![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Indien je echter wegens omstandigheden en mogelijkheden voor een deel moet rekenen op de (afgedwongen) solidariteit van de meerbegoeden tegenover de minder fortuinlijken, en de kwaliteit van je leven mede bepaald wordt door de openbare voorzieningen, betaalbaar openbaar vervoer en - diensten, dan ziet het er in een Vlaanderen voor jou niet al te best uit, waar men de doelstelling om de levensstandaard van de reeds goedboerende 'hardwerkende" burger op te drijven, wil bereiken door besparingen op de hoogoplopende kosten van de algemenen sociale zekerheid afbouw van het gemeenschappelijk bezit en de voorzieningen. De vraag is natuurlijk: vanaf welk inkomen en levensstandaard behoor je tot de meer- of minder begoeden...
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() Kan je ook aantonen waarop je dit basseert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is nog simpeler dan dat, u doet onnozel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me gewoon af waarop hij basseert dat de sociale zekerheid in Vlaanderen zal instorten indien Vlaanderen appart word, ik zou juist stellen dat het voortbestaan van België de sociale zekerheid in het gedrang brengt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Het toont ons dat ze radeloos aan het worden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() Mogelijk, sommige van hun argumentatie kan ik nog deels volgen maar dat de sociale zekerheid zou verdwijnen begrijp ik niet. Men zou juist een beter budget en vrijheid hebben over wat nodig is. Nu moeten we al te vaak op het tempo van de traagste fietsen (of dit nu Vlaanderen, Brussel of Wallonië is zal wel wisselen afhankelijk van de materie).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
Die mensen zijn al zolang tegen ons aan het liegen dat ze de leugens zelf zijn beginnen geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Partijlid
|
![]() Inderdaad, jouw reactie is dat wel degelijk...
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve er andere muziek op te plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() Heel wat Waalse linksen zijn racistisch tegenover Vlamingen.
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik niet, mijn sociaal gevoel verdwijnt zodra ervan geprofiteerd wordt.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 15 september 2008 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Renaat. Moest dat niet Vlaams Ren-haat zijn.
Laatst gewijzigd door Garry : 16 september 2008 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Partijlid
|
![]() O!, is dat flauw zeg. Begrip hebben voor de 'tegenpartij' en niet meegaan in de hatelijke stoffering van al wat Waals is (wals is vals is?), en je wordt als 'Vlamingenhater' bestempeld.
![]() Ik behoor tot diegenen die in de jaren zestig, tijdens zijn studies in Brussel als 'Paysan flamande' behandeld werd als hinderlijk vuil. Van mijn afkeer van al wat 'francofoon' en Franse hautainiteit is, ben ik nooit afgekomen. Anderzijds ben ik door mijn liefde voor de Ardense bossen veel in contact gekomen met echte Walen, voor wie hun taal gewoon een communicatiemiddel is, en geen instrument om hun zogenaamde culturele superioriteit mee te staven. Er is een groot verschil tussen de Francofone kaste welke zich in en rond Brussel als stoottroepen van Lodewijk de veertiende gedragen, en de gemoedelijke Waal, die bij gebrek aan noodzaak weinig of geen Nederlands begrijpt. Dat feit dat ik hier als uitzondering op de regel, als het ware de boodschapper van de duivel dien te spelen, om de dikwijls argumentatieloze beweringen in twijfel te trekken, en het uit onwetendheid nalopen van de lompe eigenzinnige egoïstische en populaire verkiezingpraat van de door economisch rechts gestuurde en gesteunde politici aanklaag, aanzien wordt als Vlaamshatend, sterkt mij in de wetenschap dat de antp-Waal-indoctrinatie van de laatste twee jaar spijtig genoeg zijn vruchten afwerpt. Niet alleen het volk heeft de politici die ze verdienen, maar ook andersom...
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik zie het enigzins anders dan U. Wallonïe is verworden tot een corrupte bananenstaat en die corruptie wordt instandgehouden met onze (ontwikkelings)hulp. Pas indien de geldstroom naar Wallonïe stopt, en ze op hun eigen benen moeten staan, zal er iets veranderen. In de jaren zestig was ik tegen federalisme maar nu ben ik die hele rotzooi beu en wil een klare situatie. En die kan er blijkbaar alleen komen als we totaal onafhankelijk worden. Het argument dat Vlaanderen niets zal betekenen zonder Belgïe houdt geen steek, Denemarken, Luxemburg e.a. hebben minder inwoners dan Vlaanderen en doen het economisch beter dan Belgë.
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daarom moet Vlaanderen aansluiting zoeken als onafhankelijke provincie bij Nederland !
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris
|
![]() Tuurlijk zullen de groten de kleinen proberen te betuttelen maar waarom zou Vlaanderen méér tegenwind krijgen dan bvb Lux, NL, DK, IR en alle andere kleine landen?