Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2008, 09:48   #141
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

O, grote Magnifieke ! Er moesten er meer zijn van jouw soort die de monarchie zo belachelijk kunnen maken. Je begint een topic over Zijne Doorluchtige (bijna) Heilige Fabiola met haar teveel aan Euros, en toch zo sober en minzaam, en kotert alle republikeinen uit hun hol. Zij krijgen weer de kans om de gehele Koninklijke Familie door de gehaktmolen te draaien. Ja, dank zij de Magnifieke.

Er is geen grotere royalistischere oen dan de Magnifieke ofwel is hij een sluwe Coburgmepper.

Doe zo voort, mijn zoon, en de Heilige Familie zal je dankbaar zijn.

P.S. Het is mij niet bekend dat la vieille de Laeken op haar pensioen aangesteld is als ombudsvrouw voor de onmogelijke gevallen. Geeft zij ook een verslag van over haar tussenkomsten en de besteding van 'ons' geld ? Of is dit een schunnige vraag ?
Oud 30 augustus 2008, 11:45   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik val juist niet door de mand, wat dat gij nu zegt.

1/ Het is niet omdat ik niet de moeite wil nemen het jou te zeggen dat ik het niet weet. Ik neem gewoon de moeite er niet voor, trouwens het is mijn taak niet. Richt je tot Haar privésecretaris en die zal je hetgene zeggen wat hij nodig acht en wat niet.

2/ Wij vragen ook niet om je persoonlijke boekhouding? Dus heb jij géén zaken met Haar boekhouding.

Ethiek he, velen is het vreemd.
U valt weldegelijk door de mand. U blijft heel vaag en hanteert wollige bewoordingen om uw gebrek aan kennis in dit dossier te verhullen. En ja, door het gaat om ons belastinsgeld hebben we ook recht als burger te weten wat er met dat geld gebeurt. Of behoort transparantie in het bestuur volgens u niet tot de democratische wetmatigheden? Dat is immers staatsethiek. U schijnbaar echt wel vreemd...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 11:50   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kizzy, heb je t nog nie door man, sommigen waaronder largo_w maar ook MaGNiFiCaT zien er het nut niet van in om de moeite te nemen om HIER foutloos te typen. We-zien-er-gewoon-het-nut-niet-van-in.
Hoezo?
Oud 30 augustus 2008, 11:55   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hoewel weinigenhet weten, verricht Koningin Fabiola idd nog een pak werk.
Zij is vooral actief in de mindervalidezorg en de armenzorg.

Haar personeel beantwoord veel brieven van mensen die via haar een uitweg zoeken in hun ellende.
Aha. Fabiola is vooral actief in de mindervalidezorg en de armenzorg. Kunt u dat eens concreet invullen? Stort Fabiola een werkingsbijdrage aan Poverello? Stelt ze een deel van haar vertrekken open voor daklozen? Loopt ze zelf als verpleegster rond in een of ander bejaardentehuis? Kortom, wat doet Fabiola dan wel concreet in die mindervalide- en armenzorg?

En ja, haar personeel beantwoordt brieven... Alleen is dat geen opdracht die in de grondwet staat of in een of andere wet. Het is dus geen staatsambt. Bijgevolg hoort ze zelf op te draaien voor die zaken. Daarenboven is het niet aan Fabiola tussen te komen in het wettelijk verloop van een procedure. Anders maakt ze zich schuldig aan dienstbetoon van de slechtste soort. Een Decroo waardig...
Oud 30 augustus 2008, 11:57   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Spijtig genoeg is er op dit ogenblik niemand die deze diensten overneemt.
Er staatsinstellingen van maken kan niet, omdat deze diensten bepaalde koninklijke machten hebben en niet politiek gebonden mogen zijn.
Zij stampen vaak immers ook ministers en ministeries tegen hun schenen.
Over welke diensten heeft u het concreet die u uitroept tot "koninklijke machten"? Trouwens, de koninklijke machten staan in de grondwet. Bijgevolg, over welke door de grondwet omschreven machten heeft u het eigenlijk?
Oud 30 augustus 2008, 12:05   #146
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, wel, wel... 't Nederlands van Filip is perfect... Ongetwijfeld zette prins Filip hier z'n beste beentje voor:

http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw

En wie op een persconferentie aankondigt dat z'n vrouw bevallen is van "een vrouwtje", spreekt heus geen "perfect Nederlands". Filips Nederlands komt heel stuntelig, stroef en vreemd over.
une problème niet hoor dat komt...natuurlijk over
De man is de nederlandse taal meer machtig dan de komiek die hier het frans in zijn tekstje denigrerend probeert te gebruiken...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Dat kan je nu toch niet menen? Je mag dan al fan zijn van de monarchie, dat is je volste recht, maar je kan hier nu toch niet in alle ernst komen beweren wat jij hier beweert? Van de ongetwijfeld vele capaciteiten die Filip heeft, waarvan me er momenteel niet meteen eentje wil te binnen schieten, is zijn kennis van de Nederlandse taal toch wel duidelijk één van de minderen. Dat moet zelfs een fan van de kroonprins kunnen toegeven...
Nope zijn nederlands is uitstekend de man is tweetalig zoals ik. Hij heeft in brugge gezeten voor zijn humaniora niet per ongeluk een vlaamse school.

Citaat:
Largo_w, Zij de de WEDUWE van Z.M.K.Boudewijn, de Heilige Koning, NIET de ex-vrouw. Een wereld van verschil. Wrsch een type-foutje door verstrooiing.
trouwen is tot de dood daarna is dat wel even gedaan hoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Op welke planeet?
niet de uwe da's al duidelijk maar vraag mij nu niet wie er niet op deze planeet zit hé...

Citaat:
Dit is inderdaad een ware schande. Ik ken een jongen wiens 2 grootvaders -althans zo beweert hij- vloeiend frans spreken, maar hijzelf spreekt het barslecht tot niet. Hij doet er dan wel alles aan om zo perfect mogelijk AN te spreken, maar zn eigen Westvlaams dialect negeert hij. Het zou net omgekeerd moeten zijn.
Een slechte Vlaming en een slechte Belg als je het mij vraagt.
ach zelf op universitair niveau -een plaats waar je toch kan verwachten dat mensen een beetje de noodzaak zien van talenkennis- is de kennis van het frans helemaal achteruitgegaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
U opent de doos van Pandora, dus:
ik ben benieuwd onze kizzy die mij gaat corrigeren op mijn kennis van het frans...
Citaat:
Het is: 't Zou
oej toch geen frans
Ik schrijf vaak spellingsfouten het maakt mij helemaal niet uit hoe ik iets schrijf eigenlijk (met wat meer moeite kan ik foutloos schrijven maar in die moeite heb ik hier helemaal geen zin).
Citaat:
Dat moet zijn: 'En dan nog zal je ze zien kermen, de extremisten, als ze gaan zien dat hij nog meer zal verdienen.
hehe Komma's alsof iemand daar nog naar kijkt
Citaat:
Foert, ik ga niet, ze mogen...
nog komma's

Citaat:
Nu ja,
massa's
en OM (met het doel te)
damn deze is inderdaad niet juist *verschuilt zich achter het paraplubegrip "het vlaams"*
Citaat:
Misschien kunt u zich in de toekomst beter beperken tot commentaar op de inhoud en de taalfouten laten voor wat ze zijn? U bent immers zelf geen toonvoorbeeld op dat vlak
Misschien zal de poster in het vervolg opletten om het frans te proberen gebruiken, wie weet . Oooh en zo een mooie analyses van mijn geschreven nederlands doen me weinig of niks hoor t'is maar dajjet (stel u voor iemand die zoeits schrijft ) weet mylady.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
De forummers hier pretenderen niet -bij erfrecht- 'heersers' te zijn van een overwegend Nederlandstalige bevolking en ze vragen geen schandalig hoog onderhoudsgeld van diezelfde overwegend Nederlandstalige bevolking.
Niet alleen pretenderen ze dat; ze zijn dat ook .
Citaat:
Dat lijken me voldoende redenen om te eisen dat ze ook de taal van die bevolking correct machtig zouden zijn, ze vlot en consequent hanteren én ze doorgeven aan hun 'opvolgers'.
nope u heeft niks te eisen... Spijtig hé. Maar zelf zonder uw eis in overweging te nemen spreken ze er vlot nederlands als dat niet voorbeeldig is.
Citaat:
Zou u, vooraleer kritiek te uiten op Franstalige fouten op een Nederlandstalig forum, niet eerst zèlf zorgen dat u foutloos Nederlands schrijft?
neen
Citaat:
Het ene moment vindt u het nodig iemand op zijn taalfouten te pakken, het andere zouden taalfouten plots -wanneer ù erop betrapt wordt- niet meer tellen??? Bent u niet dezelfde die ik al in andere threads heb gewezen op uw 2 maten, 2 gewichtenpolitiek? Is dat niet wat ook hier nu weer gebeurd? U zult wellicht weer beweren van niet, maar ik ben er vrij zeker van dat velen hier zich bij mijn standpunt zullen aansluiten.
Kizzytje toch er is een verschil tussen taalfouten en spellingsfouten. Une problème bestaat niet.

Geen twee maten en twee gewichten wie de ballen heeft om het frans te gebruiken om te denigreren mag verdomd zeker zijn frans op een correcte manier gebruiken. Wie dat niet kan gebruikt de taal niet...

Oooh en ik ben er ook zeker van dat er velen van hier zich gaan aansluiten bij u hoor... Maar je mag eens raden hoeveel mij dat kan schelen ?
Citaat:
Op de fouten en klinkklare nonsens van CaTJe reageer ik niet meer. 't Sop is de kolen niet waard...
heb ik ook al in overweging genomen bij de meeste van jouw posts. Garry daar reageer ik niet op die zijn bandrecorder is ergens blijven steken en zegt te vaak hetzelfde. HAMC die krijgt ook geen antwoorden meer. Robert t en born2bewild hangt af van mijn dag. Distel die krijgt alleen nikszeggende replieken etc.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Miereneukerij, quoi ? Et alors ?
hierze onze held...oej nog niet afgeleerd duidelijk.
Citaat:
Doet dat iets af aan de rest van wat ik schreef ?
Aaah stond er daar nog wat anders? sorry niet gelezen...
Citaat:
Ondertussen bent u zelf al op 2 even onozele sgrijfvaute betrapt.
Uw reactie klinkt dan ook als de raad van een impotente sexuoloog, die zelf levenslang aan ejaculatio praecox leed....
U bent dan de cliënt met een goeie plek in de broek?
Citaat:
Vraag is of u vandaag de dag die toestand ook nog "normaal" vind, al is uw flitsige literaire coïtus met de Hymenoptera, mi een duidelijk antwoord erop.
ksnap je antwoord hier niet maar soit...
jep ik blijf er dus bij "normaal" was het antwoord op die vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Het Nederlands van Filip perfect? Hoe kun jij dat weten? In die drie zinnen van jou tel ik een handjevol taalfouten, niet zomaar wat typefouten.
nog één alé vooruit cool dat je mij dat komt vertellen...Wat zou ik doen zonder jullie toch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Jezus man, en ik die dacht dat dergelijk Franskiljons gereutel anno 2008 ('de Vlaming moet zijn Frans kennen'), op de Rand na, in Vlaanderen inmiddels tot het verleden behoorde. Ik ga mijn negeerlijst ook nog maar eens uitbreiden, geloof ik...
U doet wat u niet laten kunt (jazeker deed het oo...oej nee toch niet )maar ge moogt zeker zijn dat zo een "gereutel" nog heel actief leeft in de vlaamse bevolking. En vergis u niet franstaligen wonen niet alleen in de rand van brussel maar de plicht om de twee landstalen te beheersen leeft bij meer dan enkel franstaligen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 13:55   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Nope zijn nederlands is uitstekend de man is tweetalig zoals ik. Hij heeft in brugge gezeten voor zijn humaniora niet per ongeluk een vlaamse school.
Jaja, wie herinnert zich nog de biecht van de private leraar over het bijzonder lage studieniveau van de twee prinsen...? Ik in ieder geval wel. En in Zevenkerken heeft men dat aan den lijve ondervonden. Vandaar heeft de prins ook niet z'n volledige humaniora aldaar gevolgd.
Oud 30 augustus 2008, 13:57   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ach zelf op universitair niveau -een plaats waar je toch kan verwachten dat mensen een beetje de noodzaak zien van talenkennis- is de kennis van het frans helemaal achteruitgegaan.
Tja, de wereld evolueert en bijgevolg ook de rangorde van de talen. In onze tijd heeft het Frans al lang niet meer die impact zoals in de 19e eeuw. De tijd staat niet stil, hoor! Schijnbaar beseft u niet dat de tijd van de Franstalige dominantie al lang voorbij is.
Oud 30 augustus 2008, 14:24   #149
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je gaat er wormpjes aan overhouden, hoor.
Geen erg, met wat knoflook verdrijf je die parasieten richting riool, daar waar ze thuishoren.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 14:29   #150
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schrijf vaak spellingsfouten het maakt mij helemaal niet uit hoe ik iets schrijf eigenlijk (met wat meer moeite kan ik foutloos schrijven maar in die moeite heb ik hier helemaal geen zin).
Maar tegelijk er een ander voor uitlachen.
Een duidelijke vorm van hypocrisie of wat dacht u ?

Citaat:
hierze onze held...oej nog niet afgeleerd duidelijk..
En nog steeds geen onderbouwde weerlegging van de dotatiekritiek op deze draad...
Uw ridiculiseringspoging suckt als een tandeloze hoer met een afgebleekte tricolore tatoe op haar puistige kont, m'n beste Winch, en nog geen klein beetje.
Uw heldhaftige strip-ego daarentegen...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 15:25   #151
largo_w

Standaard

Citaat:
Jaja, wie herinnert zich nog de biecht van de private leraar over het bijzonder lage studieniveau van de twee prinsen...? Ik in ieder geval wel. En in Zevenkerken heeft men dat aan den lijve ondervonden. Vandaar heeft de prins ook niet z'n volledige humaniora aldaar gevolgd.
goedkope prietpraat in loppem weten ze wel anders hoor...
Citaat:
Tja, de wereld evolueert en bijgevolg ook de rangorde van de talen. In onze tijd heeft het Frans al lang niet meer die impact zoals in de 19e eeuw. De tijd staat niet stil, hoor! Schijnbaar beseft u niet dat de tijd van de Franstalige dominantie al lang voorbij is.
Heeft niks met dominantie te maken heeft te maken met onwil (of is het onkunde?).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Maar tegelijk er een ander voor uitlachen.
Een duidelijke vorm van hypocrisie of wat dacht u ?
u schreef dan ook helemaal geen spellingsfout diego. Het is nog niet helemaal binnengedrongen hé diego; je kan geen frans diego dus laat dat maar zo in het vervolg (al heel zeker als het is om te denigreren).
Citaat:
En nog steeds geen onderbouwde weerlegging van de dotatiekritiek op deze draad...
Ik vraag mij af waarom ik dat zou moeten weerleggen verder dan kleingeestige vergelijkingen, babbelen over stront en veel gevloek komt deze draad zoals voorzien niet dusja...
Citaat:
Uw ridiculiseringspoging suckt als een tandeloze hoer met een afgebleekte tricolore tatoe op haar puistige kont, m'n beste Winch, en nog geen klein beetje.
haha iemand heeft teveel naar dedecker gekeken op tv. Zijn metaforen zijn dan ook meestal beter gevonden dan deze goedkope metafoor hoor je zal nog wat moeten trainen maar de keuze van de taal zit al beter...
ps:Winch?
Citaat:
Uw heldhaftige strip-ego daarentegen...
strip-ego?
blijven gaan jonge man blijven gaan je bent punten aan scoren.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 30 augustus 2008, 15:39   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
goedkope prietpraat in loppem weten ze wel anders hoor...
Toevallig weet ik wat er zich in Loppem heeft afgespeeld uit eerste bron (een leraar en een opvoeder die beiden daar nog steeds werken, alsook een lerares die indertijd ook daar een tijdelijk ambt hadden). Dus, ik weet wel hoe het juist in elkaar zit, zelfs al doet u het af als "prietpraat". Mij niet gelaten trouwens.
Oud 30 augustus 2008, 15:41   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft niks met dominantie te maken heeft te maken met onwil (of is het onkunde?).
Dit heeft alles te maken met culturele en economische dominantie (zelfs ook militaire). In de 19e eeuw was het belangrijk Frans te kennen, omdat die taal nu eenmaal een taal was die ver over de landsgrenzen kon worden gebruikt. In onze tijd is dat niet langer het geval en is het Engels op die plaats getreden. Mensen leren dan ook veel liever en eerder Engels dan Frans. Zo eenvoudig ligt dat nu eenmaal.
Oud 30 augustus 2008, 15:45   #154
largo_w

Standaard

Citaat:
Toevallig weet ik wat er zich in Loppem heeft afgespeeld uit eerste bron (een leraar en een opvoeder die beiden daar nog steeds werken, alsook een lerares die indertijd ook daar een tijdelijk ambt hadden). Dus, ik weet wel hoe het juist in elkaar zit, zelfs al doet u het af als "prietpraat". Mij niet gelaten trouwens.
ok u niet gelaten... het is prietpraat. Wat u weet van "een vriend/in die..." interesseert me ook zo weinig. het is gek hoeveel keer ik dat al hoorde "ik heb horen zeggen" etc.
Citaat:
Oud 30 augustus 2008, 15:49   #155
largo_w

Standaard

Citaat:
Dit heeft alles te maken met culturele en economische dominantie (zelfs ook militaire). In de 19e eeuw was het belangrijk Frans te kennen, omdat die taal nu eenmaal een taal was die ver over de landsgrenzen kon worden gebruikt. In onze tijd is dat niet langer het geval en is het Engels op die plaats getreden. Mensen leren dan ook veel liever en eerder Engels dan Frans. Zo eenvoudig ligt dat nu eenmaal.
Nope de kennis van het frans is en blijft in onze maatschappij (=belgië) een noodzaak. Internationaal speelt het engels meer en ik ijver dan ook voor de kennis van deze als derde taal. Mensen leren liever engels dat klopt dat is net het foute het frans moet een must zijn (wordt het voor niks geleerd vanaf het 5de leerjaard???)... Flaminganten zouden het graag zien hé dat een franstalige een nederlandstalige in het engels moet aanspreken; ik weet het ik vind het maar een zielige affaire.
Citaat:
Oud 30 augustus 2008, 15:50   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok u niet gelaten... het is prietpraat. Wat u weet van "een vriend/in die..." interesseert me ook zo weinig. het is gek hoeveel keer ik dat al hoorde "ik heb horen zeggen" etc.
Natuurlijk interesseert dat u niet: u wil immers juist niet de confrontatie aangaan met de werkelijkheid. Liever wentelt u zich in de zeemzoeterige dagdromen van een koningshuis waarvan alle leden volmaakte mensenkinderen zijn. De werkelijkheid is evenwel anders. Daarom ook dat niet enkel republikeinen en Vlaamsgezinden twijfelen aan bijvoorbeeld de capaciteiten van Filip, maar ook zelfs koningsgezinden. En naar verluidt, zelfs de koning zelf...
Oud 30 augustus 2008, 15:55   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope de kennis van het frans is en blijft in onze maatschappij (=belgië) een noodzaak. Internationaal speelt het engels meer en ik ijver dan ook voor de kennis van deze als derde taal. Mensen leren liever engels dat klopt dat is net het foute het frans moet een must zijn (wordt het voor niks geleerd vanaf het 5de leerjaard???)... Flaminganten zouden het graag zien hé dat een franstalige een nederlandstalige in het engels moet aanspreken; ik weet het ik vind het maar een zielige affaire.
Of hoe u uw eigen wensdromen voor werkelijkheid aanziet... Nog eerder vind ik aangenaam dat een Franstalige me in het Nederlands aanspreekt. Maar goed, daarover gaat het in deze discussie eigenlijk niet. Wel over de rangorde van de vreemde talen.

Ja, kennis van het Frans blijft ook voor Nederlandstaligen een belangrijk gegeven. Alleen is de belangrijkheid sterk gedaald als we de wereldcontext in de redenering opnemen. Wie een technisch of medisch beroep kiest, zal uiteindelijk veel meer kunnen aanvangen met Engels dan Frans. Bijgevolg neemt men een utilitaire keuze (wat trouwens vroeger voor het Frans ook het geval was). Is dat fout? Welneen, er is zoiets als vrijheid van studie en de keuzes die iedereen op dat vlak maakt. In deze ben ik trouwens al altijd een voorstander geweest van de vrijheid in de talenkeuze, net als in Nederland bijvoorbeeld.
Oud 30 augustus 2008, 15:56   #158
largo_w

Standaard

Citaat:
Natuurlijk interesseert dat u niet: u wil immers juist niet de confrontatie aangaan met de werkelijkheid. Liever wentelt u zich in de zeemzoeterige dagdromen van een koningshuis waarvan alle leden volmaakte mensenkinderen zijn. De werkelijkheid is evenwel anders. Daarom ook dat niet enkel republikeinen en Vlaamsgezinden twijfelen aan bijvoorbeeld de capaciteiten van Filip, maar ook zelfs koningsgezinden. En naar verluidt, zelfs de koning zelf...
Peet het argument die u gebruikte kan ik ook gebruiken tegen u ik ken ook mensen die met hem op school zaten maar het argument is nul de botten waard.

De capaciteiten van Filip zijn ruimschoots voldoende hij werd opgeleid voor de rol die hij zal krijgen en zal een prima koning zijn. iedereen heeft gebreken ik ontken dat niet maar drie kwart van de goedkope kritiek van flaminganten is gewoon "prietpraat" of noem het gerust "zever" het doet er weinig toe.

Dat laatste is weer een "ik heb horen zeggen"... niks waard dus.
Citaat:
Oud 30 augustus 2008, 15:58   #159
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat iemand dat gelooft?
Ik ben ervan overtuigd dat jij zelfs na tien jaar privélessen Nederlands nog altijd geen zin zonder fouten kunt schrijven.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 16:04   #160
largo_w

Standaard

Citaat:
Of hoe u uw eigen wensdromen voor werkelijkheid aanziet...
blijf gerust nog een beetje op de man spelen het helpt veel bij de discussie.
Citaat:
Nog eerder vind ik aangenaam dat een Franstalige me in het Nederlands aanspreekt. Maar goed, daarover gaat het in deze discussie eigenlijk niet. Wel over de rangorde van de vreemde talen.
Als iedere franstalige iedere nederlandstalige in zijn taal aanspreekt dan valt een groot blijtargument van flaminganten weg de meesten zouden dat dus niet willen wat u ook beweerd.
Citaat:
Ja, kennis van het Frans blijft ook voor Nederlandstaligen een belangrijk gegeven.
Probeer het eens in een vlaams bedrijf "ik spreek geen frans" als eerste argument
Citaat:
Alleen is de belangrijkheid sterk gedaald als we de wereldcontext in de redenering opnemen.
Dat spreekt voor zich maar in een vlaams bedrijf afkomen met "ik spreek geen frans" is vaak erger dan "ik spreek geen engels" nog steeds. Het belang van het frans in de wereld is natuurlijk afgenomen dat spreek ik niet tegen (het blijft wss 100x belangerijker dan nederlands maar toch heb je gelijk ja ).
Citaat:
Wie een technisch of medisch beroep kiest, zal uiteindelijk veel meer kunnen aanvangen met Engels dan Frans. Bijgevolg neemt men een utilitaire keuze (wat trouwens vroeger voor het Frans ook het geval was). Is dat fout?
Dat is niet fout ik zeg toch dat engels belangerijk is alleen moet het frans belangerijker blijven. Of moet men het engels beginnen doceren vanaf het 5de leerjaar voor jou?
Citaat:
Welneen, er is zoiets als vrijheid van studie en de keuzes die iedereen op dat vlak maakt. In deze ben ik trouwens al altijd een voorstander geweest van de vrijheid in de talenkeuze, net als in Nederland bijvoorbeeld.
Vrijheid? Na het frans en het nederlands ben ik ook voor volledige vrijheid van talenkeuze...
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be