![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand heeft het 'recht' om schulden aan anderen op te leggen.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 16 maart 2008 om 19:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook in het huidig Belgisch recht is het geen zekerheid. Je kan een erfenis weigeren, of aanvaarden onder boedelbeschrijving; in beide gevallen kan je nooit netto schulden krijgen. (De procedure daarvoor is overigens niet zo ingewikkeld, je moet er wel voor naar Eerste Aanleg).
![]() |
![]() |
#143 | ||||
|
![]() Als iemand al zijn geld vergokt of andere vind ik niet dat de overheid die persoon moet blijven betalen, om een stom voorbeeld te geven (wat ik misschien nog ga terugtrekken, vooral als blijkt dat er een gokgen is gevonden.
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan bovendien mensen wel overtuigen dat er mensen zijn die verdienen geholpen te worden. (In zoverre dat dat nog nodig is. ![]() Moest ik in de politiek verzeild geraken, dan zou ik om te beginnen zeker die loonschalen optrekken zodat we een eerlijker belastingssysteem krijgen, zo is er een grotere taart om te herverdelen en dus geld voor armen. Dat geld moet natuurlijk wel nog goed besteed worden, anders maakt het niet uit hoe hoog je mensen belast ... Citaat:
Waarom mag er trouwens wel 'gestolen' worden van middenklasgezinnen en iets rijkeren en niet van mensen met topinkomens? En hoe kan jij weten wat ik doe en wat niet? Wie weet overtuig ik er wel mensen in mijn omgeving van? Is op een forum gaan posten daar al geen vorm van? ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei lijkt het mij logischer dat je als bedelaar bijvoorbeeld om geld zal vragen in een villawijk dan in een sloppenwijk. Ik hoop dat dat voor jou hetzelfde is. De vraag waar je het meeste zal rondhalen kan ik niet beantwoorden. ![]() Het is dat principe dat ik doortrek naar belastingenbetaling. Dat de ene arme moet betalen voor een andere arme helpt ons natuurlijk niet zoveel vooruit en is een beetje absurd. Je mening over gelegaliseerde roof op belastingen is trouwens redelijk uitzonderlijk maar toevallig wat oververtegenwoordigd op dit forum, 't is maar dat je 't weet. Natuurlijk kan je daaruit niets afleiden uit het waarheidsgehalte ervan. Maar je weet best wel dat je libertarische ideeën moet verloochenen op het moment dat we het hebben over zieken, gehandicapten en andere zwakken in de samenleving. Tenzij je voorstander bent van het oude Griekse systeem waarbij deze kinderen als baby gewoon in de ravijn werden gegooid, natuurlijk. Maar dat weiger ik vooralsnog te geloven.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 maart 2008 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 16 maart 2008 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Fijn dat jij je moreel superieur voelt; ik ben er niet van onder de indruk en zie vooral iemand die geconfronteerd wordt met het feit dat hij/zij geen argumenten heeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Opnieuw, jouw grote fixatie is het feit dat er mensen zijn die meer verdienen. Big deal dat je dat niet kan hebben. Citaat:
Citaat:
Maar dat iemand 4000, 10000 of 100000 per maand verdient, is naast de kwestie. Het is simpelweg geen reden om hem/haar anders te behandelen. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Misschien eens een cursus wiskunde overwegen in je lange jaren als student? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Toon eens dat je haar op je tanden hebt en wordt eens wat concreter ipv met gratuite termen te smijten ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iemand die meer loon krijgt, krijgt dat omdat dat zo afgesproken is en omdat iemand hem dat wil geven. Daar stopt voor mij het verhaal; de vraag of dat eerlijk is of niet, stelt zich hier niet. Wanneer ga jij nu op vragen beginnen antwoorden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
De zoveelste fout die je maakt: niemand die zegt dat ik dat niet begrijp. Wat jij niet begrijpt is dat dat net onrechtvaardig is om die mensen nog meer te belasten, net omdat je ze dan ongelijk gaat behandelen. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Minstens een gedeeltelijke onteigening, in alle geval. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Dat hangt er natuurlijk vanaf van wat die overheid met dat geld doet.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 maart 2008 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dus niet mogelijk door de aard van de overheid zelf?
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Daar ga ik inderdaad niet mee akkoord. Herverdeling (let op: we hebben het weldegelijk over onvrijwillige herverdeling; ik heb uiteraard niets tegen mensen die schenkingen doen enz.) bestaat uit twee stappen: de diefstal en het verdelen van de buit. Het kan zeer leuk zijn dat die buit verdeeld wordt onder de "meest behoeftigen", maar het blijft zo dat de eerste stap diefstal was. (Daarnaast is het ook zo dat iedereen zijn best zal doen om zo behoeftig mogelijk te lijken.) Als je diefstal onrechtmatig vindt, is er geen enkele reden te vinden waarom je diefstal wel plots zou moeten toejuichen wanneer het gebeurt door een organisatie die zichzelf De Staat noemt en die pretendeert in naam van "de samenleving" op te treden.
![]() |
![]() |
#156 | ||
Banneling
|
![]() Zoals een grammatica-boekje nodig hebben, omdat je het onderwerp niet van het lijdend voorwerp kan onderscheiden?
Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Je vroeg je daarbij af wat daar dan slecht aan was. Bovendien las ik een enorm trieste simplificering over studies van kinderen uit een Lage SES in vergelijking met kinderen uit hoge SES gezinnen. Citaat:
Citaat:
+ Waarom irrelevant?? Citaat:
Citaat:
En hoe gaan de armen dat krijgen volgens jou? Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Het pleziert me vooral niet dat die armen relatief meer belasting ervoor betalen dan rijken. Citaat:
Nee hoor, gewoon lollig in de meeste gevallen ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Iets met potten en ketels en de kleur zwart. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals ik zei het gaat meestal niet om een afspraak tussen twee mensen, maar om een afspraak tussen één persoon en zichzelf. Als jij je eigen loon zou mogen bepalen wil ik ook nog wel eens zien hoeveel je je eigen interventies waard vindt. Allicht liet je jezelf een pak geld betalen voor je erg inhoudelijke bijdragen op dit forum. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus armen belasten is eerlijk, maar überrijken in evenredigheid evenveel belasten is dat niet? Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
|
![]() [quote=Sfax;3305497]Zoals een grammatica-boekje nodig hebben, omdat je het onderwerp niet van het lijdend voorwerp kan onderscheiden?
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Als die overheid zo corrupt is en volzit met mensen die vooral geïnteresseerd zijn in hun eigen portefeuille voorspel ik niet veel goeds neen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |