Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2008, 17:05   #141
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Maar ik ben helemaal niet gefrustreerd,beste Ik kom niets tekort hoor.
Ik zit enkel geduldig te wachten tot de kapitalisten met hun bek in de modder vallen, en dan kom ik ze nog wat dieper in het slijk stampen
Gefrustreerd dus
Wat is er, is een stoute kapitalist met je lief gaan lopen of zo?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 17:12   #142
sfinx666
Banneling

Standaard vervuiling, armoede, oorlogen= schuld der kapitalisten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Gefrustreerd dus
Wat is er, is een stoute kapitalist met je lief gaan lopen of zo?
Deze zever vertelt meer over u als over mij. maar ik zal u zeggen wat de kapitalisten doen:
De stoute (= afgrijselijke) kapitalisten doen meer als werkmannen hun lief afpakken. Veel erger. Ze zorgen er voor dat deze planeet naar de verdoemenis gaat : vervuiling, armoede, oorlogen = allemaal de schuld van de kapitalisten.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 17:34   #143
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze zever vertelt meer over u als over mij. maar ik zal u zeggen wat de kapitalisten doen:
De stoute (= afgrijselijke) kapitalisten doen meer als werkmannen hun lief afpakken. Veel erger. Ze zorgen er voor dat deze planeet naar de verdoemenis gaat : vervuiling, armoede, oorlogen = allemaal de schuld van de kapitalisten.
Weer wat teveel naar de vrt gezien ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 17:45   #144
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

't Zit echt wel diep precies
Beetje meer vinger aan de pols houden
Oud 14 juli 2008, 18:04   #145
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Weer wat teveel naar de vrt gezien ?
Ik kijk niet naar de vrt.
Oud 14 juli 2008, 18:06   #146
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
't Zit echt wel diep precies
Beetje meer vinger aan de pols houden
Sterke argumentatie, Sfax...Zwak in uw schoenen ?
Bewijs mij dat de kapitalisten niet verantwoordelijk zijn voor vervuiling, armoede en oorlogen.
Oud 14 juli 2008, 18:42   #147
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kijk niet naar de vrt.
Ge betaalt er nochthans genoeg voor
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 19:03   #148
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ge betaalt er nochthans genoeg voor
Daar zou ik van verschieten, Bob
Oud 14 juli 2008, 19:08   #149
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Sterke argumentatie, Sfax...Zwak in uw schoenen ?
Bewijs mij dat de kapitalisten niet verantwoordelijk zijn voor vervuiling, armoede en oorlogen.
Noord-Korea, Rusland, Cuba, om maar enkele voorbeelden te geven. Allemaal mede-verantwoordelijk voor hetgeen je hierboven beschrijft, allemaal geen kapitalisten. Tof, nietwaar

Jij staat erg zwak in je schoenen inderdaad. Misschien moet je nog eens zeggen dat je me veel miserie toewenst?
Oud 14 juli 2008, 23:59   #150
sfinx666
Banneling

Standaard zonder kapitalistische uitzuigers geen communistische revoluties

Citaat:
Noord-Korea, Rusland, Cuba, om maar enkele voorbeelden te geven. Allemaal mede-verantwoordelijk voor hetgeen je hierboven beschrijft, allemaal geen kapitalisten. Tof, nietwaar

Jij staat erg zwak in je schoenen inderdaad. Misschien moet je nog eens zeggen dat je me veel miserie toewenst?
Sfax, wat er in deze landen gebeurd is, was enkel een wanhopige reactie tégen het kapitalisme. Wanneer gaat dat eindelijk in uw hersentjes doordringen ? Het kapitalisme en het liberalisme zijn de moderne opvolgers van de slavernij, en het lijfeigenschap, de communistische revoluties gewelddadige antwoorden op situaties die onmenselijk waren geworden en niet langer konden duren. De kapitalist, de liberaal is niet verder geëvolueerd als de primitieve holbewoner, die zijn overwonnen vijanden tot slaaf maakte, een zelfde schaamteloos egoïsme is zijn drijfveer. Bestiale schraapzucht, onmeedogenloos eigenbelang zijn de "waarden" die hij hoog in het vaandel voert, hij stapt over lijken om zijn doel te bereiken: geld en macht verwerven.
Het kapitalisme is een walgelijke doctrine, het aanbidden van het GELD.

Laatst gewijzigd door sfinx666 : 15 juli 2008 om 00:00.
Oud 15 juli 2008, 00:03   #151
sfinx666
Banneling

Standaard kompassie

Citaat:
Misschien moet je nog eens zeggen dat je me veel miserie toewenst?
uw ideeën zijn reeds miserabel. In feite heb ik diep medelijden met u. Ik zou niet in uw schoenen willen staan, voor al het geld van de wereld niet.
Oud 15 juli 2008, 08:05   #152
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zou ik van verschieten, Bob
Ik ook...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 10:37   #153
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Sfax, wat er in deze landen gebeurd is, was enkel een wanhopige reactie tégen het kapitalisme. Wanneer gaat dat eindelijk in uw hersentjes doordringen ?
Niet, aangezien dat een leugen is

Citaat:
Het kapitalisme en het liberalisme zijn de moderne opvolgers van de slavernij, en het lijfeigenschap, de communistische revoluties gewelddadige antwoorden op situaties die onmenselijk waren geworden en niet langer konden duren.
Wanneer waren die landen dan kapitalistisch?
Oud 15 juli 2008, 12:02   #154
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik ook...
³
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 12:21   #155
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik ook...
Waarom, "u ook " ? Uitleg ? Of blijft het weer bij nietszeggend gezwam ?
Oud 15 juli 2008, 12:37   #156
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet, aangezien dat een leugen is

Wanneer waren die landen dan kapitalistisch?
In die landen werden de mensen uitgebuit. Ik zei u reeds dat het kapitalisme de moderne opvolger van de slavernij en de lijfeigenschap was. Last aan uw ogen ? Geheugenverlies ? Alzheimer ? Vroeger werden de mensen uitgebuit door "edelen", koningshuizen enzo. De kapitalisten zijn mensen uit het gewone volk, die zich dankzij uitbuiting van hun medemensen , door misdaden en diefstal, door bedrog, gesjoemel, corruptie en intimidatie hogerop hebben gewerkt, de opbrengsten van hun misdrijven geïnvesteerd hebben in legale zaken, en alzo "respectabel " geworden zijn. Alle grote rijke families hebben een voorvader die als succesvol misdadiger begonnen is. De maffia is een prachtig voorbeeld van tot op de spits gedreven kapitalisme, van hoe onmeedogenloze en gewetenloze mensen tot in de hoge sferen verzeild geraken.
Revoluties zijn niks anders als opstanden van mensen die met de rug tegen de muur staan, en niks meer te verliezen hebben .
Oud 15 juli 2008, 13:08   #157
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
In die landen werden de mensen uitgebuit. Ik zei u reeds dat het kapitalisme de moderne opvolger van de slavernij en de lijfeigenschap was. Last aan uw ogen ? Geheugenverlies ? Alzheimer ? Vroeger werden de mensen uitgebuit door "edelen", koningshuizen enzo. De kapitalisten zijn mensen uit het gewone volk, die zich dankzij uitbuiting van hun medemensen , door misdaden en diefstal, door bedrog, gesjoemel, corruptie en intimidatie hogerop hebben gewerkt, de opbrengsten van hun misdrijven geïnvesteerd hebben in legale zaken, en alzo "respectabel " geworden zijn. Alle grote rijke families hebben een voorvader die als succesvol misdadiger begonnen is. De maffia is een prachtig voorbeeld van tot op de spits gedreven kapitalisme, van hoe onmeedogenloze en gewetenloze mensen tot in de hoge sferen verzeild geraken.
Revoluties zijn niks anders als opstanden van mensen die met de rug tegen de muur staan, en niks meer te verliezen hebben .
Je geeft geen antwoord op de vraag; wanneer waren die landen kapitalistisch?
Oud 15 juli 2008, 13:46   #158
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Je geeft geen antwoord op de vraag; wanneer waren die landen kapitalistisch?
Lees posting 150, daar staat uitleg genoeg voor u. Wat Cuba betreft, dat werd onderdrukt door een dictator, die voor de Kapitalisten uit Amerika werkte, tot Castro hem buitenstampte, en de Amerikanen erbij. Moesten de mensen het daar goed gehad hebben onder Batista, dan hadden die toch niet meegedaan met Castro zeker...Of denkt u van wel ?
Oud 15 juli 2008, 14:09   #159
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees posting 150, daar staat uitleg genoeg voor u.
Ik heb net op basis van die post die vraag gesteld; een vraag die nota bene nog steeds onbeantwoord is. Je weet dus niet waarover je het hebt.

Citaat:
Wat Cuba betreft, dat werd onderdrukt door een dictator, die voor de Kapitalisten uit Amerika werkte, tot Castro hem buitenstampte, en de Amerikanen erbij. Moesten de mensen het daar goed gehad hebben onder Batista, dan hadden die toch niet meegedaan met Castro zeker...Of denkt u van wel ?
Want zij hebben het goed nu?
Oud 15 juli 2008, 16:01   #160
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb net op basis van die post die vraag gesteld; een vraag die nota bene nog steeds onbeantwoord is. Je weet dus niet waarover je het hebt.

Want zij hebben het goed nu?
Vergeleken met wat zij onder Batista beleefden hebben ze het zeker beter vandaag. Als ze het sléchter hebben dan wij, komt grotendeels door de Amerikaanse embargo, dat weet het kleinste kind...Maar Sfax blijkbaar niet.
Een andere fout die u maakt is Cuba vergelijken met onze welvaart, die we NIET hebben dankzij de kapitalisten, tussen haakjes. Vergelijk Cuba eerder met andere ontwikkelingslanden, en derde wereld landen, en u zal zien dat ze zo slecht nog niet boeren. Kijk bvb naar Haïti, juist ernaast, een zogezegde "democratie", maar waar ze de muren van hun bidonville-krotten opkruipen van de honger...

Laatst gewijzigd door sfinx666 : 15 juli 2008 om 16:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be