Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel keer vreet je warme voer?
Meer dan 3 keer per daag 0 0%
3x dag 0 0%
2x dag 5 14,29%
1x dag 24 68,57%
1x per 2 dagen 3 8,57%
1x per week 2 5,71%
2x per maand 1 2,86%
1x per maand 0 0%
Uitzonderlijk 0 0%
Warm eten? wie is dat? 0 0%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 21:34   #141
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Steken die muggen u dan niet?
Soms wel. Maar de doodstraf zet ik daar niet op.

Citaat:
Ik krijg min of meer een ongemakkelijk gevoel bij het zien van dierenleed, een dierenlijk heeft mij nooit veel gezegd, behalve van honden.
Dierenleed zien kan ik gewoonweg niet.
Ik heb het een tijdlang heel moeilijk gehad om langs de vleesafdeling te wandelen in warenhuizen. Nu kan ik dat weer. Daar ben ik blij om. Maar als ik bv op een vismarkt loop en ik zie daar gigantisch veel vis morsdood liggen terwijl ik me bedenk hoe dat is opgevist, hoezeer de vispopulatie terugneemt, ... word ik niet lekker. Soms liggen er her en der van die gigantische "monstervissen" tussen, die gewoon zijn meegenomen voor de show. Als ik dat zie moet ik me inhouden om niet beginnen te huilen. Laatst heb ik per ongeluk ook eens een kreet geslagen doorheen een Colruyt winkel omdat mijn oog toevallig viel op een plas bloed tussen het vlees dat ze daar uitstallen. Ik kan er dus gewoonweg niet tegen. Het is zelfs geen kwestie van keuze. Het gaat veel verder dan dat. Het is een manier van zijn denk ik, iets dat je heel gevoelig ligt, of niet. Volgens mijn theorie zijn die gevoeligen (aan dierenleed, maar bv misschien ook gevoeliger aan milieuvervuilng) de milieubewusten, maar die moet nog getoetst worden.

Citaat:
Geloof mij, dat is het niet.
Althans niet voor andere mensen of dieren.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 juli 2008 om 21:36.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 21:39   #142
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

[quote=Groentje-18;3592226]

Citaat:
Soms wel. Maar de doodstraf zet ik daar niet op.
Alleen een vleugeltje uittrekken dan.

Citaat:
Ik heb het een tijdlang heel moeilijk gehad om langs de vleesafdeling te wandelen in warenhuizen.
Sorry, maar dat is freaky.

Citaat:
Althans niet voor andere mensen of dieren.
Die mensen denken zover niet na. Ik ook niet, ga je kapot van.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 26 juli 2008 om 21:43.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 22:25   #143
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

vandaag anders wel weer ne goeie BBQ gehad, lekkere satés en spek en goei grote coteletten binnengespeeld.
maar dat is uit beleefdheid hé.
ge kunt die mensen toch niet laten zitten met hun vlees, dat is ook zo zielig.
in de ethische superioriteit moet men een evenwicht trachten te zoeken.
morgenvroeg weer pistolés met kaas.

en geregend dat het heeft op die bbq.
bij jullie ook?

Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 juli 2008 om 22:25.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 22:38   #144
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik begrijp jullie invulling van het woord consequent niet goed , denk ik. Waarin vinden jullie jezelf inconsequent? Inconsequentie betekent volgens mij dat je iets zegt , maar het tegenovergestelde doet. Jazeker zegt dat ie dieren eet , en eet ze dus allicht ook. Misschien zou ie ze liever niet eten , maar hij doet het toch. Maar dat heeft niks met inconsequentie te maken. Dat is eerder je moeilijk kunnen inhouden. Daar heb ik ook last van. Inconsequent zou zijn , als hij zegt : "voor mij sterven er geen dieren, hoor" en ik zie hem later met een hamburger in zijn handen , da's een voorbeeld van inconsequentie.
inconsequentie, incoherentie.
deze term werd hier in de discussie gebruikt.

Mijn inconsequentie betreffende eten zit er hem in dat ik de ene dag kan walgen van hetgeen ik de volgende dag zelf met veel smaak kan opeten. Ik denk dan bijv. aan een niet doorbakken biefstuk. Rood vlees vind ik doorgaans vreselijk vies.
Mij kun je dus horen zeggen "ik lust dat niet", en me het de volgende dag zien eten
Maar dat is niet leugenachtig of zo - het is emotioneel, het is zoals het voelt op het moment.
Zo lust ik dus ook geen lamsvlees (om de smaak), maar heb ik gisteren smullend een lamskoteletje binnen gespeeld - en 't was lekker! Volgende week krijg ik datzelfde stuk wellicht niet meer binnen.
Idem met champignons en schimmelkaas.

Ik eet niet rationeel, zeg maar.
Oud 26 juli 2008, 22:59   #145
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Goed, wil er dan iemand, om Moser een plezier te doen, een goedklinkend nederlands (en liefts ook een frans) woord bedenken dat 'Persoon die uit de fauna enkel vis als voedsel kiest', zodat ik me luid en duidelijk als dusdanig kan uitroepen? Misschien is Latijn nog het beste.
Want 'vegetarier die zelden wel eens vis eet' aanvaard hij blijkbaar niet.

Over die volgorde in de slachting: soms wel en soms niet. Maar de meeste versnijders beweren dan dat het vlees niet zo gemakkelijk te versnijden valt en zelfs anders smaakt als het al dood was toen het geschroeid werd. Zo een beetje als met het verdovingsloos castreren van biggen: je proeft het verschil niet tussen gecastreerd en niet-gecastreerd als het treffelijk gebakken is, maar het idee zit er in en gaat er niet snel uit. Zie je ook op andere gebieden bij de menselijke soort...

Groentje: die walging had ik ook toen ik jonger was. Maar na Bosnië is het verbeterd, hoe vreemd het ook mag klinken.

En nu mag de bak met shit komen: Dierenleed doet mij veel meer dan menselijk leed. Een mens kan en moet maar voor zichzelf opkomen, en menselijk leed wordt ook vrijwel altijd door andere mensen veroorzaakt. Een dier dat een keer terugbijt kan de kogel verwachten.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:00   #146
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
inconsequentie, incoherentie.
deze term werd hier in de discussie gebruikt.

Mijn inconsequentie betreffende eten zit er hem in dat ik de ene dag kan walgen van hetgeen ik de volgende dag zelf met veel smaak kan opeten. Ik denk dan bijv. aan een niet doorbakken biefstuk. Rood vlees vind ik doorgaans vreselijk vies.
Mij kun je dus horen zeggen "ik lust dat niet", en me het de volgende dag zien eten
Maar dat is niet leugenachtig of zo - het is emotioneel, het is zoals het voelt op het moment.
Zo lust ik dus ook geen lamsvlees (om de smaak), maar heb ik gisteren smullend een lamskoteletje binnen gespeeld - en 't was lekker! Volgende week krijg ik datzelfde stuk wellicht niet meer binnen.
Idem met champignons en schimmelkaas.

Ik eet niet rationeel, zeg maar.
Hmm ja, dat is idd niet volledig zuiver rationeel te noemen. Ik begrijp nu wel wat je bedoelde. Ik heb dat niet echt , allé denk ik. Maar bon , jij mag dat want je hebt de schattigste avatar van gans het forum

Ik speel van die kleine inktvisjes dat je soms op pizza's terug vindt naar binnen , terwijl andere mensen me met een gevoel van walging aankijken. Dat gevoel van iets vies te vinden heb ik gelukkig niet echt, maar als ik het wel zou hebben , dan zou ik allicht hetzelfde doen als jij en die dingen toch opeten op een andere dag of op een ander moment.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:04   #147
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Goed, wil er dan iemand, om Moser een plezier te doen, een goedklinkend nederlands (en liefts ook een frans) woord bedenken dat 'Persoon die uit de fauna enkel vis als voedsel kiest', zodat ik me luid en duidelijk als dusdanig kan uitroepen? Misschien is Latijn nog het beste.
Ik aanvaard dat wel , hoor. Snappen , niet helemaal. Maar dat hoeft ook helemaal niet. Er zijn veel dingen die ik niet snap maar toch aanvaard. Ik bedoelde daar echt niets verkeerd mee, misschien had ik me anders moeten uitdrukken.
Oud 26 juli 2008, 23:08   #148
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Pesco-végétarien

Geen dank.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:08   #149
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Over die volgorde in de slachting: soms wel en soms niet. Maar de meeste versnijders beweren dan dat het vlees niet zo gemakkelijk te versnijden valt en zelfs anders smaakt als het al dood was toen het geschroeid werd. Zo een beetje als met het verdovingsloos castreren van biggen: je proeft het verschil niet tussen gecastreerd en niet-gecastreerd als het treffelijk gebakken is, maar het idee zit er in en gaat er niet snel uit. Zie je ook op andere gebieden bij de menselijke soort...

