![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel nog aan toevoegen dat de meeste Nederlanders die hier op dit forum rondhangen (en sinds de formatiecrisis lijkt dat aantal flink gestegen) mij doorgaans erg pro-Vlaams overkomen. Ik zie dus niet de grote problemen die Bollen ziet. Verder zou het uiteraard een blunder zijn om Vlaanderen zomaar te laten opgaan in Nederland. Het zou een confederatie moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor wat een prachtig land we dan zouden zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal wellicht ooit tot de mogelijkheden behoren, maar daarvoor moeten een aantal bolletjes eerst van hun Belgische vlooien worden afgeholpen.
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() PS: Er is natuurlijk het Fries nog als taal, maar Friezen zijn tenminste geen imperialisten.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 februari 2008 om 11:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zucht.....
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]() En willen samengaan met Nederland omdat we dan twee wereldhavens hebben en op de X-ste plaats op de wereldranglijst van economische grootmachten zouden staan is géén imperialisme? Hoe zou jij dan "imperialisme" omschrijven?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 10 februari 2008 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Nice! Overal coffeeshops in vlaanderen en allemaal programma's zoals "spuiten en slikken" op TV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het met de woorden van Knuppel te zeggen: moeten staan op stal.
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hitler en Napoleon, en de Franstaligen in Belgique, d�*t waren/zijn imperialisten. Zij streefden/streven naar gebiedsuitbreiding zonder dat degenen op wiens land zij hun oog lieten/laten vallen, dit wens(t)en.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 februari 2008 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net evenmin moet Vlaanderen aan Wallonië gekluisterd blijven.
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
![]() U schildert ook een iets te eenzijdig beeld, er was geen "Franstalige invasie" van Brussel, de Brusselse bevolking begon gewoon Frans te spreken. En wat dat element "zonder dat zij dit wensen" betreft, betekent dat dat het wel in orde zou zijn om de taalgrens te verleggen als de inwoners van een (voor 80% Franstalige) gemeente dat zouden willen? (Voor alle duidelijkheid: volgens mij is er geen reden om de taalgrens aan te passen)
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 10 februari 2008 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zover ik het zie - Standaardartikel enzo - is he teen storm in een glas water.
Ik denk dat we het koningshuis wel op betere niveau's kunnen kraken -neen?
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België 1000 miljard schuld Nederland 1000 miljard in de pensioenkas (befkes uiteraard). Daarbij ik wil niet in zo'n bekrompen land (zoals Nederland) wonen. Ik kom er een tiental weekenden per jaar (familiebezoek), ik ben steeds blij als ik huiswaarts kan gaan.
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen gaan trouwens zelfs na de meest geslaagde vakantie weer graag naar huis. Zelfs kinderen liggen het liefst in hun eigen bed.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel werd wel degelijk door Franstaligen ingepalmd. Eerst door het welbewust te verfransen en een tweede keer door er een derde gewest van te maken. De taalgrens is ook de staatsgrens. Niemand haalt het in zijn hoofd om enkel de gemeenten aan de grens met Wallonië te laten stemmen over het landsdeel waarbij ze willen horen. Heel Vlaanderen moet dus inspraak krijgen als zijn grenzen ter discussie worden gezet, en niet alleen de gemeenten vlakbij Brussel.
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |