![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Ik heb Uw tekst even herschreven om aan te duiden wat we met 'leesbaarheid' bedoelen. Ik geef toe: op al die dingen letten is wel veel werk! Ik heb het geteld en ik heb in totaal 45 wijzigingen aan je tekst gedaan. Ik kan alleen maar zeggen dat ik vind dat je teksten zoals ze nu zijn zo goed als onleesbaar zijn, ook door bepaalde zinnen die ik echt niet begrijp (je kan hier praten als brugman tegen jou of wel wil je het niet begrijpen ofwel ben je zo domals het achterste van een varken). Maar dat zal wel aan mij liggen.
Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nauwelijks in functie of kostprijs. Citaat:
Ook al om een argument in uw tekst te ontwaren........ Citaat:
Doet dat iets terzake? Ook aan een domoor kan iets uitgelegd worden, mits helderheid, redelijkheid en geduld. Citaat:
Citaat:
Of is het met de bokshandschoen van een andere VB-affiche-campagne? Citaat:
Iedereen heeft het recht om ongeïnformeerd te blijven. Of je dan thuishoort op een discussieforum met kleppers als Jos Verhulst, Jan van den Berghe, thePiano, Dimitri, Knuppel, Merel, DNB, Jonas de Muync, Guderian e.v.a. (de lijst is verre van uitputtend) die zich wél informeren en documenteren, is dan wel de hamvraag. Citaat:
Als je tot de slotsom komt dat die uiterst miniem is, en niet als gegronde reden kan dienen om anderskleurigen, andersbiddenden, of andersdenkenden aan de kant te schuiven, dan hoef je de moeite niet te doen om op zielige wijze te proberen je eruit te spartelen. Veel succes.
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het heeft trouwens niets met Vlaanderen72's argument te maken. Die wil enkel gewelddadig reageren op een stelling die ik poneer i.v.m. de legitimiteit van een vlaamse staat. Kan er mij een ouderling of Parkinsonpatiënt komen helpen met beven van schrik, want ik heb niet veel tijd. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() 2. Dus een Vlaamse staat is niet legitiem, maar die Belgische regering die zich soms tegen de Vlamingen keert wel? ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Komt het nooit bij je op dat ook anderen aan monarchie hun brood verdienen? Citaat:
De Belgische staat daarentegen is een realiteit. Met haar gebreken en goede kanten. Sleutel aan die realiteit, liever dan de vogel in de lucht die zelfstandig Vlaanderen heet, te proberen vangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() Het verschil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Een president is democratisch, hee? Dat wilt zeggen dat vernederende taferelen zoals met die Claire kunnen vermeden worden. ![]() Wat betreft onafhankelijkheid: voor de andere Vlamingen kan ik niet spreken, hee? Ik stel wel vast dat men Vlaams nationalisme vaak als synoniem gebruikt voor nazisme. Men stelt Vlaams nationalisten te pas en te onpas gelijk met nazi's. En over de transfers zeggen ze niet veel op T.V. Daar wordt meestal over gezwegen. De pers is niet objectief. Zeker nu met het cordon sanitaire. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Aan:S,ik ben hier dus een hersenloos geval en dan is het maar goed dat jij me verbetert (godzijdank
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Het oorspronkelijk bericht waarop ik gereageerd heb, was 1. een oproep om bij het onderwerp te blijven en 2. de uitspraak: integratie = infiltratie, en daar kunnen we niks mee doen. En dan durf ik inderdaad beweren dat dit een sloganeske, inhoudsloze uitspraak is, die misschien wel wonderen doet in een betoging, in een tv-interview voor 100.000'den kijkers enz., maar niet op een discussie-forum, waar het standpunt van één groep (nl. "alle vreemdelingen buiten" en "integratie=infiltratie") tegen het standpunt van de andere groep (nl."alle vreemdelingen NIET buiten" en "integratie=verrijking") uitgespeeld worden, en het de bedoeling is ze te verdedigen, niet ze enkel te herhalen! (Mijn excuses voor het simplistisch voorstellen van het probleem, want er zijn inderdaad meer dan twee standpunten, die de discussie nog meer verrijken, en een probleem nog beter nuanceren.) Om af te sluiten: De standpunten zijn dan wel gekend, maar mij interesseren die minder dan de uitleg erbij. Ook ben ik niet geïnteresseerd in HOEVEEL mensen hier voor standpunt X zijn of voor standpunt Y. Zoiets kan wel mooie statistieken geven, maar of ik nu tot een meerderheid behoor, of alleen sta in mijn argumenten, dat interesseert me niet. Wel WAAROM anderen tegen of voor zijn. Ik leer elke dag (graag) bij. Met mijn excuses voor de veel te lange uitleg weer, maar soms is het beter twee pagina's tekst te schrijven, dan te weinig tekst, waarin men eindigt in het fulmineren van beschuldigingen enz. (om te zwijgen over wat er overal in de wereld aan geweld bestaat!) Mvg, DNB
![]() |
![]() |
#152 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#153 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#154 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mijn excuses.
![]() |
![]() |
#155 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Laat de rede zegevieren, ook als we het niet eens zijn. 8) DNB
![]() |
![]() |
#156 | ||||
Schepen
|
![]() Versie 1 is bestemd voor Vlaanderen72, versie 2 voor de rest.
----- Versie 1 ----- Aan vlaanderen72: je noemt superstaaf zo dom als het achterste als een varken of wel wil hij niet begrijpen maar ik vind dit een belediging voor de varkens bovendien klopt die uitdrukking niet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ----- Versie 2 ----- Beste Vlaanderen72, Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb veel respect voor mijn ouders en mijn familie, die veel voor mij hebben mogelijk gemaakt en mij hebben opgevoed. Meer nog, ik geloof steevast in de opbouw van de samenleving (de hele wereld!) van uit het gezin. Van daaruit leren we samen te leven, een samenleving te vormen. En van daaruit bouwen we aan onze toekomst, en dat is niet alleen onze eigen toekomst, want met zes miljard mensen (en het worden er nog meer) kan niemand het zich permitteren zich op zichzelf terug te plooien. Het is juist deze houding die de gevaren van terroristische, fundamentalistische, en wat nog allemaal, vergroot doordat tegenstellingen gevoed worden, en niet gekoesterd, vergeleken, en waarom niet: naar elkaar toegroeien en samenkomen in het optimum. Ik vind voorts veel belangrijker wie ik zelf ben dan het feit of ik nu toevallig in Vlaanderen geboren ben dan op Hawaii. Van daaruit wil ik mijn bijdrage leveren aan de maatschappij en leven, en genieten van het leven. Wat mij opvalt, is dat u oproept tot de verdediging van uw zogenaamde land, volk en cultuur en er een ware adoratie van maakt, op een manier die u persoonlijk doet walgen als u denkt aan hoe sommige moslims (let wel: sommige moslims zeg ik, en zo zijn er ook sommige christenen, sommige joden, en ja hoor ook sommige vlamingen blijkbaar). D�*t is pas gevaarlijk, denk ik, want die zogenaamde cultuur die u verdedigt en dat zogenaamde land en die gebruiken enz. veranderen trouwens ook voortdurend, omdat ze nu eenmaal leven . Zoals ik elders ook al eens gezegd heb: als je nooit verandering wil, dan zal je hopeloos achter blijven, en als diezelfde houding het gehaald zou hebben zo veel eeuwen terug, dan zouden we hier nu nog in boomhutten leven. Citaat:
![]() Mvg, DNB -----
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() aan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Burger
|
![]() In grote lijnen moet ik Vlaanderen 72 gelijk geven. Ik ben ook voorstander om meer chauvinisme en Vlaamse trots te zien onder de Vlaamse bevolking. We hebben een rijk verleden en geschiedenis, barsten van de tradities en het zou zonde zijn die verloren te laten gaan. Het is dank zij onze voorvaderen dat wij het hier in Vlaanderen zo goed hebben. Zij hebben nooit passief toegekeken elke keer als Vlaanderen bezet werd, altijd hebben zij weerstand geboden en toch worden ze vergeten. Op de website van Vlaanderen zelf is er niets van onze geschiedenis terug te vinden en op school wordt er nauwelijks nog over gesproken. De fiere Vlaamse Leew heeft dankzij Bertje de bleiter plaats moeten ruimen voor een parodie van Raymond. Vroeger waren de Vlamingen een trots volk, een volk met ballen aan hun lijf en niet een bende ja-knikkers zoals vandaag. We moeten vermijden dat de Vlamingen een cultuurloos volk worden.
![]() |
#159 | ||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Weer die haatdragende woorden. ![]() Dat versie 2 hetzelfde is als versie 1, heeft u goed opgemerkt. Versie 1 was namelijk een poging om het in uw stijl te schrijven, om zo iets duidelijk te maken, nl. wat er op het einde van beide versies staat, meer niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gwewlwuwkwkwiwgw wswcwhwrwiwjwfwtw wnwiwewtw wiwewdwewrwewewnw wzwowawlwsw wiwkw wdwawtw whwiwewrw wnwuw wdwowew!w Mvg, DNB
![]() |
![]() |
#160 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Gelukkig schrijft niet iedereen zoals ik dat hier nu doe!" En dat op een zondagochtend... ![]()
![]() |