Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2004, 17:00   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Men is toch ook fier op mohammed als moslim, mag dit niet omdat men niet hetzelfde gedaan zou hebben als hem??? Wat een redenering.
Illwill,
Vind jij die fierheid over Mohammed dan niet misplaatst? Ik wel!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 17:08   #142
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Men is toch ook fier op mohammed als moslim, mag dit niet omdat men niet hetzelfde gedaan zou hebben als hem??? Wat een redenering.
Illwill,
Vind jij die fierheid over Mohammed dan niet misplaatst? Ik wel!
dat was de vraag niet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 17:42   #143
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Je hebt een punt als je stelt dat het europese verleden niet ex nunc beoordeeld moet worden, maar in illo tempore werden heel wat van de zaken die jij nu goedpraat door tijdgenoten ook veroordeeld....
Je bent er fier op, maar wat deed je ervoor? Je werd hier geboren, meer niet...je bent dus "fier" op wat anderen deden...gefeliciteerd!
Probleem is wel dat Europa met zijn deelname aan en/of zijn goedkeuring van de amerikaanse militaire avonturen tegenover de wereld nooit voldoende het signaal gegeven heeft, met dat negatieve deel van zijn verleden te willen breken...
...ik praat niks goed, maar ik praat zeer zeker ook niks "slecht". En dat is nu juist het punt; het eeuwige geëmmer over "de vergissingen van het verleden", het met afhangende schouders staan bekankeren van één van de meest vruchtbare en succesvolle culturen op deze aardkloot.

En ja, ik ben hier geboren... ik ben een product van deze cultuur en deze maatschappij, draag voor een stukje die erfenis van generaties voor mij en zie mijn leven ook in het verlengde daarvan. En ja, daar ben ik fier op en dat wil ik me ook achter scharen. In de wetenschap dat we uiteindelijk alleen maar kunnen streven naar het goede binnen onze eigen beperkte visie op de wereld en op wat nog komen zal. Dus, dank u voor de felicitaties, ze zijn op z'n plaats.

Waarin die Amerikaanse militaire avonturen zullen resulteren, dat zal de toekomst uitwijzen... Ik stel vast dat Europa deze keer niet zomaar kritiekloos op de buik is gaan liggen voor de ex-kolonie. (om maar eens een relativerende term te gebruiken) En dat het krediet voor toekomstige slippertjes van de VS al serieus geslonken is. Ik verheug me in het feit dat er stilletjesaan een eigen Europese visie op internationale politiek gestalte begint te krijgen. Het is nog niet veel, maar het is toch al dat. Dus ja, ook hier kijk ik niet met een somber "mea culpa" naar de toekomst, maar met hoop en vertrouwen... Er zullen nog rampen gebeuren, dat ligt nu eenmaal in de aard der dingen, maar over de lange termijn geloof ik in dit continent!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be