Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2008, 10:54   #141
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Jaz in een romantische bui?
Nah.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 10:59   #142
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er is een verschil tussen een jagende kat en een moordende mens. Een jagende kat is normaal, een moordende mens is weerzinwekkend.
een verwilderde kat jaagt niet alleen die moord ook voor het plezier...

je kan je zin ook anders lezen dus; een moordende kat is weerzinswekkend een jagende mens is normaal. Dat klopt dus leg dat eens uit aan vandenbossche en compagnie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 11:03   #143
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Sommige mensen laten zich graag voorstaan op infantiel of achterlijk gedrag.
Kat probleem. kat dood doen. boem.

Doorgaans pas ik diezelfde logica dan op hen toe omdat ze toch niet slimmer zijn.
nogtans is dat hoognodig in onze velden. Namelijk kattenprobleem (nu wel met verwilderde katten dus dat zijn geen huisdieren die gaan trouwens nooit zo ver)=> katten dood doen. Spijtig maar zo moet het... En eigenlijk is het onze fout want verwilderde katten zijn katten die gedropt zijn door mensen (tegen zo een lafzakken heb ik wel iets!!) en die dan nog eens gaan kweken ook... Zeer slecht voor onze biotopen en groeiend in aantal ... Maarja.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 8 juni 2008, 11:04   #144
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dan zou die kat heus nog wel geleefd hebben mijn beste...
Als een kat een duif in het veld pakt kan je daar niets op zeggen aangezien het in de vrije natuur gebeurd...Maar een kat die om de paar dagen langs de spoetnik een duivenhok binnendringt om een duif mee te pakken heeft niet alleen gevolgen voor die gepakte duif zelf ..De andere duiven worden telkens opgeschrikt door die rover die tussen de duiven die niet weg kunnen springt ,er eentje dood bijt en vervolgens met zijn buit naar buiten vlucht...
En zulke katten blijven terugkomen,tot ofwel ze vrijwel alle duiven gepakt hebben,of tot ze zélf gepakt worden...
Behalve de laatste keer toen de dranger in de spoetnik dicht lag zodat hij wél naar binnen kon maar niet meer naar buiten...

Zo , dan moesten wij destijds onze duiven maar laten doodbijten zeker aangezien ge géén hele dag bij die duiven kan blijven zitten wachten om te zien of die kat op die dag wel opdaagt of op de volgende dag,of de dag daarop enz.......
en nooit gedacht u kot op slot te doen?
Citaat:
Oud 8 juni 2008, 11:11   #145
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Veearts: "een kat eet niet per ongeluk vergif... dat is speciaal lokgif"
of u poes heeft die dooie rat opgegeten die jij met vergif hebt gedood
Citaat:
Oud 8 juni 2008, 12:40   #146
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou (op een andere manier) van Mitgard ook.
ik zou er niet aan dùrven twijfelen...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 12:43   #147
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik zou er niet aan dùrven twijfelen...
Gelukkig maar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 15:50   #148
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik hou van alle katten, maar van mensen kan ik dat niet zeggen. Daar ben ik iets selectiever in. Ben ik nu verkeerd?
Oud 8 juni 2008, 15:54   #149
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik hou van alle katten, maar van mensen kan ik dat niet zeggen. Daar ben ik iets selectiever in. Ben ik nu verkeerd?
jij hebt duidelijk nooit een tijger van dichtbij gezien ...

Ik anders wel chance dat er veiligheid bij was
verder om eens te antwoorden on topic ik vind deze wel leuk:
de wilde kat die spijtig genoeg bijna uit onze contrijen is vertrokken en de lynx een zeer mooie kat... Of gewoon een straatkatje zo kan ik ook wel graag hebben zoals de onze
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  wildkat.JPG‎
Bekeken: 63
Grootte:  84,2 KB
ID: 34333  

Bijgevoegde afbeelding(e)

Citaat:
Oud 8 juni 2008, 21:50   #150
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
een verwilderde kat jaagt niet alleen die moord ook voor het plezier...
Dus die mag je afmaken? Ook mensen dus die voor het plezier moorden?

Waar is mijn kliefhamer...

Citaat:
je kan je zin ook anders lezen dus; een moordende kat is weerzinswekkend een jagende mens is normaal. Dat klopt dus leg dat eens uit aan vandenbossche en compagnie...
Wat heb jij juist gedronken en hoeveel?

