Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2009, 16:05   #141
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Als ik het forumregelement goed begrepen heb, zijn dubbele nicks enkel verboden om een ban mee te omzeilen.
Je wil zeggen dat je onder verschillende namen mag inschrijven? Zolang je geen ban hebt? Dat is leuk als je graag keet schopt.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 20 december 2009 om 16:05.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 16:09   #142
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zoiets van:

Ipv nick te veranderen, vraag toch een nieuwe nick aan?
MAar ik heb dat eens gedaan, ik wou 604yeahbaby noemen en daar is niet op in gegaan.

Ik ben dan ook van mening: ipv nick te veranderen, verander toch van avatar.
Ik denk dat de tijd gekomen is mij een nieuw avatar aan te schaffen.
Nog voor 2010
Oud 20 december 2009, 19:26   #143
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Maar anderen die half naakt lopen wel normaal ?!!
Wat is de functie van kleren dan ?? waarom willen wij de natuur veranderen ??

Is het niet de bedoeling om ons lichaam te bedekken ?
[/i]
Hijaab begrijpen:
http://www.youtube.com/watch?v=t9R8od54qmg
De functie van kleren is om onze lichaamstemperatuur op peil te houden in de niet tropische regionen. De mens heeft doorheen zijn evolutie zijn natuurlijke vacht verloren. In de niet tropische gebieden heeft hij zich aangepast door kleren te dragen.

Citaat:
1. Zou je het normaal vinden als iemand met u vrouw overspel pleegt ?
Als uw vrouw op een ander gaat uit lust is er geen probleem. Lust is een bevlieging van het moment.
Als uw vrouw op een ander gaat uit liefde is het uw eigen schuld. Ge had haar maar niet moeten verwaarlozen.

Citaat:
2. Deze vraag is wel harder en ik schaam me dood om de vraag duidelijk te formuleren maar ik beodel iets in die aard dus bijvoorbeeld thuis tussen u ouders en zussen volledig naakt lopen of iets erger dan dat en ik hoop dat je de vraag begrijpt.
??? Als ge de badkamer gebruikt loopt ge toch allemaal bloot rond?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 19:44   #144
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk,.. daarom vinden ze het normaal dat een vrouw half-naakt en aantrekkelijk loopt .. ze denken gewoon aan lust.

Een vrouw die zich bedekt is niet normaal want ze is geen lustobject niet meer, niets te zien dus niets aantrekkelijk en niets genieten .. bedrijven en tv stations kiezen altijd mooie vrouwen (met mooie stem en alles) voor programma's te presenteren of aan de balie te werken of als secretarissen..

Ze brengen meer klanten, .. hhahahahah en dus geld .. het draait hier om materialisme!

Wie ziet dan de vrouw als lustobject ??

Het antwoord is zeer duidelijk !!
Grapjas...neen, vrouwen beslissen zelf wat ze dragen en mannen hebben voldoende zelfgeheersing die vrijheid van vrouwen met respect te behandelen.
Het onderdrukken van vrouwen door te stellen dat ze zichzelf maar hoort te bedekken is de verantwoordelijkheid voor mannenlijk seksueel gedrag in haar schoenen stoppen, dat lukt hier niet; niet Allah maar de wet beschermt en dus zijn wij vrij om te dragen wat we willen, seks te hebben( of juist niet) met wie we willen,iemand van hetzelfde geslacht te trouwen, alleen te wonen en zelf onze kost te verdienen, dat is vrijheid Averroes en wat jij vrouwen wil opdringen; slavernij, dienstbaarheid aan man en familie, kinderen krijgen en gehoorzaamheid in ruil voor levensonderhoud...dat is jou vrijheid om zo te denken maar verwacht niet dat anderen je serieus nemen, wat jij steeds doet is dawa en dat weet je zelf ook wel denk ik...jij ziet islam als superieur, ook dat mag zolang je anderen maar niet probeert te overtuigen van die onzin!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 20:27   #145
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Grapjas...neen, vrouwen beslissen zelf wat ze dragen en mannen hebben voldoende zelfgeheersing die vrijheid van vrouwen met respect te behandelen.
Het onderdrukken van vrouwen door te stellen dat ze zichzelf maar hoort te bedekken is de verantwoordelijkheid voor mannenlijk seksueel gedrag in haar schoenen stoppen, dat lukt hier niet; niet Allah maar de wet beschermt en dus zijn wij vrij om te dragen wat we willen, seks te hebben( of juist niet) met wie we willen,iemand van hetzelfde geslacht te trouwen, alleen te wonen en zelf onze kost te verdienen, dat is vrijheid Averroes en wat jij vrouwen wil opdringen; slavernij, dienstbaarheid aan man en familie, kinderen krijgen en gehoorzaamheid in ruil voor levensonderhoud...dat is jou vrijheid om zo te denken maar verwacht niet dat anderen je serieus nemen, wat jij steeds doet is dawa en dat weet je zelf ook wel denk ik...jij ziet islam als superieur, ook dat mag zolang je anderen maar niet probeert te overtuigen van die onzin!
Grapjas?
Averroes heeft toch een punt als hij stelt dat vrouwen gezien worden als lustobject.
Vrouwen worden gebruikt om te verkopen.
Denk je dat de dames van de belspelletjes dragen wat zij willen?

Vrouwen worden onder druk gezet om mooi en slank te zijn. Vrouwen dragen make-up om er goed uit te zien. Er wordt ons voortdurend een beeld voorgehouden. Ik vraag me af hoeveel vrouwen werkelijk in volle vrijheid dragen wat ze willen.

Met wat Averroes stelt maak jij je ervan af met "grapjas"

Laatst gewijzigd door artisjok : 20 december 2009 om 20:28.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 21:51   #146
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vrouwen worden onder druk gezet om mooi en slank te zijn. Vrouwen dragen make-up om er goed uit te zien. Er wordt ons voortdurend een beeld voorgehouden. Ik vraag me af hoeveel vrouwen werkelijk in volle vrijheid dragen wat ze willen.
Denk je dat mannen uren in de fitness besteden omdat het zo fantastisch plezant is?

De mens is een sociaal wezen, en er goed uitzien maakt daar deel van uit.
En seksualiteit is daar dan weer een deel van, dat proberen te verbergen of ontkennen is vrij futiel, maar iedereen is er vrij in om er in mee te gaan (op zaterdagavond bv) of niet (doordeweeks).

Sommige mannen zien vrouwen inderdaad als lustobjecten en omgekeerd, maar de meesten zijn wel beschaafder dan dat.

Indien je als man je lusten enkel kan bedwingen wanneer de vrouwen afwezig of bedekt zijn, dan is dat een probleem waarvoor je zelf een oplossing moet verzinnen, en de oplossing niet opdringen aan de vrouwen.

(my 2 cents)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 23:48   #147
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen dat is het niet om de eenvoudige reden dat mensen herkenbaar over straat mogen lopen maar niet gemaskerd; een oude wet maar nog wel van toepassing wanneer een vrouw met bedekt gezicht over straat wil. Om die reden zijn boerka's in Antwerpen dan ook strafbaar.
Ik hoor dat nogal vaak... doch bij mijn weten bestaat er (nu ?) niet zoiets... toch niet algemeen
Je hebt vaak plaatselijke politie reglement die er paal en perk aan stellen en dat vaak naar aanleiding van incidenten.

Zo lees kan je bv nog ergens op 't net lezen dat sinds 02-2006 ( of betrof het de enkel de bekendmaking ervan ? ) op vraag van de politie de gemeenten De Panne, Koksijde en Nieuwpoort er een nieuw is gekomen die expliciet stelt dat 'iedereen herkenbaar moet zijn'.
De juiste omschrijvingen om dat doel te bewerkstelligen zijn me onbekend eveneens de juiste betekenis van dat begrip.
De hernieuwing kwam er ook hier naar aanleiding van enkele 'incidenten' ( optreden nav die 100dagen vieringen en meldingen van ongeruste bewoners die waarachtig dachten dat Laura ging toeslaan )

Ik vraag me tevens af wat de vorige versie precies mocht inhouden ... blijkbaar was die niet duidelijk genoeg en gaf niet voldoende rechtszekerheid voor dat optreden.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 23:54   #148
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
??? Als ge de badkamer gebruikt loopt ge toch allemaal bloot rond?
Er zijn volgens mij meer gezinnen waar dat seperatief plaatsgrijpt ( op de koppeltjes na dan ... en dan nog ) dan waar ze zich naakt vertonen tov de rest van familie
Oud 21 december 2009, 00:00   #149
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Grapjas?
Averroes heeft toch een punt als hij stelt dat vrouwen gezien worden als lustobject.
Vrouwen worden gebruikt om te verkopen.
Denk je dat de dames van de belspelletjes dragen wat zij willen?

Met wat Averroes stelt maak jij je ervan af met "grapjas"
Da's relatief hé
De meesten _behalve dan die dat ideaalbeeld langs geen kanten kunnen benaderen en zich er toch aan storen en het deel dat er niks mee te maken wilt hebben_ vinden wel dat ze perfect vrij al betreft het hier een 'opgelegde' vrijheid.
Vrijheid is in de eerste plaats een subjectief gevoelsmatig gegeven
Oud 21 december 2009, 00:09   #150
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Er zijn volgens mij meer gezinnen waar dat seperatief plaatsgrijpt ( op de koppeltjes na dan ... en dan nog ) dan waar ze zich naakt vertonen tov de rest van familie
Hmmm dan moet iedereen om de beurt de badkamer gebruiken. Nie echt handig.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 00:40   #151
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hmmm dan moet iedereen om de beurt de badkamer gebruiken. Nie echt handig.
exact.... volledig belachelijk als je erbij stil en vooral een onnodige verspilling van tijd,energie, ed
maar doch
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be