Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2008, 09:42   #141
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de uitbreiding van Brussel zou wel eens tot grotere radicalisering zorgen dan dat men verwacht.
stel dat ze in 2010 dit goedkeuren, denk jij echt dat deze partijen in 2011 nog de meerderheid gaan hebben?

mijn stem zijn ze dan in ieder geval kwijt.

U maakt zich illusies met deze 'grotere racicalisering'.De Burgemeester van Lennik die de Belgische vlag weigerde uit te hangen kwam een voordracht houden in mijn gemeente. Dat is toch een Vlaamsvoelend mens neem ik aan, die zou kunnen doorgaan voor een radicale Vlaming. Welnu, diezelfde man kwam doodleuk beweren dat de Vlamingen Brussel moesten laten vallen. Dat dat de moeite niet was om daar veel energie in te steken. Waarmee hij wel vergat dat er een goede 100.000 (of zoiets) Nederlandssprekende mensen in Brussel wonen. Dus die man weigert de Belgische vlag uit te hangen zolang Brussel-Halle-Villvoorde niet is gesplitst, maar hij wil wel de Brusselse Vlamingen definitief in de kou laten staan . Begrijpe wie begrijpe kan.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 09:45   #142
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U maakt zich illusies met deze 'grotere racicalisering'.De Burgemeester van Lennik die de Belgische vlag weigerde uit te hangen kwam een voordracht houden in mijn gemeente. Dat is toch een Vlaamsvoelend mens neem ik aan, die zou kunnen doorgaan voor een radicale Vlaming. Welnu, diezelfde man kwam doodleuk beweren dat de Vlamingen Brussel moesten laten vallen. Dat dat de moeite niet was om daar veel energie in te steken. Waarmee hij wel vergat dat er een goede 100.000 (of zoiets) Nederlandssprekende mensen in Brussel wonen. Dus die man weigert de Belgische vlag uit te hangen zolang Brussel-Halle-Villvoorde niet is gesplitst, maar hij wil wel de Brusselse Vlamingen definitief in de kou laten staan . Begrijpe wie begrijpe kan.
het 1 hoeft niets te maken hebben met het andere.
maar nergens wordt imperialisme als "goeds" beschouwd hoor....
Oud 9 oktober 2008, 10:03   #143
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ja vroeger mischien
gij leeft teveel in het verleden
nu is het hijsen van de belze vlag HET symbool van anti-racisme
Vandaar wellicht dat het gros van de Belgische vlaggen dat uithangt in Brussel dat doet aan huizen van Vlaminghatende FDF-bourgeoisie.

Citaat:
en solidariteit
Van solidariteit? Van volstorten van bodemloze PS-putten, zul je wellicht bedoelen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 10:24   #144
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ja vroeger mischien
gij leeft teveel in het verleden
nu is het hijsen van de belze vlag HET symbool van anti-racisme en solidariteit
Er is helemaal niks solidair en verdraagzaam aan de trikoloor. De Belze staat is een staat die al 178 jaar lang twee volkeren tegen elkaar opzet en hun emancipatie onderdrukt. Belgique is zelfs verantwoordelijk voor de culturele genocide op de eens bloeiende Waalse taalgemeenschap.

Wie met de trikoloor zwaait stelt zich onverdraagzaam, racistisch, rechts, conservatief en reactionair op.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 10:28   #145
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Er is helemaal niks solidair en verdraagzaam aan de trikoloor. De Belze staat is een staat die al 178 jaar lang twee volkeren tegen elkaar opzet en hun emancipatie onderdrukt. Belgique is zelfs verantwoordelijk voor de culturele genocide op de eens bloeiende Waalse taalgemeenschap.

Wie met de trikoloor zwaait stelt zich onverdraagzaam, racistisch, rechts, conservatief en reactionair op.
Misschien. Maar dat geldt evenzeer voor de meesten die ostentatief met een leeuwenvlag zwaaien.

Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2008 om 10:29.
Oud 10 oktober 2008, 21:38   #146
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed dat System, buiten wat occasionele provo-praat, toch nog wel een koppel of wat 50-voet containers, boordevol gietijzeren argumenten achter de hand heeft, die qua inhoud de unieke en onversneden voordelen uitspellen, voor het rigoureuze behoud van een unitair Belgique voor eeuwig en 3 dagen.

First things first, en om van deze diepgegronde redenen niet compleet weggeblazen te worden, ga ik alvast de-langste-in-de-handel-verkrijgbare-benji-rekker installeren tussen m'n pc-tafel en stoel.
De achterdeur staat al wagenwijd open...

Wmb, stilaan tijd dus, om die goudomrande tricolore deuren open te gooien en de maatschappelijk verheven inhoud ervan, met onze torenhoge onwetendheid te delen, System.
Of heu.., hangt er soms nog een verzegeld loodje aan ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 22:00   #147
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik vermoed dat System, buiten wat occasionele provo-praat, toch nog wel een koppel of wat 50-voet containers, boordevol gietijzeren argumenten achter de hand heeft, die qua inhoud de unieke en onversneden voordelen uitspellen, voor het rigoureuze behoud van een unitair Belgique voor eeuwig en 3 dagen.

First things first, en om van deze diepgegronde redenen niet compleet weggeblazen te worden, ga ik alvast de-langste-in-de-handel-verkrijgbare-benji-rekker installeren tussen m'n pc-tafel en stoel.
De achterdeur staat al wagenwijd open...

Wmb, stilaan tijd dus, om die goudomrande tricolore deuren open te gooien en de maatschappelijk verheven inhoud ervan, met onze torenhoge onwetendheid te delen, System.
Of heu.., hangt er soms nog een verzegeld loodje aan ?
Uw lichtvoetige beschouwingen doen me denken aan de uitlatingen van Roel Van Duijn. Gewogen en ,zoals vermeld, te licht bevonden.

Laatst gewijzigd door system : 10 oktober 2008 om 22:05.
Oud 10 oktober 2008, 23:05   #148
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Roel van Wie ?? Is dat ook al een argument om je containers dicht te houden ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 10 oktober 2008 om 23:07.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 22:42   #149
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Hier ben ik het volledig maar dan ook volledig mee eens...
Oud 11 oktober 2008, 22:43   #150
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hier ben ik het volledig maar dan ook volledig mee eens...
Onverdraagzamen zijn er aan beide kanten.
Oud 12 oktober 2008, 02:50   #151
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vandaar wellicht dat het gros van de Belgische vlaggen dat uithangt in Brussel dat doet aan huizen van Vlaminghatende FDF-bourgeoisie.

Van solidariteit? Van volstorten van bodemloze PS-putten, zul je wellicht bedoelen?

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 17:32   #152
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

De grote stap vooruit kan alleen maar komen door samen te werken.

VB heeft gedaan wat toen kon. Maar werd volledig aan de zij lijn gezet. VB is niet instaat dit terug te schroeven.

Dat BDW geen band wil hebben, is gebaseerd op de vrees ook en met de zelfde argumenten aan de zijlijn gezet te worden. Idem voor LDD.

Kijk en lees de Waalse pers. Luister naar de Waalse politieker, En hoe Wallonië ons voorstelt aan de wereld pers. Zij doen niets anders dan alle argumenten van BDW en LDD als Ultra Rechts te bestempelen. Maar daar mee bedoelen ze Bruin.

Ze hopen dat OVLD en CDN.V zoals in het verleden mee zal doen, om NVA en LDD ook definitief aan de zijlijn te plaatsen.

Misschien moet VB naar Clinten kijken die nu Obama 100% steunt.

De clinten periode is ook voorbij, maar zij steunen tenminste het algemeen belang. In de toekomst kunnen ze nog altijd hun agenda proberen promoten bij volgende verkiezingen. Hun geloofwaardigheid is daar niet door geschonden, integendeel.

Vlaanderen vrij is een totale ommekeer. Dus waarom zou VB halsstarrig de andere blijven bevechten.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 01:09   #153
PVDA-BBTK
Vreemdeling

PVDA-BBTK's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat de splitsing van belgie er nooit zal komen
dit zal de werkende mens niet veel goed doen gedaan met RSZ, gemoet dan niet meer rekenen op een pensioen enz...
blijven werken tot gedood valt voor een hogerloon enz...
PVDA-BBTK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 07:04   #154
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach het zal niet zo'n vaart lopen hoor, de locomotief-rol die hier het VB wordt aangemeten.
Ze kregen al een dreun van 5% in de Poll's....

En locomotief....
Loco en motief ?
Denk dat Vanhecke nu andere katten (Morellen) te geselen heeft.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 14 oktober 2008 om 07:09.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 07:08   #155
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PVDA-BBTK Bekijk bericht
dit zal de werkende mens niet veel goed doen gedaan met RSZ, gemoet dan niet meer rekenen op een pensioen enz...
hoe verklaar je dat? waarom zou er in een onafhankelijkheid Vlaanderen geen sociale zekerheid zijn? waarom zouden de CAO's opeens niet meer gelden?
Oud 14 oktober 2008, 07:24   #156
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoe verklaar je dat? waarom zou er in een onafhankelijkheid Vlaanderen geen sociale zekerheid zijn? waarom zouden de CAO's opeens niet meer gelden?
Inderdaad.
Zo zie je maar hoe in België zelfs communisten meeheulen met het regime.
In plaats van in Vlaanderen "de communist" te zijn, spelen ze slaaf binnen België.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 14 oktober 2008 om 07:25.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 07:28   #157
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we de Belgische staat in zijn huidige toestand in stand blijven houden, dan pas zullen we niet meer op een pensioen moeten rekenen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 08:34   #158
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het in Belgie was dat de pensioenkassen leeg waren?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 09:35   #159
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Vlaams Belang wil dus de locomotief van Vlaamse onafhankelijkheid zijn…
Bron

Zal ze daar in slagen?
Is dat dan een goede zaak? Zo ja, waarom... Zo neen, waarom niet?
Ik denk eerder dat het VB als locomotief stil aan het vallen is door gebrek aan stoom.
Oud 14 oktober 2008, 09:39   #160
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hu, als we een pensioen willen zullen we moeten splitsen, de walen souperen alles nu op en sparen niet voor later. Vlaanderen heeft geld de walen niet.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be