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 21:52   #151
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
en ik hou (op die andere manier als met mitgard) ook van animalman.
Pfioew... gelukkig maar.

Oud 8 juni 2008, 22:00   #152
largo_w

Standaard

Citaat:
Dus die mag je afmaken? Ook mensen dus die voor het plezier moorden?

Waar is mijn kliefhamer...
dieren blijven dieren...
en jah mensen die moorden worden ook gestrafd in sommige landen zelf-inderdaad- van het leven beroofd. Maar dat zijn ethische kwesties das iets anders...

Citaat:
Wat heb jij juist gedronken en hoeveel?
leg gerust je kritiek uit ik wil ze wel eens horen
Citaat:
Oud 9 juni 2008, 01:01   #153
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  snulle.jpg‎
Bekeken: 59
Grootte:  255,7 KB
ID: 34370  

Oud 9 juni 2008, 06:39   #154
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
leg gerust je kritiek uit ik wil ze wel eens horen
Een jagende mens die compleet omsingeld wordt door Champions, Delhaizes en Carrefours is niet bepaald 'normaal' in mijn boekje. Eerder iemand die uit een onbevredigd machtscomplex met een tweeloop begint te zwaaien.

En kom niet af met 'evenwicht' he, ik zie hier meer dan genoeg van die idioten met groene mercedessen... en alpen-hoedjes ... Het enige wat die in evenwicht houden is hun buik.

Laatst gewijzigd door Animalman : 9 juni 2008 om 06:40.
Oud 9 juni 2008, 07:10   #155
largo_w

Standaard

Citaat:
Een jagende mens die compleet omsingeld wordt door Champions, Delhaizes en Carrefours is niet bepaald 'normaal' in mijn boekje. Eerder iemand die uit een onbevredigd machtscomplex met een tweeloop begint te zwaaien.
sjah... dat is de waarde die jij aan jagen hecht dan. Ik vind motorijden net hetzelfde; hoor je mij klagen? Of vertel me eens jouw hobby...

Aan jagen an sich is helemaal niks onnatuurlijks de mens is namelijk een jager. Je kritiek komt hoogst waarschijnlijk wel uit je verkeerde perceptie van wat (weidelijk) jagen juist inhoudt maar tsjah...

Oooh en verder vind ik ook dat je deze visie eens mag gaan uitleggen aan de boer die vorige maand 10 hectaren spruitjes is komen planten waarvan nog maar de helft overblijven .
Citaat:
En kom niet af met 'evenwicht' he, ik zie hier meer dan genoeg van die idioten met groene mercedessen... en alpen-hoedjes ... Het enige wat die in evenwicht houden is hun buik.
ja inderdaad wild is lekker . Groene mercedes heb ik nog niet gezien maar kzal der eens op letten...

Ik vind het altijd spijtig dat mensen zo ver verwijdert zijn van wat er zich in de natuur afspeelt. Zo ver zelf dat ze het doden van dieren in twijfel gaan trekken... Dat is natuurlijk ieders recht maar wees toch in godsnaam een beetje verdraagzaam en laat de andere toch doen wat hij zelf wil. En ik eet graag eens een steack of zelf wildgebraad (dat enorm gezond is overigens).
Citaat:
Oud 9 juni 2008, 14:36   #156
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
'k Zou zelfs meer durven stellen...Hoe meer mensen ik leer kennen, hoe meer ik van de dieren hou en hun gezelschap prefereer.....maar gelukkig zijn er uitzonderingen..
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 14:50   #157
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
nogtans is dat hoognodig in onze velden. Namelijk kattenprobleem (nu wel met verwilderde katten dus dat zijn geen huisdieren die gaan trouwens nooit zo ver)=> katten dood doen. Spijtig maar zo moet het... En eigenlijk is het onze fout want verwilderde katten zijn katten die gedropt zijn door mensen (tegen zo een lafzakken heb ik wel iets!!) en die dan nog eens gaan kweken ook... Zeer slecht voor onze biotopen en groeiend in aantal ... Maarja.