Groentje: die walging had ik ook toen ik jonger was. Maar na Bosnië is het verbeterd, hoe vreemd het ook mag klinken.

En nu mag de bak met shit komen: Dierenleed doet mij veel meer dan menselijk leed. Een mens kan en moet maar voor zichzelf opkomen, en menselijk leed wordt ook vrijwel altijd door andere mensen veroorzaakt. Een dier dat een keer terugbijt kan de kogel verwachten.
pescotariër?

Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:10   #150
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik ga weer tegendraads doen , maar daar staat dat dat vaak enkel een transitie is naar "echt" vegetarianisme
Oud 26 juli 2008, 23:11   #151
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ga weer tegendraads doen , maar daar staat dat dat vaak enkel een transitie is naar "echt" vegetarianisme
't Gaat over de term, slummeke. Wat op wikipedia staat interesseert me meestal niet.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
Oud 26 juli 2008, 23:16   #152
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch wel. Merci! U ook, Groentje.

Nu ga ik een pak beter slapen, zie. Weer een abstract concept uit mijn menselijke perceptie kunnen omzetten in een coherente term. Het was de moeite waard om vanmorgen op te staan!

Oud 26 juli 2008, 23:20   #153
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Gaat over de term, slummeke. Wat op wikipedia staat interesseert me meestal niet.
Pfff als het enkel om de term gaat , had het aan mij gevraagd . Ik had er wel 1 verzonnen

-Vegetariër in spe
-Bijna-vegetariër
-Semi-vegetariër

Klinkt allemaal veel sexier dan pesco-vegetariër.
Oud 26 juli 2008, 23:21   #154
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm ja, dat is idd niet volledig zuiver rationeel te noemen. Ik begrijp nu wel wat je bedoelde. Ik heb dat niet echt , allé denk ik. Maar bon , jij mag dat want je hebt de schattigste avatar van gans het forum

Ik speel van die kleine inktvisjes dat je soms op pizza's terug vindt naar binnen , terwijl andere mensen me met een gevoel van walging aankijken. Dat gevoel van iets vies te vinden heb ik gelukkig niet echt, maar als ik het wel zou hebben , dan zou ik allicht hetzelfde doen als jij en die dingen toch opeten op een andere dag of op een ander moment.
ik ben allergisch aan die kleine inktvisjes. Ik ga nooit weten hoe die smaken, tenzij ik er ziek van wil worden.

En mijn avatar dankt u voor het compliment! *buiging*
Oud 26 juli 2008, 23:23   #155
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hoe noemen ze mensen die geen vlees of vis eten maar wel schaal- en schelpdieren?
Oud 26 juli 2008, 23:24   #156
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over die volgorde in de slachting: soms wel en soms niet.
Die volgorde is wettelijk vastgelegd . (Ik kom wel eens geregeld op "den buiten")

Citaat:
Zo een beetje als met het verdovingsloos castreren van biggen
Die biggen die piepen eens als je snijd, maar binnen de 3 minuten hoor je die niet meer en zijn die al terug aan het zuigen, zonder verdoving.
Ken jij die verdovingsspuit die ze in een mens spuiten? Heb er zelf een stuk of 20 gehad en dat deed tamelijk zeer. Zonder had het niet mogelijk geweest. Maar die wonde was groot.
Bij die biggen is dat een sneden van 0.5cm moet zelfs niet gehecht worden, wat bloedstollende, ontsmettende poeier erover en klaar.

Citaat:
Een dier dat een keer terugbijt kan de kogel verwachten.
Ken ik nog een triestig verhaal over. Gaat over een oude man die op zijn oude dag om zijn oud vrouwtje een plezier te doen een hond ging houden, een golden retriever.
Alez aan de ketting met dat beest, en overdag gingen ze daar eens mee wandelen en dat beest at de restjes op.
Nu was het zo dat die oude man dacht dat hij een hond kon opvoeden, zoals hij dat vroeger ook heel lang gedaan heeft. Tja, gooit een stok weg als de hond niet kijkt, begint er dan op te roepen en na een minuut of 5 heeft die hond dat door, brengt de stok terug en kan hij rekenen op slaag van die stok.

