Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2004, 13:29   #141
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

denk wel dat iemand die moorden pleegt op kinderen en volwassenen en die mensen kwaad doet terwijl hij goed weet wat hij doet , dat zo iemand geen geest heeft of een heel gestoorde geest.Och ziel of geest wat maakt het uit we leven in een corrupte wereld met een corrupt beleid en zullen het moeten aanzien zoals het komt , maar ik denk dat het volk mag stemmen de doodstraf terug zal ingevoerd worden.Vooral nu want het volk is het beu.Geef ze maar is ongelijk.Levenslang omzetten in effectief maar wat doe je met geinterneerde.Stel dat ze morgen zeggen dutroux is geestelijk ziek man en moet worden geinterneerd ja ,wat dan.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 13:32   #142
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
denk wel dat iemand die moorden pleegt op kinderen en volwassenen en die mensen kwaad doet terwijl hij goed weet wat hij doet , dat zo iemand geen geest heeft of een heel gestoorde geest.Och ziel of geest wat maakt het uit we leven in een corrupte wereld met een corrupt beleid en zullen het moeten aanzien zoals het komt , maar ik denk dat het volk mag stemmen de doodstraf terug zal ingevoerd worden.Vooral nu want het volk is het beu.Geef ze maar is ongelijk.Levenslang omzetten in effectief maar wat doe je met geinterneerde.Stel dat ze morgen zeggen dutroux is geestelijk ziek man en moet worden geinterneerd ja ,wat dan.
Wat je zelf zegt : een geest kan 'ziek' bevonden worden door de maatschappij.
Genezen lijkt mij aangewezen bij ziekte, of toch liever doden volgens rechts...?
Euthanasie...
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 13:34   #143
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Nog maar eens...economen van de Emory universiteit Atlanta (VS) hebben op basis van het werk van nobelprijswinnaar economie Gary Fisher berekent dat één uitgevoerde doodstraf 18 onschuldige levens redt.
Sebiet een reactie ten gronde, maar het verbaast me ten eerste al niets dat iemand die andere mensen kan bekijken als "parasitaire levensvormen" moet teruggrijpen naar een studie door ECONOMEN (die per definitie een geldprijs zetten op de waarde van een leven) om ergens argumenten vandaan te halen.

Hoeveel is zo'n leven dan wel niet waard voor u, vraag ik me af?
Oud 15 maart 2004, 13:43   #144
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

@Eugene,

kan u trouwens eens een link opgeven voor die studie, want zoeken in google levert echt wel niets op.
Oud 15 maart 2004, 13:43   #145
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Hoeveel is het leven van een kind waard volgens mensen als dutroux.Zet er een prijs op volgens de ernst van de feiten en dutroux behaald zonder schroom een 0 op 10 Dus is zen leven geen bal waard.Afmaken dat zooitje dus.Wat betreft die zieke geest , wel er zijn nu eenmaal ongeneeslijke ziektes en moet je daar verder geld insteken of tijd.Als het nu Kanker is kun je zeggen oke die mensen behalen nog een 10/10 voor moed om te vechten voor het leven, terwijl mensen als dutroux ook ongeneeslijk ziek zijn en vechten om zoveel mogelijk levens kapot te maken.En dit heeft totaal niks met rechts of links te maken dit is gewoon keihard en menselijk.Het moest je eigen kind maar is zijn.Vele zeggen geen doodstraf maar als ze morgen krant openen en lezen , alweer kindje vermoord of verkracht hoor je ze roepen , als dat ooit met mijn kind gebeurd maak ik ze af.Waar zit dan het verschil.
Oud 15 maart 2004, 15:43   #146
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoeveel is het leven van een kind waard volgens mensen als dutroux.Zet er een prijs op volgens de ernst van de feiten en dutroux behaald zonder schroom een 0 op 10 Dus is zen leven geen bal waard.Afmaken dat zooitje dus.
Dus u hebt bewijzen dat Dutroux zelf verantwoordelijk is voor de dood van die kinderen? Haast u naar Aarlen, zou ik zo zeggen, want ze zitten daar te wachten op u !
Oud 15 maart 2004, 15:47   #147
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben tégen de doodstraf en vóór het volledig uitzitten van de uitgesproken straffen. Gevangenen zouden moeten betalen (via werk in de gevangenis) voor hun eigen onderhoud.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 15:49   #148
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben tégen de doodstraf en vóór het volledig uitzitten van de uitgesproken straffen. Gevangenen zouden moeten betalen (via werk in de gevangenis) voor hun eigen onderhoud.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 16:27   #149
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Politiek correct dus
Oud 15 maart 2004, 16:30   #150
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cipier spelen of zo ?
Oud 15 maart 2004, 17:09   #151
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dus u hebt bewijzen dat Dutroux zelf verantwoordelijk is voor de dood van die kinderen? Haast u naar Aarlen, zou ik zo zeggen, want ze zitten daar te wachten op u ! proficiat turkje met je meedeleven voor de vlamingen.