'k Hoop van harte voor u dat je onze "verwilderde katten" die, aangezien mijn tuin 250m lang is, al eens 3 - 400 meter van huis durven gaan niet aan flarden schiet terwijl ik of mijn vriendin het ziet....want we leggen u met volle overtuiging, zonder enige vorm van schroom, naast het lijkje, eveneens met de pootjes omhoog en de typerende glazige blik....
Oud 9 juni 2008, 20:09   #158
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
'k Hoop van harte voor u dat je onze "verwilderde katten" die, aangezien mijn tuin 250m lang is, al eens 3 - 400 meter van huis durven gaan niet aan flarden schiet terwijl ik of mijn vriendin het ziet....want we leggen u met volle overtuiging, zonder enige vorm van schroom, naast het lijkje, eveneens met de pootjes omhoog en de typerende glazige blik....
bij ons zeggen ze veel blabla weinig boemboem...
om verder te antwoorden op je zeer levendige inbeelding wil ik even parcifal (onze medeforummer) willen linken; http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=317 . En nu vind ik zijn antwoord over marc dutroux en de siberische tijger niet meer terug ...

Maar soit om toch heel te antwoorden indien ik de jacht achter jouw huis moet beheren dan mag ik die kat schieten, of mij hond erop lossen,... Als jij je dan geroepen voelt om illegaal te handelen dan mag jij een cel delen naast van temsche waar jij hoort...
Citaat:
Oud 10 juni 2008, 08:05   #159
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
bij ons zeggen ze veel blabla weinig boemboem...
om verder te antwoorden op je zeer levendige inbeelding wil ik even parcifal (onze medeforummer) willen linken; http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=317 . En nu vind ik zijn antwoord over marc dutroux en de siberische tijger niet meer terug ...

Maar soit om toch heel te antwoorden indien ik de jacht achter jouw huis moet beheren dan mag ik die kat schieten, of mij hond erop lossen,... Als jij je dan geroepen voelt om illegaal te handelen dan mag jij een cel delen naast van temsche waar jij hoort...
Och in een vlaag van ontoerekeningsvatbaarheid zijn er al andere vrijgesproken....Als je mijn dier neerkogelt wil ik het risico wel lopen, mijn dieren zijn mijn surrogaat kinderen, die komen op de eerste plaats.

Dit wil ik graag ook nog even meegeven, uw tijd van "kattenschieten" is zo goed als voorbij ... een eerste stap om het gewapend gespuis uit de natuur weg te krijgen.

Uw handtekening maakte mee het verschil voor duizenden katten
Help nog veel meer dieren en word lid van GAIA

Beste dierenvriend(in),

Mede dankzij u heeft GAIA een baanbrekend resultaat behaald voor de duizenden katten die jaarlijks in ons land worden neergekogeld.

Hartelijk dank voor uw handtekening onder de petitie voor een verbod op de jacht op katten. De petitie maakte deel uit van een campagne waarvoor GAIA het voortouw nam, en die op tegenkanting stootte van de Vlaamse jagersvereniging Sint Hubertus. Maar we gaven niet op. We hebben hard gewerkt om politici te overtuigen om de wrede jacht op katten aan banden te leggen. Met onverhoopt succes!

De jacht op katten is in Vlaanderen definitief verboden. De bestrijding met het geweer van zogenaamde verwilderde katten wordt verboden in 2010: tussen 1 juli 2008 en 1 juli 2010 mag er nog geschoten worden maar slechts als allerlaatste middel en als er aangetoond wordt dat de katten ecologische schade aanrichten aan fauna. De Vlaamse regering ging ook in op GAIA's vraag om werk te maken van diervriendelijke maatregelen om de kattenpopulatie te reguleren, zoals sterilisatie en castratie.

In Wallonië is de jacht op katten nog toegelaten. Om onze campagne in Wallonië onverminderd verder te zetten, hebben we uw steun hard nodig. Daarom wil ik u vragen om lid te worden van GAIA.

We zijn ervan overtuigd dat u uw handtekening plaatste omdat u geeft om dieren, net als GAIA Wacht dus niet langer en maak u vandaag lid. Voor €20 bent u steunend lid. Een permanente opdracht kan al vanaf €2,50 per maand.

GAIA krijgt geen subsidies van de overheid. Enkel door mensen als u met een hart voor dieren kunnen we ons in alle onafhankelijkheid blijven inzetten voor de dieren en kunnen we voor hen het verschil blijven maken.

Als lid ontvangt u bovendien 4 x per jaar GAIA's informatiemagazine.

U kan zich hier lid maken vanaf €2,50 per maand of €20 per jaar.
Oud 10 juni 2008, 08:17   #160
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Och in een vlaag van ontoerekeningsvatbaarheid zijn er al andere vrijgesproken....Als je mijn dier neerkogelt wil ik het risico wel lopen, mijn dieren zijn mijn surrogaat kinderen, die komen op de eerste plaats.
nog eens de link van parcifal aanklikken zou ik zeggen, succes .
Verder moet ik u wel aangeven dat uw huiskatten ook geen verwilderde katten zijn maar dat juist even in de lijn...

Citaat:
Dit wil ik graag ook nog even meegeven, uw tijd van "kattenschieten" is zo goed als voorbij ... een eerste stap om het gewapend gespuis uit de natuur weg te krijgen.
we knows...die dwazen van gaia ge zout er iets van krijgen... En vooral de zielig en irrationele beslissing van ministers voor een paar stemmen.

Citaat:
Uw handtekening maakte mee het verschil voor duizenden katten
Help nog veel meer dieren en word lid van GAIA

Beste dierenvriend(in),

Mede dankzij u heeft GAIA een baanbrekend resultaat behaald voor de duizenden katten die jaarlijks in ons land worden neergekogeld.

Hartelijk dank voor uw handtekening onder de petitie voor een verbod op de jacht op katten. De petitie maakte deel uit van een campagne waarvoor GAIA het voortouw nam, en die op tegenkanting stootte van de Vlaamse jagersvereniging Sint Hubertus. Maar we gaven niet op. We hebben hard gewerkt om politici te overtuigen om de wrede jacht op katten aan banden te leggen. Met onverhoopt succes!

De jacht op katten is in Vlaanderen definitief verboden. De bestrijding met het geweer van zogenaamde verwilderde katten wordt verboden in 2010: tussen 1 juli 2008 en 1 juli 2010 mag er nog geschoten worden maar slechts als allerlaatste middel en als er aangetoond wordt dat de katten ecologische schade aanrichten aan fauna. De Vlaamse regering ging ook in op GAIA's vraag om werk te maken van diervriendelijke maatregelen om de kattenpopulatie te reguleren, zoals sterilisatie en castratie.

In Wallonië is de jacht op katten nog toegelaten. Om onze campagne in Wallonië onverminderd verder te zetten, hebben we uw steun hard nodig. Daarom wil ik u vragen om lid te worden van GAIA.

We zijn ervan overtuigd dat u uw handtekening plaatste omdat u geeft om dieren, net als GAIA Wacht dus niet langer en maak u vandaag lid. Voor €20 bent u steunend lid. Een permanente opdracht kan al vanaf €2,50 per maand.

GAIA krijgt geen subsidies van de overheid. Enkel door mensen als u met een hart voor dieren kunnen we ons in alle onafhankelijkheid blijven inzetten voor de dieren en kunnen we voor hen het verschil blijven maken.

Als lid ontvangt u bovendien 4 x per jaar GAIA's informatiemagazine.

U kan zich hier lid maken vanaf €2,50 per maand of €20 per jaar.
uit ons lid-magazine:
"talrijke onafhankelijke wetenschappelijke studies van over de hele wereld hebben de funeste invloed van predatie door zwerfkatten/huiskatten op vogelpopulaties en kleine zoogdieren echter al aangetoond. vlaanderen zal opnieuw het warm water uitvinden! Vangen met een kastval -die eindelijk van inhoud opgetrokken wordt naar 1000dm²- blijft wel toegestaan"
...
""de huidige regeling voorziet enkel nog in een beperkte bestrijdingsmogelijkheid die aan verschillende voorwaarden is gebonden. Wie nu nog van "kattenjacht" spreekt heeft het helemaal fout."
...
"van GAIA is al langer geweten dat ze om hun doel te bereiken niet vies zijn van de waarheid wat 'naar hun hand te zetten'. Jagers kan je blijkbaar zonder veel risico als pispaal gebruiken want het grote publiek trapt daar gemakkelijk in"
...
"je kan GAIA kwalijk toedichten dat ze de ware oorzaak van het probleem eerlijk aankaarten en nog minder dat ze zelf een werkbare oplossing voorstellen"

gelukkig dat jij je handtekening hebt gezet. Vandebossche zal content zijn... Sta mij toch toe even te lachen.

nog uit ons tijdschrift:
"misplaatst sentiment dat de oorzaak en het gevolg volledig en bewust miskent hoort hier niet thuis

of moet onze al zwaar belaste vlaamse natuur voor de zoveelste keer inboeten voor een paar duizen stemmen...?"
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be