![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb eigendomsrecht over mezelf. Duh. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 900 - 1200; wat jij?
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat voor een slecht begrip van de zaken is me dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je daar meer informatie over hebt, gelieve me die te pm'en. 'k ben daar over aan't schrijven en hoe meer informatie, hoe leuker.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ieder dertien-jarig meisje dat seks heeft, wordt door mij verworpen. Daar is geen haast bij en behoort een magisch mooi moment te zijn. Nu, er zijn wel uitzonderingen. Ik ken bv een meisje die per sé seks wou hebben op haar dertiende. Ze zegt dat ze daar geen spijt van heeft, maar dat durf ik nog betwijfelen. Niettemin, is dit geen reden om de leeftijdsgrenzen aan te passen of af te schaffen. Die meisjes die per sé seks willen, die vinden dat wel. En die moeten dus niet gevonden worden. Iemand van 25 die verliefd wordt op iemand van 13, die moet uit respect voor dat meisje wachten tot ze wat rijper is. Als hij haar echt graag ziet zal hij de moeite opbrengen om enkele jaren platonisch met haar door het leven te gaan. En als het enkel om seks gaat, is hij een pedofiel. Er zijn genoeg visjes in de zee. Laatst gewijzigd door Dycore : 23 januari 2008 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Toen ik ongeveer 11 jaar oud was, kwam mijn 8-jarige nichtje vragen of ik met haar wou 'seksen'. Ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Hoewel de nieuwschierigheid er wel was. Ik denk ook dat mijn nichtje blij is dat ik dat toen niet gedaan heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Vreemdeling
|
![]() Misschien had je het beter wel gedaan om in te zien dat het geen kwaad kon, en je beter zou begrijpen waarom die 13 jarige er geen spijt van had en per se sex wou hebben. Je hebt altijd een referentiekader van eigen ervaringen en oordelen, maar je moet ook openstaan voor dingen die er buiten vallen die je niet onmiddellijk zou begrijpen.. en vooral niet anderen mensen opleggen wat je denk dat goed en slecht is, dat kunnen ze beter voor zichzelf uitzoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Vreemdeling
|
![]() Indien het iets moest bijdragen, ik ben radicaal tegen elke vorm van sexueel geweld en misbruik.
Het is nogal gemakkelijk om kinderen te verleiden, zoals blijkt, daarom is het juist zo verwerpelijk. Ik vind de vader is even schuldig als de dader. Dutroux beste lezers is echt niet de enigste pedo in Belgie, maar hierbij zijn wel onschuldige kinderen vermoord. Toch iets erger dan bovenvermelde zaak Zijn straf vind ik terecht.
![]() |
#156 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men mag mensen niet opdringen wat u goed en slecht vindt, dus is seksuele voorlichting uit den boze, niet? U zei letterlijk: "laat ze het zelf maar uitzoeken".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat jij alles net iets TE letterlijk neemt. Het is niet omdat ik zeg 'niet andere mensen opleggen wat je denkt dat goed en slecht is, dat kunnen ze beter voor zichzelf uitzoeken' dat je kinderen niet meer mag voorlichten over sex. Het gaat er om dat je ze informeert, en daarna zelf beslissingen laat nemen. Als je een kind vertelt dat je zwanger kan worden door sex te hebben zonder condoom, zit daar niet in verborgen dat dit goed/slecht is. Als je een kind vertelt dat zwanger worden/kinderen krijgen een grote verantwoordelijkheid met zich meebrengt, wil dat niet zeggen dat je zegt dat dit goed of slecht is. Dat wil zeggen dat je het kind zelf de keuze laat maken wat het met zijn leven wilt doen. En dat heeft ook niets te maken met een kind over je kop laten lopen of niet. Als ze op tijd thuis moeten zijn moeten ze zich daar aan houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Minister-President
|
![]() Wie spreekt er nu over overleven? Het gaat om onze cultuur. Als u bijvoorbeeld het oude Griekenland als cultuur wilt verheerlijken, ga je gang, maar ik ben blij dat ik daar niet moet zitten.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijpend lezen cursusje volgen,
![]() |
![]() |