![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Na dit incident blijf ik er bij dat patrouillehonden naar het verleden moeten. De tijd dat we nog dieren opofferden op een slagveld moet voorgoed verleden tijd zijn.
Als die blauwe plaag zich oppermachtig wil maken ten koste van arme dieren, moet die plaag bestreden worden. Dit incident maakt me razend en ik ben die blauwe macho's hier al lang beu. Het wordt tijd dat er tegen ingegrepen wordt. Men moet ze raken waar het pijn doet. Ze pakken de wapens van de gewone man af, dan moeten zij er ook niet mee uitpakken, vind ik. Zeker niet waar er kinderen bij zijn en tegen hun huisdier, terwijl hun vader het nota bene nog vast had. Wat als die agent nu eens die vader geraakt had? Die agent zou ik mijn ogen nooit nog zo een uniformke mogen dragen. In mijn ogen is hij zijn boekje te buiten gegaan. Eerst een dier uitdagen en het dan afknallen. Dat is geen mentaliteit en zulke rotte appels moeten uit een korps geweerd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 juni 2008 om 18:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Ik ben vegetarier en dierenvriend. Ik ben tegen halal. Vandaag de dag voeren ze zelfs halal door de strot van de schoolgaande niet moslim kinderen. Die dieren zien af meer dan1 minuut doodbloeden - grote paniek voelen die beesten. Dus laten we niet hypocriet zijn. Die agent heeft een nekschot gegeven onmiddelijk dood(keur het af en die mag zen pistool inleveren)- elke dag eisen de moslims in ons land meer en meer halal. elke dag bloeden dieren zelfs lammetjes (niet volwassen) dood meer dan 1 minuut paniek voor de dieren - jullie doen niets want het is tja maar een dier he en religie is zo belangrijk voor de linkse extremisten
Stop de islamisering ! Stop halal ! Geef je om dieren eis dan dat halal stopt in belgie. terug verdoving voor alle dieren. ps De joden werken eraan en eten veel vegetarisch. waarom dan niet voor alle religies |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds: bij massamanifestaties slaagt de politie er in om tientallen paarden en honden ook onder nodeloze stress te zetten, door er mee tussen hooligans te patrouilleren. Daarnaast lopen deze dieren ook reëel fysiek gevaar tijdens de rellen. De aanwezigheid van honden kan zelfs agressie opwekken, zoals hier bewezen is. Daarom pleit ik ook voor een verbod op het inzetten van dieren voor zulke taken. Die honden en paarden moeten uren in de stress zitten. Ik zeg niet dat een agent die 's avonds in donkere steegjes moet patrouilleren geen hond afgerichte hond mag meenemen, maar ik zie niet graag linies van uniformen met honden of te paard tijdens manifestaties. Dat is louter machtsvertoon en provocatie, waar die dieren ook mee aan blootgesteld worden. Honden en paarden zijn werkdieren doen hun baasje dus graag een plezier, maar de vraag is of het voor die dieren aangenaam is, om in een massavechtpartij terecht te komen. De politie heeft betere en discretere manieren om de orde te handhaven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filo, ge maakt van elke hond in no-time nen vechthond. Wat is nu uw punt juist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Duupje, je weet ook wel en je las hierboven al (of scroll eens omhoog) dat veel eigenaars van pitbulls, dobermans, schepers etc zulk beest kopen als wapen, niet als gezelschapsdier.
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaja, da weet ik ook. Maar in dit geval ging het helemaal niet om een zogenaamde vechthond... Die discussie is hier nogal gevoerd in het verleden. Ik vind het nogal dom te praten over 'vechthonden'. Ik maak van elke hond in no-time nen 'vechthond'. Kijk he, vorig weekend heb ik nen hond bij in huis willen nemen. Een pup van 7 maanden bijna, en heel sociaal, ging goed met kindjes om naar het schijnt. Toen hij hier een paar uur was, leek alles goed te gaan tot op het moment dat dien op mij vloog gelijk nen halve gare hond. Ne pup nog éh... ![]() Ik heb de fokker opgebeld dat ze hem onmiddellijk konden komen ophalen. En als ze dien al niet in slaap doen ginder, heb'k hen verwittigd dien NOOIT te plaatsen bij mensen die niet weten hoe met een hondje om te gaan, en NOOIT in de buurt van kinderen. Stel u voor dat het één van mijn zoontjes was geweest. Laatst gewijzigd door Duupje : 19 juni 2008 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als Kim dan maar met Louistje uit de buurt van filo blijft. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt halve gare mensen die van elke hond een moordmachine kunnen maken en je hebt af en toe inderdaad geflipte honden, zoals je geflipte mensen hebt. Maar ik blijf er bij dat als je jezelf ergens uitnodigt waar er honden zitten, je maar tegen een beet moet kunnen. Inbrekers zijn hier niet welkom. Dat weten mijn honden. Gasten dat is een andere zaak en dat weten ze ook. Hier is nu al veel volk over de vloer geweest en hier is nog niemand gebeten en nee: die honden zitten niet altijd vast. Als er iemand schrik heeft van honden, hou ik die wel even opzij aan de lijband. Alleen zijn zo sneller geneigd te bijten, heb ik gemerkt. Als ze los zitten en je laat ze eens snuffelen, is het zo beklonken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let op wat ik schrijf, boa, vroeg of laat gebeurt met of aan die honden een "ongeluk" en dan ga je hier en elders klagen dat 't de schuld van de "anderen" is. Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Noem ze mijn alarm. Ze maken me alert op dingen, maar in vraag ze dus niet om in te grijpen. Wat ze achter mijn rug, als ik niet thuis ben met mogelijke inbrekers zouden doen, daar kan ik me niet over uitspreken, maar ik raad het je dus voor alle veiligheid niet aan om het te testen, gezien ik weet wat IK met inbrekers zou doen. Mijn honden zijn dus op de eerste plaats mijn vrienden en mijn gezelschap, maar ik profiteer een beetje van hun scherpere zintuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Op 't moment dat jij je post schreef typte ik dit:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede: kinderen die kabaal maken, kunnen enerverend zijn. Zowel voor mij als voor mijn honden. Ik zeg niet dat ze dat bewust doen, maar ik maak ze er wel op attent, dat ze voor overlast zorgen. Er zijn genoeg speelpleinen waar kinderen zich kunnen uitleven. Moet dat dan temidden van een drukke straat? Ik hou soms mijn hart vast, als ik ze bezig zie, met al het verkeer hier. Mij lijkt er dus veiligere speelplaatsen, waar kinderen niet gebeten kunnen worden door honden en niet onder auto's kunnen belanden. Ik kan dus best spelende kinderen tolereren, maar gaan vervelende kinderen, die voor overlast zorgen. Als ik ze hier de auto's zie afbreken, vind ik dat niet meer spelen. Mag dat soms niet gezegd worden? Laatst gewijzigd door Boadicea : 19 juni 2008 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |