Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2002, 20:31   #141
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Ik heb Uw tekst even herschreven om aan te duiden wat we met 'leesbaarheid' bedoelen. Ik geef toe: op al die dingen letten is wel veel werk! Ik heb het geteld en ik heb in totaal 45 wijzigingen aan je tekst gedaan. Ik kan alleen maar zeggen dat ik vind dat je teksten zoals ze nu zijn zo goed als onleesbaar zijn, ook door bepaalde zinnen die ik echt niet begrijp (je kan hier praten als brugman tegen jou of wel wil je het niet begrijpen ofwel ben je zo domals het achterste van een varken). Maar dat zal wel aan mij liggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Aan iedereen :kunnen jullie niet lezen? Er staan toch komma's genoeg in mijn teksten hoor, evenals punten enz... Hoofdletters sla ik over, daar het teveel tijd inbeslagneemt en ik gewoon door wil typen. En aan die zogezegde quote begin ik niet. Je leest het zo maar en ik schrijf de desbetreffende persoon waar het tegen is er toch bij, nietwaar! En je krijgt maar kippevel hoor overal je wil! Aan superstaaf: inderdaad het verschil is groot tussen een koning of president. Je kan hier praten als brugman tegen jou of wel wil je het niet begrijpen ofwel ben je zo dom als het achterste van een varken. En dat je dnb z'n teksten genuanceerd vindt, ja wadde! Wat mijn reactie zou zijn daar zou je maar best niet op hopen om dat mee te maken das geen bedreiging maar een belofte! En VLAANDEREN is mijn land ,punt aan de lijn! Ik hoef me ook niet te informeren over Belgie daar ik het een onnodig aanhangsel vind op de wereldkaart. Ook is het kunstmatige staat. En ik hoor thuis in Vlaanderen, waar ik ben geboren en getogen als Vlaming uit een Vlaamse moeder en Vlaamse vader en waar mijn voorouders ook geboren en getogen zijn!
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 20:36   #142
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
superstaaf:inderdaad het verschil is groot een koning of president.
Enkel in naam.
Nauwelijks in functie of kostprijs.

Citaat:
of wel wil je het niet begrijpen
Ik doe nochtans mijn best.
Ook al om een argument in uw tekst te ontwaren........

Citaat:
ofwel ben je zo domals het achterste van een varken.
Inderdaad één van de vele mogelijkheden.
Doet dat iets terzake?
Ook aan een domoor kan iets uitgelegd worden, mits helderheid, redelijkheid en geduld.

Citaat:
en dat je dnb zn teksten genuanceerd vind ja wadde!
Inderdaad, mijn oordeel. Voor wat het waard is.

Citaat:
wat mijn reactie zou zijn daar zou je maar best niet op hopen om dat mee te maken das geen bedreiging maar een belofte!
Als ik dus in jouw bijzijn beweer dat Vlaanderen geen land is, dan zijn je argumenten zo snel uitgeput, dat je er maar direct met de grove borstel doorgaat?
Of is het met de bokshandschoen van een andere VB-affiche-campagne?

Citaat:
ik hoef me ook niet te informeren over belgie
Tuurlijk niet.
Iedereen heeft het recht om ongeïnformeerd te blijven.
Of je dan thuishoort op een discussieforum met kleppers als Jos Verhulst, Jan van den Berghe, thePiano, Dimitri, Knuppel, Merel, DNB, Jonas de Muync, Guderian e.v.a. (de lijst is verre van uitputtend) die zich wél informeren en documenteren, is dan wel de hamvraag.

Citaat:
en ik hoor thuis in vlaanderen waar ik ben geboren en getogen als vlaming uit een vlaamse moeder en vlaamse vader en waar mijn voorouders ook geboren en getogen zijn !
Verklaar eens jouw grote verdienste daaraan?
Als je tot de slotsom komt dat die uiterst miniem is, en niet als gegronde reden kan dienen om anderskleurigen, andersbiddenden, of andersdenkenden aan de kant te schuiven, dan hoef je de moeite niet te doen om op zielige wijze te proberen je eruit te spartelen.

