Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2008, 13:59   #141
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom iemand van de PSOE? Dat is toch heel eenvoudig: om de druk op de PSOE op te voeren natuurlijk. De PSOE heeft een groot aandeel in het mislukken van de laatste vredesgesprekken. De PSOE heeft gezorgd voor tal van arrestaties, niets gedaan tegen folterpraktijken, noem maar op.
Omdat de politiek van de PSOE tegenover Baskenland in weze in niets verschilde van de politiek van de PP.
Daarom, ondermeer.

Nu, eerlijk gezegd vond ik deze aanslag heel laf. Had het nu een zwaargewicht geweest, dan konden we nog discussiëren. Maar een oud-gemeenteraadslid die nu als simpele bediende bij de tolwegen werkt, is wel een heel gemakkelijk doelwit.

En dat was natuurlijk ook de bedoeling. Over het voorval wordt al niet meer geschreven, of amper. Dat is de zaak. Plus, het gevolg was ook een heel emotionele reactie bij veel kiezers. Er is een percentage dat zijn stemintentie nog gewijzigd heeft na de aanslag.

En wat je zegt over de linkse en rechtse nationalisten klopt niet. Het zijn net de rechtse (PNV) die afgestraft zijn. De linkse nationalisten, verboden of niet, hebben het goed gedaan. Zij hebben hun achterban behouden. Maar om dat te zien, moet je al goed thuis zijn in het politieke spel ginder.
Kan zijn, was ik niet op de hoogte van, aangezien dat knack het tegendeel berichte, die beweerde dat de links nationalisten verloren tot 5 zetels verloren (globaal gezien) en rechts nationalisten klein bleven...

positief dat ik hier opvang dat niet iedere links nationalist achter zo een aanslag staat !!
Oud 14 maart 2008, 15:13   #142
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg stilaan de indruk dat het fascistische regime van Spanje actief op een burgeroorlog aanstuurt
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 23:25   #143
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Kan zijn, was ik niet op de hoogte van, aangezien dat knack het tegendeel berichte, die beweerde dat de links nationalisten verloren tot 5 zetels verloren (globaal gezien) en rechts nationalisten klein bleven...

positief dat ik hier opvang dat niet iedere links nationalist achter zo een aanslag staat !!
Ik denk dat we een beetje naast elkaar bezig waren. Ik dacht dat je het over Baskenland had. Maar gezien je verwijzing naar Knack en de vijf zetels die linkse nationalisten verloren hebben, begon ik te vermoeden dat we niet over hetzelfde bezig waren. Hoe kunnen de linkse nationalisten in Baskenland immers zetels verliezen als ze al die jaren al verboden zijn, niet?
Daarom heb ik het Knack-artikel erbij genomen. Daaruit blijkt inderdaad dat de Catalaanse linkse nationalisten vijf zetels verloren hebben en de rechtse nationalisten klein gebleven zijn. In die zin heb je dus gelijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 23:27   #144
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Spanje is opnieuw van plan om een partij te verbieden.
http://www.knack.be/belga/algemeen/s...icle41237.html
Spanje had voor de verkiezingen de activiteiten van die partij al opgeschort. Wat nu gebeurt, was al weken tevoren voorzien...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 14 maart 2008, 23:30   #145
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik krijg stilaan de indruk dat het fascistische regime van Spanje actief op een burgeroorlog aanstuurt
Een burgeroorlog is niet eens nodig. Spanje heeft immers de steun van de EU, de VN, de VSA... Weet je hoe de reactie was van het Spaanse leger toen Catalonië een nieuw autonomiestatuut wilde aannemen? Zij stonden meteen klaar om de "eenheid van Spanje" te verdedigen. Zij stonden paraat om Catalonië op betere gedachten te brengen. Beeld je in wat dat zou geven in Baskenland.
Oud 14 maart 2008, 23:34   #146
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Laten we wel wezen: ik steun de Baskische strijd door en door. Wat echter niet wil zeggen dat ik m'n ogen sluit voor onrecht. Het ene onrecht praat het andere niet goed.

De zaken liggen er niet simpel...
Oud 20 maart 2008, 12:28   #147
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ondanks de ideologische verschillen steun ik de ETA volop in hun volksnationalistische strijd (in tegenstelling tot sommige verkrampte linkse "volksnationalisten" die het marxisme hoger plaatsen dan het volksnationalisme). Leve het onafhankelijke Baskenland!
Oelala, wat een fascistische uitspraak zeg...
Oud 20 maart 2008, 15:05   #148
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

nochtans staan alle linkse volksnationalisten per definitie achter een onafhankelijk Baskenland. Straf, voor bekrompen marxisten...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be