Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2008, 19:51   #141
Babylonia
Parlementslid

Standaard

“Strijd tegen armoede opvoeren”

8 mei 2008 Caracas
Chavez belast superwinsten energiesector
President Hugo Chavez heft een extra belasting op de superwinsten van oliemultinationals. Geschatte opbrengst? Negen miljard dollar per jaar, onmiddellijk te investeren in sociale initiatieven.

Chavez stelt twee doelstellingen voorop met deze belasting op de oliemultinationals: “De eerste doelstelling is het verbeteren van het levensniveau van de volkswijken. We zullen daarvoor onze inspanning toespitsen op bepaalde probleemzones. Er werden daarvoor in 74 gemeenten al 381 parochies geïdentificeerd. Alles samen gaat het om miljoenen inwoners. We moeten de strijd tegen de armoede opvoeren in die armste gebieden.
Er zijn daar dringende problemen met elektriciteitsvoorziening, water, distributie van basisproducten, gezondheidszorg en geneesmiddelen, materiaal om woningen te herstellen, enz…” Chavez beklemtoonde ook dat een deel zal gebruikt worden om de nationalisatie van een aantal strategische bedrijven te financieren, zoals de cementproductie en het metaalbedrijf SIDOR.

Ook in België is belasting op woekerwinsten nodig.

Vandaag swingen de prijzen van gas en elektriciteit de pan uit. Op de website www.6procent.be hebben sinds eind januari 2008 al meer dan 85.000 mensen de petitie getekend om de btw op gas en elektriciteit te verlagen van 21% naar 6%. Een extra belasting op de woekerwinsten van Electrabel kan zo’n BTW-verlaging perfect betalen. Want door de stijgende olieprijzen maken de energiebedrijven woekerwinsten. Zal onze regering het voorbeeld van Chavez volgen?
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 21:51   #142
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zo is Mugabe in grote lijnen ook begonnen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 04:16   #143
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Freeopinion ken ik

het is een opinion van één iemand
die duidelijk aan de kant van de rijken zonder ziel staat.
Gelukkig kan dat op het internet

Maar het is met een grote korrel zout te nemen en te zien als een persoonlijke blog.

Net als je hier alle verschillen hebt tussen jurgen vertstreepen
en dit forum.

Hij schrijft zonder bronnen;
Negen jaar geleden waren al deze ziektes onder controle en/of uitgeroeid. Chavez laat alles terug keren de armoede en de ziektes die daarbij horen.

Ik denk dat je wel kunt nagaan dat het hier om een menig gaat en geen feiten...je kan ze zo weerleggen... het is heel emotioneel geschreven...

Waarom steunen Venezuelanen Chavez zo Massaal?

Een dokter in de wijk

Op het vlak van de gezondheidszorg werd de Missie 'In de wijk' uitgebouwd. Daarbij kreeg Chavez veel steun van Cuba. In de immense sloppenwijken rond Caracas en de andere grote steden is een uitgebreid programma voor eerstelijnsgezondheidszorg opgezet. Vandaag ondersteunen meer dan 13.000 Cubaanse artsen dit programma. Zij hebben hun kabinet in de huizen van de wijk en zetten met de steun van wijkcomités een gezondheidszorg programma op.

Deze klus wilden de eigen dokters niet oplossen
zo ik dacht dat die een eed tekenden voor assistentie aan mensen met geld in nood....
De schrijver van freeopinion is inderdaad emotioneel als het over de criminaliteit gaat, zoals hij over de onveiligheid schrijft zo heb ik het ervaren. Venezuela heeft de eer nu zilver te behalen als het om murder rates gaat. Volgend jaar kunnen ze denk ik goud verwachten en El Salvador van de troon stoten. http://www.democraticunderground.com...dress=405x3883 . Zelf denk ik dat de onofficiele cijfers veel hoger zijn maar goed dat kan ook voor El Salvador opgaan. Criminaliteit loopt momenteel totaal uit de hand in Venezuela, zozeer dat de meerderheid van de Venezulanan het is als probleem nr 1 zien en het Chavez zijn kop gaat kosten maar goed dat laatste is mijn mening.

Enfin terugkomend op Freeopnion blijken die Cubaanse artsen prutsers te zijn http://free-opinion-venezuela.blogsp...-hernndez.html

Vraagje waarom ga je niet in op de totaal uit de hand gelopen criminaliteit in Venezuela, Babylonia ? Ben je in Venezuela geweest, indien ja, wanneer was dat voor het laatst ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 augustus 2008 om 04:35.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 06:33   #144
Pavolini
Banneling

Standaard

Het moet voor de liberale waterdragers van de antidemocraten uit Washington pijnlijk zijn om te moeten zien hoe Chavez er moeiteloos in slaagt de meerderheid van zijn volk achter zich te krijgen en ondertussen al een poging tot staatsgreep vanwege de "democraten" (met CIA-steun) kon neerslaan.
Een voorstel van Chavez om hem meer macht toe te kennen werd enkele maanden geleden afgekeurd, en Chavez heeft zich daar naar geschikt. Het beeld dat de rechts-liberale zeveraars over hem willen ophangen als zijnde een nieuwe Castro klopt niet.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 06:53   #145
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Het moet voor de liberale waterdragers van de antidemocraten uit Washington pijnlijk zijn om te moeten zien hoe Chavez er moeiteloos in slaagt de meerderheid van zijn volk achter zich te krijgen en ondertussen al een poging tot staatsgreep vanwege de "democraten" (met CIA-steun) kon neerslaan.
Een voorstel van Chavez om hem meer macht toe te kennen werd enkele maanden geleden afgekeurd, en Chavez heeft zich daar naar geschikt. Het beeld dat de rechts-liberale zeveraars over hem willen ophangen als zijnde een nieuwe Castro klopt niet.
Chavez lijkt dan ook meer op Batista dan Castro.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 06:54   #146
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Chavez belast superwinsten energiesector
President Hugo Chavez heft een extra belasting op de superwinsten van oliemultinationals. Geschatte opbrengst? Negen miljard dollar per jaar, onmiddellijk te investeren in sociale initiatieven.
De oliesector in Venezuela lijd nu al onder een gebrek aan investeringen. Terwijl de hele wereld zijn best doet om van de hoge olieprijzen te profiteren door nog meer olie op te pompen daalt in Venezuela de productie.
Chavez is bezig de kip die gouden eieren legt te slachten.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 10:34   #147
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De schrijver van freeopinion is inderdaad emotioneel als het over de criminaliteit gaat, zoals hij over de onveiligheid schrijft zo heb ik het ervaren. Venezuela heeft de eer nu zilver te behalen als het om murder rates gaat. Volgend jaar kunnen ze denk ik goud verwachten en El Salvador van de troon stoten. http://www.democraticunderground.com...dress=405x3883 . Zelf denk ik dat de onofficiele cijfers veel hoger zijn maar goed dat kan ook voor El Salvador opgaan. Criminaliteit loopt momenteel totaal uit de hand in Venezuela, zozeer dat de meerderheid van de Venezulanan het is als probleem nr 1 zien en het Chavez zijn kop gaat kosten maar goed dat laatste is mijn mening.

Enfin terugkomend op Freeopnion blijken die Cubaanse artsen prutsers te zijn http://free-opinion-venezuela.blogsp...-hernndez.html

Vraagje waarom ga je niet in op de totaal uit de hand gelopen criminaliteit in Venezuela, Babylonia ? Ben je in Venezuela geweest, indien ja, wanneer was dat voor het laatst ?
Ik ben onlangs in Colombië geweest, daar vertelde men mij dat de Venezuelanen beter leven, dat de gezondheidszorg beter is, dat de veiligheidstoestand ongeveer gelijkaardig is. Vele Colombianen zien Chavez als voorbeeld, ondanks zijn zogezegde betrokkenheid bij de FARC.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 10:56   #148
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben onlangs in Colombië geweest, daar vertelde men mij dat de Venezuelanen beter leven, dat de gezondheidszorg beter is, dat de veiligheidstoestand ongeveer gelijkaardig is. Vele Colombianen zien Chavez als voorbeeld, ondanks zijn zogezegde betrokkenheid bij de FARC.
Ik ken hier op het forum zelfs 'kwieten' die beweren dat het in Rusland beter leven is dan hier...
Oud 5 augustus 2008, 12:18   #149
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ik ken er zelfs die denken dat ze vrij zijn
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 12:49   #150
Chipie
Banneling

Standaard

Inderdaad... Die Venezolanen denken dat echt...
Oud 6 augustus 2008, 04:03   #151
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Beter leven laat me niet lachen, een verrot leven hebben ze daar, het is een hel op aarde. Mensen willen veiligheid, goed ik spring nu even van de hak op de tak, van alle Haitianen die ik spreek en Baby Doc hebben meegemaakt verlangen weer naar die tijd. Er was toen (veel) minder criminaliteit en het eten was betaalbaar, goed dat laatste hoeft niet met Baby Doc te maken hebben.. Ik dacht in eerste instantie dat ze blij waren dat die tiran was afgezet, blijkbaar niet dus, men verlangt weer naar die tussen haakjes veilige jaren. Chavez is de boel aan het verzaken, als leider van een land moet je als eerste veiligheid voor je eigen mensen kunnen garanderen. Colombia laat al jaren een dalende trend in de murder rates zien, bij Venezuela zien we een tegenovergesteld trend en heeft Colombia al aardig ingehaald. Nu heeft Colombia ook geen Henkie aan het roer die bendeleiders in de barrios aan het bewapenen is. Overigens hoor ik veel enthousiaste verhalen van mensen die in Colombia zijn geweest, het wordt hier op Curacao iig niet zo afgeraden als Venezuela.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 augustus 2008 om 04:05.
Oud 6 augustus 2008, 04:19   #152
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter leven laat me niet lachen, een verrot leven hebben ze daar, het is een hel op aarde. Mensen willen veiligheid, goed ik spring nu even van de hak op de tak, van alle Haitianen die ik spreek en Baby Doc hebben meegemaakt verlangen weer naar die tijd. Er was toen (veel) minder criminaliteit en het eten was betaalbaar, goed dat laatste hoeft niet met Baby Doc te maken hebben.. Ik dacht in eerste instantie dat ze blij waren dat die tiran was afgezet, blijkbaar niet dus, men verlangt weer naar die tussen haakjes veilige jaren. Chavez is de boel aan het verzaken, als leider van een land moet je als eerste veiligheid voor je eigen mensen kunnen garanderen. Colombia laat al jaren een dalende trend in de murder rates zien, bij Venezuela zien we een tegenovergesteld trend en heeft Colombia al aardig ingehaald. Nu heeft Colombia ook geen Henkie aan het roer die bendeleiders in de barrios aan het bewapenen is. Overigens hoor ik veel enthousiaste verhalen van mensen die in Colombia zijn geweest, het wordt hier op Curacao iig niet zo afgeraden als Venezuela.
De levensstandaard in Venezuela ligt hoger dan in Colombië, dat zijn officiële UNDP-cijfers. Ook kindersterfte daalt, gezondheidszorg wordt beter, minder mensen leven in armoede, etc. Daarom dat Chavez al jaren op rij schitterende verkiezingsoverwinningen neerzet, ondanks enorme tegenkantingen en zelfs staatsgrepen. Natuurlijk dat de mensen van de barrios hem steunen, hij heeft hun leven beter gemaakt. In de barrios wonen de meerderheid der Venezuelanen. De criminaliteit blijft hoog, maar dat geldt eveneens voor de meeste andere Latijnse landen als Peru, Guatemala, Colombië, El Salvador, etc. Overigens het land met de minste criminaliteit in Latijns-Amerika is Cuba.
Oud 6 augustus 2008, 09:54   #153
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Overigens het land met de minste criminaliteit in Latijns-Amerika is Cuba.
Vind je het gek met hun draconische straffen. Plus wie zegt dat hun criminaliteit zo laag is, Cuba zelf? En hoeveel valt er eigenlijk te jatten, de toeristische hotels zijn door de politie wel goed beschermd natuurlijk. Nee, Cuba begint meer en meer te lijken of Batistes Cuba. Dat de levensstandaard verbeterd in bepaalde landen is trouwens ook een wereldse trend. Het zou nogal bepaald achterlijk zijn als deze achteruit liep.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 10:30   #154
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Vind je het gek met hun draconische straffen. Plus wie zegt dat hun criminaliteit zo laag is, Cuba zelf? En hoeveel valt er eigenlijk te jatten, de toeristische hotels zijn door de politie wel goed beschermd natuurlijk. Nee, Cuba begint meer en meer te lijken of Batistes Cuba. Dat de levensstandaard verbeterd in bepaalde landen is trouwens ook een wereldse trend. Het zou nogal bepaald achterlijk zijn als deze achteruit liep.
Cuba is superveilig, onder meer inderdaad door draconische straffen. De criminaliteit is erg laag, als er ergens gevochten wordt wordt er maanden later nog over gesprokenen en wordt de dancing in kwestie gesloten.

De levensstandaard in Venezuela verbetert vooral voor de armen in de barrios, en dat is toch wel uniek in Latijns-Amerika.
Oud 6 augustus 2008, 14:13   #155
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Uniek en van grote klasse wat Cuba presteert op het vlak van criminaliteit. Chavez verdient het aan de hoogste galg opgehangen te worden. Ziezo, nu stop ik met schrijven op dit forum.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 augustus 2008 om 14:14.
Oud 6 augustus 2008, 14:15   #156
Chipie
Banneling

Standaard

Communistische regimes zijn overal uniek...
Oud 6 augustus 2008, 14:34   #157
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Communistische regimes zijn overal uniek...
Cuba is sinds 3 maanden niet meer communistisch, ze lieten namelijk opeens magnetrons toe. Stelletje zwakkeling
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 14:40   #158
Babylonia
Parlementslid

Standaard

"De levensstandaard in Venezuela verbetert vooral voor de armen in de barrios, en dat is toch wel uniek in Latijns-Amerika."

Moet hij daarvoor hangen?
strange of wat bedoel je?

Er verandert weinig voor de midden en rijkere klasse maar die zijn bang voor hun privileges en zullen er niet voor terug deinzen om zelf onrust te stoken en dat in de schoenen van Chavez te schuiven.

Zoals ze er ook niet voor terug deinzden om 80 % armen te laten creveren dertig jaar lang en hun kunstschatten en yachts en villas in Miami te laten voorgaan op solidariteit met hun uitgebuitte medeburgers.

Kijk jouw mooie hard houten tuinstoel aan 50 euro komt misschien uit de oerbossen van Venezuela waar de mutinationalks aan wild kap doen....
Dat wil Chavez stoppen door land te onteigenen en dit illegaal te verklaren...
Wat vind je van die maatregel?
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 14:46   #159
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De levensstandaard in Venezuela verbetert vooral voor de armen in de barrios, en dat is toch wel uniek in Latijns-Amerika."

Moet hij daarvoor hangen?
strange of wat bedoel je?
Trek het u niet aan: Chipie is zo'n typische zwartzakje waarvan er een dozijn op het forum zitten...

"Als het links is, moet het uitgeroeid worden"
Oud 6 augustus 2008, 16:24   #160
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik lees anders ook over Curaçao veel akeligs.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be