![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit werkt uiteraard ook tot een teleurstelling bij velen. Een figuur die dit mooi illustreert is Louis de Potter. [/invasieveopmerkingen] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#144 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Klopt dat beeld van 'een gebeuren van de lagere klassen'? Was dat niet geregiseerd door de Franstalige bourgeoise? Allee, wijsheid komt met de jaren, zie Louis de Potter's conclusie achteraf: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik vind hem zeker de meest inspirerende figuur van de Belgische Revolutie.
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
Minister
|
![]() De Belgische revolutie was meer dan een operette-voorstelling hoor. Volgens mij heeft die bourgeoisie gebruik gemaakt van een reeds bestaande revolutionaire grondstroom. Ze heeft die niet zelf gecreëerd.
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit wat ik kén van de Belgische omwenteling, is de drijvende aanzet hiervoor onrust onder de lagere klasse (kantoren van drukkers in brand steken en zo), waartegen de bourgeoisie zich eerst wapende en waarnaar diezelfde bourgeoisie nadien overliep om haar positie veilig te stellen. Dat is één aanleiding, naast andere (Julirevolutie &c.) en allerlei oorzaken (slechte economische situatie &c.). Treffend is wel dat het hoe dan ook een grotendeels Franstalig gebeuren blijft. Aan de kant van de bourgeoisie uiteraard (voor zover die 16 jaar eerder niet zélf onder Frankrijk gediend had), maar ook aan de kant van de lagere klasse (Brussels, Luiks, &c.). In Antwerpen was er bijvoorbeeld weinig reden om te klagen. De stad werd dan ook slechts moeilijk in handen gehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister
|
![]() [quote=Dr. Strangelove;3266161]
Citaat:
Ik steun trouwens je opvattingen over belasting. Ik zou alles boven de € 100.000,- belasten met 90% belasting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik was niet op de hoogte van deze verandering naar een vermogensrendementheffing. Bedankt, ik heb weer wat bijgeleerd. Dat lijkt me inderdaad een simpelder uitvoerbaar systeem, waarbij je geen inventarissen moet opstellen en zo.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 20 februari 2008 om 02:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deelt je vriendin jouw politieke opvattingen?
![]() |
#153 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat vind je van het Belgische en het Nederlandse drugbeleid?
![]() |
#154 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Leg je de nadruk op 'aan het invoeren van de vermogensbelasting' dan betekent het dat Nederland wel ergens anders aan ten onder is gegaan. Leg je de nadruk op 'ten onder is gegaan' dan betekent het dat Nederland helemaal niet ten onder is gegaan. De vermogensbelasting waarover ik sprak betreft overigens uitsluitend de vermogensbelasting voor particulieren. Hoe het bij bedrijven geregeld is, weet ik niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() Lang niet allemaal, maar toch veel ervan. Maar ze minder individualistisch en libertair dan ik ben. Van sommige zaken heb ik haar de laatste 8 jaar wel kunnen overtuigen, maar er zijn zeker punten waar we blijvend van mening over zullen verschillen.
Nadat we allebei waren opgepakt bij de bomspotting-actie in Kleine Brogel, hebben we bvb een zeer lange en soms felle discussie gevoerd over de volgende vraag: kunnen politie-agenten en militairen aangesproken worden op hun individuele verantwoordelijkheid en moraal als ze bij een dergelijke actie mensen oppakken en soms hardhandig behandelen? Ik vond van wel, zij vond van niet. En ze begrijpt ook niet waarom ik bvb tegen het verplicht dragen van de autogordel ben. Ze heeft niet zo'n hekel aan een bemoederende maatschappij. Maar op andere vlakken is "linkser", radicaler, feller dan ik ben, en een stuk minder pragmatisch. Haar uitgesproken afkeer van Vlaams-nationalisten lijkt meer op Starkans positie dan op mijn visie op dit onderwerp. Hoedanook heeft ze een totaal andere andergrond dan ik heb, ze heeft een andere politieke ontwikkeling doorgemaakt, het zou zeer bizar zijn als ze over alles hetzelfde zou denken. Maar ik zou absoluut niet kunnen samenleven met iemand die totaal niet geïnteresseerd is in politiek, of iemand die mij uit desinteresse of gemakzucht gewoon altijd gelijk heeft, wat ik ook zeg. Mijn vriendin is gelukkig niet zo. Ze is historica van opleiding, en ze werkt bij de nieuwsredactie, waar ze heel de dag ruw materiaal verwerkt. Hierdoor moet ze al een jaar lang op de kop van Leterme kijken, waardoor ze die verafschuwt met een intensiteit die ik nooit zou kunnen benaderen ![]()
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In België hebben we onze eigen ridicule drugswet, die het bezit van 3 gram marihuana 'depenaliseert', maar het aankopen nog steeds onmogelijk maakt. Alsof iedereen die rookt zelf een plantje (1 per keer maximum volgens de drugnota) zal proberen te laten groeien bij hem thuis, en daar dan het hele jaar van zou kunnen roken. In realiteit dwingt het Belgisch soft-drugsbeleid de gebruiker om regelmatig over en weer te gaan naar een Nederlandse grensstad. En als die burgemeesters daar dan klagen over overlast (die trouwens meer veroorzaakt wordt door de 'drugsrunners' die op straat mensen aanklampen dan door de 'drugstoeristen' zelf), dan maken de Belgische politici zich kwaad op de Nederlanders... Ik zou pleiten voor volledige legalisatie van teelt, verkoop aan meerderjarigen en bezit van marihuana en hasj. En tegelijkertijd er voor zorgen dat die groep mensen dat psychisch niet om kan gaan met drugs, beter geholpen wordt. Hoedanook zou een legalisatie een zware klap zijn voor de criminelen. En het zou de sociale milieus van occasionele weedrokers beter scheiden van het 'harde' milieu. Over hard drugs, daar ben ik nog niet volledig uit. Mijn algemeen maatschappelijke denkbeelden botsen daar een beetje met mijn persoonlijke aversie van dergelijke drugs. Ik kan daar geen neutraal standpunt over innemen, ik heb gezien wat sommige hard drugs kunnen doen met mensen, en ik zou dat iedereen willen besparen. Een vriend of vriendin zien aftakelen in een waan van zelf-destructie, dat is niet aangenaam. Maar ik denk in ieder geval dat het huidige beleid niet goed werkt, zeker niet internationaal gezien, met die zogenaamde War on Drugs. Zolang cocaboeren in de Andes, of opiumtelers in Afghanistan, geen goede prijs voor alternatieve teelten kunnen krijgen, kan je sproeien met giftstoffen uit vliegtuigjes zoveel je wil, het zal niets opleveren. Behalve meer gif in de natuur dan.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 20 februari 2008 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() woon je op de buiten, of stad?
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Careful with that axe Eugene is ook geweldig, ja. ![]() IK vind Songs of Love and Hate zo duister omdat al die teksten zo verschrikkelijk zwartgallig (en mooi) zijn, en vooral wegens de krakende stem van Leonard Cohen zelf. Toen had hij nog niet dat zware donkere timbe van zijn laatste platen. Je kunt elke emotie horen in de stem van de jonge Cohen, er is niets geacteerd. Het gaat over zijn leven, zijn pijn. (Cave en Ian Curtis waren in dit opzicht de 'opvolgers' van Cohen, maar Cave poseert meer)
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 20 februari 2008 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |