![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
je kan je zin ook anders lezen dus; een moordende kat is weerzinswekkend een jagende mens is normaal. Dat klopt dus leg dat eens uit aan vandenbossche en compagnie...
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Ik hou van alle katten, maar van mensen kan ik dat niet zeggen. Daar ben ik iets selectiever in. Ben ik nu verkeerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik anders wel chance dat er veiligheid bij was ![]() verder om eens te antwoorden on topic ik vind deze wel leuk: de wilde kat die spijtig genoeg bijna uit onze contrijen is vertrokken en de lynx een zeer mooie kat... Of gewoon een straatkatje zo kan ik ook wel graag hebben zoals de onze ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar is mijn kliefhamer... Wat heb jij juist gedronken en hoeveel?
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
|
![]() Citaat:
en jah mensen die moorden worden ook gestrafd in sommige landen zelf-inderdaad- van het leven beroofd. Maar dat zijn ethische kwesties das iets anders... Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Parlementslid
|
![]() .
![]() |
#154 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een jagende mens die compleet omsingeld wordt door Champions, Delhaizes en Carrefours is niet bepaald 'normaal' in mijn boekje. Eerder iemand die uit een onbevredigd machtscomplex met een tweeloop begint te zwaaien.
En kom niet af met 'evenwicht' he, ik zie hier meer dan genoeg van die idioten met groene mercedessen... en alpen-hoedjes ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Animalman : 9 juni 2008 om 06:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||
|
![]() Citaat:
Aan jagen an sich is helemaal niks onnatuurlijks de mens is namelijk een jager. Je kritiek komt hoogst waarschijnlijk wel uit je verkeerde perceptie van wat (weidelijk) jagen juist inhoudt maar tsjah... Oooh en verder vind ik ook dat je deze visie eens mag gaan uitleggen aan de boer die vorige maand 10 hectaren spruitjes is komen planten waarvan nog maar de helft overblijven ![]() Citaat:
![]() Ik vind het altijd spijtig dat mensen zo ver verwijdert zijn van wat er zich in de natuur afspeelt. Zo ver zelf dat ze het doden van dieren in twijfel gaan trekken... Dat is natuurlijk ieders recht maar wees toch in godsnaam een beetje verdraagzaam en laat de andere toch doen wat hij zelf wil. En ik eet graag eens een steack of zelf wildgebraad (dat enorm gezond is overigens).
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
'k Hoop van harte voor u dat je onze "verwilderde katten" die, aangezien mijn tuin 250m lang is, al eens 3 - 400 meter van huis durven gaan niet aan flarden schiet terwijl ik of mijn vriendin het ziet....want we leggen u met volle overtuiging, zonder enige vorm van schroom, naast het lijkje, eveneens met de pootjes omhoog en de typerende glazige blik.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
|
![]() Citaat:
![]() om verder te antwoorden op je zeer levendige inbeelding wil ik even parcifal (onze medeforummer) willen linken; http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=317 . En nu vind ik zijn antwoord over marc dutroux en de siberische tijger niet meer terug ![]() Maar soit om toch heel te antwoorden indien ik de jacht achter jouw huis moet beheren dan mag ik die kat schieten, of mij hond erop lossen,... Als jij je dan geroepen voelt om illegaal te handelen dan mag jij een cel delen naast van temsche waar jij hoort...
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit wil ik graag ook nog even meegeven, uw tijd van "kattenschieten" is zo goed als voorbij ... een eerste stap om het gewapend gespuis uit de natuur weg te krijgen. Uw handtekening maakte mee het verschil voor duizenden katten Help nog veel meer dieren en word lid van GAIA Beste dierenvriend(in), Mede dankzij u heeft GAIA een baanbrekend resultaat behaald voor de duizenden katten die jaarlijks in ons land worden neergekogeld. Hartelijk dank voor uw handtekening onder de petitie voor een verbod op de jacht op katten. De petitie maakte deel uit van een campagne waarvoor GAIA het voortouw nam, en die op tegenkanting stootte van de Vlaamse jagersvereniging Sint Hubertus. Maar we gaven niet op. We hebben hard gewerkt om politici te overtuigen om de wrede jacht op katten aan banden te leggen. Met onverhoopt succes! De jacht op katten is in Vlaanderen definitief verboden. De bestrijding met het geweer van zogenaamde verwilderde katten wordt verboden in 2010: tussen 1 juli 2008 en 1 juli 2010 mag er nog geschoten worden maar slechts als allerlaatste middel en als er aangetoond wordt dat de katten ecologische schade aanrichten aan fauna. De Vlaamse regering ging ook in op GAIA's vraag om werk te maken van diervriendelijke maatregelen om de kattenpopulatie te reguleren, zoals sterilisatie en castratie. In Wallonië is de jacht op katten nog toegelaten. Om onze campagne in Wallonië onverminderd verder te zetten, hebben we uw steun hard nodig. Daarom wil ik u vragen om lid te worden van GAIA. We zijn ervan overtuigd dat u uw handtekening plaatste omdat u geeft om dieren, net als GAIA Wacht dus niet langer en maak u vandaag lid. Voor €20 bent u steunend lid. Een permanente opdracht kan al vanaf €2,50 per maand. GAIA krijgt geen subsidies van de overheid. Enkel door mensen als u met een hart voor dieren kunnen we ons in alle onafhankelijkheid blijven inzetten voor de dieren en kunnen we voor hen het verschil blijven maken. Als lid ontvangt u bovendien 4 x per jaar GAIA's informatiemagazine. U kan zich hier lid maken vanaf €2,50 per maand of €20 per jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Verder moet ik u wel aangeven dat uw huiskatten ook geen verwilderde katten zijn maar dat juist even in de lijn... Citaat:
Citaat:
"talrijke onafhankelijke wetenschappelijke studies van over de hele wereld hebben de funeste invloed van predatie door zwerfkatten/huiskatten op vogelpopulaties en kleine zoogdieren echter al aangetoond. vlaanderen zal opnieuw het warm water uitvinden! Vangen met een kastval -die eindelijk van inhoud opgetrokken wordt naar 1000dm²- blijft wel toegestaan" ... ""de huidige regeling voorziet enkel nog in een beperkte bestrijdingsmogelijkheid die aan verschillende voorwaarden is gebonden. Wie nu nog van "kattenjacht" spreekt heeft het helemaal fout." ... "van GAIA is al langer geweten dat ze om hun doel te bereiken niet vies zijn van de waarheid wat 'naar hun hand te zetten'. Jagers kan je blijkbaar zonder veel risico als pispaal gebruiken want het grote publiek trapt daar gemakkelijk in" ... "je kan GAIA kwalijk toedichten dat ze de ware oorzaak van het probleem eerlijk aankaarten en nog minder dat ze zelf een werkbare oplossing voorstellen" gelukkig dat jij je handtekening hebt gezet. Vandebossche zal content zijn... Sta mij toch toe even te lachen. nog uit ons tijdschrift: "misplaatst sentiment dat de oorzaak en het gevolg volledig en bewust miskent hoort hier niet thuis of moet onze al zwaar belaste vlaamse natuur voor de zoveelste keer inboeten voor een paar duizen stemmen...?"
![]() |
![]() |