Die hond heeft hij dan ook moeten afmaken, want deze was vals geworden en beet die oude mensen. Natuurlijk moest hij dat zelf doen, aangezien dat van zijn vrouw niet mocht. Helaas wou het lot dat hij te laag schoot. Niet richting hoofd, maar richting darmen...

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 26 juli 2008 om 23:26.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:27   #157
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pfff als het enkel om de term gaat , had het aan mij gevraagd . Ik had er wel 1 verzonnen

-Vegetariër in spe
-Bijna-vegetariër
-Semi-vegetariër

Klinkt allemaal veel sexier dan pesco-vegetariër.
Vegetariër-als-het-vlees-niet-lekker-is
Oud 26 juli 2008, 23:33   #158
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Die volgorde is wettelijk vastgelegd . (Ik kom wel eens geregeld op "den buiten")
Mogelijks, maar we weten allemaal wat dat wil zeggen in 'den belziek'.

Citaat:
Die biggen die piepen eens als je snijd, maar binnen de 3 minuten hoor je die niet meer en zijn die al terug aan het zuigen, zonder verdoving.
Ken jij die verdovingsspuit die ze in een mens spuiten? Heb er zelf een stuk of 20 gehad en dat deed tamelijk zeer. Zonder had het niet mogelijk geweest. Maar die wonde was groot.
Bij die biggen is dat een sneden van 0.5cm moet zelfs niet gehecht worden, wat bloedstollende, ontsmettende poeier erover en klaar.
En toch ben ik geen vrijwilliger. U?

Citaat:
Ken ik nog een triestig verhaal over. Gaat over een oude man die op zijn oude dag om zijn oud vrouwtje een plezier te doen een hond ging houden, een golden retriever.
Alez aan de ketting met dat beest, en overdag gingen ze daar eens mee wandelen en dat beest at de restjes op.
Nu was het zo dat die oude man dacht dat hij een hond kon opvoeden, zoals hij dat vroeger ook heel lang gedaan heeft. Tja, gooit een stok weg als de hond niet kijkt, begint er dan op te roepen en na een minuut of 5 heeft die hond dat door, brengt de stok terug en kan hij rekenen op slaag van die stok.

Die hond heeft hij dan ook moeten afmaken, want deze was vals geworden en beet die oude mensen. Natuurlijk moest hij dat zelf doen, aangezien dat van zijn vrouw niet mocht. Helaas wou het lot dat hij te laag schoot. Niet richting hoofd, maar richting darmen...
De hond was niet vals geworden, die had zijn verstand gekregen. Als hij deed wat de baas zei, kreeg hij slaag. Idiote baas dus, die nooit een hond had mogen houden. Laat ze dat eens verplichten in plaats van hun fascistoide camera's: een houderschapsdiploma voor honden. Redt ook levens, brengt wel wat minder in kas... Verspilling van een goeie kogel ook, de verkeerde is afgemaakt, en hoe dan nog.

Oud 26 juli 2008, 23:41   #159
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mogelijks, maar we weten allemaal wat dat wil zeggen in 'den belziek'.
Maar daar mee pooteren was niet evident zijden ze, maar dat was wat ze zeiden.

Citaat:
En toch ben ik geen vrijwilliger. U?
Van mijn kloten blijven ze af,
ik verwijs even naar de besnijdenis bij bepaalde religies (bij mannen, de rest is ... Niet te verwoorden), dit gebeurt toch ook zonder verdoving, en ik heb toch liever niet dat ze met een spuit in mijn gerief gaan steken, een scherp mes gaat nog vind ik.

Citaat:
Idiote baas dus, die nooit een hond had mogen houden.
Vroeger was hij wel in staat een hond op te leren, zal de ouderdom zijn.
Citaat:
Verspilling van een goeie kogel ook
Bwa, op 50 cent kijken we nog niet.
Oud 26 juli 2008, 23:41   #160
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
De hond was niet vals geworden, die had zijn verstand gekregen. Als hij deed wat de baas zei, kreeg hij slaag. Idiote baas dus, die nooit een hond had mogen houden. Laat ze dat eens verplichten in plaats van hun fascistoide camera's: een houderschapsdiploma voor honden. Redt ook levens, brengt wel wat minder in kas... Verspilling van een goeie kogel ook, de verkeerde is afgemaakt, en hoe dan nog.
Ik vind het houden van huisdieren sowieso niet verantwoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be