Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2008, 16:04   #141
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mens toch, ben je ook in staat eens een eigen mening te formuleren in plaats van telkens iemand achterna te hollen en statements aan te vullen met iets "poco-achtigs" ?
Persoonlijk worden? Is gemeld aan de moderators. Ik heb mijn eigen mening en leuk dat anderen dat eerst neerpennen dan hoef ik het niet te doen.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 16:05   #142
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
o djeezes! gaan ze nu nog met hun opa's en oma's neuken ook al om binnen te geraken?

de cijfers van dat honderdtal gaat namelijk over bejaarden.
Verder huwt 75% met een importpartner (weze het de analfabete nicht of neef, weze het vrouw twee van hun vader): 75% van de huwelijk van migranten importeert zijn partner.
Dat lijkt me ietsiepietsie meer dan die 206 bejaarde vrouwen. (ouders, sorry! misschien moesten er nog wat kleindochter met hun opa huwen? ze zijn het toch gewoon)
De discussie was idd. bezig over bejaarden, ouders en dgl. (niet meer over huwelijken -herinner je je, de UVRM bepaalt dat men mag huwen)

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 september 2008 om 16:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 16:05   #143
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ach, de perceptie is toch zoveel belangrijker dan de werkelijkheid...als het gaat om stemmen winnen door mensen bang te maken, hé??
Van religie mag je gezonde angst hebben. zeker als het gaat over de volgelingen van een oorlogszuchtige krijgsheer. Ondertussen geen antwoord...hihi had het ook niet verwacht.
Oud 1 september 2008, 16:14   #144
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Wel als jij als jood zo enthousiast zijt
"On est toujours le juif de quelqu'un", zoals men in Frankrijk zegt...

PS,
Een familielid werd idd via de Dossinkazerne op transport naar Ausschwitz gezet. (cadeautje van VNV-ers)
Oud 1 september 2008, 16:16   #145
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

PS,
Een familielid werd idd via de Dossinkazerne op transport naar Ausschwitz gezet. (cadeautje van VNV-ers)
ach ja de nazis en extreem rechts en de islam met extreem links helemaal niet leuk weg met het extremisme te beginnen met de islam. bah ! weg met de ondxedrukking en de verovering. De joden zijn vriendelijke mensen die respect hebben.
Oud 1 september 2008, 16:21   #146
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na 2005 heeft men de regels verduidelijkt (volgens mij zelfs niet verstrengd, maar gevraagd om ze toe te passen!). Lijkt geholpen te hebben.

Wat is uw punt? dat het "niet" gebeurt? of dat de "regels niet gevolgd worden"? of dat het in 2007 niet "zo erg" was?
Wat mijn punt is ? Dat als de cijfers van Binnenlandse Zaken correct zijn niet de bilaterale akkoorden oorzaak zijn van het groot aantal gezinsherenigingen, en het dus zinloos is de landen waarmee de akkoorden werden afgesloten met de vinger te wijzen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 16:21   #147
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De discussie was idd. bezig over bejaarden, ouders en dgl. (niet meer over huwelijken -herinner je je, de UVRM bepaalt dat men mag huwen)
en wat was dus uw punt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS van 27/08/2008
...Vraag is of het sop de kool waard is. Gezinshereniging is op dit moment het belangrijkste migratiekanaal, goed voor ongeveer de helft van de inwijking in ons land. Maar volgens cijfers van minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open VLD) worden de oude verdragen daarbij nog weinig toegepast. Op een vraag van Open VLD-senator Filip Anthuenis antwoordde Dewael vorig jaar dat er in 2004 210 keer gebruik is van gemaakt, in 2005 204 keer en in 2006 amper 26 keer...
wat heeft het een dus met het ander te maken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 16:21   #148
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Van religie mag je gezonde angst hebben. zeker als het gaat over de volgelingen van een oorlogszuchtige krijgsheer. Ondertussen geen antwoord...hihi had het ook niet verwacht.
je antwoord stond er al:
http://forum.politics.be/showthread....86#post3659486
en
Citaat:
in 2004 210 keer
in 2005 204 keer
in 2006 26 keer
Citaat:
"gezonde angst"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philip Dewinter
"islamofobie"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vandale
fo·bie (dev; fobieën; fobisch)
1 irreële, ziekelijke angst voor iets
http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...oekwoord=fobie
...

