Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2008, 16:41   #141
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Op personen heersen geen eigendomsrechten dus kan volgens uw alweer veel te strikte definitie fysieke agressie er ook niet onder vallen.
Op personen heersen wel degelijk eigendomsrechten...
Ik heb eigendomsrecht over mezelf. Duh.

Citaat:
Ik ga je wat verder kritiekloos laten masturberen over je libertarische lectuur en mij uit de discussie onttrekken want ik zie niet in hoe we ooit tot een gelijk kunnen komen! Nog veel sterkte hier.
U mag me gelijk geven op weg naar de uitgang. Dank bij voorbaat!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 16:43   #142
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anarchy Bekijk bericht
Je moet jezelf eens afvragen vanwaar die vooroordelen komen. Het zal in ieder geval niet in je genen zitten, maar in je hoofd. De maatschappij legt je een bepaald beeld op van wat kan en niet kan, en hoe je hierop moet reageren. Sex met een 13 jarige valt volgens medische diagnose zelfs niet onder pedofilie. Pedofilie wordt omschreven als:

* The sexual interest is toward pre-pubescent youths only. This interest does not extend to the first signs of pubic hair.
* The sexual interest is toward pre-pubescent youths only and does not include teenagers.
* The sexual interest remains over time.

Vermits 13 jarigen al sinds het begin der mensheid geslachtsrijp zijn (plechtige communie die meestal plaatsvind op 12 jaar is een adoptie van vroegere overgangsritueel naar volwassenheid). Mensen vergeten dat tot kort de meesten al aan kinderen begonnen toen ze tieners waren. Nu zou dit plots moeten wegvallen omdat de maatschappij zegt dat het verkeerd is. Als die 13 jarige sex zou hebben met een 17 jarige zou je er dan geen probleem mee hebben? Alles is relatief en kan je niet zomaar in een hokje steken.
Ja, zoals ik al zei, u kan het mooi uitleggen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 16:50   #143
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Die 'hogere organen' zijn dus mensen, hé.
Die bestaan uit mensen, ja. Relevantie?

Citaat:
IJsland was tof. Ierland ook.
Welke tijdsperiode bedoelt u precies? Indien het de tijdsperiode is die ik vermoed, verwijs ik u door naar de Sturlungaöld.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 16:51   #144
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het enige waar ik voor pleit is dat mensen zelf onderzoek doen ipv overal direkt conclusies over te trekken en erop beginnen te kloppen 'omdat het de juiste reactie is'. Voor zichzelf denken is blijkbaar geen gegeven meer tegenwoordig. En ik vind de meest controversiele onderwerpen net het interessantste om aan te tonen in welke staat een maatschappij zich bevindt
Anarchy, u probeert de wettelijke leeftijdsgrenzen te relativeren. Heeft u dan geen grens? U vergrijpt zich aan een achtjarig meisje als ze instemt en u haar daar volwassen genoeg voor acht?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 16:52   #145
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Die bestaan uit mensen, ja. Relevantie?

Welke tijdsperiode bedoelt u precies? Indien het de tijdsperiode is die ik vermoed, verwijs ik u door naar de Sturlungaöld.
900 - 1200; wat jij?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 23 januari 2008, 16:52   #146
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Anarchy, u probeert de wettelijke leeftijdsgrenzen te relativeren. Heeft u dan geen grens? U vergrijpt zich aan een achtjarig meisje als ze instemt en u haar daar volwassen genoeg voor acht?
Wat voor een slecht begrip van de zaken is me dat.
Oud 23 januari 2008, 16:54   #147
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
900 - 1200; wat jij?
Jep.
Oud 23 januari 2008, 16:55   #148
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jep.
Als je daar meer informatie over hebt, gelieve me die te pm'en. 'k ben daar over aan't schrijven en hoe meer informatie, hoe leuker.
Oud 23 januari 2008, 16:56   #149
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Als die 13 jarige sex zou hebben met een 17 jarige zou je er dan geen probleem mee hebben? Alles is relatief en kan je niet zomaar in een hokje steken.
Dus alles is relatief? Waarom niet meteen beginnen over incest? Papa en dochtertje? Moet dat kunnen?

Ieder dertien-jarig meisje dat seks heeft, wordt door mij verworpen. Daar is geen haast bij en behoort een magisch mooi moment te zijn. Nu, er zijn wel uitzonderingen. Ik ken bv een meisje die per sé seks wou hebben op haar dertiende. Ze zegt dat ze daar geen spijt van heeft, maar dat durf ik nog betwijfelen. Niettemin, is dit geen reden om de leeftijdsgrenzen aan te passen of af te schaffen. Die meisjes die per sé seks willen, die vinden dat wel. En die moeten dus niet gevonden worden. Iemand van 25 die verliefd wordt op iemand van 13, die moet uit respect voor dat meisje wachten tot ze wat rijper is. Als hij haar echt graag ziet zal hij de moeite opbrengen om enkele jaren platonisch met haar door het leven te gaan. En als het enkel om seks gaat, is hij een pedofiel. Er zijn genoeg visjes in de zee.

Laatst gewijzigd door Dycore : 23 januari 2008 om 17:04.
Oud 23 januari 2008, 16:58   #150
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat voor een slecht begrip van de zaken is me dat.

Wat voor een inhoudsloze reactie is dat?
Oud 23 januari 2008, 16:59   #151
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat voor een inhoudsloze reactie is dat?
Touché.
Oud 23 januari 2008, 17:03   #152
Dycore
Banneling

Standaard

Toen ik ongeveer 11 jaar oud was, kwam mijn 8-jarige nichtje vragen of ik met haar wou 'seksen'. Ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Hoewel de nieuwschierigheid er wel was. Ik denk ook dat mijn nichtje blij is dat ik dat toen niet gedaan heb.
Oud 23 januari 2008, 17:13   #153
anarchy
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Toen ik ongeveer 11 jaar oud was, kwam mijn 8-jarige nichtje vragen of ik met haar wou 'seksen'. Ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Hoewel de nieuwschierigheid er wel was. Ik denk ook dat mijn nichtje blij is dat ik dat toen niet gedaan heb.
Misschien had je het beter wel gedaan om in te zien dat het geen kwaad kon, en je beter zou begrijpen waarom die 13 jarige er geen spijt van had en per se sex wou hebben. Je hebt altijd een referentiekader van eigen ervaringen en oordelen, maar je moet ook openstaan voor dingen die er buiten vallen die je niet onmiddellijk zou begrijpen.. en vooral niet anderen mensen opleggen wat je denk dat goed en slecht is, dat kunnen ze beter voor zichzelf uitzoeken.
anarchy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 17:29   #154
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien had je het beter wel gedaan om in te zien dat het geen kwaad kon, en je beter zou begrijpen waarom die 13 jarige er geen spijt van had en per se sex wou hebben. Je hebt altijd een referentiekader van eigen ervaringen en oordelen, maar je moet ook openstaan voor dingen die er buiten vallen die je niet onmiddellijk zou begrijpen.. en vooral niet anderen mensen opleggen wat je denk dat goed en slecht is, dat kunnen ze beter voor zichzelf uitzoeken.
En als er bij al dat 'uitzoeken' toevallig een 13-14-jarige zwanger gemaakt wordt, met alle gevolgen van dien, is dat heel jammer maar niet te vermijden zeker? Want ze moeten het toch zelf uitzoeken?
Oud 23 januari 2008, 17:47   #155
MasterCobra
Vreemdeling

MasterCobra's schermafbeelding

Standaard

Indien het iets moest bijdragen, ik ben radicaal tegen elke vorm van sexueel geweld en misbruik.

Het is nogal gemakkelijk om kinderen te verleiden, zoals blijkt, daarom is het juist zo verwerpelijk. Ik vind de vader is even schuldig als de dader.

Dutroux beste lezers is echt niet de enigste pedo in Belgie, maar hierbij zijn wel onschuldige kinderen vermoord. Toch iets erger dan bovenvermelde zaak
Zijn straf vind ik terecht.
Oud 23 januari 2008, 17:59   #156
anarchy
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En als er bij al dat 'uitzoeken' toevallig een 13-14-jarige zwanger gemaakt wordt, met alle gevolgen van dien, is dat heel jammer maar niet te vermijden zeker? Want ze moeten het toch zelf uitzoeken?
Ik heb het niet over seksuele voorlichting Oberst... jij haalt alles precies graag uit zen context
Oud 23 januari 2008, 18:04   #157
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over seksuele voorlichting Oberst... jij haalt alles precies graag uit zen context
Men mag mensen niet opdringen wat u goed en slecht vindt, dus is seksuele voorlichting uit den boze, niet? U zei letterlijk: "laat ze het zelf maar uitzoeken".
Oud 23 januari 2008, 18:17   #158
anarchy
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Men mag mensen niet opdringen wat u goed en slecht vindt, dus is seksuele voorlichting uit den boze, niet? U zei letterlijk: "laat ze het zelf maar uitzoeken".
Ik denk dat jij alles net iets TE letterlijk neemt. Het is niet omdat ik zeg 'niet andere mensen opleggen wat je denkt dat goed en slecht is, dat kunnen ze beter voor zichzelf uitzoeken' dat je kinderen niet meer mag voorlichten over sex. Het gaat er om dat je ze informeert, en daarna zelf beslissingen laat nemen. Als je een kind vertelt dat je zwanger kan worden door sex te hebben zonder condoom, zit daar niet in verborgen dat dit goed/slecht is. Als je een kind vertelt dat zwanger worden/kinderen krijgen een grote verantwoordelijkheid met zich meebrengt, wil dat niet zeggen dat je zegt dat dit goed of slecht is. Dat wil zeggen dat je het kind zelf de keuze laat maken wat het met zijn leven wilt doen. En dat heeft ook niets te maken met een kind over je kop laten lopen of niet. Als ze op tijd thuis moeten zijn moeten ze zich daar aan houden.
Oud 23 januari 2008, 18:30   #159
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er waren tijden dat seks met kinderen normaal was, hoor. Dat hebben we toch ook overleeft?
Wie spreekt er nu over overleven? Het gaat om onze cultuur. Als u bijvoorbeeld het oude Griekenland als cultuur wilt verheerlijken, ga je gang, maar ik ben blij dat ik daar niet moet zitten.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:31   #160
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Wie spreekt er nu over overleven? Het gaat om onze cultuur. Als u bijvoorbeeld het oude Griekenland als cultuur wilt verheerlijken, ga je gang, maar ik ben blij dat ik daar niet moet zitten.
Begrijpend lezen cursusje volgen,
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be