![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() das maar een fase artisjok. Eens savatage eindelijk uit de pampers is, groeit hij daar wel weer uit.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Er is nog 1,5 miljoen € nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan wat ben ik met dat geld? Kijken naar de cijfertjes op mijn rekening? Als ik het niet mag gebruiken; uitgeven aan wat ik wil; kan ik het evengoed niet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister
|
![]() Hippies.
![]()
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Als 50 euro te veel is om daaraan uit te geven; kan je natuurlijk ook met vrienden, familie, vereniging, groep lottospelers,... samenleggen om een aandeel te kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk, waar wacht je op?
Ach ja, je bent nog een antwoord aan het zoeken op mijn vraag: Maar het mag alleen renderen in euro's voor jou. En dan wat ben ik met dat geld? Kijken naar de cijfertjes op mijn rekening? Als ik het niet mag gebruiken; uitgeven aan wat ik wil; kan ik het evengoed niet hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet zeer goed wat je met geld kan kopen. Maar volgens jou is dat uit den boze. Geld moet immers renderen; opbrengen. Dus blijft mijn vraag : En dan, wat ben ik met dat geld? Kijken naar de cijfertjes op mijn rekening? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister
|
![]() Zoveel geld geven aan fabricom om een stukje bos te behouden?
Doe niet zo absurd en blijf gewoon in die bomen zitten.
![]() |
#156 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan heb ik toch liever dat het aangekocht wordt om er het bos te laten staan, dan om er industrie te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() De waarde van het bos is veel maal hoger dan het per aandeel kost.
Voor de economen en de liefhebbers van cijfers op hun rekening : "De economische waarde van een ecosysteem wordt berekend ahv. de alternatieven die nodig zouden zijn om te compenseren voor het werk dat een bos doet, bv. de bouw van waterreservoirs. Economische functies die door bomen worden geleverd zijn oa. waterzuivering en –opslag, koolstofverwerking en zuurstofproductie, stof- en geluidsfilter, afbraak van radioactiviteit, voedsel- en geneesmiddelenproductie. De psychologische waarde van het bos, dat voor stressvermindering zorgt, zijn zelfs niet ingerekend. In het geval van het Lappersfort tonen Nederlandse studies van meer dan 10 jaar oud dat de natuureconomische waarde van een vergelijkbaar bos ongeveer 1 miljoen euro per ha zou zijn. Recentere internationaal vermaarde studies (2002) schatten de waarde echter op 2 �* 300 keer zoveel, over 20 jaar. Het bedreigde stuk zou dus 640 miljoen euro waard zijn. Dat betekent dat de vraagprijs van 1,5 miljoen een fractie (0,25%) is van de natuureconomische waarde. De internationale markt in vrijwillig bosbehoud schept een bredere context voor investeringen. Buiten de VN om is er op privé-initiatief gebaseerde markt ontstaan van boskopers die de bomen willen laten staan. Deze opkomende markt was in 2007 $335 miljoen waard en in 2008 $705 miljoen. Investeerders zijn instituten en individuen, die handelen uit ethische overwegingen of in afwachting van het ontstaan van een enorme globale markt in ‘forest credits’ (boskredieten)." http://www.indymedia.be/en/node/35115 |
![]() |
![]() |