Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2008, 11:06   #141
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij kent die 'ware bedoelingen' dus beter dan eender wie, bedoel je?

Na 177 jaar misbruikt te worden lijkt de kans me nogal klein dat Vlamingen zich opnieuw laten misbruiken. Belgen, d�*t is wat anders natuurlijk. Die hebben duidelijk niet genoeg aan die 177 jaar.

Geef eens een voorbeedje van die spot van de Nederlanders die de Vlamingen zich laten welgevallen.
En graag ook eentje waar het net andersom is, alleen wat hatelijker.

Al een geluk dat jij desalniettemin niets hebt tegen Nederlanders.

By the way. De Nederlanders troggelen ons niet elk jaar genoeg geld af om er drie 57 km lange St-Gothardtunnels te kunnen van bouwen.

Tegenover goede vrienden heb ik zelfs geen gezonde argwaan. En achter hun rug kletsen vind ik ook maar minnetjes.

Ik ben anders niet alleen bezig met het te horen, maar ook nog met er antwoord op te geven. Niet alleen Nederlanderafkeer verblindt zo te zien.

Dat zijn jouw eigen dromen. Niet die van de Nederlanders en Vlamingen die ermee bezig zijn. Alleen 'ruikt' wat zij doen niet naar annexatie maar naar gezonde samenwerking. Iets waar in dit land Vlaamse en Franstalige partijen niet meer in slagen.

Wat jij wil serieus nemen kan mij aan de reet roesten. JIJ hebt het over annexeren. IK heb het over een confederatie. Zoek eens op wat dat woord betekent vooraleer je verder lult.

In een confederatie moet niemand iets opgeven waar hij aan vasthoudt. Jouw Groot-Nederlandse plan lijkt dus in niets op het mijne.

Ik begrijp jou niet. Ben je zo gewend geraakt aan 177 jaar gedomineerd worden dat je er niet meer zonder kunt?

Maak dat mee!

Zo moeilijk is het nochtans niet als je ziet dat Vlaanderen elk jaar bijna 7% van zijn BNP overhevelt naar de andere kant van de taalgrens. Ze zeggen daar niet eens merci en komen er ook geen stap mee vooruit.
Arbeid wordt nergens zwaarder belast dan in Belgique.
De BTW op onmisbare dingen is schandelijk hoog is Belgique.
De pensioenen zijn even schandalig laag.
Belgique wordt elk jaar corrupter.
Er is geen geld meer om nog een staatshervorming af te kopen en dus ook geen uitzicht op een werkbare regering. Belgique is een regime, geen democratie.

De Standaard schrijft vandaag dat het gemeenschappelijk belang in Belgique ontbreekt.

Het buitenland denkt intussen dat we een regering hebben. Dat is niet zo. We hebben 14 ministers die zorgen dat er voor de vensters wat beweging is. (windowdressing dus)
Op de scannerbeelden worden de contouren van het Belgisch probleem almaar duidelijker. Een gemeenschappelijke visie over waar het naartoe wil of wat het nog moet doen, is er niet.
De belangrijkste beslissingen worden genomen op Europees niveau.
De meeste andere beslissingen worden genomen door de deelstaten en de gemeenten, die normaal voort functioneren.
De enige beslissingen die echt ontbreken, zijn degene die van belang zijn voor het voorbestaan op lange termijn van onze welvaart en onze sociale zekerheid.

Belgique is een schandelijk duur land op alle gebied. Duurder kan een onafhankelijk Vlaanderen ONMOGELIJK zijn. Betaalbaarder wel.

Belgique brengt het koningshuis sinds een week alweer 6% meer op. Jouw belastingen gaan elke dag omhoog. Albert zit aan de cote' d Azur als het land in crisis is en Flipper sluit de deuren die voor hem opengaan -omdat hij om een of andere redenen een meerdere God is- ook weer zelf uit pure dommekloterigheid.
Je gaat de debiel die niet eens kan rekenen toch niet vergelijken met Alexander van Nederland?

Je bedoelt dat de roots van de Nederlanders in Belgique liggen? Toevallig waar ook de jouwe liggen, zeker?

Wat precies lijkt jou niet goed te zitten? Belgique waar duidelijk betonrot aanzit?

Belgique is een land van haat. Congo haatte zijn kolonisator, niet toevallig, ook.

