![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stelde mij uiteindelijk enkel de vraag of bekeerlingen zich niet beter zouden inspannen om iets gemeenschappelijks te verwezenlijken met de moslims, ... in plaats van zich af te zonderen. Waarom, bijvoorbeeld, niet praten met de moslimexecutieve ? Met alle respect voor de bekeerlingen. Laatst gewijzigd door Rudy : 23 januari 2008 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moslimexecutieve?? Komaan he, alles behalve representatief voor moslims in Belgie!
Die hele executieve werkt helemaal niet en geeft vaak belachelijke antwoorden. Ik herinner me een vraag aan die organisatie over de predikers in gevangenissen. Volgens de executieve helemaal snor, want ze waren allemaal naar ene koranschool geweest. Van simplisme gesproken; een madrassa betekent nog niet dat iemand een aanvaardbare vorm van islam verkondigd he? |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt is een aanspreekpunt te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, misschien moeten we om een werkelijk aanspreekpunt te hebben vooral eerst zorgen dat dit door moslims zelf als waardevol wordt gezein, een zekere eenheid is dan belangrijk.
Maar juist dat ontbreekt volslagen in dat allochtone middenveld, ik wil wel optimistisch blijven , maar zolang dat middenveld bestaat uit clubs die elkaar liever een gifbeter dan thee serveren is de kans klein! Dus is helaas in die zin de executieve wel representatief, volslagen chaos en gebrek aan professionaliteit en eerlijkheid. Maar vooruit; inderdaad is alle begin moeilijk, we geven de moed niet op! Ik bewijfel desondanks toch of er een bijdrage aan een betere samenleving te verwachten is van de koepel, zij lijken me niet bepaald vooruitstrevend maar wie weet wordt ik nog aangenaam verrast? |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of de reactie van de Marokkanen en Turken op het aangekondig filmpje van Wilders al onderwerp van discussie is geweest op dit forum: positief, assertief en uitnodigend. Optimist zijn. Geef elk een kans. Wie dagdagelijks wordt gemarginaliseerd ziet je op den duur niet meer graag, zelfs de meest gematigde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Edoch, ik kan het ook mishebben, natuurlijk. Citaat:
Die keuze had u toch ook al op uw werk, toen u nog niet bekeerd was ? Of iemand nu tijdens zijn pauze(s) wil bidden, lezen, voetballen of op z'n kop molentjes staan draaien, maakt dus niets uit. Eigen tijd eerst dus. Ondervind u dan soms enigerlei hinder in uw buitenhuizige activiteiten, als mensen weten dat u moslim bent ? Citaat:
Idd, voorlopig is een islam-partij voor en door moslims nog zeker geen noodzakelijke optie. Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rudy, of er een kentering is; jazeker maar geen positieve.
Wat ik heb zien groeien waren niet de verenigingen van gematigde moslims, helaas! En wat die discussies betreft; ik wil die film eerst zien voor ik er woorden aan vuil maak, tenzij je natuurlijk aanhangt dat die film hoe dan ook fout is, wat me een vooroordeel lijkt. Om te weten wat iets is moet je het wel eerst zien niet? Ik bedoel; er waren bakken kritiek op submission, wat ik een mooie film vond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij als spook kunt het weten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar spoken zijn wel doden he?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de film gezien. Heb die nog steeds. Mooi is anders. Als curiositeit kan de film tellen. Eerder een provocerende aanklacht tegen het islamitisch fundamentalisme, en terecht. Maar voor wie zich iet of wat wilt interesseren voor religie is het een nogal zwak gedoe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ben ik niet met je eens, voor mij gaf submission de verbijstering weer van vrouwen die met de minder mooie kant van islam geconfronteerd worden. Onderdanigheid zelfs bij het onredelijke verwachtingen hoort bij de houding die vrouwen in praktijk maar al te vaak horen aan te nemen binnen traditionele kringen en dat is een meerderheid durf ik stellen na in Antwerpen Noord en Oud Berchem gewerkt te hebben.Daarom vond ik als vrouw de film mooi en sereen.Ook goed gefilmd en prachtig van korrel en kleur.
