![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar er wel regelmatig naar beneden komen is bij de stellingbouwers, maar dat zijn dan ook cowboys en geen hoog-werkers of rope-works. Persoonlijk deed ik het werk zelfs heel graag. Maar ja, je moet wel op de kleine zaken letten he, ook op lage hoogtes. En die psychologische stap, nee, maar de onzin van dat het te gevaarlijk is achterwegen laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk een voorbeeldje van wanneer het dus eens verkeerd gaat.
http://www.funny-videos.co.uk/videowindowcleaner.html Je ziet dat het dus niet uitgesloten is ook.
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of nog een voorbeeldje. http://nl.youtube.com/watch?v=_Cgfr8Snmmo
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister
|
![]() sinds de hervorming naar bachelor/master zijn zelfs mensen met een kandidatuur van de unief laaggeschoold ( of hoogstens middengeschoold )
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Partijlid
|
![]() Ik zoek vaak werk op de website van de VDAB en ik moet zeggen dat er veel vacatures voor dezelfde job staan bij soms wel 5 verschillende uitzendkantoren!
Verbazen doet het me dan niet dat ze niet alle vacatures ingevuld krijgen. PS En die website van de VDAB is niets anders dan gratis advertentieruimte voor uitzendbureaus. MVG Patrick
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp nu wel dat bedrijven als dat van Maddox moeilijk mensen vinden. Maar vraag mij wel af waar de problemen liggen voor de andere bedrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eerder ergens geschreven heb, een kennis van mij heeft onlangs redelijk zwaar geïnvesteerd in machines omdat hij geen bijkomend personeel (5 arbeiders) kan vinden. Hiermede zou dit opgelost moeten zijn en zou hij in principe 5 man kunnen afdanken... Natuurlijk is dit (waarschijnlijk) op te lossen als hij die 5 ongeschoolde arbeiders, die hij zocht 2500 euro netto zou betalen... ![]() Nu maar hopen dat de recessie niet toeslaat vooraleer zijn machines geplaatst zijn... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 8 maart 2008 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Ik heb vijftien jaar machines verkocht om ongeschoolde arbeiders te vervangen.
't Heeft niet veel mogen helpen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een jointje is wel het minst ergste. Het is al de rest. Nee nee ik heb er nu al genoeg gehad die wat pakten en uiteindelijk gaat het toch niet. Een tijdje gaat dat wel ja. De laatste een week of twee.
![]() |
![]() |
#155 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() Waarom moet ik dan als ir. half het land verder reizen eer dat ik een gepaste baan heb ?
En waarom kan een laaggeschoolde meteen in mijn gemeente aan de slag ? Neen hoor, het verschil tussen laaggeschoolden en hooggeschoolden is niet het jobaanbod, want dat is zelfs breder voor een laaggeschoolde, maar de wil om te werken. Een universitair zal, als hij of zij pas afstudeert, veel flexibeler zijn kwa locatie en werkomstandigheden. Even naar het buitenland, verhuizen, etc...is minder vaak een probleem. Een laaggeschoolde zal banen blijven afwijzen totdat het er een in zijn gemeente is, niet te vuil werk, goed betaald en veel verlof. Een hooggeschoolde verhuist gewoon naar waar de banen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() De eisen zijn toch poepsimpel:
Citaat:
Aux vertus qu'on exige dans un domestique, Votre Excellence connaît-elle beaucoup de maîtres qui fussent dignes d'être valets? [Pierre Augustin Caron de Beaumarchais, Le Barbier de Séville (1775), I, 2 ] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Eeeuhmmm...
Ik ken hooggeschoolden - zelfs op dit eigenste forum -die de helft van hun actief leven werkloos zijn geweest of nog zijn... Veel verplaatsingen zullen die waarschijnlijk niet gedaan hebben/doen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat ik mij tijdens mijn verblijven in het buitenland trouwens bijgeschoold. Dit omdat ik er daar veel tijd voor had en de IR's en andere hooggeschoolden die daar waren, toch niks beters hadden te doen dan mij te pesten met hun leerstof en ondervragingen. Trouwens op de gemeentes werken bijna geen laag en ongeschoolden, maar moet je tegenwoordig minstens een A1 hebben om er nog te kunnen beginnen. En ook de meeste bedrijven verlangen een A2 en de nodige neven opleidingen voor hun openstaande jobs. Je uitspraak rammeld dus langs alle kanten. |
|
![]() |
![]() |