![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel juist dat het taallonderricht in Nederland niet steeds het niveau van veel vlaamse scholen haalde. Indien dat positief evolueert, des te beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Ontwikkelling en structuur vh Iers zal zeker een interessante studie zijn.
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2008 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet eens lezen wat ik schrijf. Ik heb het helemaal niet over de taalkundige ontwikkeling van het Iers. Wel over de culturele component die gedragen wordt door de Ierse taal, waarmee duidelijk wordt dat een taal veel meer is dan een louter neutraal en koud communicatiemiddel. 't Is ook een cultuurdragend medium dat identiteit- en groepsvormend is. Dit is nu eenmaal de werkelijkheid, zelfs al zint die u niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Voor mij horen die plaatselijke, regionale trekken bij de folklore (in de letterlijke 19-eeuwse betekenis van het woord wel)
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2008 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik u verzekeren dat ik dagelijks bezig ben met de franse, engelse en heel wat andere culturen, maar dat dit niet betekent dat ik de mijne plots niet meer erken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() voor jouw romantisch regionalisme? Jouw probleem...
De illusie dat alles vroeger beter was? Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2008 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, 't is wel duidelijk dat u wel heel erg verlegen zit om argumenten, daar u gewoon niet kunt loochenen dat een taal veel meer is dan een louter koud en neutraal communicatiemiddel. De sociologische werkelijkheid toont immers dat een taal een veel bredere en rijkere invulling heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Ik constateer je romantisch regionalisme dat je als taal- en volksgebonden voorstelt, terwijl het duidelijk gebonden is aan je rechtse politieke opinies of er door beïnvloed is.
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2008 om 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan toch dat je 'identiteit' en je 'groep' nu net niets moeten hebben van kuddegeest, en daar juist zo fel mogelijk tegen in gaan ? Filosofen beschikken toch ook over een eigen jargon dat hen een eigen identiteit verschaft? Zo heel veel 'kuddegeest' heb ik daar nog niet gemerkt, hoor.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat verstaat u dan wel onder dat "romantisch regionalisme" dat u me toedicht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Minister-President
|
![]() Sociaalpsychologisch onderzoek heeft aangetoond ,dat er een duidelijke relatie bestaat tussen taal, gedrag ,cultuur en identiteit.
Stammenoorlogen in Afrika worden veroorzaakt door de missers van de vroegere politiek. De oude kolonialisators hebben hebben natiestaten gevormd vanuit machtpolitieke overwegingen en geen rekening gehouden met natuurlijke stamverbanden. Nu proberen de neokolonialisten dit nog te doen in Irak en Afghanistan. Belgie is ook zo'n product van machtspolitiek uit het verleden. Na zoveel jaren, zit Vlaanderen nog met de gebakken peren. ![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 3 januari 2008 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat echter niet betekent dat verschillende groepen niet in dezelfde staat kunnen leven. Dat kan wel, maar enkel als die staat genoeg ruimte laat aan die verschillende groepen (en die groepen een minimum gemeenschappelijk hebben). Maar daar gaat het juist fout met een staat als België. België miskent die verschillen en probeert ze (vroeger massaal nu al iets minder en subtieler) kapot te maken. Wat bovendien ook een les voor de EU moet wezen. Maak niet de zelfde fout als België (of Spanje, ...). |
|
![]() |
![]() |