Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2008, 18:13   #141
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Na dit incident blijf ik er bij dat patrouillehonden naar het verleden moeten. De tijd dat we nog dieren opofferden op een slagveld moet voorgoed verleden tijd zijn.

Als die blauwe plaag zich oppermachtig wil maken ten koste van arme dieren, moet die plaag bestreden worden. Dit incident maakt me razend en ik ben die blauwe macho's hier al lang beu. Het wordt tijd dat er tegen ingegrepen wordt. Men moet ze raken waar het pijn doet.

Ze pakken de wapens van de gewone man af, dan moeten zij er ook niet mee uitpakken, vind ik. Zeker niet waar er kinderen bij zijn en tegen hun huisdier, terwijl hun vader het nota bene nog vast had. Wat als die agent nu eens die vader geraakt had?

Die agent zou ik mijn ogen nooit nog zo een uniformke mogen dragen. In mijn ogen is hij zijn boekje te buiten gegaan. Eerst een dier uitdagen en het dan afknallen. Dat is geen mentaliteit en zulke rotte appels moeten uit een korps geweerd worden.
Oud 19 juni 2008, 18:38   #142
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.theregister.co.uk
Devil dog laughs in the face of Taser
And gets shot for its trouble

A Saarf London teen's Staffordshire Bull Terrier was earlier this week shot dead by police after an attempt to subdue the devil mutt with a Taser failed to stop it in its tracks.

According to the Telegraph, officers confronted the 13-year-old lad's "dangerous" animal on the mean streets of Croydon on Monday night. A Scotland Yard spokesman explained: "On attendance police tried to detain the animal with two officers suffering from minor injuries due to the dog's aggressiveness."

Having expended 50,000 volts on the cantankerous canine, officers were forced to call for armed backed-up who popped a cap in the pooch's anti-social arse. The injured coppers "did not require hospital treatment".

The deceased dog's owner was cuffed for "possession of a dangerous dog in a public place" and later bailed pending further enquiries.
Het is een modetrend geworden, heb ik de indruk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 juni 2008 om 18:38.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 18:52   #143
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wel dat weet ik nu,gewoon laten bijten zonder verzet,de ernstiste wonden zijn scheurwonden bij het weg trekken
Een bijtwonde doet erg veel pijn,maar zal U niet doden,bij vezet gaat de hond harder bijten wegens aanmoedeging,deze beten zijn dodelijk.....
Dodelijk in de kuiten?
Oud 19 juni 2008, 20:39   #144
shaddy
Banneling

Standaard

Ik ben vegetarier en dierenvriend. Ik ben tegen halal. Vandaag de dag voeren ze zelfs halal door de strot van de schoolgaande niet moslim kinderen. Die dieren zien af meer dan1 minuut doodbloeden - grote paniek voelen die beesten. Dus laten we niet hypocriet zijn. Die agent heeft een nekschot gegeven onmiddelijk dood(keur het af en die mag zen pistool inleveren)- elke dag eisen de moslims in ons land meer en meer halal. elke dag bloeden dieren zelfs lammetjes (niet volwassen) dood meer dan 1 minuut paniek voor de dieren - jullie doen niets want het is tja maar een dier he en religie is zo belangrijk voor de linkse extremisten

Stop de islamisering ! Stop halal ! Geef je om dieren eis dan dat halal stopt in belgie. terug verdoving voor alle dieren.
ps De joden werken eraan en eten veel vegetarisch. waarom dan niet voor alle religies
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 20:55   #145
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Ik ben vegetarier en dierenvriend. Ik ben tegen halal. Vandaag de dag voeren ze zelfs halal door de strot van de schoolgaande niet moslim kinderen. Die dieren zien af meer dan1 minuut doodbloeden - grote paniek voelen die beesten. Dus laten we niet hypocriet zijn. Die agent heeft een nekschot gegeven onmiddelijk dood(keur het af en die mag zen pistool inleveren)- elke dag eisen de moslims in ons land meer en meer halal. elke dag bloeden dieren zelfs lammetjes (niet volwassen) dood meer dan 1 minuut paniek voor de dieren - jullie doen niets want het is tja maar een dier he en religie is zo belangrijk voor de linkse extremisten

Stop de islamisering ! Stop halal ! Geef je om dieren eis dan dat halal stopt in belgie. terug verdoving voor alle dieren.
ps De joden werken eraan en eten veel vegetarisch. waarom dan niet voor alle religies
Religieuze slachtingen zijn gruwelijk en zouden in mijn ogen ook verboden moeten worden.

Anderzijds: bij massamanifestaties slaagt de politie er in om tientallen paarden en honden ook onder nodeloze stress te zetten, door er mee tussen hooligans te patrouilleren. Daarnaast lopen deze dieren ook reëel fysiek gevaar tijdens de rellen. De aanwezigheid van honden kan zelfs agressie opwekken, zoals hier bewezen is.

Daarom pleit ik ook voor een verbod op het inzetten van dieren voor zulke taken. Die honden en paarden moeten uren in de stress zitten. Ik zeg niet dat een agent die 's avonds in donkere steegjes moet patrouilleren geen hond afgerichte hond mag meenemen, maar ik zie niet graag linies van uniformen met honden of te paard tijdens manifestaties. Dat is louter machtsvertoon en provocatie, waar die dieren ook mee aan blootgesteld worden.

Honden en paarden zijn werkdieren doen hun baasje dus graag een plezier, maar de vraag is of het voor die dieren aangenaam is, om in een massavechtpartij terecht te komen.

De politie heeft betere en discretere manieren om de orde te handhaven.
Oud 19 juni 2008, 21:00   #146
Boadicea

Standaard

http://demorgen.be/dm/nl/989/Binnenl...uiskamer.dhtml
Oud 19 juni 2008, 21:26   #147
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik spreek over gecomplexeerde idioten die vechthonden kopen.
Filo, ge maakt van elke hond in no-time nen vechthond. Wat is nu uw punt juist?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 21:33   #148
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duupje, je weet ook wel en je las hierboven al (of scroll eens omhoog) dat veel eigenaars van pitbulls, dobermans, schepers etc zulk beest kopen als wapen, niet als gezelschapsdier.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 21:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 21:34   #149
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
???

Neu, zo heb'k er al ene.
Oud 19 juni 2008, 21:41   #150
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dat hij in zijn broek doet van elke hond, die groter is dan zijn voormalige yorkshire?
Oud 19 juni 2008, 21:42   #151
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duupje je weet ook wel en je las hierboven al (of scroll eens omhoog) dat veel eigenaars van pitbulls, dobermans, schepers etc zulk beest kopen als wapen, niet als gezelschapsdier.

Jaja, da weet ik ook. Maar in dit geval ging het helemaal niet om een zogenaamde vechthond...
Die discussie is hier nogal gevoerd in het verleden. Ik vind het nogal dom te praten over 'vechthonden'. Ik maak van elke hond in no-time nen 'vechthond'.

Kijk he, vorig weekend heb ik nen hond bij in huis willen nemen. Een pup van 7 maanden bijna, en heel sociaal, ging goed met kindjes om naar het schijnt.
Toen hij hier een paar uur was, leek alles goed te gaan tot op het moment dat dien op mij vloog gelijk nen halve gare hond. Ne pup nog éh... Zo vals als de pest... En dat was helemaal geen vechtras. Gewoon een ras dat gehouden wordt als gezelschapshondje.
Ik heb de fokker opgebeld dat ze hem onmiddellijk konden komen ophalen. En als ze dien al niet in slaap doen ginder, heb'k hen verwittigd dien NOOIT te plaatsen bij mensen die niet weten hoe met een hondje om te gaan, en NOOIT in de buurt van kinderen. Stel u voor dat het één van mijn zoontjes was geweest.

Laatst gewijzigd door Duupje : 19 juni 2008 om 21:43.
Oud 19 juni 2008, 21:43   #152
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat hij in zijn broek doet van elke hond, die groter is dan zijn voormalige yorkshire?

Als Kim dan maar met Louistje uit de buurt van filo blijft.
Oud 19 juni 2008, 22:02   #153
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Mijn honden zijn voor mij een deel van mijn gezin en ook mijn body guards. Nee, ik zie ze niet als wapen en wens ze daar ook niet toe te gebruiken, maar als er iemand hen iets wil aandoen, hebben ze in mijn ogen ook het recht om zich te verdedigen.

Ik heb niets tegen werkhonden, die gehandicapten dienen, mensen van onder het puin halen en zelfs niets tegen honden die drugs opsproren. Daarnaast heb ik ook veel bewondering voor bewakingshonden, alleen vind ik dat als de politie ze bij een gewone burger doodschiet, ze ze zelf ook niet meer mogen gebruiken. Meer zelfs: een gewone burger mag ook geen vuurwapen hebben om zich te verdedigen. Een flik dus wel.
Vanwege deze kromgetrokken situatie ben ik dus een voorstander om aanvalshonden uit leger en politie te weren. Een hond mag geen machtsmiddel zijn en de politie gebruikt ze daar wel degelijk voor tijdens partouilles. Honden zijn dan ook wapens voor hen en die dieren worden bij rellen mee in de vuurlinie gezet en dat vind ik verkeerd, gezien de politie dus al over andere wapens mag beschikken. Voor mij kan het dus niet meer dan er honden en paarden ingezet worden bij rellen.
Deze dieren mogen geen onnodige risico's lopen. Daarom heb ik GAIA naar aanleiding van dit voorval gecontacteerd, om te zien of deze hondenpatrouilles, die honden enkel als afschrikmiddel voor hun machtsvertoon gebruiken, kunnen afgeschaft worden. Per slot van rekening dragen deze K9 divisies ook bij tot de inspiratie van mensen die honden gaan opfokken en ook als wapen gaan gebruiken.
Ook paarden zou ik niet meer in actie willen zien bij zulke acties. Het zou niet de eerste keer zijn dat bij stenenregens er politiedieren gewond of zelfs gedood geraken. Die agenten kiezen voor de risico's. De dieren niet.
Ik zette wat kleurtjes: misschien zie je hoe je jezelf tegenspreekt: jij wil en hebt ze niet als gezelschapsdier, maar als bodyguards, dus als wapen en je wil de politie het recht ontzeggen ze op dezelfde manier te gebruiken en je merkt zelf dat dgl. honden in feite wapens zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 22:03.
Oud 19 juni 2008, 22:02   #154
Boadicea

Standaard

Citaat:
Jaja, da weet ik ook. Maar in dit geval ging het helemaal niet om een zogenaamde vechthond...
Die discussie is hier nogal gevoerd in het verleden. Ik vind het nogal dom te praten over 'vechthonden'. Ik maak van elke hond in no-time nen 'vechthond'.

Kijk he, vorig weekend heb ik nen hond bij in huis willen nemen. Een pup van 7 maanden bijna, en heel sociaal, ging goed met kindjes om naar het schijnt.
Toen hij hier een paar uur was, leek alles goed te gaan tot op het moment dat dien op mij vloog gelijk nen halve gare hond. Ne pup nog éh... Zo vals als de pest... En dat was helemaal geen vechtras. Gewoon een ras dat gehouden wordt als gezelschapshondje.
Ik heb de fokker opgebeld dat ze hem onmiddellijk konden komen ophalen. En als ze dien al niet in slaap doen ginder, heb'k hen verwittigd dien NOOIT te plaatsen bij mensen die niet weten hoe met een hondje om te gaan, en NOOIT in de buurt van kinderen. Stel u voor dat het één van mijn zoontjes was geweest.
Och, Duupje, ik denk dat sommigen gewoon nog steeds naar het ras en niet naar de hond kijken.

Je hebt halve gare mensen die van elke hond een moordmachine kunnen maken en je hebt af en toe inderdaad geflipte honden, zoals je geflipte mensen hebt.

Maar ik blijf er bij dat als je jezelf ergens uitnodigt waar er honden zitten, je maar tegen een beet moet kunnen. Inbrekers zijn hier niet welkom. Dat weten mijn honden. Gasten dat is een andere zaak en dat weten ze ook.
Hier is nu al veel volk over de vloer geweest en hier is nog niemand gebeten en nee: die honden zitten niet altijd vast. Als er iemand schrik heeft van honden, hou ik die wel even opzij aan de lijband. Alleen zijn zo sneller geneigd te bijten, heb ik gemerkt. Als ze los zitten en je laat ze eens snuffelen, is het zo beklonken.
Oud 19 juni 2008, 22:05   #155
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Och, Duupje, ik denk dat sommigen gewoon nog steeds naar het ras en niet naar de hond kijken.

Je hebt halve gare mensen die van elke hond een moordmachine kunnen maken en je hebt af en toe inderdaad geflipte honden, zoals je geflipte mensen hebt.