Veel succes.
Oud 28 december 2002, 20:48   #143
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
vlaanderen72 schreef:
superstaaf:inderdaad het verschil is groot een koning of president.

Citaat:
Enkel in naam.
Nauwelijks in functie of kostprijs.
Die Claire spreekt nauwelijks Nederlands. Ik dacht dat een president zijn volk vertegenwoordigt? Dat mens kan dat duidelijk niet. En daar gaat Vlaams belastingsgeld naartoe. Persoonlijk vind ik een koninklijk huwelijk heel leuk (kan er niet aan doen), maar nu moeten de Vlamingen betalen voor een mens dat hun taal weigert te leren. En Paola is niet veel beter.

Citaat:
Als ik dus in jouw bijzijn beweer dat Vlaanderen geen land is, dan zijn je argumenten zo snel uitgeput, dat je er maar direct met de grove borstel doorgaat?
Dus jij wilt bijven toezien hoe de Vlamingen keer op keer benadeeld worden door paars-groen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 20:58   #144
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ik dacht dat een president zijn volk vertegenwoordigt?
Ik dacht een president enkel een soort protocollair hoofd was.

Citaat:
Citaat:
Dus jij wilt bijven toezien hoe de Vlamingen keer op keer benadeeld worden door paars-groen.
Ik voel geen enkele benadeling die een waal in mijn positie eveneens niet voelt.
Het heeft trouwens niets met Vlaanderen72's argument te maken.
Die wil enkel gewelddadig reageren op een stelling die ik poneer i.v.m. de legitimiteit van een vlaamse staat.
Kan er mij een ouderling of Parkinsonpatiënt komen helpen met beven van schrik, want ik heb niet veel tijd.
Oud 28 december 2002, 21:07   #145
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Ik dacht dat een president zijn volk vertegenwoordigt?
Ik dacht een president enkel een soort protocollair hoofd was.

Citaat:
Citaat:
Ik voel geen enkele benadeling die een waal in mijn positie eveneens niet voelt.
Het heeft trouwens niets met Vlaanderen72's argument te maken.
Die wil enkel gewelddadig reageren op een stelling die ik poneer i.v.m. de legitimiteit van een vlaamse staat.
Kan er mij een ouderling of Parkinsonpatiënt komen helpen met beven van schrik, want ik heb niet veel tijd.
1. Een president is meer dan wat protocol. Het is iets symbolisch. Trouwens, het is simpelweg onrechtvaardig dat de Vlamingen moeten betalen voor een koninklijke familie waarvan sommigen hun taal niet willen leren. Die vertoning van die Claire was ronduit beledigend voor de Vlamingen en dan vind jij het normaal dat ze daarvoor moeten betalen.

2. Dus een Vlaamse staat is niet legitiem, maar die Belgische regering die zich soms tegen de Vlamingen keert wel? Ik denk hierbij aan die nieuwe samenstelling van de senaat, de wafelijzerpolitiek, de transfers, die Brusselse rechters, die MUG in Galmaarden...
Oud 28 december 2002, 21:31   #146
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Een president is meer dan wat protocol. Het is iets symbolisch.
Waar ligt het grote verschil dan?

Citaat:
Trouwens, het is simpelweg onrechtvaardig dat de Vlamingen moeten betalen voor een koninklijke familie waarvan sommigen hun taal niet willen leren. Die vertoning van die Claire was ronduit beledigend voor de Vlamingen en dan vind jij het normaal dat ze daarvoor moeten betalen.
Hoeveel betaal jij daar dan wel voor?
Komt het nooit bij je op dat ook anderen aan monarchie hun brood verdienen?

Citaat:
2. Dus een Vlaamse staat is niet legitiem, maar die Belgische regering die zich soms tegen de Vlamingen keert wel? Ik denk hierbij aan die nieuwe samenstelling van de senaat, de wafelijzerpolitiek, de transfers, die Brusselse rechters, die MUG in Galmaarden...
De vlaamse staat is slechts een verzuchting van zowat 15% vlamingen (en dan heb ik nog mijn twijfels omtrent de ware reden waarom sommigen VB stemmen) Al bij al geen indrukwekkende meerderheid.
De Belgische staat daarentegen is een realiteit. Met haar gebreken en goede kanten.
Sleutel aan die realiteit, liever dan de vogel in de lucht die zelfstandig Vlaanderen heet, te proberen vangen.
Oud 28 december 2002, 21:42   #147
rope
Burger

Standaard

Citaat:
Toch wel maar mischien besef je het niet goed (of wil je het niet inzien). Om te beginnen zouden de belastingen gevoelig lager liggen indien Vlaanderen niet zou moeten opdraaien voor de sociale zekerheid van Wallonië (ziekteverzuim ligt er een pak hoger , voor het feit dat zij hun politieagenten meer willen betalen als hun Vlaamse collega's, voor het feit dat hun onderwijs meer moet kosten als het Vlaamse (en nog geen bal waard is), ...enz.
Oud 28 december 2002, 21:47   #148
Stefanie
Minister-President

Standaard

Het verschil Moet je dat nu nog vragen
Een president is democratisch, hee? Dat wilt zeggen dat vernederende taferelen zoals met die Claire kunnen vermeden worden. Nu, jouw vraag is eigenlijk niet correct. Er bestaan rechtstreeks verkozen presidenten met veel macht en presidenten die onrechtstreeks verkozen zijn.

Wat betreft onafhankelijkheid: voor de andere Vlamingen kan ik niet spreken, hee? Ik stel wel vast dat men Vlaams nationalisme vaak als synoniem gebruikt voor nazisme. Men stelt Vlaams nationalisten te pas en te onpas gelijk met nazi's. En over de transfers zeggen ze niet veel op T.V. Daar wordt meestal over gezwegen. De pers is niet objectief. Zeker nu met het cordon sanitaire.
Oud 28 december 2002, 21:54   #149
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rope
Citaat:
Toch wel maar mischien besef je het niet goed (of wil je het niet inzien). Om te beginnen zouden de belastingen gevoelig lager liggen indien Vlaanderen niet zou moeten opdraaien voor de sociale zekerheid van Wallonië (ziekteverzuim ligt er een pak hoger , voor het feit dat zij hun politieagenten meer willen betalen als hun Vlaamse collega's, voor het feit dat hun onderwijs meer moet kosten als het Vlaamse (en nog geen bal waard is), ...enz.
En dan noem je nog niet de heisa rond Everberg, rond de RVA onlangs met Renaat Landuyt en Oncelinx, rond de onbemande camera's, waar eerst weerstand tegen was, rond te spijtoptanten...
Oud 28 december 2002, 22:26   #150
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Aan:S,ik ben hier dus een hersenloos geval en dan is het maar goed dat jij me verbetert (godzijdank ),alhoewel dankzij hersenloos te zijn kan ik ook geen koppijn krijgen van dat eindeloze linkse gezeik van jullie .Aan:Superstaaf : De president moet ik ook betalen maar daar kan ik tenminste zelf voor kiezen.En aan jou iets proberen uitleggen dat is iets dat onmogelijk is .Om de eenvoudige reden dat jij tegendraads wil zijn en blijven.En je ongelijk niet kan toegeven.En ach met de grove borstel zeg je, wie niet horen wil moet voelen nietwaar .Ik informeer me genoeg hoor daar niet van ,maar over belgie pffff dat is weggegooide tijd .Dat kunstmatige staatje kan me gestolen worden!En het is inderdaad de verdienste van mijn voorouders en ouders dat ik hier ben geboren.Maar ik zal de vlaamse familie eer niet ten schande maken die bij ons hoog in het vaandel word gedragen!Alles voor vlaanderen en vlaanderen voor christus.En wat een gezwets: je eruit spartelen,op wat slaagt dat nu weer ?Ik ben ongeloofelijk fier om vlaming te zijn ,en mijn steentje bij te dragen aan een vlaanderen dat onafhanklijk moet worden,en zo belgie te laten barsten.Het is de PLICHT dat elke vlaming zn land(vlaanderen) en zn volk (de vlaming) moet verdedigen.Ieder heeft zn land ,zn gebruiken, zn godsdienst ,en daarom vind ik dat het hier zeker geen bont allegaartje moet en kan zijn !Gooi alles op een hoop en niemand voelt zich nog thuis .En voor mij is thuis :vlaanderen dat vlaams is en moet blijven,met zn typische cultuur .En geen multiculterele beerput. Kunnen jullie het wat lezen of is het weer te moeilijk?
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 22:27   #151
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Het is zonde van hier geen gebruik van te maken en zich enkel te beperken tot inhoudsloze uitspattingen (iets wat u trouwens gemeen heeft met (de rest van?) extreem-rechts).

Mvg,

DNB
Het zijn in uw ogen (links) inhoudsloze uitspattingen omdat u en de rest van uw circus die zo bestempeld. Ooit er al eens aan gedacht dat sommige dingen geen twee pagina's tekst nodig hebben om uit te leggen? De waarheid zit soms in simpele dingen.
U neemt niks van mijn bericht over, noch van het bericht waarover het ging. Sta mij toe dit bij deze te doen:

Het oorspronkelijk bericht waarop ik gereageerd heb, was
1. een oproep om bij het onderwerp te blijven en
2. de uitspraak: integratie = infiltratie, en daar kunnen we niks mee doen.

En dan durf ik inderdaad beweren dat dit een sloganeske, inhoudsloze uitspraak is, die misschien wel wonderen doet in een betoging, in een tv-interview voor 100.000'den kijkers enz., maar niet op een discussie-forum, waar het standpunt van één groep (nl. "alle vreemdelingen buiten" en "integratie=infiltratie") tegen het standpunt van de andere groep (nl."alle vreemdelingen NIET buiten" en "integratie=verrijking") uitgespeeld worden, en het de bedoeling is ze te verdedigen, niet ze enkel te herhalen!

(Mijn excuses voor het simplistisch voorstellen van het probleem, want er zijn inderdaad meer dan twee standpunten, die de discussie nog meer verrijken, en een probleem nog beter nuanceren.)

Om af te sluiten:
De standpunten zijn dan wel gekend, maar mij interesseren die minder dan de uitleg erbij. Ook ben ik niet geïnteresseerd in HOEVEEL mensen hier voor standpunt X zijn of voor standpunt Y. Zoiets kan wel mooie statistieken geven, maar of ik nu tot een meerderheid behoor, of alleen sta in mijn argumenten, dat interesseert me niet. Wel WAAROM anderen tegen of voor zijn. Ik leer elke dag (graag) bij.

Met mijn excuses voor de veel te lange uitleg weer, maar soms is het beter twee pagina's tekst te schrijven, dan te weinig tekst, waarin men eindigt in het fulmineren van beschuldigingen enz. (om te zwijgen over wat er overal in de wereld aan geweld bestaat!)

Mvg,

DNB
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 22:36   #152
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
(...)
Ik leef al bijna m'n hele leven in de multiculturele samenleving van Antwerpen en ik heb er nog nooit problemen van ondervonden, integendeel!

Blijkbaar ligt Heverlee op een andere planeet ofzo?
Heverlee: spreek op zijn Engels uit (Heverly): Heverly Hills, daar hebben ze toch een tv-reeks rond gemaakt, niet?
Oud 28 december 2002, 22:47   #153
rope
Burger

Standaard

Citaat:
Heverlee: spreek op zijn Engels uit (Heverly): Heverly Hills, daar hebben ze toch een tv-reeks rond gemaakt, niet?
Inderdaad, nu zijn ze bezig aan het vervolg: Heist-on-the-hill.
Oud 28 december 2002, 22:55   #154
rope
Burger

Standaard

Citaat:
De standpunten zijn dan wel gekend, maar mij interesseren die minder dan de uitleg erbij. Ook ben ik niet geïnteresseerd in HOEVEEL mensen hier voor standpunt X zijn of voor standpunt Y. Zoiets kan wel mooie statistieken geven, maar of ik nu tot een meerderheid behoor, of alleen sta in mijn argumenten, dat interesseert me niet. Wel WAAROM anderen tegen of voor zijn. Ik leer elke dag (graag) bij.
Je hebt gelijk en ik heb iets te impulsief gereageerd.