Het gaat over een bikkelharde essentie, vrouwen zijn afhankelijk van hoe hun omgeving hun lot ziet, zelfbeschikkingsrecht ontbreekt vaak. Dat punt lijkt me binnen een ideologie niet verwarloosbaar, wat echter niet wil zeggen dat er geen moslims zijn die in vredenaast hun buurman en vrouw wil leven. Of dat iedere moslim zijn vrouw mishandeld, maar kijk niet voorbij overvolle vluchthuizen, te veel dus wel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan een debat over toestanden, hoe schrijnend ook, wel op diverse manieren beginnen. Daarom hoef je een lichaam nog niet vol te schrijven met religieuze verzen. Daarbij, mijn inziens werd in de eerste plaats een godsdienst aangevallen, en niet de wantoestanden die ook veel met cultuur te maken hebben. Kijk Alice, ik vind het verkeerd om, op welke manier ook, film of literatuur, iedereen uit een groep op een hoopje te gooien. Daar bereik je niet veel goeds mee, alleen een hoop miserie, waarmee ik de wantoestanden die je aanhaalt niet betwist. Ik kan het tegendeel niet bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rudy ik kijk er anders naar, misschien omdat ik me als vrouw anders aangesproken voel?
Ik vond niet dat die film een Godsdienst aanviel maar wel dat er terechte kritiek werd geleverd op de positie van vrouwen binnen die religie. Die kritiek is volslagen terecht, vrouwen zijn geen gelijken aan mannen binnen islam, daar kun je onmogelijk omheen. De koran beschrijft in versen die ongelijkheid als boodschap van God wat voor vrouwen lichamelijke vernedering inhoudt.In die zin vond ik het goed gevonden om die teksten op een vrouwenlichaam te laten zien, symbolisch krachtig en mooi gedaan. Ik vind niet omdat moslims geen koranteksten mogen schrijven op een vrouwenlichaam dat die beperking ook geldt voor niet moslims, dus had Ayaan groot gelijk om de film te maken zoals ze is. Ik vind dat moslims horen te respecteren dat binnen deze samenleving andere regels gelden, artistieke vrijheid een basisrecht is waar islam geen invloed op mag en kan hebben, en dat denk ik ook over de foto's over homoseksualiteit die in den Haag geweigerd werden, omdat het de hypocretie vanuit islam tegenover homo's liet zien door een Iraanse fotografe vastgelegd. Ook vond ik het protest tegen de opera Aisha een schande, islam kan beperkingen opleggen aan gelovigen maar daarom nog niet aan de wereld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Gouverneur
|
![]() Het opleggen van islamitische wetten, waarbij de rechten en vrijheden van anderen worden beknot gaat steeds verder en verder.
Zo ver dat zelfs BENNO BARNARD protesteerde tegen het feit dat in de multiculturele kleuterschool van zijn kinderen in Antwerpen, iedere verklaring van Kerstmis als het geboortefeest van Jezus VERBODEN werd, terwijl het suikerfeest wel werd gevierd. Toen hij daartegen protesteerde werd hij door de directrice met de verkeerde partij geassocieerd. (zie KNACK 22/08/07) In het Brusselse justitiepaleis werd de kerstversiering verwijderd, om toch maar de moslimpjes niet voor het hoofd te stoten... Een gedeelte van een tentoonstelling in een groot Londens museum, werd niet opgesteld onder druk van fundamentalistische moslims. Een Turkse advocaat wil dat de UEFA maatregelen neemt tegen het T-shirt dat Inter Milaan draagt, omdat er op het shirt een sint-Joriskruis staat. Het moet weg omdat dit beledigend en kwetsend zou zijn voor moslims. Het sint-Joriskruis maakt deel uit van het wapenschild van Milaan. Ook wil hij het T-shirt van FC Barcelona verbieden, want daarin staat ook een sint-Joriskruis, dat gewoon deel uitmaakt van het stadswapen van Barcelona. In een Engelse luchthaven werd een baliebediende onstagen omdat ze een halsketting met een kruisje draagt, terwijl baliebedienden er wel opvallende hoofddoeken mogen dragen. In Antwerpen weigeren moslimmoeders soms om hun kind uit te kleden voor onderzoek bij Kind en Gezin. Laatst gewijzigd door Neptunus : 24 januari 2008 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel Circe. Toen ik submission zag was ik vooral onroerd. Ik had medelijden met de vrouw in de film. Tot ik mij afvroeg wat de bedoeling was van die verzen op haar lichaam. Ik heb geen boodschap aan die film, noem het kunst, omdat ik weiger in het pad te lopen van wie niet in staat is constructief z'n boodschap te verkondigen.
of gaat het om een noodkreet ? Sorry Circe. Ik vind noodkreten belangrijk indien alle andere bronnen tot compromis zijn uitgeput. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Een spook is een geest , die zonder lichaam ronddwaalt. Sommigen omdat hun lichaam dood is, en verrot, afgestorven, tot as vervallen.
Anderen hebben hun levende lichaam op een veilige plaats liggen, in rusttoestand, en zijn zonder lichaam op weg = astrale reis. ![]() |
![]() |
![]() |