Maar ik blijf er bij dat als je jezelf ergens uitnodigt waar er honden zitten, je maar tegen een beet moet kunnen. Inbrekers zijn hier niet welkom. Dat weten mijn honden. Gasten dat is een andere zaak en dat weten ze ook.
Hier is nu al veel volk over de vloer geweest en hier is nog niemand gebeten en nee: die honden zitten niet altijd vast. Als er iemand schrik heeft van honden, hou ik die wel even opzij aan de lijband. Alleen zijn zo sneller geneigd te bijten, heb ik gemerkt. Als ze los zitten en je laat ze eens snuffelen, is het zo beklonken.
en de politieagent die een boete komt innen of kinderen die kabaal maken voor je deur hebben ongelijk....
Let op wat ik schrijf, boa, vroeg of laat gebeurt met of aan die honden een "ongeluk" en dan ga je hier en elders klagen dat 't de schuld van de "anderen" is.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 22:08.
Oud 19 juni 2008, 22:07   #156
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik zette wat kleurtjes: misschien zie je hoe je jezelf tegenspreekt: jij wil en hebt ze niet als gezelschapsdier, maar als bodyguards, dus als wapen en je wil de politie het recht ontzeggen ze op dezelfde manier te gebruiken en je merkt zelf dat dgl. honden in feite wapens zijn.
Ja, bodyguards. Ze verwittigen me als er iets is. Maar nee, ik ga dan kijken en zal de zaak wel zelf proberen op te lossen, als ik thuis ben. Ik stuur ze weg, als ik ergens ga checken en zal een mogelijk inbreker dan wel zelf te lijf gaan.
Noem ze mijn alarm. Ze maken me alert op dingen, maar in vraag ze dus niet om in te grijpen. Wat ze achter mijn rug, als ik niet thuis ben met mogelijke inbrekers zouden doen, daar kan ik me niet over uitspreken, maar ik raad het je dus voor alle veiligheid niet aan om het te testen, gezien ik weet wat IK met inbrekers zou doen.

Mijn honden zijn dus op de eerste plaats mijn vrienden en mijn gezelschap, maar ik profiteer een beetje van hun scherpere zintuigen.
Oud 19 juni 2008, 22:11   #157
filosoof
Banneling

Standaard

Op 't moment dat jij je post schreef typte ik dit:
Citaat:
Let op wat ik schrijf, boa, vroeg of laat gebeurt met of aan die honden een "ongeluk" en dan ga je hier en elders klagen dat 't de schuld van de "anderen" is.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 22:13.
Oud 19 juni 2008, 22:11   #158
Boadicea

Standaard

Citaat:
en de politieagent die een boete komt innen of kinderen die kabaal maken voor je deur hebben ongelijk....
Ten eerste: die agent kon een boete aan de deur innen. Dat zou hij dus bij mij moeten doen, want ik laat hem niet binnen, zolang mijn man niet thuis is. Als vrouw alleen laat ik sowieso geen vreemde mannen binnen.
Ten tweede: kinderen die kabaal maken, kunnen enerverend zijn. Zowel voor mij als voor mijn honden. Ik zeg niet dat ze dat bewust doen, maar ik maak ze er wel op attent, dat ze voor overlast zorgen.
Er zijn genoeg speelpleinen waar kinderen zich kunnen uitleven. Moet dat dan temidden van een drukke straat? Ik hou soms mijn hart vast, als ik ze bezig zie, met al het verkeer hier. Mij lijkt er dus veiligere speelplaatsen, waar kinderen niet gebeten kunnen worden door honden en niet onder auto's kunnen belanden.

Ik kan dus best spelende kinderen tolereren, maar gaan vervelende kinderen, die voor overlast zorgen. Als ik ze hier de auto's zie afbreken, vind ik dat niet meer spelen. Mag dat soms niet gezegd worden?

Laatst gewijzigd door Boadicea : 19 juni 2008 om 22:12.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 22:14   #159
Boadicea

Standaard

Citaat:
90% van de ongelukken met honden, ligt aan de mensen. Ik zeg dus nergens dat mensen bewust uitlokken, maar een hond is een dier en kan niet nadenken, de situatie analyseren en dergelijke, zoals die agent het zou moeten kunnen, zeker als hij degelijk opgeleid zou zijn.
Oud 19 juni 2008, 22:25   #160
filosoof
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 22:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be