![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Allé hier hebben ze gisteren ook geprobeerd de maandelijkse voorschotten te verhogen met 35%, terwijl ik amper 23€ moest bijbetalen op de afrekening.
Een telefoontje later was dat snel aangepast; eens vragen met wiens voeten ze denken te spelen, volstond blijkbaar. De uitleg daarentegen was wel interessant. Aangezien de CREG gekortwiekt is, heeft Eandis nu vrij spel om zijn distributietarieven te verhogen naar eigen goeddunken (voordien hield de CREG dat tegen). Blijkbaar zijn ze daar volop van plan om de fantasietjes van de regering (weekendtarieven, sociale tarieven) compleet door te rekenen aan de gebruiker. Een indirecte belasting dus... Iedereen gaat dus mogen opdraaien voor zij die hun rekening aan de energieleveranciers niet betalen en voor de weekendtarieven. Goed bezig denken we dan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Parlementslid
|
![]() We herhalen nog even:
Citaat:
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 6 november 2008 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha, u wenst in simplismen te dekken!
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Wel degelijk overheden; Eandis is immers verantwoordelijk voor het uitvoeren van de openbare dienstverplichtingen (zoals het optreden als sociaal leverancier), opgelegd door de overheden... Bovendien hergroeperen zij de oude intercommunales; ook overheden dus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Parlementslid
|
![]() U bedoelt wellicht 'denken'?
Gelieve uzelf nader te verklaren in plaats van 'simplisme' te suggereren.
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u niet wenst in te zien dat Eandis de prijzen moet verhogen omdat de overheid haar belast, dan kan ik daar niet al te veel aandoen.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zijn wij hier met de kip en het ei bezig hé. Belast de staat meer omdat bedrijven teveel genomen hebben? Of nemen bedrijven teveel omdat ze meer belast worden? EITHER WAY: Ik heb zo mijn twijfels of Eandis zijn prijzen "MOET" verhogen omdat ze (ocharme) zwaarder belast worden. Natuurlijk willen ze zoveel mogelijk geld, daarom is het een bedrijf, maar je begrijpt dat de maatschappij daar niks aan heeft, wel integendeel. Het principe van "we zien ons genoodzaakt om de prijzen te verhogen", je ziet het bij frituren, meubelwinkels, telecombedrijven enz. Ik hoop niet dat u zo naief bent dat werkelijk te geloven.
![]() |
![]() |
#149 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk rekenen bedrijven die extrakosten door. Het is dat of failliet gaan of uw winstmarges zodanig zien krimpen dat niemand nog wilt investeren. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() De overheid is een klant van Eandis. Je kunt moeilijk de klant verwijten dat het bedrijf zijn prijzen verhoogt. Bovendien mogen die bedrijfjes niet klagen, me dunkt. Het privatiseren van een aantal overheidstaken heeft totnogtoe niet echt veel opgelevert, maar voor de bedrijven is het nogal comfortabel. 1. De overheid betaalt (subsidies of met contract) 2. Ook de burgers betalen (cf. De Lijn) 3. Ze werken binnen een wettelijk kader dat hun diensten VERPLICHT maakt (cf. Sabam) 4. Ze hebben vaak een feitelijk monopolie Een natte droom voor een ondernemer, niet? En dan NOG meer willen ...
![]() |
![]() |
#151 | ||
Banneling
|
![]() Sterke argumentatie!
![]() Citaat:
Snoezig dat je dat wil goedpraten hoor, daar niet van. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat je Smithiaanse idee niet gewerkt heeft. Ik vrees dat de armoede stijgt en dat er een duidelijke link is met de liberalisering. Ik vrees dat er teveelk bewijzen zijn van prijsafspraken en consumentenbedrog. Ik vrees dat je eens heel concreet moet kijken wie iets wint bij je systeem. Ik vrees dat de inwoners van de VS ook niet zomaar voor het eerst een nogal links economisch plan gekozen hebben. Ik vrees dat de Joe The Plumbers niet bestaan.
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je klant wordt bij Ecopower, ben je verplicht om tenminste 1 (niet-beurs genoteerd) aandeel te kopen van 250€. Als klant, deel ik in de winst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Staatssecretaris
|
![]() Yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eliminate the weak
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() en wie is aandeelhouder van Suez : miljardair Albert
Frère |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn energieleverancier,Luminus,met als voornaamste toegevoegde waarde...euh....niks...ten opzichte van de goede oude West Vlaamse Electriciteits Maatschappij heeft mij een paar jaar geleden "losgeweekt" van dat oude contract om naar een "Actief" te gaan.Het was nu eenmaal goedkoper,.... inderdaad.
En nu zou ondergetekende,volgens Luminus,weer moeten overgaan naar een Vast contract (2 jaar toch) omdat ik beslist moet bibberen en beven voor de stijgende energieprijzen... Door het BIJBETALEN van 5 euro per maand op mijn huidige maandelijkse bijdrage zou ik dan op beide oren mogen slapen... Je moet eigenlijk maar durven ![]() |
![]() |
![]() |