Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2008, 14:52   #141
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

wat is het stil hier
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 15:56   #142
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechts Bekijk bericht
Alweer een marrokaan...
Zelfs in Uw geweldig constructieve bijdrage slaagt U er in om de nationaliteit van de dader (al blijkt die niet uit de link die ik gelezen heb...) nog verkeerd te schrijven ook.

Van iemand met dergelijke slogans in zijn avatar had ik toch minstens verwacht dat hij het woord 'marokkaan' toch eindelijk eens juist kon schrijven...
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 16:51   #143
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

[quote=Bad Attila;3712348]
Citaat:
Dit verschilt van land tot land. In de VS zijn Moslims socio-economisch tamelijk goed ingeburgerd en weinig aanwezig in de criminele statistieken,
Islam stelt specifieke problemen die men niet met straathoek en andere werkers kan oplossen en waar men de oorzaak ervan niet moet zoeken in de socio-economische aard.

Citaat:
met uitzondering van de "Black Muslims"... In dat land zijn de zwarte en de latino"s oververtegenwoordigd en, raad eens, wie maakt deel uit van de lagere sociale klasse?
Veel Islampromotors in de US maken de zwarte Amerikaanse bevolking wijs dat de slavenhandel vooral een Westerse aangelegenheidheid was. Zij maken gebruik van de onwetendheid van die mensen door hen alzo op te hitsen met haat tegenover al wat blank is om hen alzo in de islam te lokken.

Islam stelt specifieke problemen die men niet met straathoek en andere werkers kan oplossen en waar men de oorzaak ervan niet moet zoeken in de socio-economische aard.

Citaat:
In Australië zie jet hetzelfde fenomeen, behalve dat je daar de inheemse bevolking, de Aboriginals, oververtegenwoordigd ziet in de gevangenissen. Toch raar dat het juist de Aboriginals zijn die deel uitmaken van de lagere sociale klasse ginder...
In Australie heeft het specifieke probleem vooral te maken met Libanezen.

Citaat:
In ieder land en in iedere periode van de moderne geschiedenis is de lagere sociale klasse oververtegenwoordigd in de gevangenissen geweest.
Klopt helemaal.

Citaat:
Nu is het zo dat, momenteel, in Belgie, Moslim tot die klasse toebehoren, maar wees gerust, vroeger waren het Italianen, nog vroeger Belgen.
Italianen net zomin als de Aboriginals in Australie maken zich schuldig aan die specifieke problemen. Ook heeft men voor Italianen en anderen nooit straathoek en andere werkers hoeven in te schakelen.

Oud 2 oktober 2008, 08:29   #144
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

ik zie dat men echt uitgepraat is en enkel in staat is om in herhaling dezelfde slogan te geven.

- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 09:48   #145
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
ik zie dat men echt uitgepraat is en enkel in staat is om in herhaling dezelfde slogan te geven.

Kan U het tegendeel bewijzen beste Goodwill?
Oud 2 oktober 2008, 09:51   #146
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Italianen net zomin als de Aboriginals in Australie maken zich schuldig aan die specifieke problemen. Ook heeft men voor Italianen en anderen nooit straathoek en andere werkers hoeven in te schakelen.

Sorry, maar dit is zo ver van de realiteit én van de waarheid verwijderd dat het compleet zinloos zou zijn hier 'inhoudelijk' op te reageren.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 17:04   #147
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb ook die indruk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dit verschilt van land tot land. In de VS zijn Moslims socio-economisch tamelijk goed ingeburgerd en weinig aanwezig in de criminele statistieken, met uitzondering van de "Black Muslims"... In dat land zijn de zwarte en de latino"s oververtegenwoordigd en, raad eens, wie maakt deel uit van de lagere sociale klasse?
In Australië zie jet hetzelfde fenomeen, behalve dat je daar de inheemse bevolking, de Aboriginals, oververtegenwoordigd ziet in de gevangenissen. Toch raar dat het juist de Aboriginals zijn die deel uitmaken van de lagere sociale klasse ginder...

In ieder land en in iedere periode van de moderne geschiedenis is de lagere sociale klasse oververtegenwoordigd in de gevangenissen geweest. Nu is het zo dat, momenteel, in Belgie, Moslim tot die klasse toebehoren, maar wees gerust, vroeger waren het Italianen, nog vroeger Belgen.
En indien er morgen een nieuwe échte migratiestroom op gang komt vanuit, pakweg, Zuid-Amerika, zal je snel evolutie zien in de kenmerken van de gevangenispopulatie.
In de VS bestaat zo'n stroom en ziet men die evolutie reeds...
Nu we dit weten, kan er eens nagedacht worden over hoe men iedereen gelijke toekomstperspectieven kan geven, ongeacht uit welke sociaal-economische klasse men komt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 17:33   #148
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Dat socio-economische situatie en criminaliteit hand in hand gaan zullen de meesten wel overeens zijn. Maar wat is de oorzaak en wat is het gevolg? Plegen ze criminaliteit omdat ze zich in een slechte sociaal-economische situatie bevinden? Of bevinden ze zich in een slechte sociaal-economische situatie omdat ze (straat)criminaliteit plegen?

Vandaag heb ik niet te klagen over mijn sociaal-economische situatie. Maar stel dat ik morgen meer wil en besluit te stoppen met school en mij ga concentreren om tasjes te gaan roven. Ze pakken mij nadien op en laten mij dan weer vrij met een goedgevuld strafblad. Ik heb geen diploma omdat ik gestopt ben en een strafblad zodat ze mij nergens aannemen voor werk tenzij voor slechtbetaalde jobkes bij de vuilkar. Kan je mijn sociaal-economische situatie dan als schuldige gaan aanwijzen?

Volgens mij komt het vooral door het feit dat allochtone jongeren uit de Maghreb geen geduld hebben en niet willen/kunnen investeren. Ze willen onmiddellijk succes en aangezien school/studies hier niet voor zullen zorgen besluiten ze maar om dit via criminaliteit te verwezenlijken. Samen met het feit dat de waarden van opvoeding in het Westen erg verschillen met die van de Maghreb waar de opvoeding wordt gezien als een taak van de gemeenschap zodat ze geen gezag hebben op hun kinderen wanneer die de deur uit zijn (in hun huis moeten ze het niet wagen om iets te mispeuteren, maar wat ze erbuiten mispeuteren is een probleem van de gemeenschap en niet van hun).
Oud 2 oktober 2008, 21:03   #149
smiley

Standaard

Citaat:
Beste Bad Attila,

Er is natuurlijk niet op gereageerd door onze grote lichten op dit forum (je weet wel welke lieden ik hier bedoel), aangezien ze er niet veel tegen in te brengen hebben. Zelfs circe horen we niet.

circe
Banneling
Oud 2 oktober 2008, 21:04   #150
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht

Sorry, maar dit is zo ver van de realiteit én van de waarheid verwijderd dat het compleet zinloos zou zijn hier 'inhoudelijk' op te reageren.

Oh ja ? Kunt u mij een voorbeeld in de geschiedenis van ons land geven waarin italiaanse 'reljongeren' zich massaal vergrijpen aan groepsverkrachtingen of politieagenten zitten te omsingelen die af te kloppen of die beletten dat de politie haar werk kan doen zoals in dit voorbeeldje hier

http://forum.politics.be/showthread.php?t=112779
http://forum.politics.be/showpost.ph...43&postcount=9

Kunt u mij een voorbeeld geven van aboriginals in Australie die massaal overgaan tot groepsverkrachtingen die politieagenten zitten te omsingelen die af te kloppen of die beletten dat de politie haar werk kan doen

Waarom ziet men specifieke problemen in Australie enkel bij libanezen met moslimachtergrond en niet bij libanezen met christelijke achtergrond terwijl zij in net dezelfde armoedige omstandigheden leven en net hetzelfde kleurtje hebben. Waarom ziet men die specifieke problemen bij pakistani in londen en niet bij indiers die beiden nochtans hetzelfde kleurtje hebben en in dezelfde armoedieg omstandigheden leven waarbij het enige verschil is dat de pakistani een mloslimachtergrond hebben en de indiers een hindoe achtergrond.

Van meet af aan heb ik het probleem dat niet-moslims met moslims blijken te hebben, gedefinieerd als een ideologisch probleem : moslims zijn mensen met dezelfde mogelijkheden als wij, maar die tot vijandigheid jegens ons gekonditioneerd zijn door de ideologie die Mohammed in 610-632 n.Chr. vastgelegd heeft in de Koran. Er is hoogstens een plaatselijk, tijdelijk en aksidenteel verband met zaken als immigratie en verschil in huidskleur. In Arabi werd de islam niet gebracht door een immigrant die door zijn huidskleur opviel, maar door een stam- en landgenoot. Evengoed was het een onverdraagzame en destruktieve religie, die er het pluralisme vernietigde en een stalinistische uniformiteit oplegde aan wat een bij uitstek "multikulturele" samenleving geweest was.

De islam stelt daarom een probleem dat radikaal verschilt van de wrijvingen die al eens kunnen optreden bij de inplanting van uitheemse groepen mensen in een bestaande samenleving. Ik wil niet ontkennen dat "tolerantiedrempels" en "ontworteling" zich evenzeer kunnen voordoen bij andere groepen immigranten dan de moslims; maar ik ben ervan overtuigd (en zie de bewijzen dagelijks in de etnische milieus waarin ik verkeer) dat andere gemeenschappen zich wel degelijk willen en kunnen integreren, en dat in hun geval zelfs het behoud van een lichte dosis exotisch erfgoed geen enkele hindernis voor integratie vormt. Bij hen is integratie slechts een kwestie van tijd, bij zeer vele moslims stellen we met het voortschrijdend tijdsverloop integendeel een versterking van de "wij tegen hen"-ingesteldheid vast
.

Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 2 oktober 2008 om 21:16.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 21:17   #151
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
circe
Banneling
hoe komt dit?!!!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 23:36   #152
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
hoe komt dit?!!!

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=56
Oud 3 oktober 2008, 01:28   #153
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arme circe.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 07:52   #154
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij mijn weten heeft circe onlangs ergens gezegd dat ze het moeilijk zouden hebben haar op iets te betrappen.
Ik denk dat dat eerder de reden is dan wat er effectief gepost werd.
Oud 24 augustus 2009, 11:43   #155
verdraagzaamheid
Vreemdeling

verdraagzaamheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Wil ik u eens 10 willekeurige krantenartikels posten die handelen over een "mohammed"? Raad eens hoeveel positieve artikels daar zullen bij zijn?
De media zijn in handen van racistische blanken.
Oud 24 augustus 2009, 11:49   #156
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Meer gevangenissen.
Minder delinquenten!!! (veel minder)

Laatst gewijzigd door bruggeman : 24 augustus 2009 om 11:51.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 12:38   #157
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Beter een dief dan een Vis aan een kruis.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 15:39   #158
Starkad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Beter een dief dan een Vis aan een kruis.
Ha, zijt gij zo ene... Wel ik vind het nochtans veel moediger om elken dag uit uwe nest te komen, in de file te staan en te werken tot ge niet meer kunt, om daarna uw huishouden te doen en uw kinderen te entertainen.

Gangsters zijn mietjes... dikke mietjes die het leven niet aankunnen en daarom op volwassen leeftijd het groot klein kind uithangen. Maar dat duurt meestal niet te lang, want de dommeriken lopen snel tegen de hand van de meester.
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 15:57   #159
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je kan niet zomaar in één zin (slogan eigenlijk) een conclusie trekken.
Je moet allerlei zaken onderzoeken, zoals sociaal en economische situatie, ...
En dan moet je negeren dat huwelijksmigratie, religieuze en culturele invloed op opvoeding, rollenpatronen, negatief beeld van de samenleving wat wordt overgedragen op jeugd, lage opleiding, economische overweging tot migratie, gebrekkige scholing, positie vrouw, allemaal bijdragen tot dit genuanceerd beeld, zo kunnen we weer verder!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 20:22   #160
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Als de meest gekozen naam voor moslimbaby's Mohammed is, is het dan niet logisch dat er statistisch gezien onder de gedetineerden veel Mohammeds zitten? Alles zit hem in het socio-economische, zeer weinig in het religieuze.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be