![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen dat het niet veel zal veranderen aan immigratie op zich. Hoewel het wel een zekere vermindering kan bewerkstelligen; dat spreek ik niet tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Ik woon in Sint-Jans-Molenbeek sonny. Kom ze hier maar eens zoeken die Vlaamse fritkoten.
Je zou beter wat solidariteit tonen, ipv te wachten tot het bij u in u landelijk provincietje zo ver is. Ik kom oorspronkelijk uit Oostende, en zelfs daar zijn de zaken serieus veranderd de laatste tien jaar. Maar bon, het is natuurlijk wel zo dat mensen geneigd zijn om prijs boven kwaliteit te plaatsen. Vlaamse frietkoten die de kwaliteit van vroeger aanbieden zijn ook zeldzaam geworden. Allemaal ingevroren brol dat ze verkopen. Hoe komt dat? Omdat ze de concurrentie moeten aangaan uiteraard. Het Vlaamse fritkot was dus gedoemd om te 'verdwijnen' met de immigratie. Laatst gewijzigd door Dycore : 10 mei 2008 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je weet dat ik je normaal gelijk wil geven. Alleen: ik sprak laatst met zo'n jonge frietkotman (om correct te zijn: twee frietkothomo's) en wat bleek: ze moeten aan zoveel regeltjes voldoen dat ze het zich zelfs niet kunnen permitteren om in een caravanneke te staan bakken! Vermits ze dus een "frituur" moeten openen, zijn ze financieel dus wel verplicht om die ingevroren brol mee aan te bieden of ze komen niet uit hun kosten. Ik vind het vreselijk dat de ordinaire frietkoten verdwijnen (en mèt mij vele anderen, vandaar dat ze zo grandioos hergebruikt worden bij allerlei privé tuinfeesten enzo - wat dus véél gevaarlijker is wegens halfonderhouden - dus brandgevaar). Gewoon frieten stoofvlees desnoods hardgekookt ei uiteraard cervela sausen: mayo tartaar mosterd PUNT GEDAAN.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
probeer d�*t maar eens aan Bartje zijn hersencel duidelijk te maken! (misschien lukt het als je links een turk en rechts een marokkaan onder schot houdt, die dan beiden zeer enthousiast een friet proberen in een klodder mayonaise te duwen, maar anders vrees ik ervoor).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Da's juist Azert. Vergeef me. Je gaat me nu toch niet als Vlaams-Nationalist afschilderen?
Laatst gewijzigd door Dycore : 10 mei 2008 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
|
![]() Citaat:
1. een land met politieke stabiliteit (Zweden, ja; België, nee) 2. een land met een goed investeringsklimaat (Zweden, ja; België, min of meer) 3. een land met een excellente mobiliteits- en communicatie-infrastructuur (Zweden, wereldleider; België, maar matig) 4. een werknemerspool die hoogopgeleid is (Zweden, wereldleider; België, middenmoot) 5. een werknemerspool die gezond is (Zweden, wereldleider; België, okee) 6. een werknemerspool die gezin en werk kan verzoenen, en dus productiever is (Zweden, wereldleider; België, slechte score) 7. een werknemerspool die niet gedeprimeerd raakt wanneer ze werkloos wordt en in een werkloosheidsval dreigt terecht te komen omdat er geen jobs zijn (Zweden, wereldleider; België, zwaar tekortschietend bij gebrek aan investeringen in jobs) Dat zijn zowat de prioriteiten: de aanwezigheid van kennis en skills, bij gezonde en hoogopgeleide mensen, die zich goed voelen en zich dus kunnen en willen inzetten, en dit alles in een stabiel land, met een goede basisinfrastructuur. En al die punten - van 1 tot 7 - worden georganiseerd en aangeboden door de Staat. Als aan die punten is voldaan, zijn ondernemers bereid te investeren. Anders blijven ze weg, want dan valt er niks te rapen. Welnu, de staat creëert die absolute basisvoorwaarden. En dat vereist hoge belastingen. De Zweden, zo bleek uit een recente poll, zijn zelfs bereid nóg méér belastingen te betalen, omdat ze menen dat dit hun economie enkel nog sterker kan maken. Aangezien de Zweden al de sterkste economie ter wereld hebben, weten ze misschien wel waarover ze spreken. En is het misschien voor ons verstandig om dus eens naar hen als voorbeeld te kijken.
Laatst gewijzigd door C2C : 10 mei 2008 om 22:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
9. Maximale WINST! 10. Minimale kosten 11. Transparante regelgeving Je hebt zeker een punt C2C. Maar gezien de opkomende economieën intussen ook over gedisciplineerde werknemers beschikken en een behoorlijke infrastructuur, zal Zweden niet lang competitief meer zijn. Dan moeten de loonkosten dalen. En zoals ik al zei, hebben we daarbij weinig te verliezen. Waarom moet u dit dan tegenwerken? Laatst gewijzigd door Dycore : 11 mei 2008 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |