![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
![]() Engels is nu eenmaal de taal der wetenschap, vandaar dat je er altijd meer over zal vinden dan als je opzoekt in het Nederlands. ![]() Nuja, aan de literatuur over de mogelijke psychopathologie van de pester heb je weinig tenzij je op hem af durft stappen en hem durft confronteren met de feiten... Blijf in ieder geval zeker niet mee zitten en laat je niet in een put duwen. Praat erover op z'n minst, met de collega's, met vrienden, een professional, ... en als het echt niet anders kan, is ander werk zoeken misschien een uitweg. Maar je moet dan wel opletten hoe dat zit ivm werkloosheidsuitkeringen. Als je zelf je ontslag indient zonder geldige reden (ofzoiets?) kan je het recht hierop verliezen. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 oktober 2008 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Heb eerder toevallig mijne baas van de week eens goed 'gepest'. Bleek dat mijn gsm (effectief zonder mijn weten) op sms berichtjes was komen staan en elke minuut gedurende een uur lege sms'kes naar mijn baas (was toevallig de eerste in mijn adressenlijst wegens de eerste letter van zijn familienaam) stuurde.
Toen ik uiteindelijk mijn gsm uit mijn zakken haalde, merkte ik op dat hij op het scherm van de sms'en stond en ging ik terug naar het hoofdmenu. Nog geen 5 sec later mijn baas (en toekomstige ex-baas) nogal kwaad aan de lijn. Ik viel uit de lucht, maar moest heimelijk toch lachen, de dikke ....zak. Mooiste is nog dat hij de rekening zelf mag betalen...hehehe ![]() Laatst gewijzigd door Yves38 : 28 oktober 2008 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want die verdienen dat uiteraard allemaal... En als het nog veel geld kost aan de firma ![]() ![]() (er als U de vakbond ervan op de hoogte stelt zult U gegarandeerd fel in hun achting stijgen wat nooit slecht kan zijn) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, eind van de week ben ik er weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toen mijn oude bazen hun bedrijf voor veel geld aan de concurrentie verkochten kwam ik ineens in een ander bedrijf terecht, met een andere aanpak. De aanpak verschoof van klantgericht naar bedrijfsgericht. Sommigen namen ontslag. Ik werkte toen meer dan 10 jaar voor 't bedrijf. Ik had dus snel uitgerekend hoeveel 'ontslagpremie' ik zou trekken. Mijn loon (loonsverhoging net voor de verkoop zelfs) en extras waren voor de nieuwe bedrijfscultuur te hoog. Het pesten begon al vlug. Ik heb dat altijd onthaalt met een bulderlach. Zo van: Leg het er niet zo dik op, jullie zijn vooral grappig. Tegelijk liet ik hun weten dat ik niet uitkeek naar ander werk. (wetende dat ik omwille van de premie niet eens direct werk nodig had). Dat heeft zo een 3 hilarische maanden geduurd. Dan heb ik mijn ontslag en de volledige premie gekregen. Daarna heb ik mezelf op 3 maanden onbetaald verlof getrakteerd. Als men je wil wegpesten, zodat jij ontslag neemt, opdat zij zich de kosten kunnen besparen, dan sta jij daar toch in de sterkste positie. Dat pesten in jouw 'case', hoe gebeurd dat effectief ?
![]() |
![]() |
#150 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Dat pesten ga ik hier niet in details uit de doekskens doen, maar noem het gerust autoritaire intimidatie op elk niveau. Alle werknemers worden constant bespot, het werk is niet goed, "Waarom heb je dit gedaan, ik heb toch gezegd dat..." of anders: "Waarom heb je dit NIET gedaan, ik had toch gevraagd om..." = voortdurend aan de intelligentie van iedereen twijfelen. Kwaadspreken over alle medewerkers. Plus constante dreiging ontslagen te worden, ook tegenover IEDEREEN, dus ik neem het niet persoonlijk (zie mijn signatuur). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het ging hier vooral over een baas die een beetje zijn werknemers terroriseert...oké, je kunt ook zeggen dat werknemers "zwakker" zijn dan de werkgever...maar ik denk dat jij een andere invulling bedoelt met de "zwakkeren"...
![]() |
#157 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En. Eigenlijk 't belangrijkste. Als je thuis komt en je slaat de deur dicht, dan zou je ook alle gedachten aan 't werk moeten dichtslaan. Dat is één week een mentale oefening, en dan ben je 't meester. Want zie, de meeste mensen gaan niet ten onder aan het pesten op zich. Zij gaan ten onder wanneer zij 't ongenoegen ook buiten 't werk uitdragen en daardoor hun 'andere omgeving' besmetten. Na een tijdje heb je dan niks meer over. Mijn excuses indien ik jouw 'tips' gaf die je eigenlijk niet nodig hebt.
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Mensen : wees eens minder de brave vlaming (sorry, vlamingen zijn nu eenmaal onderdanig van aard) en trek uw bek open en maak uw baas/de pester duidelijk dat het u niet aanstaat, en dat em moet ophoepelen want ge wilt uw werk doen.
Klaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |