Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2008, 12:27   #141
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
De Benelux als politieke eenheid, als confederatie...dat is gewoon te mooi om waar te zijn. Maar de franstaligen krijgen al allergische reacties bij alle woorden die beginnen met een N, dus samenwerken met Nederland gaat pas gebeuren als we onszelf een andere naam zouden geven, bijvoorbeeld: Nieuw Wallonië.
"Nieuw-Wallonië" begint ook met een "N".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:28   #142
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het Nederlands is officieel én in de praktijk de voertaal. Sla de krant eens open, sla de boeken eens open, lees de posts op dit forum eens, zelfs de ondertiteling van ollanders of west-vlamingen gebeurt in het Nederlands.
Dus er zijn nog altijd Vlaamsgezinden bereid om te antwoorden op Belgicistisch getrol �* la "Vlaams is geen Nederlands", "Vlamingen verstaan elkaar zelfs niet"", "Baantjer wordt ondertiteld op de VRT", etc. ?

Mag ik u persoonlijk de fuck van de week (*) overhandigen?

(*) De fuck van de week is bedoeld voor wie het getrol van de azert-igen over "Vlamingen die elkaar niet verstaan en geen Nederlands praten" ernstig wenst te weerleggen, en daarmee dat soort Belgicistische waanbeelden geheel ten onrechte enige relevantie bezorgt.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:29   #143
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat nooit. Wel Vlaanderen, Wallonië en Nederland samen.
heel juist.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:30   #144
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat we nog nooit een grote sloot om Nederland hebben gebouwd, dat begrijp ik nog steeds niet.
Die hebben we toch al? De Somme.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 12 mei 2008, 12:34   #145
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

De SOMME?!?!?!?!?!?!

Ik had eerder gedacht aan een leuk slootje net voor Brasschaat en dan zo naar het oosten toe tot de Duitse-Nederlandse grens. Alles daaronder is voor jullie! Veel plezier d'rmee!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:37   #146
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dus er zijn nog altijd Vlaamsgezinden bereid om te antwoorden op Belgicistisch getrol �* la "Vlaams is geen Nederlands", "Vlamingen verstaan elkaar zelfs niet"", "Baantjer wordt ondertiteld op de VRT", etc. ?

(*) De fuck van de week is bedoeld voor wie het getrol van de azert-igen over "Vlamingen die elkaar niet verstaan en geen Nederlands praten" ernstig wenst te weerleggen, en daarmee dat soort Belgicistische waanbeelden geheel ten onrechte enige relevantie bezorgt.
ik denk dat je niet goed begrepen hebt wat ik wilde zeggen. Mijn punt was net dat dat belgicistisch verhaal complete nonsens was. Er wordt hier wel degelijk Nederlands gesproken en geschreven, deze post is op zich al een bewijs daarvoor. Of schroafkikierintaantwaarepsmeschien?
Oud 12 mei 2008, 12:39   #147
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

OH ja, da's waar....uhm...Wallonia-Nova dan? Zou dat dan een goede naam zijn voor Nederland?
Oud 12 mei 2008, 12:40   #148
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht

Ik dien officieel een bezwaarschrift in tegen deze Fuck van de Week voor Pelgrim. Hij verstrekte informatie aan UdP die erom vroeg, hij reageerde niet op azert-achtig getrol.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:40   #149
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OH ja, da's waar....uhm...Wallonia-Nova dan? Zou dat dan een goede naam zijn voor Nederland?
Flandre-la-Neuve: dat zal goede herinneringen bij de franskiljons oproepen
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:41   #150
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij discrimineren geen Belgen. De discriminatie is eerder andersom en daarvan kan ik heel veel voorbeelden noemen. Dat zit hem in het gebrek aan eigenwaarde. Maar dat we Belgen dom vinden heeft niet met het opleidingsniveau te maken, maar wel met het feit dat we ons helemaal suf lachen om hoe jullie elkaar in gijzeling houden. En waarom? Je hebt allebei al je eigen deelstaat en je werkt al samen. Waarom je dan toch zo lekker aan elkaar blijft klitten. Zo'n B-H-V-kwestie, da's voor ons gewoon een lachertje. Dat een meerderheid van de bevolking zich laat ringeloren door de minderheid en de trucjes die daarbij uitgehaald worden...dat vinden wij nou echt lachwekkend en sorry dat ik het zeg ''zielig''. Maar voor de rest heeft de gemiddelde Nederlander heel wat respect voor de Belg, zowel voor de Vlaming als voor de Waal.
Ik snap dat ook niet dat een meerderheid van de Vlamingen zich laten onderdrukken door de minderheid. Bijvoorbeeld, de meerderheid was voor een staatshervorming in België waarom moet dat dan zo lang duren voor die er komt. Gewoon omdat andere partijen zich er niet bij konden neerleggen dat CDNV de verkiezingen gewonnen hadden. Waar moeien die ander partijen zich nog mee als ze de verkiezingen verloren hebben vraag ik me af. Dat ze hun nederlaag dan toch gewoon aanvaarden en meehelpen waar de meerderheid van de Vlaamse kiezer voor gekozen heeft.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 12 mei 2008 om 12:42.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:41   #151
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
waarom niet belgië en nederland samen?
dan zijn die walen zo'n minderheid dat ze helemaal niks te zeggen hebben en de wil van de nederlanders moeten ondergaan.
en hebben wij nog wat mooie natuur in eigen land.

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:42   #152
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

YEAH...de fuck van de week is er weer uit! Deze hele week kunnen we weer over het verschil der beide landstalen praten. Vlaams Contra Nederlands !! Als ik naar jullie journaal kijk (WAT? doen Nederlanders dat dan?...ja echt wel, zelfs mijn schoonmoeder in H O L L A N D, die net onder Rotterdam woont kijkt al vele jaren 's-avonds naar het journaal op zowel de Nederlandse zender als de Vlaamse zender) dan valt het me toch iedere keer op dat ik er geen hout van snap. Wat een raar taaltje dat Vlaams

P.S.: De fuck van de week mag maar 1x per week uitgedeeld worden Meneer R.Roy !
Oud 12 mei 2008, 12:45   #153
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Flandre-la-Neuve: dat zal goede herinneringen bij de franskiljons oproepen
bwah...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:46   #154
Nederlandse Leeuw
Burgemeester

Nederlandse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Geweldig! Ik hoopte al sinds de oprichting van de PVV dat Wilders eigenlijk een grootneerlandist was, maar hij leek steeds een staatsnationalist... Ik ben zeer verheugd het te horen, maar de manier waarop kon beter:

''Dan krijgen wij de haven van Antwerpen erbij''...
tja dat klinkt niet mooi voor de Vlamingen. Maar wel:

Wilders wil een hereniging niet opdringen, hij organiseert liever een referendum.

In feite is de PVV nu niet heel erg afwijkend van andere Nederlandse partijen. Ook de PVN van Nawijn (die echter nooit verkiezingssucces heeft gehad) was voor een referendum voor hereniging. Enkele VVD-kopstukken (Frits Bolkestein bijv.), bij D66, bij andere partijen zijn ze allemaal wel enigszins voor, maar hebben het niet rechtstreeks in hun partijprogramma opgenomen. D66 is voor, maar vindt dat de Vlamingen het initiatief moeten nemen (omdat zij de kleinere partij zijn).

Geert Wilders lijkt het nu om te draaien omdat hij er nu zo openlijk over uit komt. Ik hoop alleen dat hij niet gaat lijken op een imperialist. Als hij ook wat minder zou zeveren over de islam, kan deze onthulling positief werken.
Filip Dewinter heeft laatst ook gezegd dat hij voor samenwerking is, maar wel als twee onafhankelijke staten. Maar omdat hij van Vlaams Belang is, is dat weer misschien slechte publiciteit. Wilders zei al dat hij 'niets met het VB te maken heeft', dus dat is positief.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Rita Verdonk.

Oud 12 mei 2008, 12:48   #155
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 12 mei 2008 om 12:49.
Oud 12 mei 2008, 12:48   #156
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Rita, die hebben we nog maar niet verteld dat er een Nederlandstalig gebied is onder de Rijksgrens van het Koninkrijk der Nederlanden. Maar als ze het eenmaal door heeft, dan zijn de vlamingen echt de pineut!!!
Oud 12 mei 2008, 12:53   #157
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien is dit beter voor iedereen :

Vlaanderen met Nederland.
Wallonië met Frankrijk.

Zo leeft iedereen in een eentalig land, met dezelfde cultuur. Geen communautaire problemen meer en het indruk voor zowel Vlamingen als Walen in echte landen te leven.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:55   #158
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht

Wallonië met Frankrijk.

Zo leeft iedereen in een eentalig land, met dezelfde cultuur. Geen communautaire problemen meer en het indruk voor zowel Vlamingen als Walen in echte landen te leven.
Frankrijk is geen eentalig land, Nederland is dat zelfs officieel niet en de VSSR zal dat evenmin zijn.
Oud 12 mei 2008, 12:55   #159
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daar zijn er kantons die de scheiding van Kerk en Staat nog moeten stemmen.
Is't echt

Nochtans doen ze het daar niet slecht hé!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:58   #160
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht

Wallonië met Frankrijk.

Groot-Nederland. Talen: Nederlands, Fries en Frans.
Groot-Frankrijk. Talen: Frans, Occitaans, Bretoens, Waals, Picardisch, Letzeburgs, Duits, Baskisch, Gaumais,...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be