Mijn excuses.
Oud 28 december 2002, 23:01   #155
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Je hebt gelijk en ik heb iets te impulsief gereageerd.

Mijn excuses.
Tx Rope,

Laat de rede zegevieren, ook als we het niet eens zijn. 8)

DNB
Oud 29 december 2002, 00:05   #156
DNB
Schepen

Standaard

Versie 1 is bestemd voor Vlaanderen72, versie 2 voor de rest.

-----
Versie 1
-----

Aan vlaanderen72: je noemt superstaaf zo dom als het achterste als een varken of wel wil hij niet begrijpen maar ik vind dit een belediging voor de varkens bovendien klopt die uitdrukking niet .maar dit is geen echte inbreng van mij maar gewoon bij wijze van grap om eens opgewarmd te geraken .want je zegt verderop nog dat je mijn teksten niet genuanceerd vind wat een gezwets en wat een gezeik, en dat we best niet zouden hopen om mee te maken wat uw reactie zou zijn .maar eigenlijk wil ik uw reactie best wel weten 8) .is het mogelijk die te krijgen ?ik ben ook blij dat dat geen bedreiging was maar een belofte, wat een gezeik, ik wil het echt wel weten .maar wat je zegt van VLAANDEREN en dat dat je vaderland is dat is pas echt gezeik.want je zegt verder ook dat een goede vlaming alles moet doen om de eer van vlaanderen hoog te houden, en dat het een PLICHT is dat elke vlaming zn land(vlaanderen) en zn volk (de vlaming) moet verdedigen. wat een gezeik ik vind het belangrijker wie ik zelf ben, mijn toevallige geboorteplaats en mijn toevallige afstamming interesseren me niet , hoewel ik respect heb voor mijn ouders en familie, want de samenleving of het samen leven begint volgens mij binnen de kleinste gemeenschap zijnde het gezin .maar verder mag afstamming en geboorteplaats geen rol spelen in het leven van een mens. natuurlijk moeten er wel afspraken zijn en daarvoor verwijs ik naar andere berichten van mezelf, want totale anarchie zou allesbehalve wenselijk zijn . maar wat jij doet is een zogenaamde cultuur adoreren op een manier die jou zelf doet walgen bij sommige moslims (let wel: sommige moslims zeg ik, en zo zijn er ook sommige christenen, sommige joden, en ja hoor sommige vlamingen blijkbaar) .dat is pas gevaarlijk denk ik !die zogenaamde cultuur die jij verdedigt en dat zogenaamde land en die gebruiken enz. veranderen trouwens ook voortdurend, omdat ze nu eenmaal leven .zoals ik elders ook al eens gezegd heb als je nooit verandering wil, dan zal je hopeloos achter blijven, en als diezelfde houding het gehaald zou hebben zo veel eeuwen terug dan zouden we hier nu nog in boomhutten leven met uw rechts gezeik !en we kunnen ondertussen aan je geschrift uit maar het zou wel gemakkelijker zijn mocht je af en toe eens op "enter" of in het nederlands: "regel-verstel" drukken en af en toe, namelijk elke keer net nadat je op "enter" hebt gedrukt, de "shift" waarvan ik het nederlandse woord niet ken, ingedrukt houden terwijl je het letter volgend op het "punt" indrukt .dat dat tijdverlies is voor jou, dat is gezwets van jewelste, want als je het NIET doet, is dat tijdverlies voor ons wat jou waarschijnlijk niks kan schelen, maar als iedereen zo zou doen, dan zou het nog meer tijdverlies zijn voor iedereen, ook voor jou .

-----
Versie 2
-----

Beste Vlaanderen72,
Citaat:
(...)aan superstaaf:inderdaad het verschil is groot een koning of president.je kan hier praten als brugman tegen jou of wel wil je het niet begrijpen ofwel ben je zo domals het achterste van een varken.en dat je dnb zn teksten genuanceerd vind ja wadde!wat mijn reactie zou zijn daar zou je maar best niet op hopen om dat mee te maken das geen bedreiging maar een belofte!
Hoe bedoelt u? Ben best wel benieuwd naar uw reactie...
Citaat:
en VLAANDEREN is mijn land ,punt aan de lijn !ik hoef me ook niet te informeren over belgie daar ik het een onnodig aanhangsel vind op de wereldkaart,ook is het kunstmatige staat .en ik hoor thuis in vlaanderen waar ik ben geboren en getogen als vlaming uit een vlaamse moeder en vlaamse vader en waar mijn voorouders ook geboren en getogen zijn !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door En verder schreef Vlaanderen72 ook
(...)En het is inderdaad de verdienste van mijn voorouders en ouders dat ik hier ben geboren.Maar ik zal de vlaamse familie eer niet ten schande maken die bij ons hoog in het vaandel word gedragen!Alles voor vlaanderen en vlaanderen voor christus.En wat een gezwets: je eruit spartelen,op wat slaagt dat nu weer ?Ik ben ongeloofelijk fier om vlaming te zijn ,en mijn steentje bij te dragen aan een vlaanderen dat onafhanklijk moet worden,en zo belgie te laten barsten.Het is de PLICHT dat elke vlaming zn land(vlaanderen) en zn volk (de vlaming) moet verdedigen.Ieder heeft zn land ,zn gebruiken, zn godsdienst ,en daarom vind ik dat het hier zeker geen bont allegaartje moet en kan zijn !Gooi alles op een hoop en niemand voelt zich nog thuis .En voor mij is thuis :vlaanderen dat vlaams is en moet blijven,met zn typische cultuur .En geen multiculterele beerput.
WAAROM is het de plicht van iemand die toevallig in Vlaanderen geboren is, om alles te doen om Vlaanderen te verdedigen, alle vermenging met andere culturen te vermijden, en m.a.w. zoveel belang te hechten aan iets waar we zelf geen verdienste aan hebben, nl. onze afstamming? Zijn wij beter dan een ander omdat wij "hier" geboren zijn en zij "daar", waar dat ook moge wezen?
Ik heb veel respect voor mijn ouders en mijn familie, die veel voor mij hebben mogelijk gemaakt en mij hebben opgevoed. Meer nog, ik geloof steevast in de opbouw van de samenleving (de hele wereld!) van uit het gezin. Van daaruit leren we samen te leven, een samenleving te vormen. En van daaruit bouwen we aan onze toekomst, en dat is niet alleen onze eigen toekomst, want met zes miljard mensen (en het worden er nog meer) kan niemand het zich permitteren zich op zichzelf terug te plooien.
Het is juist deze houding die de gevaren van terroristische, fundamentalistische, en wat nog allemaal, vergroot doordat tegenstellingen gevoed worden, en niet gekoesterd, vergeleken, en waarom niet: naar elkaar toegroeien en samenkomen in het optimum.

Ik vind voorts veel belangrijker wie ik zelf ben dan het feit of ik nu toevallig in Vlaanderen geboren ben dan op Hawaii. Van daaruit wil ik mijn bijdrage leveren aan de maatschappij en leven, en genieten van het leven.

Wat mij opvalt, is dat u oproept tot de verdediging van uw zogenaamde land, volk en cultuur en er een ware adoratie van maakt, op een manier die u persoonlijk doet walgen als u denkt aan hoe sommige moslims (let wel: sommige moslims zeg ik, en zo zijn er ook sommige christenen, sommige joden, en ja hoor ook sommige vlamingen blijkbaar).