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 september 2008 om 16:24.
Oud 1 september 2008, 16:23   #149
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat mijn punt is ? Dat als de cijfers van Binnenlandse Zaken correct zijn niet de bilaterale akkoorden oorzaak zijn van het groot aantal gezinsherenigingen, en het dus zinloos is de landen waarmee de akkoorden werden afgesloten met de vinger te wijzen.
zoiets van: we hebben al zoveel uitkeringstrekkers, op een paar honderden extra hoeven we dus niet te kijken?

waar wil je nu naartoe in feite?

ik wil ook gerust wat marokkaanse voorouders importeren op uw kosten, zodat ik hun land als erfenis krijg. jij niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 september 2008, 16:30   #150
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb het recht net als u mijn mening de verkondigen. !!! Bedoelt u dat ik een fobie heb? Dat zijn pertinente leugens en bewijst onmacht van pocos. weeral ahahahahahahahaha de islam verdedigen terwijl een religie onverdedigbaar is ahahahahah laat staan een oorlogszuchtige religie zoals de islam aghahahahaha lieve pocos probeer eens iets anders he ahahahahaha

Laatst gewijzigd door shaddy : 1 september 2008 om 16:32.
Oud 1 september 2008, 16:31   #151
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik wil van niemand onder burgers maken. Maar als ik beslis om als ik gepensioneerd ben bij mijn kinderen in het buitenland te gaan wonen Filo, vind je dan dat dit land waar ik vrijwillig naartoe trek me een pensioen moet betalen als ik daar nooit heb gewerkt?

Waarom moet de Belgische staat die dan wel?
Wanneer ik dit doe moet ik zelf ergens een verzekering vinden voor mijn gezondsheidszorg, waarom mag dezelfde verwachting dan niet tegenover Marokkaanse ouderen die hier komen?
Het probleem zit niet bij een tekort aan aanbod voor ouderen die zich hier vestigen wel bij een tekort wat ze meenemen; hun land van herkomst geeft niets aan die mensen maar daar horen we u nooit over.Filo???
Waarom?
Democratisch gestemde wetten. Ik zal 't spellen: (helpt dat een beetje?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 september 2008 om 16:34.
Oud 1 september 2008, 16:35   #152
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom?
en dan onze democratie verbied onderdrukking en ongelijkheid maar geeft ook godsdienst vrijheid de islam eist onderdrukking en ongelijkheid ... werkt onze democratie dan nog wel of kunnen we niet beter de islam verbieden en terug humaan zijn en het kelen van dieren zonder verdoving verbieden en onderdrukking en ongelijkheid afschaffen oeps nadenken he !
Oud 1 september 2008, 16:37   #153
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
zoiets van: we hebben al zoveel uitkeringstrekkers, op een paar honderden extra hoeven we dus niet te kijken?

waar wil je nu naartoe in feite?

ik wil ook gerust wat marokkaanse voorouders importeren op uw kosten, zodat ik hun land als erfenis krijg. jij niet?
wil jij graag wat woestijnzand circeke? dan breng ik wat voor je mee als ik nog eens een islamlandje ga bezoeken hihi waar je als vrouw niets moet eisen en je aan de normen en waarden van hen moet houden oeps dat doen ze natuurlijk niet bij ons gesteund door onze pocos mogen ze ons vrouwen verrachten en verkrbiep....
Oud 1 september 2008, 16:49   #154
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wil jij graag wat woestijnzand circeke? dan breng ik wat voor je mee als ik nog eens een islamlandje ga bezoeken hihi waar je als vrouw niets moet eisen en je aan de normen en waarden van hen moet houden oeps dat doen ze natuurlijk niet bij ons gesteund door onze pocos mogen ze ons vrouwen verrachten en verkrbiep....
wie klapt er over woestijnzand?
Ik wil gewoon ergens zo'n hotelletje neerplanten waar Filo en de zijnen dan netjes honderden euro's gaan neertellen om poco te zijn en nadien te kunnen vertellen "hoe leuk het wel is in marokko". Ik heb zo'n paar vrienden trouwens. Werden geript van voor tot van achter, maar het "stond" toch zo sjiek om te kunnen zeggen dat ze een woestijndouche hadden gekregen (gekocht dus)... en fier dat ze waren toen die bedouinen hen onder het zand begroeven! plezant jong.... neenee; dat heet "plaatselijke cultuur opsnuiven". Volgens mij hebben die gasten zich dus een kriek gelachen (die bedouinen dus).

Oud 1 september 2008, 18:53   #155
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom?
En als dezelfde wetgever haar vergissing inziet en een einde maakt aan de profitariaatscultuur door nieuwe wetten, zou Filosoof het woordje d - e - m -o - c - r - a - t - i- s - c -h dan nog kennen? Wedden van niet ....

Zo te zien geraken die gefossiliseerde sossen zelf niet verlost van hun eeuwige profitariaatscultuur. Die mensen hebben geen grammetje eergevoel. Tren op de belastingbetaler, dat is hun lang leven. En er dan nog de grote jan mee uithangen bij de binnengewaaide gelukszoekers.

Laatst gewijzigd door Pick Nick : 1 september 2008 om 18:58.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 20:34   #156
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
en dan onze democratie verbied onderdrukking en ongelijkheid maar geeft ook godsdienst vrijheid de islam eist onderdrukking en ongelijkheid ... werkt onze democratie dan nog wel of kunnen we niet beter de islam verbieden en terug humaan zijn en het kelen van dieren zonder verdoving verbieden en onderdrukking en ongelijkheid afschaffen oeps nadenken he !
Deze topic gaat over gezinshereniging.

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 september 2008 om 20:35.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 21:38   #157
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:

PS,
Je krijgt de prijs van de Calimero van de dag.
En nu weer on-topic ipv slachtofferverhaaltjes op de te dissen uit een ander tijdperk, die niets met de draad te zien hebben. Vind je dat soort lijkenpikkerij met hoog Calimero-gehalte nu zelf niet ongepast?
Oud 1 september 2008, 21:41   #158
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Deze topic gaat over gezinshereniging.
Yep, gezinshereniging die merkwaardig genoeg steeds in belgië plaats vindt en nooit in Marokko. Het moet toch zijn dat ze werkellijk gek zijn op het Belgisch druilweer en de mosselen-friet. Voor het graaien in de SZ-ruif waar ze nooit toe bijgedragen hebben en hoogst waaschijnlijk nooit zullen toe bijdragen,komen ze echt niet hoor. Ho maar ...
Oud 1 september 2008, 21:55   #159
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Yep, gezinshereniging die merkwaardig genoeg steeds in belgië plaats vindt en nooit in Marokko. Het moet toch zijn dat ze werkellijk gek zijn op het Belgisch druilweer en de mosselen-friet. Voor het graaien in de SZ-ruif waar ze nooit toe bijgedragen hebben en hoogst waaschijnlijk nooit zullen toe bijdragen,komen ze echt niet hoor. Ho maar ...

:r oll:

Wat een prietpraat!

Kom eens buiten, ga eens aan de poort staan van de grote fabrieken...
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 11:42   #160
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
:r oll:

Wat een prietpraat!

Kom eens buiten, ga eens aan de poort staan van de grote fabrieken...
Verleden week gelezen : 80 % van de middelen die het grootste OCMW van het land (Antwerpen) uitkeert, gaat naar niet-EU-ers. Dat zegt heel veel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be