![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Ik ben gewoonweg tegen het "iedereen gelijk" princiepe kwa verloning. Mensen zijn nu eenmaal niet gelijk. Waarom moet de lamzak evenveel verdienen als de streefteef die extra zijn best doet voor zijn job ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Ik ken mensen die asset manager zijn geweest en op een jaar genoeg verdienden om een huis neer te poten, en dan hadden ze het slecht gedaan. Nauwelijks 30+.
Helaas nu wel steuntrekker (serieus) |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al veel goed betaalde mensen ontmoet dus. Maar zo goed dat ze 18000/maand of nog meer verdienen ? Ik sluit het niet uit....maar wil dan graag eens horen waar. Met naam. Of kan men dat niet zeggen omdat het zo verschrikkelijk geheim is?
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, omgerekend naar ons en belastingen af zit men toch weer ver van die super wedde verwijderd.
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet dat bepaalde bestuurders (meestal politiekers) serieuze vergoeding krijgen voor een paar vergaderingen per jaar bij te wonen (god weet je kan doen op een paar vergaderingen maar soit ? ).
Voor de rest als je hier kan belanden tussen de 2000 �* 3000 netto ben je al goed bezig.
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#150 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
iedereen gelijk principe moet niet. maar een arbeider in china of india moet wel evenveel krijgen voor productiewerk als een arbeider in belgië pas dan krijg je eerlijke concurrentie. Dan een ander punt dat ik wil aanhalen. Tot nu toe werd enkel kennis beloond met premies, bonussen en hoge lonen. Ok hen toegevoegde waarde is groter dan die van een arbeider en deze personen mogen een aardig centje verdienen maar waarom word harde arbeid niet door de jaren beloond want niet iedereen heeft een talent of is super slim sommige kunnen enkel hard werken. ik pleit dan ook om mensen die al jaren in dienst zijn en dus werken telkens te belonen met een iets hoger loon. zo stimuleer je mensen om werk te zoeken. dan zou ik het huidige minimum nettoloon voor iemand die full time 38h/week werkt op 1500 euro per maand zetten ongeacht wat hij doet als beroep en ten slotte zou ik de top lonen van managers begrenzen en de ontslagpremies van deze heren menselijk maken maar ja wie ben ik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, t' is maar eens opmerken hé.
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik overuren doe, is dat omdat ik voor mezelf geloof dat dit me geld zal opbrengen. Hoe meer ik er nu doe, hoe minder ik er in de toekomst zou moeten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Parlementslid
|
![]() Zeer gezonde instelling, als u het mij vraagt. Als een bezetene werken in het begin garandeert u, mits een doordacht spenderingspatroon, een zeer amusante toekomst, en dat al op tamelijk lage leeftijd. En ik spreek uit ervaring.
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je jong bent, moet je ook niet altijd maar werken en wroeten. Zeker dan moet je van het leven genieten en veel ontspannen, je weet immers niet zeker of je die zogenaamde rustige, onbekommerde 'oude dag' kunt halen (en dan zit je ook met meer fysieke beperkingen). Ander alternatief is van je hobby je werk kunnen maken, zoals bij mezelf. Voor mij is 80 uur per week werken niet echt een opgave, maar driekwart van de tijd pure ontspanning. Ik vind het triestig dat er mensen hun eigen (letterlijk) kapot werken voor wat extra centen, maar de job in se in feite niet graag doen. En niet in het minst zijn dat managers of afdelingshoofden in de privé. Veel geld wil niet zeggen dat het geen afstompende job kan zijn. Werken is ijdel en inderdaad noodzakelijk, ook om de 'gemeenschap' te onderhouden, maar dat werk mag je leven totaal niet beheersen, dit in tegenstelling met wat men vaak in de overprestatiegevoelige privé-branches van je verwacht. Een troost: van het vele geld dat je verdient kan je een mooie doodskist van goud kopen, afgezet met diamantjes. |
|
![]() |
![]() |