heb jij trouwens bewijzen dat hij het niet op zen kerfstok heeft.Het is algemeen geweten dat als hij de kids ontvoerd hij mede verantwoordelijk is voor hun dood.Als hij ze had laten fietsen of wandelen hadden ze nu nog geleefd.Trouwens zou jij niet zelf maken dat je in aarlen zit ik denk dat jij dutroux beter kent dan eender wie , ik zou anders niet weten vanwaar die ijver hem zo te verdedigen.

Wat vicky zegt kan ik best inkomen maar welke job ga je hen laten doen een gemeenschapsdienst ofzoiets.Er zijn er trouwens genoeg die het vertikken te werken in de gevangenis waarom zouden ze ook.Hun eten en drinken wordt toch gebracht of ze nu werken of niet, een dak hebben ze ook boven hun hoofd en als ze ziek zijn komt de dokter.Ik ben nog steeds voor de doodstraf maar wel selectief.Niet dat je morgen kauwgom steelt je de strop krijgt maar mensen als dutroux en kompanen kan ik geen vergiffenis schenken en ,ze zijn een gevaar voor de kids en de maatschappij.
Oud 15 maart 2004, 17:25   #152
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
proficiat turkje met je meedeleven voor de vlamingen.
Ge duet uwe naam in ieder geval eer aan. Het is bij u blijkbaar "of het één, of het ander". Tijd om eens een kleurenTV te bestellen, in plaats van met dat zwart-wit ding te blijven rondpeuteren.

Trouwens, waarom zou ik in godsnaam moeten "meeleven met de Vlamingen"? Wie zijn dat, "de Vlamingen"? Bedoelt u nu dat iedere Vlaming een soort genetisch geïnspireerde reflex heeft rond deze tijd van het jaar waardoor hij behoefte krijgt aan medeleven? Of verpersonaliseert u uzelf en uw levenssituatie op een zodanig perverse manier, dat u eigenhandig tot het besluit komt dat "iedere Vlaming wel moet denken zoals ikzelf"?

Citaat:
heb jij trouwens bewijzen dat hij het niet op zen kerfstok heeft.
Sinds wanneer moet je kunnen bewijzen dat je niets gedaan hebt?

Citaat:
Het is algemeen geweten dat als hij de kids ontvoerd hij mede verantwoordelijk is voor hun dood.
Aha, het is dus "algemeen geweten" dat ontvoering en moord juridisch gelijkwaardig zijn...? Ik zou me toch maar, als ik u was, naar Aarlen spoeien, want daar zit volgens mij een rechter die dat nog niet weet.

Citaat:
Als hij ze had laten fietsen of wandelen hadden ze nu nog geleefd.
Een iets meer to the point argument zou zijn : "als Michelle Martin Julie en Melissa nog te eten had gebracht, dan zouden ze nog in leven zijn." Waardoor in eerste instantie de verantwoordelijkheid voor de dood van beide meisjes, NIET in de schoenen van Dutroux ligt (hoe spijtig u dat ook mag vinden).

Maar ja, u vindt zulke vragen natuurlijk overbodig en tijdsverspilling. Dutroux is schuldig, so kill him. En toch, raar maar waar, vinden nu juist de OUDERS VAN DE SLACHTOFFERS zulke vragen helemaal GEEN tijdverlies of onzin. Blijkbaar bent U dus degene zonder medeleven...

Citaat:
Trouwens zou jij niet zelf maken dat je in aarlen zit ik denk dat jij dutroux beter kent dan eender wie , ik zou anders niet weten vanwaar die ijver hem zo te verdedigen.
Waar verdedig ik Dutroux' wandaden? Graag een bron, of uw excuses 8)
Oud 15 maart 2004, 17:43   #153
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:
Politiek correct dus
Eugene, heb je een link of bron naar dat onderzoek van die economen? Het is hier al een paar keer gevraagd.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:50   #154
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
proficiat turkje met je meedeleven voor de vlamingen.
Ge duet uwe naam in ieder geval eer aan. Het is bij u blijkbaar "of het één, of het ander". Tijd om eens een kleurenTV te bestellen, in plaats van met dat zwart-wit ding te blijven rondpeuteren.

Trouwens, waarom zou ik in godsnaam moeten "meeleven met de Vlamingen"? Wie zijn dat, "de Vlamingen"? Bedoelt u nu dat iedere Vlaming een soort genetisch geïnspireerde reflex heeft rond deze tijd van het jaar waardoor hij behoefte krijgt aan medeleven? Of verpersonaliseert u uzelf en uw levenssituatie op een zodanig perverse manier, dat u eigenhandig tot het besluit komt dat "iedere Vlaming wel moet denken zoals ikzelf"?

Citaat:
Sinds wanneer moet je kunnen bewijzen dat je niets gedaan hebt?

Citaat:
Het is algemeen geweten dat als hij de kids ontvoerd hij mede verantwoordelijk is voor hun dood.
Aha, het is dus "algemeen geweten" dat ontvoering en moord juridisch gelijkwaardig zijn...? Ik zou me toch maar, als ik u was, naar Aarlen spoeien, want daar zit volgens mij een rechter die dat nog niet weet.

Citaat:
Als hij ze had laten fietsen of wandelen hadden ze nu nog geleefd.
Een iets meer to the point argument zou zijn : "als Michelle Martin Julie en Melissa nog te eten had gebracht, dan zouden ze nog in leven zijn." Waardoor in eerste instantie de verantwoordelijkheid voor de dood van beide meisjes, NIET in de schoenen van Dutroux ligt (hoe spijtig u dat ook mag vinden).

Maar ja, u vindt zulke vragen natuurlijk overbodig en tijdsverspilling. Dutroux is schuldig, so kill him. En toch, raar maar waar, vinden nu juist de OUDERS VAN DE SLACHTOFFERS zulke vragen helemaal GEEN tijdverlies of onzin. Blijkbaar bent U dus degene zonder medeleven...

Citaat:
Trouwens zou jij niet zelf maken dat je in aarlen zit ik denk dat jij dutroux beter kent dan eender wie , ik zou anders niet weten vanwaar die ijver hem zo te verdedigen.
Waar verdedig ik Dutroux' wandaden? Graag een bron, of uw excuses 8)
Turkje, relax. Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt over kweeterwel/ni in deze topic. Ga eens terug en lees zijn posts nog eens. Eigenlijk heeft hij nog een redelijk genuanceerd beeld op de dingen, al valt dat bij eerste lezing misschien niet op.
Kweetetwel/ni is helemaal niet pro-doodstraf, maar probeert het algemeen gevoel van veel Belgen te verwoorden, dat in eerste instantie uitgaat van emoties ipv ratio. Kweetetni wil gewoon zeggen dat hoewel gevoelens geen goede raadheren zijn, het toch begrijpelijk is dan mensen zo'n haatgevoelens hebben.
Oud 15 maart 2004, 19:04   #155
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het principe dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is, lijkt me één van de belangrijkste gegevens uit onze rechtspraak !
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 19:07   #156
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:

Politiek correct dus
Eugene, heb je een link of bron naar dat onderzoek van die economen? Het is hier al een paar keer gevraagd.
Eugene?
Oud 15 maart 2004, 19:33   #157
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

iedereen die een misdrijf pleegt straffen zoals hij of zij zijn of haar slachtoffers gestraft heeft.

Voor dutroux:
Eerst maanden lang dagelijks laten verkrachten, dan uithongeren en als hij bijna aan de dood is levend begraven
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 19:44   #158
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke
iedereen die een misdrijf pleegt straffen zoals hij of zij zijn of haar slachtoffers gestraft heeft.

Voor dutroux:
Eerst maanden lang dagelijks laten verkrachten, dan uithongeren en als hij bijna aan de dood is levend begraven
Ik hoor hier precies ne moslimfundamentalist spreken.
Oud 15 maart 2004, 19:46   #159
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Mensen die voor de doodstraf zijn moeten hun zin [size=1](de doodstraf dus)[/size]krijgen
Amen
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 20:07   #160
Timmy
Vreemdeling

Timmy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Mensen die voor de doodstraf zijn moeten hun zin [size=1](de doodstraf dus)[/size]krijgen
Amen
De doodstraf is in bepaalde gevallen wel gerechtvaardigd al was het maar om de kosten voor de samenleving voor het onderhouden van gruwelijke misdadigers zoveel mogelijk te beperken. UIteraard enkel wel voor de meest gruwelijke misdrijven vooral dan de sexuele. Gevangenisstraf kan ook bijzonder effectief zijn.
Timmy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be