![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() wat is het stil hier
![]()
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister
|
![]() Zelfs in Uw geweldig constructieve bijdrage slaagt U er in om de nationaliteit van de dader (al blijkt die niet uit de link die ik gelezen heb...) nog verkeerd te schrijven ook.
Van iemand met dergelijke slogans in zijn avatar had ik toch minstens verwacht dat hij het woord 'marokkaan' toch eindelijk eens juist kon schrijven... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Bad Attila;3712348]
Citaat:
Citaat:
Islam stelt specifieke problemen die men niet met straathoek en andere werkers kan oplossen en waar men de oorzaak ervan niet moet zoeken in de socio-economische aard. Citaat:
Islam stelt specifieke problemen die men niet met straathoek en andere werkers kan oplossen en waar men de oorzaak ervan niet moet zoeken in de socio-economische aard. Citaat:
Islam stelt specifieke problemen die men niet met straathoek en andere werkers kan oplossen en waar men de oorzaak ervan niet moet zoeken in de socio-economische aard.
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik zie dat men echt uitgepraat is en enkel in staat is om in herhaling dezelfde slogan te geven.
![]()
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan U het tegendeel bewijzen beste Goodwill?
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Sorry, maar dit is zo ver van de realiteit én van de waarheid verwijderd dat het compleet zinloos zou zijn hier 'inhoudelijk' op te reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat socio-economische situatie en criminaliteit hand in hand gaan zullen de meesten wel overeens zijn. Maar wat is de oorzaak en wat is het gevolg? Plegen ze criminaliteit omdat ze zich in een slechte sociaal-economische situatie bevinden? Of bevinden ze zich in een slechte sociaal-economische situatie omdat ze (straat)criminaliteit plegen?
Vandaag heb ik niet te klagen over mijn sociaal-economische situatie. Maar stel dat ik morgen meer wil en besluit te stoppen met school en mij ga concentreren om tasjes te gaan roven. Ze pakken mij nadien op en laten mij dan weer vrij met een goedgevuld strafblad. Ik heb geen diploma omdat ik gestopt ben en een strafblad zodat ze mij nergens aannemen voor werk tenzij voor slechtbetaalde jobkes bij de vuilkar. Kan je mijn sociaal-economische situatie dan als schuldige gaan aanwijzen? Volgens mij komt het vooral door het feit dat allochtone jongeren uit de Maghreb geen geduld hebben en niet willen/kunnen investeren. Ze willen onmiddellijk succes en aangezien school/studies hier niet voor zullen zorgen besluiten ze maar om dit via criminaliteit te verwezenlijken. Samen met het feit dat de waarden van opvoeding in het Westen erg verschillen met die van de Maghreb waar de opvoeding wordt gezien als een taak van de gemeenschap zodat ze geen gezag hebben op hun kinderen wanneer die de deur uit zijn (in hun huis moeten ze het niet wagen om iets te mispeuteren, maar wat ze erbuiten mispeuteren is een probleem van de gemeenschap en niet van hun).
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
circe Banneling
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Oh ja ? Kunt u mij een voorbeeld in de geschiedenis van ons land geven waarin italiaanse 'reljongeren' zich massaal vergrijpen aan groepsverkrachtingen of politieagenten zitten te omsingelen die af te kloppen of die beletten dat de politie haar werk kan doen zoals in dit voorbeeldje hier http://forum.politics.be/showthread.php?t=112779 http://forum.politics.be/showpost.ph...43&postcount=9 Kunt u mij een voorbeeld geven van aboriginals in Australie die massaal overgaan tot groepsverkrachtingen die politieagenten zitten te omsingelen die af te kloppen of die beletten dat de politie haar werk kan doen Waarom ziet men specifieke problemen in Australie enkel bij libanezen met moslimachtergrond en niet bij libanezen met christelijke achtergrond terwijl zij in net dezelfde armoedige omstandigheden leven en net hetzelfde kleurtje hebben. Waarom ziet men die specifieke problemen bij pakistani in londen en niet bij indiers die beiden nochtans hetzelfde kleurtje hebben en in dezelfde armoedieg omstandigheden leven waarbij het enige verschil is dat de pakistani een mloslimachtergrond hebben en de indiers een hindoe achtergrond. Van meet af aan heb ik het probleem dat niet-moslims met moslims blijken te hebben, gedefinieerd als een ideologisch probleem : moslims zijn mensen met dezelfde mogelijkheden als wij, maar die tot vijandigheid jegens ons gekonditioneerd zijn door de ideologie die Mohammed in 610-632 n.Chr. vastgelegd heeft in de Koran. Er is hoogstens een plaatselijk, tijdelijk en aksidenteel verband met zaken als immigratie en verschil in huidskleur. In Arabi werd de islam niet gebracht door een immigrant die door zijn huidskleur opviel, maar door een stam- en landgenoot. Evengoed was het een onverdraagzame en destruktieve religie, die er het pluralisme vernietigde en een stalinistische uniformiteit oplegde aan wat een bij uitstek "multikulturele" samenleving geweest was. De islam stelt daarom een probleem dat radikaal verschilt van de wrijvingen die al eens kunnen optreden bij de inplanting van uitheemse groepen mensen in een bestaande samenleving. Ik wil niet ontkennen dat "tolerantiedrempels" en "ontworteling" zich evenzeer kunnen voordoen bij andere groepen immigranten dan de moslims; maar ik ben ervan overtuigd (en zie de bewijzen dagelijks in de etnische milieus waarin ik verkeer) dat andere gemeenschappen zich wel degelijk willen en kunnen integreren, en dat in hun geval zelfs het behoud van een lichte dosis exotisch erfgoed geen enkele hindernis voor integratie vormt. Bij hen is integratie slechts een kwestie van tijd, bij zeer vele moslims stellen we met het voortschrijdend tijdsverloop integendeel een versterking van de "wij tegen hen"-ingesteldheid vast. Koenraad Elst http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 2 oktober 2008 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]()
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten heeft circe onlangs ergens gezegd dat ze het moeilijk zouden hebben haar op iets te betrappen. Ik denk dat dat eerder de reden is dan wat er effectief gepost werd.
![]() |
![]() |
#155 |
Vreemdeling
|
![]() De media zijn in handen van racistische blanken.
![]() |
#156 |
Parlementslid
|
![]() Minder delinquenten!!! (veel minder)
![]() Laatst gewijzigd door bruggeman : 24 augustus 2009 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Staatssecretaris
|
![]() Beter een dief dan een Vis aan een kruis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Ha, zijt gij zo ene... Wel ik vind het nochtans veel moediger om elken dag uit uwe nest te komen, in de file te staan en te werken tot ge niet meer kunt, om daarna uw huishouden te doen en uw kinderen te entertainen.
Gangsters zijn mietjes... dikke mietjes die het leven niet aankunnen en daarom op volwassen leeftijd het groot klein kind uithangen. Maar dat duurt meestal niet te lang, want de dommeriken lopen snel tegen de hand van de meester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan moet je negeren dat huwelijksmigratie, religieuze en culturele invloed op opvoeding, rollenpatronen, negatief beeld van de samenleving wat wordt overgedragen op jeugd, lage opleiding, economische overweging tot migratie, gebrekkige scholing, positie vrouw, allemaal bijdragen tot dit genuanceerd beeld, zo kunnen we weer verder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Partijlid
|
![]() Als de meest gekozen naam voor moslimbaby's Mohammed is, is het dan niet logisch dat er statistisch gezien onder de gedetineerden veel Mohammeds zitten? Alles zit hem in het socio-economische, zeer weinig in het religieuze.