D�*t is pas gevaarlijk, denk ik, want die zogenaamde cultuur die u verdedigt en dat zogenaamde land en die gebruiken enz. veranderen trouwens ook voortdurend, omdat ze nu eenmaal leven . Zoals ik elders ook al eens gezegd heb: als je nooit verandering wil, dan zal je hopeloos achter blijven, en als diezelfde houding het gehaald zou hebben zo veel eeuwen terug, dan zouden we hier nu nog in boomhutten leven.

Citaat:
Kunnen jullie het wat lezen of is het weer te moeilijk?
We kunnen het wel lezen hoor, alleen zou het voor ons ook minder tijdrovend zijn het te ontcijferen als u af en toe eens een nieuwe regel zou beginnen e.d. U haalt immers zelf aan dat het voor u tijdrovend zou zijn als u dit zou doen, maar denk a.u.b. ook aan de anderen. Bovendien, wat als iedereen het zou doen? Veel tijdverlies voor iedereen alleszins, ook voor u.

Mvg,

DNB

-----
Oud 29 december 2002, 00:39   #157
vlaanderen72
Banneling

Standaard

aanNB,je versie 1 : is om te kotsen en je versie 2 : juist hetzelfde.Maar toch al voel ik me geen kotsopkuiser ik zal proberen erover te stappen en de stank te verdragen .Ten eerste:ik ben je beste niet! Ten tweede:als iemand nog maar probeert te zeggen dat vlaanderen niet bestaat dat slaat werkelijk alles !Men vraagt om de reactie die ik bedoel: als degene die zegt dat vlaanderen niet bestaat voor me zou staan,op zn zachtst gezegt die zal niet mals zijn !Dan geen woorden maar daden ! Vlaanderen bestaat al eeuwen de kunstmatige staat belgie sinds 1830 .Ten derde:als men waar dan ook geboren word ,is het de plicht inderdaad om hetgene waar hij geboren is te verdedigen en te eren, zonder je daarom meer of minder te voelen dan eender wie op de wereld.Ten vierde:Ik walg niet van mensen die opkomen voor hun cultuur ,in hun eigen land wel te verstaan . Als men mij extreem of racist noemt aleen maar om het feit :omdat ik voor mijn eigen land, volk en cultuur opkom wel zo zij het !Ten vierde:is het omdat er vooruitgang geweest is en nog zal komen dat men dan zijn gehele cultuur veranderd,of moet veranderen ?De basis zal steeds blijven!En of het nu voor je tijdrovend is of niet dat kan mij geen donder schelen, ik neem ook de tijd om hier zaken te lezen zonder een timer op te zetten.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 00:57   #158
rope
Burger

Standaard

In grote lijnen moet ik Vlaanderen 72 gelijk geven. Ik ben ook voorstander om meer chauvinisme en Vlaamse trots te zien onder de Vlaamse bevolking. We hebben een rijk verleden en geschiedenis, barsten van de tradities en het zou zonde zijn die verloren te laten gaan. Het is dank zij onze voorvaderen dat wij het hier in Vlaanderen zo goed hebben. Zij hebben nooit passief toegekeken elke keer als Vlaanderen bezet werd, altijd hebben zij weerstand geboden en toch worden ze vergeten. Op de website van Vlaanderen zelf is er niets van onze geschiedenis terug te vinden en op school wordt er nauwelijks nog over gesproken. De fiere Vlaamse Leew heeft dankzij Bertje de bleiter plaats moeten ruimen voor een parodie van Raymond. Vroeger waren de Vlamingen een trots volk, een volk met ballen aan hun lijf en niet een bende ja-knikkers zoals vandaag. We moeten vermijden dat de Vlamingen een cultuurloos volk worden.
Oud 29 december 2002, 01:37   #159
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
aanNB,je versie 1 : is om te kotsen en je versie 2 : juist hetzelfde.Maar toch al voel ik me geen kotsopkuiser ik zal proberen erover te stappen en de stank te verdragen .Ten eerste:ik ben je beste niet!
Beste vlaanderen72 (of je nu mijn beste bent of niet),

Weer die haatdragende woorden.
Dat versie 2 hetzelfde is als versie 1, heeft u goed opgemerkt. Versie 1 was namelijk een poging om het in uw stijl te schrijven, om zo iets duidelijk te maken, nl. wat er op het einde van beide versies staat, meer niet.

Citaat:
Ten tweede:als iemand nog maar probeert te zeggen dat vlaanderen niet bestaat dat slaat werkelijk alles !Men vraagt om de reactie die ik bedoel: als degene die zegt dat vlaanderen niet bestaat voor me zou staan,op zn zachtst gezegt die zal niet mals zijn !Dan geen woorden maar daden ! Vlaanderen bestaat al eeuwen de kunstmatige staat belgie sinds 1830 .
Heb ik ergens proberen te zeggen dat Vlaanderen niet bestaat? I think not. Integendeel, Vlaanderen bestaat wel degelijk, maar België ook, net als de provincies, Europa, de wereld (verenigd in de Verenigde Naties). Op alle niveaus bestaan gemeenschappelijke belangen, eigenschappen (al dan niet in de vorm van culturen), afspraken enz. Zaak is van de verhouding tussen alle mensen te optimaliseren en de wereld leefbaar (een populaire term onder extreem-rechts) te maken voor iedereen. Hieronder meer...
Citaat:
Ten derde:als men waar dan ook geboren word ,is het de plicht inderdaad om hetgene waar hij geboren is te verdedigen en te eren, zonder je daarom meer of minder te voelen dan eender wie op de wereld.Ten vierde:Ik walg niet van mensen die opkomen voor hun cultuur ,in hun eigen land wel te verstaan . Als men mij extreem of racist noemt aleen maar om het feit :omdat ik voor mijn eigen land, volk en cultuur opkom wel zo zij het !
Ik ben het ermee eens dat men zijn/haar afkomst niet moet verloochenen, dat tradities in ere mogen gehouden worden, dat - zoals rope in een bericht zegt - de Vlamingen (en de andere Belgen) best wat meer eigenwaarde mogen hebben, dat ze trots moeten zijn op wie ze zijn enz. Maar die trots moet beginnen bij wie men persoonlijk is, daar begint het, dan het gezin, de wijk, de gemeente, enz. Men moet op alle niveaus fier zijn, en in de eerste plaats dus bij de persoon zelf!
Citaat:

Ten vierde:is het omdat er vooruitgang geweest is en nog zal komen dat men dan zijn gehele cultuur veranderd,of moet veranderen ?
Neen (kort hè)
Citaat:
De basis zal steeds blijven!
Welke basis ziet u uit bv. 1000 voor Christus?
Citaat:
En of het nu voor je tijdrovend is of niet dat kan mij geen donder schelen, ik neem ook de tijd om hier zaken te lezen zonder een timer op te zetten.
Haal de w's er tussenuit om het te ontcijferen. Leest het even gemakkelijk als een "normale" tekst, met normale stijl?
Gwewlwuwkwkwiwgw wswcwhwrwiwjwfwtw wnwiwewtw wiwewdwewrwewewnw wzwowawlwsw wiwkw wdwawtw whwiwewrw wnwuw wdwowew!w

Mvg,

DNB
Oud 29 december 2002, 06:46   #160
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haal de w's er tussenuit om het te ontcijferen. Leest het even gemakkelijk als een "normale" tekst, met normale stijl?
Gwewlwuwkwkwiwgw wswcwhwrwiwjwfwtw wnwiwewtw wiwewdwewrwewewnw wzwowawlwsw wiwkw wdwawtw whwiwewrw wnwuw wdwowew!w
Ik heb het gevonden!:

"Gelukkig schrijft niet iedereen zoals ik dat hier nu doe!"

En dat op een zondagochtend...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be