Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2008, 23:55   #141
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Die politie heeft zijn job redelijk goed gedaan, ze hebben die burgers willen beschermen tegen hun eigen domheid.
Weet u niet dat militairen wiens gebied binnengedrongen wordt in vredestijd, slechts 3 maal: "Halt of ik schiet" te roepen hebben, indien de indringer dan niet blijft staan mogen ze de indringer zonder pardon overhoop knallen.
In zo'n situaties gedragen de militairen zich meestal nog menselijker dan de politie. Ironisch genoeg.

Is ook duidelijk te zien op de nieuwsuitzeindig van de VRT.
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...ifestatie_NAVO

Misschien moeten we volgend jaar actie voeren tegen de afschaffing van de politie.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 23:56   #142
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
jongen toch, ik kan uw vader zijn.............en dat pamperke zult gij nodig hebben als ge groot zijt en in het leger met een geweer mag gaan spelen!!!!!!
Mijn vader slaat nochtans zo geen wartaal uit in het leger met geweren spelen staat niet op het menu zelle mijn "beste"!Alez ga nu maar terug met de blokken spelen.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 23:59   #143
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
En altijd maar kakken op dat leger gij zijt ook weer zo een "gewetensbezwaarde" zeker =lafaard.Als er een oorlog uitbreekt zult ge blij zijn dat er een leger bestaat.Voor mijn part iedereen terug verplicht het leger in voor 2 jaar zowel man als vrouw.Iedereen moet tenminste weten hoe je een geweer vasthoud en moet gebruiken!Ze zouden ook beter wat meer geld in dat leger pompen en meer beroepsmilitairen aannemen.
Als er een oorlog ontstaat zijn er weinig mensen blij met legers.
Die schijnen zoals hier blijkt nogal strijdlustig te zijn... om burgers te slaan en neer te schieten.
Je kan die gasten beter preventief opsluiten ipv ze los te laten....

Proficiat voor het geslaagde feestje in de gevangenis door de pacifisten.
Dat zijn tenminste nog MENSEN.
Dat men geen wc's voorziet als men vijfhonderd man opsluit is weer typisch Belgisch. Boertig en ongeorganiseerd.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 00:01   #144
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn vader slaat nochtans zo geen wartaal uit in het leger met geweren spelen staat niet op het menu zelle mijn "beste"!Alez ga nu maar terug met de blokken spelen.
http://www.grenadiers.be/
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 00:02   #145
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Die schijnen zoals hier blijkt nogal strijdlustig te zijn... om burgers te slaan en neer te schieten.
Met andere woorden de mensen hebben liever dat ze onder voet worden gelopen.
Oud 24 maart 2008, 00:04   #146
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
van wie in gods naam !!!!!!!!!
en gij en het leger zullen er niet veel aan veranderen moest het zover komen!!!!!!!!!!
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 00:05   #147
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
van wie in gods naam !!!!!!!!!
en gij en het leger zullen er niet veel aan veranderen moest het zover komen!!!!!!!!!!
En met jou wel "opa".
Oud 24 maart 2008, 00:05   #148
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen het leger afschaffen. Zoals Costa Rica. Dat wordt trouwens niet onder de voet gelopen. En wees eens eerlijk: als er een aanval komt op België - God beware het - wat zou het Belgisch leger dan kunnen doen?

Afschaffen = meer geld voor sociale zekerheid. Handig in een vergrijzende samenleving.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 00:06   #149
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dan weet u toch samen met mij dat de kamer en senaat een farce zijn?
Neen: die stemden tegen kernwapens. Daarom ZIJN ze er zogezegd officieel niet: dat is tegen allerlei verdragen.
Die kernwapens zijn hier nooit op een democratische manier gekomen maar door een "misverstand". Eén of andere pippo had gezegd dat onze regering het hier mee eens was tegen de Amerikaanse President.

Martens heeft ze toen "in den duik" laten overkomen, zonder dat iemand van iets wist. Pas toen ze er al stonden werd er min of meer toegegeven dat ze er al waren. Een oprechte schande.

In die zin zijn de gasten die hier tegen protesteren al even wettig of onwettig als degenen die ze zetten, en zeker meer in orde dan degenen die ze hier op een hypocriete manier laten staan.

Daarenboven vervullen ze geen enkele functie: onze straalvliegtuigen kunnen ze zelf niet buiten de grenzen van Europa brengen, die vliegen daar niet ver genoeg voor. Moeten we Balkenende gaan bestoken, misschien?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 00:08   #150
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was wel grappig, zolang het duurde.
En internationale bende van Clown Army.

Citaat:
Dat men geen wc's voorziet als men vijfhonderd man opsluit is weer typisch Belgisch. Boertig en ongeorganiseerd.
WC's zijn er wel in het justitiepaleis. 2 per verdieping. Maar blijkbaar hadden ze maar 10 agenten voorhanden om de 500 gevangen te bewaken. Bijna de hele tijd waren er zelfs geen agten te bespeuren. Wat eigenlijk zeer gevaalijk is. Je zit met een hoop mensen samengepropt in een piepkleine cel. Wat als er iemand ineens ziek wordt? Wat als er brand uitbreekt? Er was dus geen agent die kon ingrijpen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 24 maart 2008, 00:09   #151
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
We kunnen het leger afschaffen. Zoals Costa Rica. Dat wordt trouwens niet onder de voet gelopen. En wees eens eerlijk: als er een aanval komt op België - God beware het - wat zou het Belgisch leger dan kunnen doen?

Afschaffen = meer geld voor sociale zekerheid. Handig in een vergrijzende samenleving.
Zoals ik eerder zei terug verplichte legerdienst gewentensbezwaarde of niet 't leger in geen excuus!Meer geld en manschappen ,schaf dat geld van ontwikkelingshulp en allerhande geldstromen naar 't buitenland af.En de vergrijzing begot hier moeten ze altijd geld gaan zoeken in andere landen is er al een buffer opgebouwd.
Oud 24 maart 2008, 00:09   #152
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik versta uw uitleg hoor,maar kappen op de politie omdat ze linkse mensen
aanpakken,en ze proficiat wensen wanneer ze rechtse mensen op dezelfde manier aanpakken lijkt me op discriminatie van uwentwege!
Daarom keur ik nog niet alles goed wat betogers en/of politiediensten uitspoken.
Oud 24 maart 2008, 00:12   #153
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik eerder zei terug verplichte legerdienst gewentensbezwaarde of niet 't leger in geen excuus!Meer geld en manschappen ,schaf dat geld van ontwikkelingshulp en allerhande geldstromen naar 't buitenland af.En de vergrijzing begot hier moeten ze altijd geld gaan zoeken in andere landen is er al een buffer opgebouwd.
Een leger van dienstplichtigen is nog zwakker dan een vrijwilligersleger. Dat heeft helemaal geen zin. Precies of mensen die al tegen hun goesting hun legerdienst moeten gaan doen (een jaar complete verspilling) gaan vechten als ze er toe bevolen worden.

Als je zo graag bij het leger gaat, waarom doe je dat dan niet? Ben je te oud?
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 00:24   #154
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een leger van dienstplichtigen is nog zwakker dan een vrijwilligersleger. Dat heeft helemaal geen zin. Precies of mensen die al tegen hun goesting hun legerdienst moeten gaan doen (een jaar complete verspilling) gaan vechten als ze er toe bevolen worden.

Mss is bij sommige jeugd tegenwoordig alles comlete verspilling en waren ze vroeger veel gediciplineerder,mss hebben we daardoor ook veel meer problemen dan vroeger?
Oud 24 maart 2008, 01:01   #155
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb dat vijf jaar gedaan,van mijn 19 tot mijn 24 ik was toen al politiek bewust en dat kwam niet altijd goed als je opgepakt werd tijdens een betoging,zeker niet als het een belgie barst betoging was.Maar goed ik wou me meer op partijpoliteik toeleggen en heb dat ook gedaan en geen spijt van.'T was kiezen of delen toen mocht je ook nog niet op een politieke lijst gaan staan als militair en nu wel en het Vlaams blok was helemaal not done!Ja tijden veranderen soms goed soms slecht.Maar de traditie gaat verder mijn broer en zus zitten er ook nog in.Dienstplichtigen moeten maar twee jaar gaan naar mijn mening ,wat tucht en orde doet wonderen,een beroepsleger moet er sowieso blijven.En gaan vechten voor uw land en volk is geen verplichting in mijn ogen maar een normaliteit.
Oud 24 maart 2008, 01:05   #156
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En gaan vechten voor uw land en volk is geen verplichting in mijn ogen maar een normaliteit.
Dat land is tot nader orde nog steeds België. En laat dat nu écht wel het laatste land zijn waar ik wil voor vechten.
Oud 24 maart 2008, 01:24   #157
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat land is tot nader orde nog steeds België. En laat dat nu écht wel het laatste land zijn waar ik wil voor vechten.
Voor Vlaanderen wel he Jaani?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 01:46   #158
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

België zou dat hele verouderd NATO-pakt éénzijdig moeten opzeggen!

NATO diende om tegengewicht te bieden tegen het Warschau-pakt.
De laatste keer dat ik op de kaart keek, lag Warschau binnen de EU.

Dat ze hun hoofdkwartier desnoods meenemen als ze dat nodig vinden...
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 02:21   #159
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
België zou dat hele verouderd NATO-pakt éénzijdig moeten opzeggen!

NATO diende om tegengewicht te bieden tegen het Warschau-pakt.
De laatste keer dat ik op de kaart keek, lag Warschau binnen de EU.

Dat ze hun hoofdkwartier desnoods meenemen als ze dat nodig vinden...
Zeg dat maar tegen Putin, (en nu zijn opvolger), die 1 maand geleden nog letterlijk gezegd heeft dat Rusland niet vreest om PREVENTIEF kernwapens te gebruiken bij welke dreiging tegen Rusland ook... Messchien heb jij zand in uw ogen maar het is communnisme vs kapitalisme...
China heeft met 350.000.000 soldaten het grootste leger ter wereld... Ik ben wel blij dat we nog bij de Navo zitten...

Citaat:
1)Zeg dat tegen de Joden, het verzet en de families van slachtoffers van zelfmoordaanslagen...
make peace not war... Spijtig voor u leven er enorm veel mensen met een nadere mening...
Zeg het eens in Zuid-Kandahar, daar zijn het zelf geen legers maar gewapende burgers.. maarjah zolang het niet in uw tuin gebeurt is alles bon he...
2) linkse demonstranten met knuppels en stokken zijn idd geen leger...

Citaat:
Tjah een gevangenis wordt ook niet gebouwd om te feesten... Straks eist ge nog taart ook als ze u opsluiten... Ahja en de gevangenissen zitten overvol, denk dan 2 Keer na he als ge nog zoiets eens doet...
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 02:22   #160
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

'dubbel'

Laatst gewijzigd door BladeToke : 24 maart 2008 om 02:23.
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be