Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2008, 21:56   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We zullen zien wat we zullen zien. U hoopt natuurlijk dat we niets zullen zien. Maar dat wisten we reeds.
Alweer een misvatting. Ik hoop gewoon niets. Als er iets substatieel komt, zal ik, net als een bepaald politicus, de eerste zijn om te erkennen dat er goed werk is geleverd. Sta me evenwel toe, rekening houdend met alles wat er allemaal al gebeurd is, het sceptisme aan de dag te leggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 08:58   #142
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alweer een misvatting. Ik hoop gewoon niets. Als er iets substatieel komt, zal ik, net als een bepaald politicus, de eerste zijn om te erkennen dat er goed werk is geleverd. Sta me evenwel toe, rekening houdend met alles wat er allemaal al gebeurd is, het sceptisme aan de dag te leggen.
U moet altijd blijven hopen op iets substantieel. Zeker u, gezien uw geloofsovertuiging.

Laatst gewijzigd door system : 25 september 2008 om 08:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 09:01   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet altijd blijven hopen op iets substantieel. Zeker u, gezien uw geloofsovertuiging.
In deze heb ik hoop laten varen. Na maanden slecht circus wacht ik slechts af en beoordeel de mensen op wat ze uiteindelijk van hun beloftes waarmaken (of niet).
Oud 25 september 2008, 09:03   #144
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In deze heb ik hoop laten varen. Na maanden slecht circus wacht ik slechts af en beoordeel de mensen op wat ze uiteindelijk van hun beloftes waarmaken (of niet).
Waar hoop is, is leven. En als er na deze ronde niets uit de bus komt, dan zou u het woord 'vrees' mogen gebruiken. Maar u zult dit woord niet gebruiken. U zult eerder hopen en u verheugen dat dan eindelijk de dag zal zijn aangebroken van de langverwachte Vlaamse parousie. Maar ook hierover maakt u zich illusies.

Laatst gewijzigd door system : 25 september 2008 om 09:07.
Oud 25 september 2008, 09:11   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar hoop is, is leven. En als er na deze ronde niets uit de bus komt, dan zou u het woord 'vrees' mogen gebruiken. Maar u zult dit woord niet gebruiken. U zult eerder hopen en u verheugen dat dan eindelijk de dag zal zijn aangebroken van de langverwachte Vlaamse parousie. Maar ook hierover maakt u zich illusies.
U weet hoegenaamd niet wat ik denk; hierboven tracht u mij iets toe te dichten. Slechts over een enkele zaak heeft u het bij het juiste einde, nl. dat ik het einde van dit België wens en grotere zelfstandigheid voor Vlaanderen. Vraag is evenwel of het bestaand circus daar iets substantieel aan zal bijbrengen. U doet trouwens net alsof er nog geen tekenen zijn waar dit alles naar toe leidt. Net alsof er nog geen maanden problemen zijn geweest (die, neen, geenszins zomaar op rekening van de N-VA kunnen worden geschreven).
Oud 25 september 2008, 09:23   #146
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U weet hoegenaamd niet wat ik denk; hierboven tracht u mij iets toe te dichten. Slechts over een enkele zaak heeft u het bij het juiste einde, nl. dat ik het einde van dit België wens en grotere zelfstandigheid voor Vlaanderen. Vraag is evenwel of het bestaand circus daar iets substantieel aan zal bijbrengen. U doet trouwens net alsof er nog geen tekenen zijn waar dit alles naar toe leidt. Net alsof er nog geen maanden problemen zijn geweest (die, neen, geenszins zomaar op rekening van de N-VA kunnen worden geschreven).
Het is anders niet zo moeilijk bepaalde gedachten te raden van mensen die trouwe bezoekers zijn van de IJzerwake in Steenstrate.

Natuurlijk kan dit niet alleen op de rekening van de NVA geschreven worden. Maar wel óók op de rekening van de NVA.
Oud 25 september 2008, 09:32   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is anders niet zo moeilijk bepaalde gedachten te raden van mensen die trouwe bezoekers zijn van de IJzerwake in Steenstrate.

Natuurlijk kan dit niet alleen op de rekening van de NVA geschreven worden. Maar wel óók op de rekening van de NVA.
Natuurlijk, "ook". Net zoals "ook" op die van de MR, CdH, CD&V, enz. Alle partijen hebben in heel het traject wel zaken gedaan die mogelijke akkoorden onmogelijk maakten. Bijgevolg vrees ook ik dat er niet veel van enige "substantiële staatshervorming" in huis komt.

Bepaalde gedachten...? Tja, misschien moet u gewoon eerst naar de mensen luisteren of bevragen. Dat helpt veel. En het helpt ook veel misverstanden uit de weg.
Oud 25 september 2008, 09:55   #148
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopen op wat? Op meer taalracisme et taalapartheid? Op meer verschillen door splitsingen? Op meer onverdraagzaamheid? Op een burgeroorlog? Stop de zever, aub. Dank bij voorbaat.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 10:00   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Hopen op wat? Op meer taalracisme et taalapartheid? Op meer verschillen door splitsingen? Op meer onverdraagzaamheid? Op een burgeroorlog? Stop de zever, aub. Dank bij voorbaat.
Een unitair België is de beste garantie voor het volledig ex- en imploderen van dit land. Een terugkeer naar oude vormen werkt dus niet. Doe geen nieuwe wijn in oude zakken!
Oud 25 september 2008, 10:05   #150
Doedelzak
Banneling

Standaard

Citaat:
Een unitair België is de beste garantie voor het volledig ex- en imploderen van dit land. Een terugkeer naar oude vormen werkt dus niet. Doe geen nieuwe wijn in oude zakken!
"Oude vormen". Wat een nietzeggend taaltje. Geen terugkeer naar "Vlaanderen" dus dat in de Middeleeuwen werd opgericht. Geen parlementen meer dus want een uitvinding van de middeleeuwen. Wat "nieuw" is, is niet noodzakelijk goed. Denk maar aan de uitvinding van de atoombom.
Oud 25 september 2008, 10:06   #151
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar hopen wij uiteraard niet op. Wij willen integendeel dat het eindelijk eens eindigt. Waarom denk je dat wij tegen België zijn? Precies om die redenen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 10:32   #152
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Oude vormen". Wat een nietzeggend taaltje.
Helemaal niet. De BUB is een reactionaire partij, en dat mag gezegd worden.

Citaat:
Geen terugkeer naar "Vlaanderen" dus dat in de Middeleeuwen werd opgericht.
Waarom zouden wij opnieuw lenen van Frankrijk en Duitsland worden? Wij gaan vooruit, Hans. Daar kan jij nog iets uit leren.

Citaat:
Geen parlementen meer dus want een uitvinding van de middeleeuwen.
Heel goed idee, eigenlijk. Waarom hebben we eigenlijk nog parlementen nodig? Zolang er particratie heerst mag het parlement voor mij gesloten worden.

Citaat:
Wat "nieuw" is, is niet noodzakelijk goed. Denk maar aan de uitvinding van de atoombom.
Da's ondertussen oud
Hans, je moet je helemaal niet schamen voor je reactionaire, Nieuwste Tijd-ideeën. We leven immers in een democratie.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 11:16   #153
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

BUB is meer dan alleen maar een reactionaire partij hoor. BUB is de partij van de contrareformatie van het ancièn régime en antidemocratisch (wegens monarchistisch). BUB steunt op een klassenmodel dat heel nauw aansluit bij het fascisme, heeft een rethoriek die neer komt op "één land één volk één koning" en draagt een bloed-en-bodem mentaliteit in zich. BUB is bovendien nog imperialistisch en kolonistisch ook.

Kortom, BUB is eigenlijk de meest extreem-rechtse partij die er bestaat in dit land
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 12:06   #154
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
BUB is meer dan alleen maar een reactionaire partij hoor. BUB is de partij van de contrareformatie van het ancièn régime en antidemocratisch (wegens monarchistisch). BUB steunt op een klassenmodel dat heel nauw aansluit bij het fascisme, heeft een rethoriek die neer komt op "één land één volk één koning" en draagt een bloed-en-bodem mentaliteit in zich. BUB is bovendien nog imperialistisch en kolonistisch ook.

Kortom, BUB is eigenlijk de meest extreem-rechtse partij die er bestaat in dit land
De meest extreem-rechtse...? Dat durf ik te betwijfelen. Uw Vlaams-nationalisme haalt het blijkbaar op uw zogenaamde 'progressieve (?) instelling'.
Oud 25 september 2008, 12:14   #155
van Maerlant

Standaard

Vlaams-nationalisme is sowieso progressief, en valt dus perfect te verzoenen met Pelgrims andere overtuiging.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 25 september 2008 om 12:15.
Oud 25 september 2008, 12:18   #156
system
Banneling

Standaard

?

Laatst gewijzigd door system : 25 september 2008 om 12:19.
Oud 25 september 2008, 12:19   #157
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Vlaams-nationalisme progressief? U hebt toch voldoende geslapen vandaag?
Allez, sytem, zeg me eens wat er conservatief of reactionair is aan Vlaams-nationalisme. Ik ben benieuwd

Oud 25 september 2008, 12:21   #158
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Allez, sytem, zeg me eens wat er conservatief of reactionair is aan Vlaams-nationalisme. Ik ben benieuwd
U kunt toch niet beweren dat het Vlaams-nationalisme dat het VB hanteert progressief is. Of dat de IJzerwake een progessieve bedoening is.

Laatst gewijzigd door system : 25 september 2008 om 12:24.
Oud 25 september 2008, 12:23   #159
Doedelzak
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Vlaams-nationalisme is sowieso progressief, en valt dus perfect te verzoenen met Pelgrims andere overtuiging.
Kunnen jullie dan even jullie humanistisch en toekomstgericht project uiteenzetten? Ik ben wel benieuwd, moet ik zeggen. Er hangt een Nobelprijs in de lucht misschien.
Oud 25 september 2008, 12:27   #160
van Maerlant

Standaard

Citaat:
U kunt toch niet beweren dat het Vlaams-nationalisme dat het VB hanteert progressief is. Of dat de IJzerwake een progessieve bedoening is.
Graag wat meer uitleg, system. U hebt immers nog altijd niet gezegd waarom het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid niet progressief is. Ik heb het niet over het VB of over de IJzerwake. Ik heb het ook helemaal niet over ethisch rechts of links. Het gaat hier om Vlaams-nationalisme an sich.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be