![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Minister-President
|
Dat lijkt het, ja. Of het dat is, is een andere zaak. Punt is dat er wel degelijk grenzen zijn aan de demografische groei.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
#142 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De mogelijkheid van adoptie maakt doneren OVERBODIG!
|
|
#144 |
|
Minister-President
|
Nee.
|
|
|
|
#145 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zeer zeker. Ik zou zelfs zeggen: zéér zeker. Op dezelfde schaal, dat valt moeilijk te zeggen.
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 2 juni 2008 om 00:49. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
#148 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch werd er op talloze andere manier aan geboortebeperking gedaan.
|
|
|
#149 |
|
Minister-President
|
Hangt ook weeral af van de periode en van de sociale klasse, natuurlijk. Maar er is inderdaad altijd wel een rijkdom aan anti-conceptiemiddelen geweest. Sommigen bijzonder vindingrijk, trouwens.
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoeven trouwens geen actieve middelen te zijn - schommelingen in nuptialiteit zijn érg interessant voor onderzoek naar de fertiliteit.
|
|
|
#151 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#152 | |
|
|
Citaat:
Ergens zit daar een ongelofelijke consequentie in die hele redenering: - Men wil een kind dat voor de helft het genetisch materiaal bevat van één van de ouders (daar genetisch materiaal van beide ouders niet mogelijk is). - Men hecht dus heel veel waarde aan het feit dat er zijn eigen genetisch materiaal van één ouder in dat kind aanwezig is, dat is zelfs een voorwaarde voor het onstaan ervan want een adoptiekind (is kind zonder deel van het eigen dna) is niet goed genoeg (we gaan een kat, een kat noemen) -Men hoopt anderzijds iemand te vinden die zelf het feit dat hij de potentie tot een dochter of zoon wegschenkt (iemand die dus ook voor de helft verwant is aan de moeder) niet zo belangrijk vindt en er geen probleem mee heeft zijn potentie tot een kind (wat hij zelf ook een leven had kunnen geven) weg te geven aan een wildvreemde, zonder te weten waar het naartoe gaat of in welke situaties het terecht komt en nog terecht zal komen. Als blijkt dat de mensen toch niet haantje de voorste zijn om een deel dat hun specifieke code bevat (dat bestemd is voor de eigen nakomelingen), weg te geven om zo een dochter of zoon in een totaal wildvreemd gezin te laten opgroeien, is men dan weer zwaar verbouwereerd. Begrijpen wie begrijpen kan. Ik blijf bij mijn punt: accepteer de problemen die je tegenkomt op je levenswandel, dat zal je duizend maal sterker maken als persoon dan er tegen proberen vechten terwijl je een heel aantal mensen ermee bij in jullie ongeluk laat lopen. Ik hoop nooit in de situatie te komen, maar moest ik er inkomen. Ik zou het niet eens aan een ander durven vragen denk ik.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 juni 2008 om 02:30. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
|
Uiteraard,want als mensen er dezelfde visie over krijgen als Boadica, zal het snel gedaan zijn met de grote plaatsen voor vrije marktafzetting en de goedkope arbeidskrachten. Bye bye kapitalisme en liberalisme dus.
|
|
|
#154 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mag het (ongeboren) kind ook wat zeggen ?
|
|
|
#155 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan komen de eerste maanden: je bent er meteen voor je kind, je kan het al de liefde en warmte geven die er is. Niet iedereen is er klaar voor om voor een kind te zorgen dat mogelijks heel zware hechtingsproblemen heeft. En ik kan die mensen dat niet kwalijk nemen. Ik wil gerust professioneel bezig zijn met kinderen met een hechtingsstoornis, maar als het gaat om mijn eigen kinderen zou ik ze toch gewoon graag kunnen zien zoals ik dat wil - en daar dreigt het al van meet af aan fout te lopen met adoptiekinderen. Een kind krijgen via eiceldonatie lijkt me op veel vlakken veel eenvoudiger dan een kind adopteren, en ik vind dat je er nogal snel overgaat. Citaat:
Misschien vind je dan wel mensen die een eicel willen afstaan ipv een baby die al leeft enzo. Citaat:
Je beschuldigt de topicstarter ervan mensen in hun ongeluk te laten lopen? Qua schuldinductie kan dat wel tellen. Misschien moeten mensen die een eicel afgeven maar zelf bepalen of ze daarmee in hun ongeluk lopen of niet? En sommige problemen mag je gerust (proberen) oplossen hoor. Tegen sommige dingen mag je keihard vechten.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 2 juni 2008 om 08:01. |
|||
|
|
|
|
#156 | |
|
Banneling
|
Citaat:
als je tegen het gebruik van wetenschappelijke kennis in de geneeskunde bent, vraag dan volgende keer bij de tandarts ook even zonder verdoving, niet ? |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De twee posts hierboven kan ik enkel maar beamen.
|
|
#158 | ||
|
Banneling
|
@Magnificat en Groentje :
your opinion disgustes me. Citaat:
ik vermoed dat jullie nog nooit een 'tegenslag' hadden in jullie leven (nee, geen platte band of ongewenste zwangerschap of zo, een echte tegenslag, zo eentje waarvan je een paar jaar plat op de grond ligt en nadien elke dag mee blijft dragen. zo iets zou er zo ééntje kunnen zijn, denk ik (ik kan het gelukkig slechts vermoeden) : Citaat:
bidt elke dag tot God dat hij je kinderen en kleinkinderen dat lot mag besparen. en als je uiteindelijk vaststelt dat God niet bestaat, omdat je je tegenslag toch ontmoet ... hoop dan op de medische kennis en de goede wil van een medemens, die hopelijk jullie ongelooflijke onmenselijke lompigheid in deze mag vergeven ... sorry hoor, dat moest ik even kwijt ... denk dat ik nog nooit zo boos geweest was hier ... Laatst gewijzigd door Anna List : 2 juni 2008 om 08:40. |
||
|
|
|
|
#159 | |||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Maar mijn uitgangspunt is natuurlijk ook anders. Kinderen willen getuigt meestal niet van altruïsme. Je wil immers niet kinderen omdat die kinderen dat zo graag willen, maar omdat jezelf het wilt ... Citaat:
Liever een kind gelukkig maken dan een nieuw kind op de wereld zetten. Dat is mijn uitgangspunt. Je laat me dat best niet verder uitleggen voordat ik allemaal erg ongelukkige vergelijkingen ga maken. Citaat:
Neen, je zal het dan wel niet negen maanden lang in je buik ronddragen, maar zeker als je dat gevoel al eens gehad hebt, in godsnaam ... Noem mij een onmens, maar laat me dan toe te stellen dat die mensen ook niet bepaald snel tevreden zijn en die kinderwens dan precies toch ook niet zo heel geweldig groot is. Ik vrees dat ik in vreselijke vergelijkingen ga vervallenl: Als ik straks of morgen een arm verlies waar ik heel erg van af zijn, zal ik ook "al" blij zijn met een prothese ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#160 | |
|
|
[quote=Anna List;3466213]niks mis met adoptie, maar ik vermoed dat voor een vrouw het zelf een zwangerschap dragen toch ook wel een klein beetje betekenis an sich heeft ...
Citaat:
Zie voor de rest mijn antwoord op nynorsk. For the record: ik laat mij nooit verdoven door mijn tandarts.
|
|