Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2008, 19:55   #141
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die pastoor die wekelijks z'n leske godsdienst kwam geven moedigde ons aan ook in de week 's morgens naar de mis te gaan, als voorbereiding op de plechtige communie. Wat mij betreft, op woensdag en vrijdag voor de school begon, en dit gedurende een gans schooljaar. Leuk was anders.
Ik heb alleen in het eerste leerjaar godsdienstles gekregen van de (onder)pastoor. Aan de hand van cacao-chocolade, en katoen legde hij ons uit hoe oneerlijk de wereldeconomie draait. De enige godsdienstlessen die ik me nog haarscherp herinner.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 19:56   #142
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee, nog nooit gehoord van de chinese trommel.
De verhalen over slaan op de kneukels met lat of regel, ken ik alleen van de verhalen uit de tijd van mijn moeder.
Morgen doe ik eens navraag bij collega's op het werk. Wie kende lijfstraffen en in welk jaar.
Voor mij totaal ongekend in 1972, zelf in 1966.
Ik denk dat er een verschil was tussen het stad en het platteland en ook de leraars onderling. Die directeur in mijn geval was al een oudere mens in '72 en leeftijd moet er wel iets mee te maken hebben want de jongere leraars bezondigden zich niet aan lijfstraffen buiten die ene nijdigaard die we hadden die 'slechterikken' bekogelde met krijt of een bordenwisser.

Laatst gewijzigd door longhorn : 7 september 2008 om 19:57.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 20:36   #143
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
bekogelde met krijt of een bordenwisser.
Dat gebeurde op mijn college ook, anno 2000.
Oud 8 september 2008, 07:19   #144
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik heb altijd al neergekeken op mensen die van zichzelf vinden dat ze discipline en gezag nodig hebben.
dat is dan jouw probleem hé. ik ga er vanuit dat de mensen die keuze mogen maken van jou?
Oud 8 september 2008, 08:36   #145
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Tegenwoordig word inderdaad vrij snel de politie erbij gehaald en zomeer maar wat volgens mij een groter probleem is, is het werken met 2 maten en 2 gewichten bij justitie inzake criminaliteit bij jongeren al dan niet autochtoon of allochtoon.

Neem nu het ongeluk van de voorbije weken met die 2 jongens die met verf spuitbussen gingen spelen in dat pand!
Wie van ons heeft nog nooit zoiets geprobeerd.
Per ongeluk vliegt dan een gordijn in de fik en die 2 jongens lopen weg, iets wat we allemaal zouden doen.
Nu komt de brandweer ter plekke en doorzoeken ze het gebouw en komen 2 brandweermannen om. wat gebeurt er die jongens vliegen in een instelling.

Jongeren die verkrachten, stelen, vandalisme, zinloos geweld enz. (die meestal nota bene al meerdere keren zijn opgepakt voor hetzelfde feit en in bendes opereren) komen nog niet eens voor de jeugdrechter en zijn dezelfde dag nog vrij wegens zogezegd gebrek aan bewijs of overvolle instellingen en zo meer.

Dan stel ik mij de vraag waar zit de logica dan nog in ons rechtssysteem.
ok, die 2 jongens hadden niet met vuur mogen spelen maar het is en blijft een ongeluk met een dramatisch gevolg.

En dan nog, de brandweer had waarschijnlijk sowieso het gebouw nog moeten doorzoeken want ik denk niet dat de brandweer enkel op het woord van die 2 jongens zouden vertrouwen.
Ten 2de, als brandweer man weet je dat je bij elke brand een gevaar loopt en om dit de minimaliseren krijg je een uitgebreide training.
Ik stel mij dan ook serieus de vraag of het optreden van de brandweer en de beslissing om het pand te penetreren wel de juiste beslissing was en dat de brandweer zelf een onnodig risico voor zichzelf nam??

maar ik wil maar zeggen dat bij jongeren met 2 maten en 2 gewichten word gewerkt inzake justitie
Die bedenking over het spijtig voorval heb ik ook gemaakt. Niet zozeer het aspect twee maten en gewichten want daar gaat het volgens mij niet om, maar wel over het feit dat het een precedent is waarbij tieners, zeer jonge tieners zelf, van overheidswege op hun verantwoordelijkheid worden gewezen. Onrustwekkend eigenlijk als tieners van hun vrijheid worden beroofd na wat geëperimenteer, met spijtige gevolgen weliswaar. Ik denk dat er plaats te kort zou zijn indien alle tieners die met een zelfgemaakte boog en pijlen, een katapult, brokken hebben gemaakt. Is dit te wijten aan slechte opvoeding of een stoornis in het hoofd van de jongelingen ? Misschien. Ik vermoed dat de jeugd een beetje slachtoffer wordt van een beleid waar alles in kaart moet worden gebracht, alles in vraag wordt gesteld, waar overheidsdiensten schrik hebben negatief in de media te verschijnen en dus geen enkel risico nemen met een niet te overziene werklast als gevolg. Geen enkel risico waardoor wie kwajongensstreken uithaalt het moet ontgelden. Op dat vlak ziet het er voor de jeugd niet goed uit, zonder te beweren dat de jeugd enige schuld treft.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 08:53   #146
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb schijt aan de kerktorenmentaliteit. Ik wil de loozers die dit land vullen niet mee onderhouden. Ik werk graag, en ik werk ook graag aan mijn carriere. Ik heb voldoende intelligentie om vooruit te kijken en te sparen voor mijn oude dag. Financial Planning heet dit. Dat Jan Modaal dit niet doet is zijn eigen probleem, als die liever nu zijn geld opmaakt ipv iets opzij te zetten, moet hij later ook maar de gevolgen dragen. Krekel en de mier he mensen....
Een kerktorenmentaliteit is (was) toch nog iets anders. De tijd is voorbij dat de geboorteplaats bepalend was voor de jobkeuze, het zoeken van een lief en de woonplaats. Keuzes waar de mening van de ouders niet steeds zo onbelangrijk was.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 09:02   #147
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een kerktorenmentaliteit is (was) toch nog iets anders. De tijd is voorbij dat de geboorteplaats bepalend was voor de jobkeuze, het zoeken van een lief en de woonplaats. Keuzes waar de mening van de ouders niet steeds zo onbelangrijk was.
Ja, maar laten we allemaal blij zijn dat die tijd lang voorbij is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be