid" willen gebruiken om in alles hun zin te doen en te krijgen, neen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 16:52   #145
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mensen pesten lijkt heden in te zijn. Wat een gezeik . Precies of een geredicaliseerde gaat op zo'n test verklaren dat hij niemand een hand wil geven....Die houdt zich wel gedwee en doet nadien toch maar wat hij wil.
Waarom beginnen ze niet gelijk overal een hoge muur te bouwen.....ik vind de wereld met de dag enger worden.....ben tevreden dat ik al zo oud ben...ik meen het.
Geradicaliseerden hebben we hier niet van doen! Vaststellen, verwittigen en indien dat sujet gewoon verder de geradicaliseerde uithangt buiten gooien!
Er gewoon aan beginnen, protest of geen protest. Het aantal "geradicaliseerden" zullen smelten als sneeuw voor de zon als ze gaan moeten kiezen tussen wat er voor hen hier te rapen valt en hun valies pakken en verdwijnen!
We zijn zo ver gekomen in de maatschappij dat we onze ondergang tegemoet gaan indien er niet ingegrepen wordt! Er nu belachelijk over doen, doen alsof het onmogelijk is en straks terug naar de middeleeuwen , neen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 17:01   #146
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En dan ? De Roemenen...Bulgaren zijn nu ook EU burgers.....die mogen zich vestigen waar ze willen en moeten helemaal niet inburgeren...noch nederlands leren .....en hebben helemaal geen baat met een B ID kaart.
Als morgen Turkije bij de EU komt ( wat ik nog niet direct zie gebeuren) is alles koek en ei......dan moeten die ook niks meer doen om zich te integreren.
Ik blijf het herhalen.....alleen geld telt...money rules the world.
Het is dan ook de grootste stommiteit van de laatste decennia dat open-grenzen-gedoe! Elke dag opnieuw kunnen we vaststellen dat het niet werkt en compleet onzinnig is! Maar we moeten wachten tot het naar de bliksem is voor iedereen...
Zoals oa Hitler vond dat Duitsland zich maar eens moest uitbreiden, de nazi's iedereen naar hun pijpen gingen doen dansen, "vervelende" mensen gewoon opgepakt moesten worden, eventueel zelfs volledig uitgeschakeld (Joden) krijgen we straks misschien een nieuwe Hitler, deze keer Erdogan genaamd!
Deze smerige dictator meent zich zelfs te kunnen permitteren ons hier eens te komen uitleggen wat "democratie" is en wat voor rechten hem dat hier verleent. In zijn eigen land heeft hij geen problemen met de democratie.
Is dat de nabije toekomst? En Trump zou deze keer wellicht kunnen zeggen: trek deze keer maar jullie plan, jullie hebben wat jullie zelf georganiseerd hebben!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 17:10   #147
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heeft er alles mee te maken. De kleine man mag niks meer en wat hij nog mag is verplicht.
De grote profiteurs zitten elders.

Men sprak hier toch over stiekem een eigendom bezitten in het buitenland...?
En hier lopen schooien achter kindergeld, dop/leefloon, sociale woning enz en doe er nog een grote bek bovenop.
Doet den Eddy enz dat ook? Hij verstopt zijn eigen centen, niet ok maar niet te vergelijken met de hier bovenstaande praktijken!
En ja, er zitten overal profiteurs maar je kunt ze niet allemaal op hetzelfde rijtje zetten... Uit alle hoeken van de wereld tot hier kruipen, geen nagel hebben om je gat te krabben maar je hier komen van alles bedienen op onze kosten is nog wat anders...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 17:13   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

In de Knack, achter de betaalmuur (waar ik dus niet aankan vandaag), staat dat het verkeerd zou zijn "om op de kinderen te focussen".

Dit klinkt mooi, maar is sentimenteel en volledig fout.

Als iemand vaststelt dat kinderen thuis volledig opgevoed worden in een vreemde taal, niet naar de kleuterschool gaan en amper naar latere scholen, dan hebben die de b. nationaliteit helemaal niet nodig.

Als blijkt op hun 18de verjaardag dat ze hier niet geïntegreerd zijn, dan kunnen ze ophoepelen. Tesamen met hun ouders.
Want dan kan je verwachten dat op hun beurt de kleinkinderen ook geen gelegenheid zullen krijgen om er iets van te kunnen bakken.
Wij wensen hen veel geluk bij het helpen opbouwen van hun land van oorsprong.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 17:15   #149
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In de Knack, achter de betaalmuur (waar ik dus niet aankan vandaag), staat dat het verkeerd zou zijn "om op de kinderen te focussen".

Dit klinkt mooi, maar is sentimenteel en volledig fout.

Als iemand vaststelt dat kinderen thuis volledig opgevoed worden in een vreemde taal, niet naar de kleuterschool gaan en amper naar latere scholen, dan hebben die de b. nationaliteit helemaal niet nodig.

Als blijkt op hun 18de verjaardag dat ze hier niet geïntegreerd zijn, dan kunnen ze ophoepelen. Tesamen met hun ouders.
Want dan kan je verwachten dat op hun beurt de kleinkinderen ook geen gelegenheid zullen krijgen om er iets van te kunnen bakken.
Wij wensen hen veel geluk bij het helpen opbouwen van hun land van oorsprong.

.
Als, als ...
Die dubbele nationaliteiten blijven gewoon verder bestaan.
Net als de b. nationaliteit.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 17:25   #150
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In de Knack, achter de betaalmuur (waar ik dus niet aankan vandaag), staat dat het verkeerd zou zijn "om op de kinderen te focussen".

Dit klinkt mooi, maar is sentimenteel en volledig fout.

Als iemand vaststelt dat kinderen thuis volledig opgevoed worden in een vreemde taal, niet naar de kleuterschool gaan en amper naar latere scholen, dan hebben die de b. nationaliteit helemaal niet nodig.

Als blijkt op hun 18de verjaardag dat ze hier niet geïntegreerd zijn, dan kunnen ze ophoepelen. Tesamen met hun ouders.
Want dan kan je verwachten dat op hun beurt de kleinkinderen ook geen gelegenheid zullen krijgen om er iets van te kunnen bakken.
Wij wensen hen veel geluk bij het helpen opbouwen van hun land van oorsprong.

.
En wat doe je wanneer beide ouders de Belgische nationaliteit hebben?

Oh, ik weet het, examen voor iedereen!
Trouwens, in welke taal wordt het examen afgelegd?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 17:55   #151
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Oei, dat belooft voor uw examen Nederlands....
De gemiddelde Vlaming schrijft inderdaad geregeld een DT fout.

Wie nog nooit een DT fout gemaakt heeft op dit forum mag zijn vingertje omhoog steken .
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 17:57   #152
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De gemiddelde Vlaming schrijft inderdaad geregeld een DT fout.

Wie nog nooit een DT fout gemaakt heeft op dit forum mag zijn vingertje omhoog steken .
Die van jou krijgt wel de eerste prijs
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 17:57   #153
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En wat doe je wanneer beide ouders de Belgische nationaliteit hebben?

Oh, ik weet het, examen voor iedereen!
Trouwens, in welke taal wordt het examen afgelegd?
Het Nederlands natuurlijk,de meerderheidstaal van dit land.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 18:04   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En hier lopen schooien achter kindergeld, dop/leefloon, sociale woning enz en doe er nog een grote bek bovenop.
Doet den Eddy enz dat ook? Hij verstopt zijn eigen centen, niet ok maar niet te vergelijken met de hier bovenstaande praktijken!
En ja, er zitten overal profiteurs maar je kunt ze niet allemaal op hetzelfde rijtje zetten... Uit alle hoeken van de wereld tot hier kruipen, geen nagel hebben om je gat te krabben maar je hier komen van alles bedienen op onze kosten is nog wat anders...
De centen die ik aan de belastingen ben verschuldigd zijn niet mijn eigen centen. Uiteindelijk is het evenzeer een sjoemelaar en komt het op hetzelfde neer.
Komt er nog eens bij dat hij het puur doet uit hebzucht...nooit genoeg. Maar je wel voordoen als Echte enige Belg...en nationale held.Is volgens mij nog degoutanter dan dat je probeert wat te sjoemelen als je zoals je zelf zegt geen nagel hebt om je gat te krabben.....
Maar mij niet gelaten zet uw klakske maar op om te gaan supporteren.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 18:06   #155
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het Nederlands natuurlijk,de meerderheidstaal van dit land.
Easy game cousin, d'façon, t'entraveras que dalle.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 18:06   #156
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De gemiddelde Vlaming schrijft inderdaad geregeld een DT fout.

Wie nog nooit een DT fout gemaakt heeft op dit forum mag zijn vingertje omhoog steken .
Sommige toch meer dan andere.....
Maar dan wel zogezegde kleurtjes een taalexamen willen opleggen. Gekker hoeft het niet te zijn in Belgistan.

Lachwekkend eigenlijk, ikzelf werd bvb grotendeels niet in het NL opgevoed, maar kan toch wel zeggen dat m'n geschreven kennis van de taal niet slecht is, dit in tegenstelling tot bepaalde fanatieke vlaamse nationalisten die volgens hun schrijfstijl eerder op aangespoelde vreemden lijken, en dan nog, want die "vreemden" leveren meestal wel inspanningen om de taal wat bij te schaven, 't is te zeggen als de capaciteiten er voldoende voor aanwezig zijn.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 18:15   #157
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Easy game cousin, d'façon, t'entraveras que dalle.
Gebuisd ,duidelijk geen Vlaming
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 18:18   #158
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Sommige toch meer dan andere.....
Maar dan wel zogezegde kleurtjes een taalexamen willen opleggen. Gekker hoeft het niet te zijn in Belgistan.

Lachwekkend eigenlijk, ikzelf werd bvb grotendeels niet in het NL opgevoed, maar kan toch wel zeggen dat m'n geschreven kennis van de taal niet slecht is, dit in tegenstelling tot bepaalde fanatieke vlaamse nationalisten die volgens hun schrijfstijl eerder op aangespoelde vreemden lijken, en dan nog, want die "vreemden" leveren meestal wel inspanningen om de taal wat bij te schaven, 't is te zeggen als de capaciteiten er voldoende voor aanwezig zijn.
De taalkennis test zal niet gaan over de DT regels,
zoals jij lijkt te suggereren ,
maar wel over het feit of je in het Nederlands
met je buren ,medeburgers en de Vlaamse overheid kan communiceren .
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 18:19   #159
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De gemiddelde Vlaming schrijft inderdaad geregeld een DT fout.

Wie nog nooit een DT fout gemaakt heeft op dit forum mag zijn vingertje omhoog steken .
Ik zou eerder over de middelmatige Vlaming spreken...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 18:21   #160
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Gebuisd ,duidelijk geen Vlaming
inderdaad, ik ben Brusselaar. Uw "Vlaming-zijn" kan mij gestolen worden. Maar JIJ zal daar nooit iets op te zeggen hebben.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be