![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat het Frans, het Hoogduits en the Queen's English qua stijl en vormgeving eenmaal eleganter zijn dan het Nederlands kun je toch niet ontkennen. Maar daarom ga ik mezelf niet minderwaardig voelen omdat ik Nederlands spreek. Laat staan dat Vlaanderen daarom verfranst zou moeten worden. Maar voor mij spreken mensen thuis wat ze willen. Of dat dat nu Frans, Turks of Swahili is. Om te verduidelijken: ik ben Vlaamsgezind tot zover het gaat er over te waken dat de excessen die in het verleden gebeurd zijn t.o.v. de Vlamingen zich nooit meer herhalen. Maar ik ben voor het behoud van België en de monarchie (maar tegen dotaties voor prinses Astrid en prins Laurent). Laatst gewijzigd door Paracelsus : 17 april 2008 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ze zouden een vakje op de belastingsaangifte moeten zetten : Wenst u af te dragen voor ons Koningshuis ? Ja/Nee Dan kunnen al die mensen die het toch zo ooh zo fantastisch vinden zelf die poppenkast financieren ... Laatst gewijzigd door Bometal : 18 april 2008 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Belgique zijn het nooit anders dan de Franstaligen geweest die andermans gebied opeisen.
![]() |
#148 |
Minister
|
![]() Toch is het zo. Schoon Frans dan wel hé. Net als de Queen's English mooier is dan het Nederlands, is het Nederlands mooier dan het Amerikaanse Engels dat men bv. in New York spreekt. Ik stel het Nederlands esthetisch gezien eerder bij Deens en Zweeds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het was nu eenmaal de tijdsgeest in 1830 en oneffen: België werd een nieuw land (bij de gratie van Engeland en Frankrijk) en moest een koning hebben (ALLE landen hadden toen een koning). Het werd dan maar de in Engeland verblijvende Duitser van Saksen-Coburg (Belgisch compromis avant la lettre!), bij gebrek aan beter. In de Middeleeuwen waren er weinig koningen, eerder graven en landsheren - is niet te vergelijken. Maar ja, Engelaznd had een fameuse koningin, Rusland had Catharina de Grote enz. en iedereen wou dat , net zoals elke zichzelf respecterende macho nu een SUV wil, 't is hetzelfde mechanisme en dus zitten we er mee. PLUS: aan al die HOVEN werd, noblesse oblige, Frans gesproken, zowel in Rusland, in Engeland, in Nederland, en dus ook in België - nu, op de Dam in Amsterdam wordt er intern nog altijd Frans gesproken, allen hebben ze geleerd om naar buiten de taal van het volk (van het plebs?) te spreken - maar zo slim zijn de onze nog niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik onthoud hieruit dat iedereen die zichzelf respecteert een worst wil die hij niet eens zelf mag kiezen.: rofl: