![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() Rik Daems? Ik val compleet uit de lucht.
Aangename mens om mee te praten bij eventueel een goed (lees: niet van hem) glasje hagelandse wijn. Liberaal is hij zeker maar is hij nog even vlaams als in het verleden? Daarbij heeft hij toch ook wel een hele tijd de nar gespeeld voor Guy Verhofstadt en dat heeft zeker zijn geloofwaardigheid aangetast. conclusie: Rik Daems bij LDD, nee dank u
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 13 oktober 2007 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Even melden dat er twee gemeenteraadsleden uit Haacht bij ons komen. De ene is werknemer bij het vb de andere is bestuurslid bij open Vld Haacht.
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat zou jullie partij eigenlijk doen als er morgen een stemming in het vlaams parlement zou plaatsvinden met als vraag: Vlaanderen Onafhankelijk?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementslid
|
![]() Oei... ik heb Groen! geklikt :S Was niet echt mijn bedoeling... =P Kwou N-VA klikke
![]()
![]() |
#146 |
Parlementslid
|
![]() Rikske voor de vrienden he
![]()
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Een hypothese is altijd moeilijk te beantwoorden, daarbij vraag je mij ook nog eens te antwoorden in naam van 'een' partij. Ik heb in geen enkele partij 100% vertrouwen en kan dan ook geen 100% juiste schatting maken. Aan de hand van het partijprogramma en de standpunten van de leden in de situatie waarin we nu zitten is het antwoord: radicaal ja
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moete wa opgroeie. dan gade goe klikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze oude draad maar eens beantwoorden... wat VLD-ers (maar minder nu ze vooruitzicht hebben op oranje-blauw) en zeker wat VB'ers (omwille van het cordon). Op zich zou ik geen teloorgang van het VB prediken omwille van de opkomst van de LDD. Het lijkt me een logische verschuiving. Niemand heeft ooit de VU ter dood veroordeeld hoewel hun mandatarissen gingen lopen naar zowat elke partij. Pas toen Bourgeois de boel opblies mocht er gesproken worden over het einde van de VU. Als nu een gemeenteraadslid uit Zwevezele-zoute naar LDD overloopt heet dat al het einde van het VB te zijn. Ach... Elke dag met teveel regen heet de voorbije twintig jaar al het einde van het VB te zijn. Maar ik moet toegeven dat als ik geen overtuiging had, ik me dan graag aan de kant van het regime zou zetten... het moet heerlijk zijn om elke dag je droomwereldje door de media bevestigd te zien. Het is minder makkelijk om aan de kant te staan waar voortdurend de media-klappen vallen. Maar goed. Een mens heeft wat ambitie in het leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Even melden dat ik Steven , het gemeenteraadslid van VB goed ken. Voor een overloper kan ik nooit goede woorden hebben. Maar in dit geval is het nog veel erger. Zijn uitspraken binnen het VB mochten er wel zijn. En nu doet hij alsof het hem te veel werd wat betreft extremisme. Ja watte dan moet hij werkelijk van de ene dag op de andere veranderd zijn. Leugens zijn hem ook niet vreemd. Hij schreef zijn ontslag brief aan de personeelsdienst met de woorden dat hij een andere job had gevonden!! Iemand belde hem nadien om te vragen of hij nog zou meewerken aan activiteiten. Ook daar kwam het antwoord dat zijn nieuwe job hem dat misschien niet toeliet. Dus niemand wist iets. Een dag later stuurt hij een mailtje naar alle leden van de regio Leuven met de mededeling dat hij naar LDD overstapt en niet meer te contacteren is. Hij had dus het lef niet om de mensen de waarheid te zeggen, goed wetende dat hij in alle talen gelogen had. Het is bovendien een beroeps overloper, eerst bij de VLD jongeren, dan bij VB, en nu bij LDD, waar hij hoopt carrière te maken. Hij past goed in jullie vuilbakpartij. Liegen en bedriegen en malcontent zijn, zijn de voorwaarden om bij LDD binnen te geraken. Als DD aan al die overlopers een verkiesbare plaats moet geven, zal hij toch meer dan 30 procent moeten halen. Ik voorspel nu al dat net vóór de verkiezingen van 2009 of net erna, diezelfde mensen uit ongenoegen de deur toeslaan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar nee gij, die paar capabele mensen maken meer dan 98% uit van de partij. Die blijven natuurlijk bij het VB, dat is nogal logisch, anders zouden ze niet capabel zijn natuurlijk, en die overige paar %'jes, ja, waarom zouden die overlopen naar .........? Wanneer het CD&V en NV&A de boel voor Vlaanderen verbranden, zal veel eerder het VB mensen opslokken van andere partijen dan andersom en vooral ongelooflijk veel kiezers en daar komt het op aan. Wat is een partijtje met een massa capabele mensen maar met slechts 7 % stemmen. Een capabele politicus gaat toch niet de partij verlaten die op het punt staat, volgens alle prognoses, de grootste partij te worden in 2009. De theorie van capabeliteit zou ter zelfdertijd volledig in't water vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat ben je met een partij die 20 of misschien ooit wel 30% behaalt maar die nooit in het kapittel voorkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 18 oktober 2007 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() VLD en VB dus ...
Citaat:
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Aisha Van Zele naar LDD
Citaat:
![]() |
![]() |
#160 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Elle a dit: "Garde tes tresors,
moi je vaux mieux que tout ça Des barreaux sont des barreaux, même en or Je veux les mêmes droits que toi Du respect pour chaque jour, moi je ne veux que de l'amour " |
![]() |
![]() |