Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2008, 15:19   #141
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Kunt u mij eens aantonen waarom bvb een van Amerongen in de spiegel zou moeten kijken ? Politieke correctheid is een ziekte.
Met z'n boek heb ik me althans kapotgelachen.... ach, als het maar verkoopt hé!
Den Hollander zal het eens komen vertellen....
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:21   #142
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Met z'n boek heb ik me althans kapotgelachen.... ach, als het maar verkoopt hé!
Den Hollander zal het eens komen vertellen....
Feiten weglachen is uw enige verweer ?
Oud 5 september 2008, 15:23   #143
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Feiten weglachen is uw enige verweer ?
Feiten
Oud 5 september 2008, 15:25   #144
smiley

Standaard

Citaat:
Feiten
Feiten inderdaad. Zoals moslims die een kalifaat wensen op te richten.
Oud 5 september 2008, 15:28   #145
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Feiten inderdaad. Zoals moslims die een kalifaat wensen op te richten.
jaja!
gevaarlijke Moslims brrrrrrr......

Oud 5 september 2008, 15:29   #146
smiley

Standaard

Citaat:
jaja!
gevaarlijke Moslims brrrrrrr......

Waarom ons daar nu druk over maken nietwaar alvin ?
Oud 5 september 2008, 15:33   #147
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk Alvin; ik denk dat de moderators naar u toe heel duidelijk zijn geweest, geen persoonlijk aanvallen meer wel inhoudelijke reactie.
Ik pik het dan ook niet dat u beweert dat ik de 'toogpraat' omhoog help, dat is een kleinerende pesterige opmerking en getuigt van onvolwassen gedrag.
Stop er dan ook eens mee, als je niets kunt bijdragen moet je hier niet zijn.

Goodwill; u heeft natuurlijk gelijk.Ouders die niet opvoeden moet je aanspreken. Maar heeft u dit al eens gedaan? Ik wel en meerdere keren, in verenigingen en moskees.
Wat zeggen Marokkaanse ouderen ( ik heb het voor alle duidelijkheid over vaders wiens zonen de buurt verzieken!)
Zij zeggen; ik voedt op tot de voordeur en daarna is mijn zoon niet mijn zaak maar van de samenleving!
De politie moet maar zorgen dat hij zich buiten de deur gedraagt; dat mijn taak niet!
En de school moetmaar opvoeden, zolang mijn zoon naar mij respect vertoont is het goed!
Zo gaat dat in Marokko; maar hier niet en daar willen die mensen niets over weten!
Dus is het echt niet zo simpel als u doet blijken; moeten we evolueren naar een politiestaat omdat jongeren steeds overal overlast geven? En wat als ouders zeggen; niet mijn probleem' en die visie cultureel gebonden is?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:35   #148
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom ons daar nu druk over maken nietwaar alvin ?
Ik kan me toch niet van de mening ontdoen dat U geobsedeerd bent door Moslimfundamentalisme!

Ik ontken problemen in bepaalde Brusselse wijken niet maar...
Oud 5 september 2008, 15:37   #149
smiley

Standaard

Citaat:
Ik kan me toch niet van de mening ontdoen dat U geobsedeerd bent door Moslimfundamentalisme!

Ik ontken problemen in bepaalde Brusselse wijken niet maar...
U onderschat duidelijk het probleem. U zoekt daarbij de oorzaak en oplossing van de ellende ook daar waar dat die niet te vinden is. Bij armoede en achterstelling. Alles weglachen is uw enige verweer.
Oud 5 september 2008, 15:41   #150
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik moet helemaal niets! Ik mag vrij mijn bevindingen hier uiten en ben niet 'weldenkend 'maar vrijdenkend.
Mag dit nog van u Alvin?
Ik ben geen politiek correct schaap, dat klopt.
Maar ik heb wel meegemaakt dat mijn hand geweigerd werd omdat ik een vrouw ben.
Ik werd beroofd tijdens vergaderingen met aardige Marokkaanse jongens en werd aangemoedigd geen aangifte te doen om doelgroepen niet te stigmatiseren!
Ik werd lastig gevallen; in een moskee notabene maar opnieuw ging hier geen aandacht naar; we moeten toch samenwerken met die mannen! Ze zijn een doelgroep!
Ik moest luisteren naar Marokkaanse jongeren die vonden dat mijn zoon maar van een faltgebouw moest gekieperd worden; homo's horen in een samenleving niet thuis!
Ik zag hoe vrouwelijke collega's steeds werden lastig gevallen; hun 'crime' was mooi en blond te zijn.
Nu passen ze zichzelf aan; ookal vallen de mussen van het dak; jas aan anders begint de ellende weer.
In Marokkaanse vzw' zag ik hoe drugs vanachter den toog werd uitgedeeld aan kinderen die leveranciertjes waren; maar daar mag je niets van zeggen want dat vind Mohammed achter den toog niet leuk!
Ik zag hoe er dubbele subsidies werden aangevraagd en verkregen; maar klagen helpt niet; dan kom je bij Achmed in de integratiesector terecht; en die haalt zijn schouders op want 'broeders' zijn solidair!
Ik zag hoe vrouwen werk zonder hoofddoek moesten weigeren; zelf wilden ze wel maar volgens manlief was dit verraad aan het geloof!
Maar er was ook hoop...Turkse moslims zijn veel breeddenkender, veel minder rigide in hun religieuze beleving, er is een nieuwe generatie 'zusters' op komst niet net als hun 'broers' naar Brussel trekken voor een dubbel leven. Ik ontmoette moedige vrouwen die steeds vaker de doctrines van religie in vraag stellen en het niet nemen in hun rechten beknot te worden, en had fijne gesprekken met de eerste generatie Marokkanen, aardige mensen met vaak regelrecht krapuul als zonen. De burgemeesters van een nieuwe onderklasse met een levenshouding gebaseerd op een boek uit de zevende eeuw.Wat dat betreft heeft die Brit groot gelijk; we weten dit en laten het gebeuren uit weldenkendheid; u loopt voorop!
U kunt zich uw weldenkendheid permitteren. Ul leeft niet in een 'aandachtswijk' maar achter uw veilige Begonia. U gaat naar een pittatent en denkt 'leuke jongens'! Tuurlijk; maar niet hun neef die s'nacht binnenbreekt en je video meepikt met de enige foto's van je pasgeborene, of oom, die je autoraampje inslaat omdat je in je haast om dekleine op tijd op te pikken je handtas vergeet! U heeft middelen genoeg om weldenkend te zijn en ik gelukkig ook maar velen niet! U weet niets over de sociale woningen waar koehandel wordt gedreven in de liefde om ook die illegale neef eens eindelijk aan papieren te helpen! Een bruid uit het thuisland kan hij vergeten; wie geeft nu zijn dochter aan een uitvreter zonder inkomen? Maar de buurvrouw van hier over...die lacht zo lief! Die stelt geen eisen maar wil gewoon gelukkig zijn en dat is ze ook even met die mooie jongen die twintig jaar jonger is en bloedgeil! Vijf jaar laten zijn ze gescheiden en trouwt hij met zijn nicht uit Marokko!U moest eens weten hoe de emotionele armoede van vrouwen wordt uitgebuit door die aardige mensen zonder papieren.
Natuurlijk zijn lang niet alle moslims zo! Er zijn er ook gewoon hele aardige; en vaak boeiende mensen! Maar blind zijn voor de rotzooi in die multuculturele samenleving? Mooi niet, stik maar met die correctheid die van u 'moet!'

Ik zag alle cliché's bevestigt en meer dan lief was; niets geen marginaal verschijnsel!
Wat in het rood staat is poppulistische 'toogpraat'!
Dingen die NIET de regel zijn laten overkomen alsof ze schering en inslag zijn!
Oud 5 september 2008, 15:45   #151
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Goodwill; u heeft natuurlijk gelijk.Ouders die niet opvoeden moet je aanspreken. Maar heeft u dit al eens gedaan? Ik wel en meerdere keren, in verenigingen en moskees.
Wat zeggen Marokkaanse ouderen ( ik heb het voor alle duidelijkheid over vaders wiens zonen de buurt verzieken!)
Zij zeggen; ik voedt op tot de voordeur en daarna is mijn zoon niet mijn zaak maar van de samenleving!
De politie moet maar zorgen dat hij zich buiten de deur gedraagt; dat mijn taak niet!
En de school moetmaar opvoeden, zolang mijn zoon naar mij respect vertoont is het goed!
Zo gaat dat in Marokko; maar hier niet en daar willen die mensen niets over weten!
Dus is het echt niet zo simpel als u doet blijken; moeten we evolueren naar een politiestaat omdat jongeren steeds overal overlast geven? En wat als ouders zeggen; niet mijn probleem' en die visie cultureel gebonden is?
Alice,
we kunnen niet toelaten dat die vaders zich er gemakkelijk vanaf maken.
Ik pleit daarom ervoor dat ze geconfronteerd worden met de daden van hun gasten.
Gewoonweg met de combi die gasten naar huis brengen kan al een belletje doen rinkelen bij de vaders.
Men kan ook proberen om vaders op straat te laten rondlopen en naar de plekken te gaan waar hun kroost uithangt. In Antwerpen zijn ze al gestart met enkele pilootprojecten in bepaalde districten.

Men moet zich richten op het wakkerschudden van de ouders, ook al sluiten ze zich voor af.
Geen enkele ouder vindt het leuk als zijn kinderen iets uithalen, maar men kan de realiteit niet ontlopen.

We moeten naar de mensen blijven gaan en hopen dat beetje en beetje ene positieve katalysator en dynamiek ontstaat, die als ene domino effecten op diverse terreinen kan hebben.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:50   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk Alvin; ik denk dat de moderators naar u toe heel duidelijk zijn geweest, geen persoonlijk aanvallen meer wel inhoudelijke reactie.
Ik pik het dan ook niet dat u beweert dat ik de 'toogpraat' omhoog help, dat is een kleinerende pesterige opmerking en getuigt van onvolwassen gedrag.
Stop er dan ook eens mee, als je niets kunt bijdragen moet je hier niet zijn.

Dit moet ik die éne marokkaanse buur in mijn straat dus wèl toegeven: alhoewel zijn kinderen in het begin door ons moesten "heropgevoed" worden (was nu wel gemakkelijk, een buurman was vroeger jeugdpolitieman die had er de kennis voor) heeft die vader aan verschillende personen verteld dat men niet moest aarzelen om hemzelf te verwittigen als zijn zonen iets uitspookten (misschien net omdat die vroegere politieman ze regelmatig terechtwees?). Enfin, ze gedragen zich perfect ondertussen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 16:31   #153
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
racisme is een populaire ziekte...die enkel bestaat in iemands hoofd...de remedie is kijken in de spiegel.
Dat doet u blijkbaar ook. Alleen keert uw spiegelbeeld zich af van u.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 17:09   #154
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Wat in het rood staat is poppulistische 'toogpraat'!
Dingen die NIET de regel zijn laten overkomen alsof ze schering en inslag zijn!
Het spijt mij maar daar vergist u zich toch.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 18:22   #155
T-101
Burger

T-101's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allochtonen worden over het algemeen strenger bestraft dan autochtonen voor dezelfde misdaad! In Nederland is hier onderzoek naar verricht, in Belgiê niet, maar het zal m.i. niet zoveel verschillen!
In tegenstelling tot de meeste autochtonen tonen bepaalde allochtone groepen weinig spijt of wroeging over hun misdaden. Dit kan tot zwaardere straffen voor hetzelfde misdrijf leiden.
Idem voor het tegenwerken van de politiediensten.
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 18:41   #156
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heeft Alvinneke in de paar weken dat hij hier post al meer bijgeleerd dan in de rest van zijn vorige leven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 september 2008, 18:42   #157
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volgens mij heeft Alvinneke in de paar weken dat hij hier post al meer bijgeleerd dan in de rest van zijn vorige leven.
Waar haal je dat nu weer???
Oud 5 september 2008, 18:46   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat nu weer???
waarschijnlijk wishful thinking.

laat maar jongen. Sommigen zijn inderdaad hopeloos. Kunnen ze niet aan doen naar het schijnt;

Oud 5 september 2008, 18:57   #159
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie heeft U dit toetsenbord verkocht???

Welke foto???

Helaas hebben we van Shaddy nog geen foto mogen bewonderen!!!
Spijtig.....
(kan me wel indenken waarom....)
ik hou van mijn privacy ... bepaalde pocos daarentegen...

enne mijn toestenbord is the best je moet natuurlijk de grap wel snappen en tja de doorsnee poco en zijn chip ... ahahahaa

Laatst gewijzigd door shaddy : 5 september 2008 om 18:58.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 18:58   #160
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar repliek of antwoorden....

Dat doe jij ook niet...integendeel ...
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be