![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() O, grote Magnifieke ! Er moesten er meer zijn van jouw soort die de monarchie zo belachelijk kunnen maken. Je begint een topic over Zijne Doorluchtige (bijna) Heilige Fabiola met haar teveel aan Euros, en toch zo sober en minzaam, en kotert alle republikeinen uit hun hol. Zij krijgen weer de kans om de gehele Koninklijke Familie door de gehaktmolen te draaien. Ja, dank zij de Magnifieke.
Er is geen grotere royalistischere oen dan de Magnifieke ofwel is hij een sluwe Coburgmepper. Doe zo voort, mijn zoon, en de Heilige Familie zal je dankbaar zijn. P.S. Het is mij niet bekend dat la vieille de Laeken op haar pensioen aangesteld is als ombudsvrouw voor de onmogelijke gevallen. Geeft zij ook een verslag van over haar tussenkomsten en de besteding van 'ons' geld ? Of is dit een schunnige vraag ?
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, haar personeel beantwoordt brieven... Alleen is dat geen opdracht die in de grondwet staat of in een of andere wet. Het is dus geen staatsambt. Bijgevolg hoort ze zelf op te draaien voor die zaken. Daarenboven is het niet aan Fabiola tussen te komen in het wettelijk verloop van een procedure. Anders maakt ze zich schuldig aan dienstbetoon van de slechtste soort. Een Decroo waardig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||||||||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() De man is de nederlandse taal meer machtig dan de komiek die hier het frans in zijn tekstje denigrerend probeert te gebruiken... Citaat:
Citaat:
![]() niet de uwe da's al duidelijk maar vraag mij nu niet wie er niet op deze planeet zit hé... Citaat:
ik ben benieuwd onze kizzy die mij gaat corrigeren op mijn kennis van het frans... Citaat:
![]() Ik schrijf vaak spellingsfouten het maakt mij helemaal niet uit hoe ik iets schrijf eigenlijk (met wat meer moeite kan ik foutloos schrijven maar in die moeite heb ik hier helemaal geen zin). Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen twee maten en twee gewichten wie de ballen heeft om het frans te gebruiken om te denigreren mag verdomd zeker zijn frans op een correcte manier gebruiken. Wie dat niet kan gebruikt de taal niet... Oooh en ik ben er ook zeker van dat er velen van hier zich gaan aansluiten bij u hoor... Maar je mag eens raden hoeveel mij dat kan schelen ![]() Citaat:
hierze onze held...oej nog niet afgeleerd duidelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
jep ik blijf er dus bij "normaal" was het antwoord op die vraag. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, wie herinnert zich nog de biecht van de private leraar over het bijzonder lage studieniveau van de twee prinsen...? Ik in ieder geval wel. En in Zevenkerken heeft men dat aan den lijve ondervonden. Vandaar heeft de prins ook niet z'n volledige humaniora aldaar gevolgd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, de wereld evolueert en bijgevolg ook de rangorde van de talen. In onze tijd heeft het Frans al lang niet meer die impact zoals in de 19e eeuw. De tijd staat niet stil, hoor! Schijnbaar beseft u niet dat de tijd van de Franstalige dominantie al lang voorbij is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
|
![]() Citaat:
Een duidelijke vorm van hypocrisie of wat dacht u ? Citaat:
Uw ridiculiseringspoging suckt als een tandeloze hoer met een afgebleekte tricolore tatoe op haar puistige kont, m'n beste Winch, en nog geen klein beetje. Uw heldhaftige strip-ego daarentegen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ps:Winch? Citaat:
![]() blijven gaan jonge man blijven gaan je bent punten aan scoren.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toevallig weet ik wat er zich in Loppem heeft afgespeeld uit eerste bron (een leraar en een opvoeder die beiden daar nog steeds werken, alsook een lerares die indertijd ook daar een tijdelijk ambt hadden). Dus, ik weet wel hoe het juist in elkaar zit, zelfs al doet u het af als "prietpraat". Mij niet gelaten trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit heeft alles te maken met culturele en economische dominantie (zelfs ook militaire). In de 19e eeuw was het belangrijk Frans te kennen, omdat die taal nu eenmaal een taal was die ver over de landsgrenzen kon worden gebruikt. In onze tijd is dat niet langer het geval en is het Engels op die plaats getreden. Mensen leren dan ook veel liever en eerder Engels dan Frans. Zo eenvoudig ligt dat nu eenmaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk interesseert dat u niet: u wil immers juist niet de confrontatie aangaan met de werkelijkheid. Liever wentelt u zich in de zeemzoeterige dagdromen van een koningshuis waarvan alle leden volmaakte mensenkinderen zijn. De werkelijkheid is evenwel anders. Daarom ook dat niet enkel republikeinen en Vlaamsgezinden twijfelen aan bijvoorbeeld de capaciteiten van Filip, maar ook zelfs koningsgezinden. En naar verluidt, zelfs de koning zelf...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, kennis van het Frans blijft ook voor Nederlandstaligen een belangrijk gegeven. Alleen is de belangrijkheid sterk gedaald als we de wereldcontext in de redenering opnemen. Wie een technisch of medisch beroep kiest, zal uiteindelijk veel meer kunnen aanvangen met Engels dan Frans. Bijgevolg neemt men een utilitaire keuze (wat trouwens vroeger voor het Frans ook het geval was). Is dat fout? Welneen, er is zoiets als vrijheid van studie en de keuzes die iedereen op dat vlak maakt. In deze ben ik trouwens al altijd een voorstander geweest van de vrijheid in de talenkeuze, net als in Nederland bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
|
![]() Citaat:
![]() De capaciteiten van Filip zijn ruimschoots voldoende hij werd opgeleid voor de rol die hij zal krijgen en zal een prima koning zijn. iedereen heeft gebreken ik ontken dat niet maar drie kwart van de goedkope kritiek van flaminganten is gewoon "prietpraat" of noem het gerust "zever" het doet er weinig toe. Dat laatste is weer een "ik heb horen zeggen"... niks waard dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben ervan overtuigd dat jij zelfs na tien jaar privélessen Nederlands nog altijd geen zin zonder fouten kunt schrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat: