Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2008, 19:22   #141
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Vind u dat nu zelf niet een nogal simplistisch schema?

allochtoon = slachtoffer
autochtoon = racist
Het schema dat door vlaanderen nu wordt aangenomen is :

Allochtoon= slechterik
Autochtoon= arme brave mens die nooit niks verkeerd doet.

Dat is nog veel verder van de waarheid.

Ik stel helemaal niet dat iedere autochtoon een racist is en iedere allochtoon een slachtoffer.

Maar om aan het station integratie te raken moet uw treintje eerst langs de tussenhalte acceptatie passeren en dat is voor Vlaanderen blijkbaar een moeilijke opgave.Zolang dat niet gebeurt nooit geen integratie. Ik stel alleen vast : nul moslimfundamentalisten in het vlaams parlement , een hoop blanke racisten in het vlaams parlement ,zegt genoeg niet ?

Begin dus met de discriminaties weg te werken , de hetze tegen moslims , hoofddoekjes enzovoort... dan kom je ergens , maar dat wil Vlaanderen blijkbaar niet.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 19:24   #142
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Gerets zou trainer moeten worden

Laatst gewijzigd door neutron : 28 maart 2008 om 19:25.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 19:24   #143
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
GRR
ziede u al bezig, als Belg in Marokko over auto's lopen??? Als België wint thuis in Marokko (wat natuurlijk de graaotste illusie is)
Binnen de 30min hangen we aan een muur en worden we gestenigd...

Waarom laten wij dit altijd toe...
In Marokko zie ik u dat inderdaad niet doen maar ik zie Belgen dat wel doen in Belgie. Voetbalmatchen van Belgische ploegen gaan toch meestal gepaard met geweld en vandalisme. Iedereen wil dat marrokanen integreren maar als ze onze gebruiken overnemen dan ist plots van "dat zouden ze in marrokko niet moeten doen".
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 19:26   #144
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Ach ja al die arme Italianen, Spanjaarden, Joden, die hier dagelijks door die stoute vlamingen worden gediscrimineerd...oh wacht... blijkbaar heeft de vlaming alleen maar problemen met de allahchtonen, maar het zal wel aan het feit liggen dat we allemaal rascisten zijn...

Italianen en spanjaarden zijn europese allochtonen. Ik heb het over niet-westerse allochtonen. Ge weet nog niet eens wat het woord allochtoon betekent

"een bepaalde type vlaming" heeft problemen met mensen die anders zijn dan hen . Ze kunnen daar niet mee om.Uit domheid en onwetendheid hebben ze schrik van mensen die er anders uitzien of een andere taal spreken. Ze noemen dat onverdraagzaamheid. Snappie?
Oud 28 maart 2008, 19:34   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge weet nog niet eens wat het woord allochtoon betekent
ik weet dat ook niet, leg het me eens uit?

de definitie die wij vroeger geleerd hebben schijnt niet meer te kloppen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 19:41   #146
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
In Marokko zie ik u dat inderdaad niet doen maar ik zie Belgen dat wel doen in Belgie. Voetbalmatchen van Belgische ploegen gaan toch meestal gepaard met geweld en vandalisme. Iedereen wil dat marrokanen integreren maar als ze onze gebruiken overnemen dan ist plots van "dat zouden ze in marrokko niet moeten doen".
ge hebt een punt...
maar blijft hetzelfde, van een ander zijn materiaal blijfde af..
als er rellen zijn (of waren) want tegenwoordig komt dat toch ook niet meer frequent voor... Dan was dat omdat men verliest in een wedstrijd en dan zocht men meestal spel met de politie...
ma ik zie het nut er niet van in om boel te zoeken als ge wilnt... In feite is dat dus gewoon uitdagen... uitlokking voor een reactie... van wie? ik zou het niet weten...
misschien daarvoor dat de politie een cel diversiteit me stuurt...
swoit,
zolang dat ze hier niet protesteren gelijk in Frankrijk door auto's in de fik te steken, valt het al bij al wel nog mee zeker...
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 19:41   #147
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Kijk het is eigenlijk vrij simpel :

Als iemand van allochtone origine gaat solliciteren voor een jobke waar tientallen tommekes en marc'skes voor solliciteren en de selectie gebeurt door iemand die Vandenabeele of Vermeersch heet, gade gulle mij nu echt vertellen dat diene Vermeersch dan iemand gaat aannemen die Mamadou of Abdelkarim heet , als ie iemand kan aanwerven wiens naam, cultuur, geloof en huidskleur lijkt op de zijne?

