![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vlaanderen beschikt over soevereiniteit als ze dat grijpen met geweld, of als die erkend wordt door de internationale gemeenschap. Waaronder de staat België. Als die andere staten dat erkennen, dan zou Vlaanderen de facto een staat kunnen worden (ik zei reeds dat erkenning niet het enige criterium is voor het vormen van een staat, en volgens sommmige rechtsgeleerden is dat het zelfs niet). Verder heb ik u al verteld welke internationale beginselen dat "verbieden". Het feit dat Vlaanderen vertegenwoordigd is, dat ze niet soeverein is, dat men de territoriale integriteit van een andere staat moet respecteren, ... Maar u herhaalt dezelfde vraag, waarop ik al antwoorde dat ze wat opzoekingswerk vereist, en dat ik ermee bezig ben. Wat het referendum betreft: die helpen meestal niet veel, kijk maar naar het baskenland. Daar is zowat elk jaar een referendum. Voor de belgische staat is het referendum trouwens niet bindend.
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Verder haalde ik nooit iets aan over andere staten wat dat betreft, het is ook compleet irrelevant. Mijn conclusie blijft dezelfde, Vlaanderen mankeert die bevoegdheid.
![]() |
![]() |
#146 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het feit dat Vlaanderen vertegenwoordigd is, dat ze niet soeverein is, dat men de territoriale integriteit van een andere staat moet respecteren, ... Maar u herhaalt dezelfde vraag, waarop ik al antwoorde dat ze wat opzoekingswerk vereist, en dat ik ermee bezig ben. Dat zijn beginselen, geen verdragen. Moet ik ook daar het verschil tussen uitleggen?
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus hebben al die internationale wetten waar u voortdurend mee schermt en die volgens u ervoor zorgen dat Vlaanderen juridisch zijn onafhankelijkheid niet kan uitroepen, geen enkele waarde als Vlaanderen die niet erkend. Bijgevolg zal Vlaanderen niet gehinderd zijn door die wetten. Althans, weer eens volgens uw gekronkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En weer dezelfde cirkelredenering; weer de zelf uitgevonden redenering. Alleen klopt het allemaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij lijkt het helemaal niet onmogelijk mijn twee berichten uit te printen en die voor te leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij is het niet te doen om "indruk te maken", maar wel wat die professor denkt over de twee berichten waarin ik uitleg waarom er geen federale normenhiërarchie bestaat zoals in andere federale landen. Ik ben hogelijk benieuwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar ook al ben je geen prof, je geeft wel de indruk van te denken dat je slimmer bent dan een prof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
vlaanderen is wel soeverein, want er bestaat in België geen Grondwet, geen Grondwettelijk hof en dus ook geen normenhiërarchie, waarbij de Belgische staat boven de regio's staat. Citaat:
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Professor Storme stelt trouwens ook dat er in België geen federale normenhiërarchie bestaat zoals in andere federale staten het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Burger
|
![]() Kosovo. Lees mijn vorige berichten, daar staat uitgelegd volgense welke internationale rechtsregels.
![]() |
#158 |
Burger
|
![]() En waar doet hij dat? U verwijt mij geen referenties te geven, terwijl u nog erger bent dan ik.
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merkwaardig is dat u mij hierin nooit heeft tegengesproken (u kan immers niet ontkennen dat de federale overheid niet kan en mag ingrijpen op regionaal vlak - anders zou de hele heisa rond de geluidsnormen allang opgelost zijn...). U heeft zelfs nooit de moeite genomen die twee berichten inhoudelijk te toetsen. Daarom ook mijn vraag ze voor te leggen aan uw professor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Burger
|
![]() Daar verdraait u weer mijn woorden. Ik had het nooit over "zoals in andere landen". U blijft daar maar over doorlullen. Ik sprak enkel en alleen over de Belgische normenhiërarchie.