![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u bereid te werken tot uw 70-ste (of langer)? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 20,83% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
39 | 54,17% |
dat hangt ervan af |
![]() ![]() ![]() |
14 | 19,44% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,56% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik neem aan, dat je betaalde job bedoelt??? Laatst gewijzigd door bozoboko : 9 januari 2009 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() lol, op m'n 55ste gaan de boeken hier toe ze
![]()
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ook als je weet dat je niet kunt overleven nadien?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kan ik niet op antwoorden. Als jonge generatie gaan we nog wel van een deftig pensioen kunnen genieten zeker?
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aja? waarom is dat zeker?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is niet zeker. Maar ik verwacht van wel. We dragen al genoeg af zeker voor ons pensioen?
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat wij nu afdragen, is voor de pensioenen te betalen van die dat nu pensioensgerechtigd zijn, niet voor onze eigen pensioenen hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Richt een beweging op, zoek steun. Met als doel niet meer af te dragen voor een ander zijn pensioen, maar nog enkel voor dat van U. De mei '68'ers zullen dan wel een generatie lang bij het ocmw moeten gaan aankloppen, maar Uw pensioen zal verzekerd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Ik wou altijd binnen zijn op mijn veertigste, en nu mag ik niet meer buiten komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() Tot 70 werken = waanzin. Ik zie achtereen al 70-jarige cipiers gevangenen begeleiden of 70-jarige opvoeders losgeslagen kinderen bedwingen. Gewoon absurd ! Ik hoop voor m'n 55 ste nog een goede erfenis van familie te doen (wie weet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was dat niet in Frankrijk, mei 68? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oorsprong van de mei '68 beweging was frankrijk, maar "mei '68" was wel een europese stroming (zoals de "hippies" een amerikaanse stroming was).
Laatst gewijzigd door Bob : 12 januari 2009 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja ik werk ook veel uren (wat normaal is voor ons beroep I guess) maar ik krijg wel enorm veel voldoening als ik weer een stukje af heb of weer iets nieuws heb ontdekt in mijn onderzoek. En van rommelen in een labo en/of werkplaats word ik ook niet bepaald moe. Dat is hobby. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat ons even redelijk zijn.
tot 70 zou een kleine 50 jaar werken zijn. Op die tijd betaal je als werknemer al snel zo'n 1.000.000 € (1500x50x14) aan de belastingen...kan er dan nog geen pensioen af? 40 jaar zal ruim voldoende zijn zeker..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uit uw (vetgemaakte) opmerking, blijkt - met alle respect - dat u weinig afweet van de werkdruk en extra takenpakket van de doorsnee (jonge) academicus. Of denkt u dat het toeval is dat ik meestal op een nachtelijk uur een aantal posts doorstuur? Ik zit in de week meestal achter mijn computer tot een uur of elf, maar dat kan ook gerust een uur of een �* twee 's nachts zijn. Ik denk niet dat veel bouwvakkers of loketambtenaren na 17.00 u voor hun werk nog één poot uitsteken. Ik zou nooit met zulke banen willen verruilen, maar zeggen dat wij een lui luxeleventje hebben is een beetje overdreven. Er zijn aan (betaald) doctoreren uiteraard wat voordelen verbonden: je mag vaak ver congressen bijwonen en studieverblijven uitkiezen, waar je ook wat vakantie aan kan koppelen, je krijgt een goede omkadering, enz. maar in vergelijking met 'de privé' vallen onze zogenaamde extra-legale voordelen in het niets uit. En wij moeten zeker niet minder werken dan hen. Hou daar ook eens rekening mee ! Laatst gewijzigd door freespirit : 13 januari 2009 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Euh, ik dacht dat het toch duidelijk was dat ik een collega van u ben ? Ik zit op dit eigenste moment een paper te klussen. Dus ik kom ook wel aan die 60 uur hoor ![]() Maar ik ervaar het niet als zwaar noch erg belastend. Het grote verschil tussen de prive en het academische (ik heb 2 jaar in de prive gewerkt als ingenieur) is dat ik hier voor mijzelf werk. Het is mijn project en ik bepaal wat er gebeurt, in samenspraak met een promotor. In de industrie danste ik naar de pijpen van de grote managers. Alhoewel het veel beter betaald was, werkte ik altijd voor iemand anders (een projectleider, een manager) en dat stak me enorm tegen. En dat was vermoeiend. Ik werk niet graag voor anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar goed, u en ik hebben het geluk dat onze promotoren ons beiden de ruimte geven om ons eigen project dat we graag uitstippelen, te valoriseren en er (gelukkig) nog voor worden betaald ook. Helaas zijn er ook nog vele doctorandi (toch in mijn 'branche') die zeer idealistisch en met frisse moed aan hun mandaat beginnen, maar door hun promotoren of andere 'notabelen' in een zekere, door hun geprefereerde, richting worden uitgestuurd en dan kan zulk doctoraat een echte sleur worden. Ik ken overigens nog altijd mensen die doctoreren, maar waarvan ik de indruk heb dat ze meer als koffiemadam of als kopieerhulp door de professoren werden aangenomen. En dan kan zulk werk uiteraard enorm frustrerend zijn. Dus laten we onszelf gelukkig prijzen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Gouverneur
|
![]() Zit in shift,dan is tot 60 jaar voldoende,toen ik 20 jaar was ging ik na 3 nachten,vlot nog honderd kilometers fietsen,nu kruip ik als een zombie in mijn zetel.
Als ik een bureau jobje krijg met internet,wil ik zeker tot 70 werken ![]() Laatst gewijzigd door fabianen : 13 januari 2009 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Precies, voor bedienden zou zeventig al standaard kunnen, voor arbeiders de leeftijd naar vijftig.
|
![]() |
![]() |