Natuurlijk niet! Hij gaan diene Tom Peeters aanwerven. Dat weten die Marokkanen ook! Daaron voelen zij zich geen Belg en zolang dat niet verandert kunnen zij zich nooit geen Belg voelen.

Het begint dus bij acceptatie , maar daar is nog een lange weg voor te gaan , als ge al die dwaze belangers zich ziet opwinden over hoofddoekjes.
Oud 28 maart 2008, 19:45   #148
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dan is het nog niet juist.

Misschien denkt u aan Theo van Gogh?
ok mijn persoonlijk dieptepunt...
even een luchtje gaan scheppen ondertussen
OFC hebt u gelijk...
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 19:45   #149
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik weet dat ook niet, leg het me eens uit?

de definitie die wij vroeger geleerd hebben schijnt niet meer te kloppen.

Een allochtoon is iemand die zelf via migratie in een bepaald land is terechtgekomen, of die minstens 1 ouder heeft die niet in dat bepaald land is geboren.

Vincent Kompany is een allochtoon , Belle Perez is een allochtoon enzov....
Oud 28 maart 2008, 19:46   #150
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser
Maar om aan het station integratie te raken moet uw treintje eerst langs de tussenhalte acceptatie passeren en dat is voor Vlaanderen blijkbaar een moeilijke opgave.Zolang dat niet gebeurt nooit geen integratie. Ik stel alleen vast : nul moslimfundamentalisten in het vlaams parlement , een hoop blanke racisten in het vlaams parlement ,zegt genoeg niet ?
Vraag jezelf eens af, waarom lukt die "acceptatie" wel bij de ene bevolkingsgroep, die eigenlijk nog met meer zijn dan de noord-afrikaanse, en niet bij de andere ? Ik kan jouw antwoord natuurlijk al raden, het zal wel allemaal onze fout zijn, die lieve noord-afrikaantjes, doen toch geen mens kwaad...

Citaat:
Begin dus met de discriminaties weg te werken , de hetze tegen moslims , hoofddoekjes enzovoort... dan kom je ergens , maar dat wil Vlaanderen blijkbaar niet
De hetze tegen moslims ? Als er nu eenmaal één bevolkinsgroep is, die er "persoonlijk" alles aan doet om dagelijks in de media te komen, dan zijn zij het wel zeker ? Of is het ook allemaal onze fout, dat er meer noord-afrikanen in de cel zitten, dat er dagelijks "jongeren" één of andere buschauffeur / tramsbestuurder, oud vrouwtje, lastig vallen, neer kloppen ? Dat er dagelijks wel iemand de keel word overgesneden, of gemutileerd, of opgeblazen in de naam van allah ? Maar nee meneer, het is allemaal omdat wij een hoop blanke racisten zijn....

En wat de hoofdoeken betreft, toen mij eens een wettekst waar er staat dat een moslima niet op straat of bij haar thuis mag rondlopen met een hoofdoek.
Wat de openbare functies betreft, er bestaat hier nog altijd iets als scheiding van kerk(moskee) en staat...

Maar ach ja, ik ben dan ook maar een bange blanke man...
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 19:50   #151
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Italianen en spanjaarden zijn europese allochtonen. Ik heb het over niet-westerse allochtonen. Ge weet nog niet eens wat het woord allochtoon betekent
al·loch·toon1 (dem; allochtonen)
1 iem. die van elders afkomstig is

al·loch·toon2 (bijvoeglijk naamwoord)
1 van elders afkomstig

Laatst gewijzigd door DenDane : 28 maart 2008 om 19:51.
Oud 28 maart 2008, 19:54   #152
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag jezelf eens af, waarom lukt die "acceptatie" wel bij de ene bevolkingsgroep, die eigenlijk nog met meer zijn dan de noord-afrikaanse, en niet bij de andere ? Ik kan jouw antwoord natuurlijk al raden, het zal wel allemaal onze fout zijn, die lieve noord-afrikaantjes, doen toch geen mens kwaad...

De hetze tegen moslims ? Als er nu eenmaal één bevolkinsgroep is, die er "persoonlijk" alles aan doet om dagelijks in de media te komen, dan zijn zij het wel zeker ? Of is het ook allemaal onze fout, dat er meer noord-afrikanen in de cel zitten, dat er dagelijks "jongeren" één of andere buschauffeur / tramsbestuurder, oud vrouwtje, lastig vallen, neer kloppen ? Dat er dagelijks wel iemand de keel word overgesneden, of gemutileerd, of opgeblazen in de naam van allah ? Maar nee meneer, het is allemaal omdat wij een hoop blanke racisten zijn....

En wat de hoofdoeken betreft, toen mij eens een wettekst waar er staat dat een moslima niet op straat of bij haar thuis mag rondlopen met een hoofdoek.
Wat de openbare functies betreft, er bestaat hier nog altijd iets als scheiding van kerk(moskee) en staat...

Maar ach ja, ik ben dan ook maar een bange blanke man...
Ik spreek over hetze tegen moslims , en het eerste wat jij doet is beginnen schelden over moslims??? Snap je het dan niet , ge zijt zelf bezig met de integratie te verkloten zonder dat ge het zelf door hebt.

Oh , en hang de calimerofacist niet uit : 'wij doen niks verkeerd , al die stoute islamieten komen ons leven verpesten en wij zijn het slachtoffer. Dat is niet eerlijk!"

De integratie van antilianen in nederland lukt ook niet , schuld van de antilianen zeker?

De integratie van congolezen in belgie lukt ook niet , schuld van de congolezen zeker?

De integratie van Malinezen en Senegalezen in Frankrijk lukt ook niet , schuld van de afrikanen zeker ?

Conclusie volgens u ; alles wat niet westers is niks anders dan miserie.
Voila dat is nu domheid.

Wat hoofddoek betreft , dat verbod is er enkel gekomen als toegeving voor die duizenden onverdraagzame antwerpenaren die nog niet kunnen verdragen dat een vrouw een stukje textiel op haar haar draagt

Laatst gewijzigd door moser : 28 maart 2008 om 19:56.
Oud 28 maart 2008, 19:59   #153
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Kijk het is eigenlijk vrij simpel :
Als iemand van allochtone origine gaat solliciteren voor een jobke waar tientallen tommekes en marc'skes voor solliciteren en de selectie gebeurt door iemand die Vandenabeele of Vermeersch heet, gade gulle mij nu echt vertellen dat diene Vermeersch dan iemand gaat aannemen die Mamadou of Abdelkarim heet , als ie iemand kan aanwerven wiens naam, cultuur, geloof en huidskleur lijkt op de zijne?
[quote]

Nochmaals......vraag je eens af hoe dit komt ? Ik moet zelf dagelijks interim krachten aanwerven, en geef gerust toe dat ik ook zeg van " amai t'is weer ne mohamed of achmed ". Omdat ik een racist ben ? Nee omdat ik hier al meer dan 10 jaar werk, en al enorm veel problemen gehad heb met noord-afrikanen. Raar toch hé, als ik hier dagelijks zwarten, polen, noem maar op, over de vloer krijg, waar ik zelden of nooit problemen mee krijg ?

Laatst gewijzigd door DenDane : 28 maart 2008 om 19:59.
Oud 28 maart 2008, 20:03   #154
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nochmaals......vraag je eens af hoe dit komt ? Ik moet zelf dagelijks interim krachten aanwerven, en geef gerust toe dat ik ook zeg van " amai t'is weer ne mohamed of achmed ". Omdat ik een racist ben ? Nee omdat ik hier al meer dan 10 jaar werk, en al enorm veel problemen gehad heb met noord-afrikanen. Raar toch hé, als ik hier dagelijks zwarten, polen, noem maar op, over de vloer krijg, waar ik zelden of nooit problemen mee krijg ?

Ah oke , compris . Dus noord-afrikanen moeten blijkbaar ergens een gen zitten hebben in hun lichaam waardoor enkel zij de enigen zijn waar er op deze hele wereldbol een probleem mee is. Een soort natuurlijke afwijking die enkel zij bezitten.

En gij werft mensen aan ?????? tis erger dan ik dacht in belgie
Oud 28 maart 2008, 20:07   #155
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik spreek over hetze tegen moslims , en het eerste wat jij doet is beginnen schelden over moslims??? Snap je het dan niet , ge zijt zelf bezig met de integratie te verkloten zonder dat ge het zelf door hebt.

Oh , en hang de calimerofacist niet uit : 'wij doen niks verkeerd , al die stoute islamieten komen ons leven verpesten en wij zijn het slachtoffer. Dat is niet eerlijk!"
geen argumenten meer ?

Citaat:
De integratie van antilianen in nederland lukt ook niet , schuld van de antilianen zeker?
nee natuulijk niet, van de bange blanke man....

Citaat:
De integratie van congolezen in belgie lukt ook niet , schuld van de congolezen zeker?
Ach ja, want men hoort dagelijks zoveel criminele feiten vanwege de congoleze gemeenschap ? Woon jij eigenlijk wel in België ?

Citaat:
De integratie van Malinezen en Senegalezen in Frankrijk lukt ook niet , schuld van de afrikanen zeker ?
Ik ken de situatie in Frankrijk niet, dus ik behoud mij van later nog te antwoorden...

Citaat:
Conclusie volgens u ; alles wat niet westers is niks anders dan miserie.
Voila dat is nu domheid.
die conclusie maakt u zelf....mensen uitmaken van dom, is dan weer een fantastisch argument....

Citaat:
Wat hoofddoek betreft , dat verbod is er enkel gekomen als toegeving voor die duizenden onverdraagzame antwerpenaren die nog niet kunnen verdragen dat een vrouw een stukje textiel op haar haar draagt
"It's like talking to a brick wall"
Oud 28 maart 2008, 20:09   #156
fransV
Gouverneur

Standaard nooit niks

Citaat:
Het schema dat door vlaanderen nu wordt aangenomen is :

Allochtoon= slechterik
Autochtoon= arme brave mens die nooit niks verkeerd doet.

Dat is nog veel verder van de waarheid.

Ik stel helemaal niet dat iedere autochtoon een racist is en iedere allochtoon een slachtoffer.

Begin dus met de discriminaties weg te werken , de hetze tegen moslims , hoofddoekjes enzovoort... dan kom je ergens , maar dat wil Vlaanderen blijkbaar niet.
nooit niks is tweemaal negatief dus positief
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 20:11   #157
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Aan DenDane , ik leg je even het procede van racisme uit: je neemt je eigen (negatieve) ervaringen met enkelingen van een bepaalde groep mensen en projecteert die op een hele massa van miljoenen mensen die je nog nooit ontmoet hebt enkel gebaseerd op hun afkomst en denk dan te weten hoe al die mensen in elkaar steken, om vervolgens je acties te baseren op die incorrectheid.

Bijvoorbeeld : een vlaming noemt mij moeder een hoer
nog een vlaming noemt mijn moeder een hoer
nog een vlaming noemt mijn moeder een hoer

conclusie: Dendane vindt mijn moeder een hoer

Dat klopt toch langs geen kanten?????????!!!!!!!
Oud 28 maart 2008, 20:11   #158
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ah oke , compris . Dus noord-afrikanen moeten blijkbaar ergens een gen zitten hebben in hun lichaam waardoor enkel zij de enigen zijn waar er op deze hele wereldbol een probleem mee is. Een soort natuurlijke afwijking die enkel zij bezitten.

En gij werft mensen aan ?????? tis erger dan ik dacht in belgie
Of misschien ligt het aan hun cultuur, opvoeding van mannelijke jongeren, aan de godsdienst misschien ?

een gen....dat ik daar nog niet aan dacht
Oud 28 maart 2008, 20:14   #159
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Aan DenDane , ik leg je even het procede van racisme uit: je neemt je eigen (negatieve) ervaringen met enkelingen van een bepaalde groep mensen en projecteert die op een hele massa van miljoenen mensen die je nog nooit ontmoet hebt enkel gebaseerd op hun afkomst en denk dan te weten hoe al die mensen in elkaar steken, om vervolgens je acties te baseren op die incorrectheid.
enkelingen.... 25 jaar in Schaarbeek gewoont, 12 jaar bij het bedrijf waar ik nu zit.... enkelingen

En ter info, er worden ook noord-afrikanen aangeworven, het zijn er meestal wel vanuit de vlaamse rand, die naar vlaamse scholen zijn geweest, wat al enorm veel scheelt in mentaliteit in vergelijking met die afkomstig uit het Brusselse...

Laatst gewijzigd door DenDane : 28 maart 2008 om 20:15.
Oud 28 maart 2008, 20:16   #160
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja, want men hoort dagelijks zoveel criminele feiten vanwege de congoleze gemeenschap ? Woon jij eigenlijk wel in België

"It's like talking to a brick wall"
Woon JIJ eigenlijk wel in belgie ????? "men hoort" lol jij gaat af op wat de media vertellen of wat ???
nog nooit van de congolese mama's gehoord in Brussel die er alles aan doen om criminaliteit door congolezen tegen te gaan? Dus blijkbaar IS die er wel ?

En wat dat laatste betreft , trust me i feel the same way
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be