Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2008, 14:16   #141
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perikles Bekijk bericht
Ik heb tien jaar in Engeland gewoond en ik kan u verzekeren , dat je identiteit verandert.

In Engeland draagt niemand een identiteitskaart, of een rijbewijs... de politie moet je geloven als je hen vertelt wie je bent. Dat komt omdat de Engelsen het woord vrijheid anders invullen dan wij. Ik ben het vandaag met hun eens, onze overheid moeit zich veel te veel met alles. De Belgische overheid gaat ervan uit dat wij allemaal dieven zijn (iedereen moet een belastingformulier invullen), dat wij allemaal sneheidsduivels zijn (in Engeland zijn alle snelheidscamera's geel geschilderd, een ontrader geen maschine om meer belastingen te innen) en waarom houdt de wijkagent zich uitsluitend bezig met het lastig vallen van eerlijke mensen.

Engeland is kritisch pro atlantisch, hier is men ronduit onkritisch anti amerikaans.

En ik kan zo nog een tijdje verder gaan
Het is toch ook normaal dat de invloeden van buitenaf u mee sturen, vormen etc? Taal hoort daar zeker bij, gezien een taal zorgt dat men kan spreken, lezen etc.
Ik blijf het dus eens met u, en JVDB ed. dat taal inderdaad een deel van de identiteit is, en mee de identiteit vormt.
Oud 24 september 2008, 14:47   #142
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perikles Bekijk bericht
In Engeland draagt niemand een identiteitskaart, of een rijbewijs... de politie moet je geloven als je hen vertelt wie je bent. Dat komt omdat de Engelsen het woord vrijheid anders invullen dan wij.
Volgens mij is er geen land in Europa dat zulke draconische maatregelen neemt als Engeland. Op elke straathoek hanger daar camera's, waardoor Engeland de hoogste cameradichtheid ter wereld heeft. De Engelsen kwamen ook als eerste met het voorstel om in alle Europese landen het internetverkeer op te slaan. Nederland is ook erg, maar in Engeland is het pas echt 1984.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be