![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk het eerste.
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk het laatste. Wallonië is minder geïnteresseerd in Brussel dan de Franskiljons van Brussel ons proberen wijsmaken.
Eigenlijk zouden we met Wallonië moeten onderhandelen om samen van Brussel af te scheiden. Een Vlaams-Waalse federatie met Brussel geïsoleerd als stadstaatje daar middenin. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() U maakt de fout om politiek Brussel op economisch Brussel te werpen. Brussel heeft Vlaanderen meer nodig dan dat het omgekeerd is. Het is zelfs zo dat de afhankelijkheid van Brussel een zekere dynamiek van pakweg Antwerpen in de weg staat.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 4 november 2008 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Vlaanderen is verankerd in Europa. De relatie Brussel Vlaanderen zal niet veel verschillen met dat van Vlaanderen ten opzichte van haar buurlanden met als verschil dat Brussel maar één buur heeft en Vlaanderen meerdere. Voor de rest maak je jezelf blaasjes wijs als je denkt dat Brussel ooit deel zal uitmaken van een onafhankelijk Vlaanderen. Zelfs mocht dat het geval zijn dan krijgen we een vergelijkbare situatie als in sommige randgemeenten waar een lokale verkozen democratische meerderheid zich geen iota zal aantrekken van wat Vlaanderen beslist waardoor Vlaanderen een hoofdstad heeft waarover ze misschien wel juridisch maar feitelijk geen enkel gezag heeft.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 november 2008 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Dat laat onverlet dat de meest logische optie 'in het geval van het uiteenvallen van België' is dat Brussel zich bij Vlaanderen voegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enigste probleem is dat de Franstaligen naar het schijnt een andere logica hanteren, wat dacht ik het argument was om uiteen te vallen. ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 november 2008 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
Ik ken natuurlijk niet alle gevoeligheden, maar baseer me op wat ik lees en wat ik zie op de landkaart. Natuurlijk lees ik minder vlot de Franstalige bronnen, maar de haat moet welhaast irrationeel groot zijn om de logische voordelen te kunnen ontzenuwen. nogmaals, ik geef slechts mijn mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als speurneus beweert dat het Brussels Hoofdstedelijk Gewest het recht heeft zijn eigen lot te bepalen, dat vergeet hij/zij het feit dat énkel Vlaanderen (Gewest en Gemeenschap), het Waals Gewest en de Franse Gemeenschap constitutieve autonomie heeft. Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft dat (net zoals de Duitstalige Gemeenschap) niet. Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft niet de bevoegdheid om haar eigen werking te organiseren. Dus als men wil gaan beweren dat het de Brusselaars zijn, die over het lot van Brussel gaan beslissen, dan maakt speurneus de mensen iets wijs. http://nl.wikipedia.org/wiki/Constitutieve_autonomie Daar heb ik stevig mijn twijfels over. De band Wallonië-Brussel is in de realiteit veel minder hartelijk dan je zou denken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 4 november 2008 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over mijn lijk.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Indien men er zeker van zou zijn dat Brussel zijn eigen weg zou opgaan, zouden ze immers geen reden hebben om een dergelijke haat te verspreiden. En dan zou men met een gerust hart de discussie aangaan. Quod non. Citaat:
Och ja... Veel meer dan puberale aanstellerij vind ik dat niet. Hebben die drie burgemeesters, ondanks de onvoorwaardelijke steun van de hele Franstalige politiek, de positie van Marino Keulen dan al gedurende één seconde aan het wankelen gebracht?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeef mij, maar ik ben een marxist. En ik denk in termen van machtsverhoudingen. Steeds met de sociaal-economische context in het achterhoofd.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met genoeg tijd en PR zou je dat kunnen omkeren maar nu of binnen de 10 jaar zie ik dat niet gebeuren.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Zij voeren daar wellicht alle taken uit van de burgemester en iedereen zal hen aanspreken als monsieur le bourgemestre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
http://www.trends.be/nl/4-1455-43659...-economie.html
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 november 2008 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het scenario van solidarnosc is niet zeer realistisch, imho. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De brusseleers kunnen kiezen voor Frankrijk ja. Na vijf jaar zullen ze het zich zwaar beklagen, want dan is Brussel een derde wereldstad geworden. Geen enkele hoofdstedelijke functie meer, noch van Vlaanderen, noch van Belgique of Europa, dus zakt de economie van die stad volledig in elkaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() En toch worden ze niet benoemd en iedereen weet het, wat de afgang compleet maakt
|
![]() |
![]() |