Flip is de debiele zoon van een hoerend koppel die door een aantal gekoloniseerden nog altijd geacht wordt het betonrot van Belgique te genezen.
Voila, moet ik zelf al niet meer antwoorden

Wel nog aan toevoegen dat de meeste Nederlanders die hier op dit forum rondhangen (en sinds de formatiecrisis lijkt dat aantal flink gestegen) mij doorgaans erg pro-Vlaams overkomen. Ik zie dus niet de grote problemen die Bollen ziet. Verder zou het uiteraard een blunder zijn om Vlaanderen zomaar te laten opgaan in Nederland. Het zou een confederatie moeten worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 11:20   #142
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Voila, moet ik zelf al niet meer antwoorden

Wel nog aan toevoegen dat de meeste Nederlanders die hier op dit forum rondhangen (en sinds de formatiecrisis lijkt dat aantal flink gestegen) mij doorgaans erg pro-Vlaams overkomen. Ik zie dus niet de grote problemen die Bollen ziet. Verder zou het uiteraard een blunder zijn om Vlaanderen zomaar te laten opgaan in Nederland. Het zou een confederatie moeten worden.
Daarmee kan ik akkoord gaan, maar dat een onafhankelijk Vlaanderen één moet worden met Nederland, lijkt me een uitgemaakte zaak.

Stel je voor wat een prachtig land we dan zouden zijn.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 11:26   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Daarmee kan ik akkoord gaan, maar dat een onafhankelijk Vlaanderen één moet worden met Nederland, lijkt me een uitgemaakte zaak.

Dat zal wellicht ooit tot de mogelijkheden behoren, maar daarvoor moeten een aantal bolletjes eerst van hun Belgische vlooien worden afgeholpen.
Oud 10 februari 2008, 11:29   #144
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Met twee wereldhavens, 1 taal en geen bodemloze put meer. *droomt weg*

PS: Er is natuurlijk het Fries nog als taal, maar Friezen zijn tenminste geen imperialisten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 februari 2008 om 11:30.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 11:45   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met twee wereldhavens, 1 taal en geen bodemloze put meer
En geen kolonisators die op alles wat de gekoloniseerden willen 'NON' zeggen.

Zucht.....
Oud 10 februari 2008, 16:38   #146
Geert C

Standaard

Citaat:
Bijlange niet, zelfs binnen de Vlaamse Beweging lijken de Groot-Neerlandisten me slechts een kleine minderheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Met twee wereldhavens, 1 taal en geen bodemloze put meer. *droomt weg*

PS: Er is natuurlijk het Fries nog als taal, maar Friezen zijn tenminste geen imperialisten.
En willen samengaan met Nederland omdat we dan twee wereldhavens hebben en op de X-ste plaats op de wereldranglijst van economische grootmachten zouden staan is géén imperialisme? Hoe zou jij dan "imperialisme" omschrijven?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 10 februari 2008 om 16:40.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 16:42   #147
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:

Nice! Overal coffeeshops in vlaanderen en allemaal programma's zoals "spuiten en slikken" op TV.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 17:14   #148
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Om het met de woorden van Knuppel te zeggen: moeten staan op stal.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 17:36   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Bijlange niet, zelfs binnen de Vlaamse Beweging lijken de Groot-Neerlandisten me slechts een kleine minderheid.

En willen samengaan met Nederland omdat we dan twee wereldhavens hebben en op de X-ste plaats op de wereldranglijst van economische grootmachten zouden staan is géén imperialisme? Hoe zou jij dan "imperialisme" omschrijven?
Neen dat is geen imperialisme op voorwaarde dat beide gebieden ervoor kiezen. In de zakenwereld wordt er voortdurend voor dergelijke constructies gekozen.

Hitler en Napoleon, en de Franstaligen in Belgique, d�*t waren/zijn imperialisten. Zij streefden/streven naar gebiedsuitbreiding zonder dat degenen op wiens land zij hun oog lieten/laten vallen, dit wens(t)en.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 februari 2008 om 17:37.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 17:40   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Om het met de woorden van Knuppel te zeggen: moeten staan op stal.
Groot gelijk!
Net evenmin moet Vlaanderen aan Wallonië gekluisterd blijven.
Oud 10 februari 2008, 18:14   #151
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Groot gelijk!
Net evenmin moet Vlaanderen aan Wallonië gekluisterd blijven.
Ik zeg nergens dat dat moet, ik zeg alleen maar dat ik daar voorstander van ben.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 18:39   #152
Geert C

Standaard

Citaat:
Hitler en Napoleon, en de Franstaligen in Belgique, d�*t waren/zijn imperialisten. Zij streefden/streven naar gebiedsuitbreiding zonder dat degenen op wiens land zij hun oog lieten/laten vallen, dit wens(t)en.
Maakt dat niet minstens van de Nederlandse Groot-Neerlandisten imperialisten?

U schildert ook een iets te eenzijdig beeld, er was geen "Franstalige invasie" van Brussel, de Brusselse bevolking begon gewoon Frans te spreken. En wat dat element "zonder dat zij dit wensen" betreft, betekent dat dat het wel in orde zou zijn om de taalgrens te verleggen als de inwoners van een (voor 80% Franstalige) gemeente dat zouden willen? (Voor alle duidelijkheid: volgens mij is er geen reden om de taalgrens aan te passen)
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 10 februari 2008 om 18:48.
Oud 10 februari 2008, 18:50   #153
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Misschien toch even melden dat het hoogst waarschijnlijk Filip niet is die deze blunder heeft gemaakt, maar wel zijn assistenten.

Dus de mensen die bepalen waar Filip moet verschijnen.

Maar natuurlijk weten we niet wie dat zijn en dus krijgt Filip weer een sneer erbij.
Als ik ergens naartoe ga, bekijk ik mijn agenda, ook als iemand anders deze bepaald heeft. Ik wil tenminste voorbereid ergens binnenkomen.
Oud 10 februari 2008, 18:52   #154
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als ik ergens naartoe ga, bekijk ik mijn agenda, ook als iemand anders deze bepaald heeft. Ik wil tenminste voorbereid ergens binnenkomen.
Zou je dat ook doen als men je constant van de ene naar de andere plaats voert om te lachen en handjes te schudden? Dan moet je dat wel aan anderen overlaten. Maar dat is eigenlijk naast de kwestie, Filip werd gewoon niet verwacht op dat diner.
Oud 10 februari 2008, 18:52   #155
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Zover ik het zie - Standaardartikel enzo - is he teen storm in een glas water.

Ik denk dat we het koningshuis wel op betere niveau's kunnen kraken -neen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 18:54   #156
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk niet dat Nederland hiervoor staat te springen.
België 1000 miljard schuld
Nederland 1000 miljard in de pensioenkas

(befkes uiteraard).

Daarbij ik wil niet in zo'n bekrompen land (zoals Nederland) wonen. Ik kom er een tiental weekenden per jaar (familiebezoek), ik ben steeds blij als ik huiswaarts kan gaan.
Oud 10 februari 2008, 19:37   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik denk niet dat Nederland hiervoor staat te springen.
België 1000 miljard schuld
Nederland 1000 miljard in de pensioenkas

(befkes uiteraard).

Daarbij ik wil niet in zo'n bekrompen land (zoals Nederland) wonen. Ik kom er een tiental weekenden per jaar (familiebezoek), ik ben steeds blij als ik huiswaarts kan gaan.
De Belgische schuld is niet de Vlaamse schuld en ik ken Vlamingen die met evenveel plezier bij hun Nederlandse vrienden op bezoek gaan als andersom.
De meeste mensen gaan trouwens zelfs na de meest geslaagde vakantie weer graag naar huis. Zelfs kinderen liggen het liefst in hun eigen bed.
Oud 10 februari 2008, 19:47   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Maakt dat niet minstens van de Nederlandse Groot-Neerlandisten imperialisten?

U schildert ook een iets te eenzijdig beeld, er was geen "Franstalige invasie" van Brussel, de Brusselse bevolking begon gewoon Frans te spreken. En wat dat element "zonder dat zij dit wensen" betreft, betekent dat dat het wel in orde zou zijn om de taalgrens te verleggen als de inwoners van een (voor 80% Franstalige) gemeente dat zouden willen? (Voor alle duidelijkheid: volgens mij is er geen reden om de taalgrens aan te passen)
Neen. Groot-Nederlanders dringen elkaar niets op. Beiden moeten er het voordeel van zien. Banken dwingen elkaar toch ook niet om te fuseren?

Brussel werd wel degelijk door Franstaligen ingepalmd. Eerst door het welbewust te verfransen en een tweede keer door er een derde gewest van te maken.

De taalgrens is ook de staatsgrens. Niemand haalt het in zijn hoofd om enkel de gemeenten aan de grens met Wallonië te laten stemmen over het landsdeel waarbij ze willen horen. Heel Vlaanderen moet dus inspraak krijgen als zijn grenzen ter discussie worden gezet, en niet alleen de gemeenten vlakbij Brussel.
Oud 10 februari 2008, 21:11   #159
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog dit Bollen.
Limburg hoort voor mij bij Vlaanderen, en andersom. Wallonië is een ander land waar ik NIETS mee gemeen heb.
Sukkeltje, zowel Vlaanderen als Wallonië horen onder België, en de Walen zijn je landgenoten zoals de Vlamingen je landgenoten zijn, en Zijne Majesteit Koning Albert je vorst. En dat wéét je goed genoeg.
Oud 10 februari 2008, 21:13   #160
Geert C

Standaard

Citaat:
De taalgrens is ook de staatsgrens. Niemand haalt het in zijn hoofd om enkel de gemeenten aan de grens met Wallonië te laten stemmen over het landsdeel waarbij ze willen horen. Heel Vlaanderen moet dus inspraak krijgen als zijn grenzen ter discussie worden gezet, en niet alleen de gemeenten vlakbij Brussel.
Is dat niet hetzelfde als beweren dat heel Spanje inspraak moet krijgen als Baskenland onafhankelijk wil worden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be