![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() Ben ik de enige die denkt dat de discussie behoorlijk ver is afgedwaald? Soit, op zich is daar niks tegen.
Ik ben voor een algemene volkstelling, inclusief talentelling. Al zou ik er ook niet te veel gevolgen aan geven, en geen gemeenten van statuut door laten veranderen. Wanneer is die laatste volkstelling geweest in België? Puur voor de statistieken wil ik dus graag een nieuwe. Waar ik niet aan wil, is een talentelling van Brussel en Rand, dat is inderdaad een zuiver politiek spelletje.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die man maakt zich belachelijk. De taalgrenzen, de grenzen van de regio's, werden begin jaren 60 vastgelegd. Ook al bestaat de meerderheid uit chinezen, dit is geen reden om aan de grenzen te raken. Flauwe kul dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() Ja, dat zou leuk zijn: allemaal Chinezen in Vlaandlen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus taalgebruik dient gebetonneerd voor de rest van de geschiedenis?
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Hij is visionair. Grenzen zijn niet voor de eeuwigheid bedoeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En 'elke dag België' die voorbijgaat , maakt de kans groter dat het daar niet zal bij blijven.
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, Vlaanderen dient verfranst te worden en wel snel. Ze zijn daar nu verdomme al 178 jaar mee bezig en ze zitten nog niet verder dan 6 gemeenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen. Van (deel-)staatsgrenzen moet je wel afblijven, of je krijgt oorlog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je het mij vraagt zitten ze heel wat verder. Ik ken minstens 19 andere gemeenten waar het ook gelukt is, en wel zeer goed. En daarnaast nog wel een paar andere, waaronder Edingen dat me nogal na aan het hart ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Parlementslid
|
![]() idem.
Laatst gewijzigd door Rogge : 14 januari 2008 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Spreek je daar mensen aan van 60 jaar of ouder, dan heb je veel kans dat die Vlaams spreken. De jongere generatie kent helemaal geen Nederlands meer. In het collège st-Augustin zijn ze trots op hun eentaligen. En bij de generatie tussenin zijn velen nog in het Vlaams opgevoed maar zijn ze te 'trots' om het niet te spreken. Een beetje Brussel in het klein.
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(een uiting van verziekt klimaat denk ik ) een telling op zich zet niets op de helling, alleen een eventuele conclusie over de uitslag ervan... om oplossingen te vinden moet je hoe dan ook vertrekken van bestaande toestand, en weten hoe die er uit ziet... 50 jaar staatshervorming wordt ook op het spel gezet door seperatisme... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat de 'theorie' van de betonnering.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 januari 2008 om 02:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een zever.
Het vlaamsCH, brabantsCH en LimburCHs zijn altijd Nederlandse dialecten geweest. Maar jij mag me altijd eens laten horen hoe Belgis klinkt. Laat me raden. 'Neen' is in het Belgis 'NON'.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 januari 2008 om 08:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aandoenlijk, die nostalgie! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Lees jij wel voldoende de VB propaganda? ZOu je niet beschaamd worden, en als straf: kan je nu eens met statistieken afkomen aub? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() maar 15.000.000 ??? dat is pas propaganda ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Dit was de laatste volkstelling in Nederland:
Citaat:
|
|
![]() |