![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Luc Broes | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
15 | 22,39% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,49% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,49% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,99% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,99% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,48% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,97% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,49% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,48% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
10 | 14,93% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,46% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
20 | 29,85% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga op reis niet om ergens op een strand onder de palmbomen coca-cola te drinken maar om kennis te maken met de eigen cultuur en de gewoontes van anderen. Niet om de multicultuur te gaan ontdekken. Die oorden zijn ook meetal niet de veiligste. Mekaars taal en cultuur en grondgebied respecteren is zowel in belgië als op wereldvlak uiterst belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heb je zelf kinderen?
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Ja, ik heb een flinke zoon en een flinke dochter. Vijf kleinkinderen.
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ziet ge die veel?
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Neen, niet zoveel ze wonen niet naast de deur en beide ouders werken en de opgroeiende kinderen ergen uiteraard veel aandacht.
Wij houden contact via email en telefoon.
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Beste Luc, Goedenavond,
Kan het zijn dat u problemen heeft met de website uit uw handtekening? Ik krijg hem niet open. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Beste Luc, selamat malam,
Naar ik heb begrepen heeft u ook enige tijd in Indonesie gewoond. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. In welke plaats? Hoe vond u het land en de mensen? Is het u bevallen? Hoe ging u om met de grote moslimgemeenschap aldaar? Mvrgr, Gelre |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() Luc, waar meen jij dat jouw Vlaamsgezindheid vandaan komt?
Voorstander van een hereniging van Vlaanderen met NL?
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar ja : als we "de moslimwereld" en "het westen " als monolietische beschavingen zien is dat begrijpelijk. Op één punt kan ik U geruststellen : de "linkse kerk" zal nooit "moslim" worden, ze zullen eerder de "moslim's" bekeren tot hun enig ware geloof...
![]() |
![]() |
#151 |
Minister
|
![]() Tegen de doodstraf:
Ah! U wilt die overige 5% (die heel verschillend zijn) uitroeien? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
vooraf: "Kan het zijn dat u problemen heeft met de website uit uw handtekening? Ik krijg hem niet open." Ik zou het echt niet weten. ---------------------------- Ik heb in Indonesië gewerkt bij de inbedrijfstelling van een waterstof-productie-eenheid nl PSA of Pressure Swing Adsorption als onderdeel van een fabriek die palmolie verwerkt en bepaalde vetzuren rafineert. Die zijn een waardevolle grondstof voor schoonheidsproducten of producten voor behandeling van de huid als ik me nog goed herinner. Ik kan het wel opzoeken als je daariin belang stelt. Palmolie wordt in vele ontwikkelingslanden gebruikt bij bereiding van voedsel, nochtans is dit ongezond vermits een erg verzadigde olie. Ik heb twee PSA's in bedrijf gesteld telkens als onderaannemer van de Duitse firma Lurgi. De taal is zeer eenvoudig, woorden zeer eenvoudig om uitspreken en worden onmiddellijk begrepen: makan= eten; minum= drinken; Misversand is onmogelijk. Iedereen kent 'mata hari= zon (oog van de dag)is dat niet prachtig? Als men in China een woordje probeert vermoeden de Chinezen niet dat je probeert Chinees te spreken. Onverstaanbaarheid gegarandeerd. 1) 1990-1991, (7 maand in totaal) in Belawan de haven van Medan, we waren toen ondergebracht in het Donau Toba hotel in Medan. Het was een zeer interessante aangename tijd. Mensen zeer vriendelijk. Geen slechte gevoelens gemerkt ivm de oude kolonisatie. Toeristisch is de streek de moeite waard: het merkwaardige Donau toba-meer, verzorging van orang outangs en de zeer interessnate hutten (soms 200 jaar oud) van de Bataks. Sommige hutten zijn zeer groot en er leven meerder families naast mekaar, elk met eigen vuur in dezelfde ruimte. Wij gingen er ook op bezoek en sliepen in zo een hut zo maar op de vloer! Nederlanders die Indonesië bezoeken vliegen meestal eerst naar Medan, dan verder naar Borubudur en dan Bali (deek ik zeldf ook en het is prachtig). Ik heb er destijds nooit bij stilgestaan dat Indonesië een moslimland is. Het viel me niet op, leverde zeker geen enkel probleem op. Iedereen vriendelijk en open, grapjes maken met meisjes was heel gewoon zonder boze blikken of wat dan ook, wel integendeel. Twee jaar geleden zag ik in Brugge moslimmeisjes die precies uit indonesië kwamen. Ik groette ze met 'apa kabar?' onmiddellijk beantwoord door 'kabar baik' met een brede glimlach. Juist zoals in Indonesië destijds. Ik moet er nog aan toevoegen dat ik destijds heel de wereld rondvloog, werkte ook in de Arabische landen Egypte, Qatar, Bahrein Pakistan, Bangladesh Irak enz. Ik dacht er nooit aan ga ik naar een moslimland of niet. Niet te geloven hoe de wereld op 15 jaar veranderd is. Islam is niet meer uit het nieuws 2) de tweede eenheid was op het eiland Batam (1993, 2 maand) op een uurtje varen van Singapore. Ook daar alles gelijkaardig. Gehuisvest in het Nagoya hotel. Batam is ook de uitgangsbuurt waar de Singaporanen (die thuis heel braaf moeten zijn) de bloemetjes buiten zetten. Het ging daar nogal losjes aan toe. Het is laat, ik ga slapen!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 11 januari 2008 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Baik, terima kassih!
Citaat:
Batam ken ik overigens niet. Inderdaad, merkwaardig hoe de wereld op 15 jaar kan veranderen. Voor jou was het natuurlijk een extra tractatie om voortdurend 'Nederlander' (belanda) te worden genoemd... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg mensen zijn voor 95% gelijk, dat heb ik niet met een toverformule berekend. Daarmee bedoel ik dat mensen in zeer grote mate gelijk zijn. Dan kan een spitsmuis vragen wat ik eigenlijk bedoel met 'in zeer grote mate'. Ik wil in alle eerlijkheid de 'extreemrechtse anti-islamisten' er op wijzen dat vele gelovige moslims er nu nog dezelfde mening op nahouden als onze grootmoeders. BV: mening over holebis, abortus, recht op sex voor kinderen van 16. Ik denk dat wat ik zeg ontegensprekelijk juist is, en zeg dit om onze mensen wat meer te laten nadenken en niet te vlug te veroordelen. En jij maakt daarvan 'de moslims" 50 jaar achter lopen op de 'westerse beschaving'. Dat is een oneerlijke voorstelling van wat ik gezegd heb en van wat ik bedoelde. Ik heb ook nooit en nergens gezegd dat de Linkse kerk moslim zal worden. Ik zeg wel niet te begrijpen waarom de Linkse kerk steeds zo kritisch (gedeeltelijk terecht) stond tov het katholicisme en meestal de negatieve aspecten van de islam vergoelijkt of weigert te zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
En geloof me, ik wil niemand uitroeien. Er was een dokter die mensen als proefdieren beschouwde en er systematisch onderzoeken mee organiseerde. Dat die onderzoeken onmenselijk leed veroorzaakten was totaal naast de kwestie en interesseerde de man niet. Enkele jaren geleden hadde we hier een pervert die kinderen ontvoerde en in een kelder opsloot. Wat met die kinderen allemaal gebeurde tracht ik te vergeten. Een 300.000 landgenoten kwamen spontaan op straat als wit protest tegen de gang van zaken. Soms denk ik dan moeten we die ontaarden voorbereiden op de terugkeer naar de gewone samenleving, moeten we die nog kansen geven, moeten we nog geld besteden om die de rest van hun leven op te sluiten, of gebruiken we beter dat geld om drinkwater te voorzien voor mensen die anders geen kansen krijgen. Zie jij daar geen probleem en is alles zo klaar als een klontje?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 12 januari 2008 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe komt het dat Uwe site of de link in Uw onderschrift niet werkt bij mij?
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak je nog vere reizen,of ga je liever gewoon naar de zee bij ons?
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doe je nog aan lichaamsbeweging per dag?
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Ik stuurde een bericht naar de fvdw-beheerder om dit te verbeteren. Doe je dat ook?
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schrijf je Uw site dan niet in een URL