Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2008, 09:30   #141
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik denk dat je me nog altijd niet verstaan hebt. Mijn fout zeker, ik schrijf altijd te kryptisch.

Laat ik het dan maar uitleggen: Azerts gefulmineer tegen de "kunstmatige verdeeldheid" klinkt me als muziek in de oren omdat hij zelf niet beseft wat hij zegt. De essentie van de Belgische staat is immers verdeeldheid tussen Noord- en Zuid-Nederlanders. Zonder dat kunstmatig "buitenlandse vijand" beeld, zou België zelfs niet bestaan.

Azert heeft dus gelijk: het is tijd om de kunstmatige verdeeldheid tussen Noord- en Zuid-Nederland op te heffen en een sterke Nederlandse staat op te richten.

Er is geen enkele reden te vinden waarom dat te laat zou zijn. Integendeel, elke dag dat we ons niet aaneensluiten, is een dag dat Vlaanderen bloed verliest. Alleen een Nederlandse staat kan de aderlating stelpen.
ok, mijn fout, tis nog morgend....

een Nederlandse staat? ik weet het niet. Op lange termijn zou ik zeggen: ja, waarom niet. Op korte termijn, na een splitsing, neen dat gaat gewoon niet. de verschillen zijn op dit moment gewoon te groot.
Oud 18 november 2008, 09:43   #142
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het beleid waar de inwoners van Vlaanderen zelf voor kiezen, zonder de halfslachtige compromissen die in de huidige Belgische context gemaakt moeten worden omdat men er in Wallonië een andere politieke visie op na houdt.
Dus eigenlijk zo veel mogelijk tegenstrijdigheden creëren tussen noord en zuid en dan achteraf komen blijten dat er tegenstrijdigheden zijn... Goedkoop hoor.

gewoon leren werken met de bestaande ongelijkheden zal voldoen.

Maar wat we dus hieruit leren is dat flaminganten liever werken met een zwak vlaanderen dan met een sterk België. Weinig te maken met rede dus alles te maken met (romantische) gevoelens... Nu niks nieuws voor velen hoor deze conclusie maar ik wou hem toch maar eens zwart op wit zetten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 09:44   #143
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

De Croo heeft wel een punt daar waar hij stelt of een onafhankelijk Vlaanderen zal erkent worden door Europa.

Ik zie dat momenteel ook niet snel gebeuren. Vooral omdat men niet hoog oploopt met die éne partij die zich VB noemt hier.
Misschien staat ze zelf dan ook wel in de weg als het ooit zover komt.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 09:44   #144
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
een Nederlandse staat? ik weet het niet. Op lange termijn zou ik zeggen: ja, waarom niet. Op korte termijn, na een splitsing, neen dat gaat gewoon niet. de verschillen zijn op dit moment gewoon te groot.
Overweeg:
- het Brusselse irredentisme en de zeer reële kans dat het gewest in zijn geheel aansluit bij Frankrijk;
- de te verwachten blijvende agitatie in een hele reeks randgebieden, van Heuvelland tot Voeren;
- het door de Franstalige bourgeoisie in Europa gecreëerde imago van bekrompen, racistisch dwergstaatje;
- de te verwachten problemen inzake internationale erkenning (zie professor Suy);
- de al een decennium aan de gang zijnde uitverkoop van de belangrijkste nutsbedrijven aan Frankrijk;
- de immense staatsschuld die zo goed als zeker grotendeels aan ons zal toekomen;
- de te verwachten actieve diplomatieke tegenwerking van Frankrijk;
- dat alles gecombineerd met een uitgesproken lankmoedige, naïeve en masochistische Vlaamse publieke opinie, en een elite die niets anders kent dan zich aanschurken tegen de reële machthebbers.

In die situatie verwacht ik van de eerste tien jaar onafhankelijkheid niet veel goeds. De aderlating die we nu ondergaan, zal zeker in een beginfase exponentieel toenemen. Wij, en de Vlaamse belangen, zullen lijden.

Dat kan voorkomen worden door van bij de aanvang te kiezen voor een echte moderne staat, met een iets zelfbewustere elite, een authentiek natiegevoel.
Oud 18 november 2008, 09:48   #145
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
De Croo heeft wel een punt daar waar hij stelt of een onafhankelijk Vlaanderen zal erkent worden door Europa.

Ik zie dat momenteel ook niet snel gebeuren. Vooral omdat men niet hoog oploopt met die éne partij die zich VB noemt hier.
Misschien staat ze zelf dan ook wel in de weg als het ooit zover komt.
waarom zouden ze dat niet doen??? we liggen echt in het hart van de EU, met 3 bijzonder sterke buurlanden, Nederland, Frankrijk en Duitsland die ons nodig hebben om over onze grond hun goederen te vervoeren.

Vlaanderen zal uiteraard onmiddellijk erkend worden door de EU, daar kan gewoon geen twijfel over zijn, de andere landen hebben te veel te verliezen. vergeet ook niet dat Vlaanderen nu ook geen arme regio is hé.
Oud 18 november 2008, 09:54   #146
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen zal uiteraard onmiddellijk erkend worden door de EU, daar kan gewoon geen twijfel over zijn, de andere landen hebben te veel te verliezen. vergeet ook niet dat Vlaanderen nu ook geen arme regio is hé.
Het imago dat de internationale francofonie van ons gecreëerd heeft (volledig gefantaseerd of course, maar dat is hier irrelevant), benadert zeer dicht het beeld dat de belanghebbenden van Servië gecreëerd hebben. Daar, in Joegoeslavië, heeft men door foefelen, verhullen en liegen, een zwart-wit beeld gecreëerd waardoor er goeden en slechten te voorschijn kwamen. De goeden zijn ondertussen opgenomen in de EU of zitten in de wachtkamer, de slechten zijn gebombardeerd en worden nog steeds gechanteerd. Zie ook Vlaanderen, het Servië aan de Noordzee? van Derk-Jan Eppink.

Toch iets om over na te denken, me dunkt.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 november 2008 om 09:55.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 09:56   #147
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Is België laten bestaan dan wel betaalbaar?
ZEKER! Een gereformeerd België kan op termijn terug koploper worden in Europa van het model "zoals het moet". Jij twijfelt daar aan? Vergeet niet dat in zuid-België nog heel veel mogelijkheden zijn voor toekomstige groei. Dat wij hier ongeveer dwarrelen rond het saturatieniveau zit vast maar samen met Wallonië en grootstad brussel kan België inderdaad nog HEEL betaalbaar worden.
Citaat:
Eens even kijken we hebben een officiële staatsschuld van een dikke 90% en een reële staatsschuld van ongeveer 350%.
Da's chinees hoor l'ami je zal duidelijker moeten zijn. 90% van wat en 350% van wat?
Citaat:
Het zuiden van het land doet geen enkele moeite om in de kosten te snoeien (nochthans valt er daar veruit het meest te besparen, zie ook het legioen ambtenaren en werklozen dat nergens in Europa zijn gelijke kent) erop rekenend dat het Noorden de factuur wel zal blijven betalen.
Daar volg ik je uiteraard in dat kan en mag niet zo blijven... Ook het zuiden moet leren snoeien in de uitgaven ze mag beginnen met haar actief te verkopen en haar ambtenaren op straat te zetten!
Citaat:
Het Noorden daartegenover gaat nu - net zoals de rest van Europa - een serieuze recessie tegemoet en het is maar de vraag of ze - zelfs als een (politieke) meerderheid (gedwongen) 'solidair' wilt blijven noch in staat zullen zijn dat te doen.
België gaat niet in recessie!

Gedwongen solidariteit? Hoe goedkoop zeg

Citaat:
Je kan natuurlijk verder gaan met verdoken tekorten allerhande op te lopen, maar zelfs voor een overheid geldt dat je dat niet onbeperkt kan doen, op een gegeven moment begint de ontlener immers te twijfelen aan de afbetalingscapaciteit van een land. Die capaciteit wordt bepaald door het aantal mensen met een inkomen (in de privé wel te verstaan) en hoe zwaar de belastingen al zijn. (De VS heeft bijvoorbeeld relatief zware tekorten, maar kan zijn belastingen nog optrekken itt België dat al dergerlijk hoge belastingen heeft dat verder verhogen ervan wel eens zou kunnen leiden tot een daling van de inkomsten).
de overheid blijft een a notering hebben hoor niemand twijfelt aan haar terugbetalingscapaciteiten wees gerust... Wij zijn hongarije niet!

De VS staat er nogtans slechter voor als wij hoor tegenwoordig.
Citaat:
Ik ga in zoverre akkoord dat de splitsing van het land veel geld kan kosten. Dat hangt puur af van hoe redelijk de scheidende partijen uit elkaar gaan. De franstaligen indachtig moet ik zeggen dat de kans op een redelijke scheiding vrij gering is. Neemt niet weg dat het hier over een eenmalige kost gaat, itt Belgique dat elk jaar geld kost.
Naïef schaap ; eenmalige kost van de boedelscheiding. Wacht maar af als je elk jaar plots de interest op de staatsschuld op u moet nemen hoe "tijdelijk" dat is.
Citaat:
En dan heb je natuurlijk ook nogt de kost van België op andere vlakken dan het louter economische. Zoals bvb het falende justitie- en immigratiebeleid dat ook grotendeels veroorzaakt wordt door dse heel erg ver uiteenliggende standpunten daaromtrent én de weigering van de franstaligen om dan de logische stap te zetten en elk maar zijn eigen beleid te voeren.
Dus laat ons maar rap scheiden... Die flaminganten toch ze zijn om van te schreeuwen hilarisch.

ey POOL ge kunt ook gewoon proberen naar oplossingen zoeken hé; samen met uw landgenoten. Wees gerust in het echte leven bijten die niet...
Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat een verdwijnen van België voor zowel Wall als VL op termijn een goede zaak is. Hoe lang die termijn zal duren is een open vraag en zal afhangen van hoe er uit elkaar wordt gegaan (ziet er niet zo goed uit) en de kwaliteit van het beleid achteraf (ziet er vooral voor Wall niet goed uit, hoezeer ik ook een degout heb van de traditionelen erken ik wel dat wallonië waarschijnlijk nog stukken slechter zou bestuurd worden als de vlamingen helemaal niks meer in de pap zouden te brokken hebben.)
Ik ben ervan overtuigd om mijn beurt dat Wallonië en Vlaanderen er beter gaan uitkomen op termijn als ze verder samen in zee blijven gaan...En hey da's wel leuk mijn stelling gaan we een empirische toets kunnen geven!
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 18 november 2008, 09:57   #148
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom zouden ze dat niet doen??? we liggen echt in het hart van de EU, met 3 bijzonder sterke buurlanden, Nederland, Frankrijk en Duitsland die ons nodig hebben om over onze grond hun goederen te vervoeren.

Waarom wil "Europa" de onschendbaarheid van een VB Europarlementslid opheffen voor een niemendalletje ergens in een plaatselijk krantje.
Als Europa daar zich al zorgen over maakt

Denk jij dan echt dat de politiek correcte Europese vrienden, het VB gaan bijspringen als die de onafhankelijkheid uitroepen?
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 09:58   #149
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ZEKER!
Bestaat daar een studie van? Een boekje van Decroo misschien, onder de titel "De opbrengst van het voortbestaan van België"?
Oud 18 november 2008, 09:59   #150
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht

Dom, achterlijk, laf, kleingeestig, heb je er nog ? Laat maar komen
minstens 2 van 4 heb je zelf uitgevonden
Citaat:
Als men al jaren vruchtloos probeerd om de verlieslatende tak terug winst te laten maken, dan mag men wel zijn conclusies beginnen nemen....als we dan toch verder gaan in het spelletje van vergelijkingen...
We gaan niet verder in het spelletje vergelijken maar neen dat zou geen enkele gezonde manager doen vooral niet als hij weet dat de verkoop (stel u voor zeg vlaanderen "verkoopt" wallonië een echte hautaine flamingante kijk op de zaken) hem zal achterlaten met een kater waar hij mss eeuwig mee zal zijn opgezadeld...
Citaat:
Oud 18 november 2008, 10:00   #151
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Zelden heb ik, in gans mijn carrière, dergelijke nonsens mogen lezen.
......
Uw repliek is anders ook wel minsten brons waard
Citaat:
Oud 18 november 2008, 10:01   #152
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Jammer dat dat debat er in 1830 niet was, het zou ons veel leed bespaard hebben.
Dat debat was er toen wel maar de verschillen tussen katholieken en protestanten waren toen zo groot dat er eenzijdig werd gekozen om dat debat op te schorren en het huis van oranje met haar akolieten op straat te zetten.
Citaat:
Oud 18 november 2008, 10:03   #153
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
ZEKER! Een gereformeerd België kan op termijn terug koploper worden in Europa van het model "zoals het moet". Jij twijfelt daar aan? Vergeet niet dat in zuid-België nog heel veel mogelijkheden zijn voor toekomstige groei. Dat wij hier ongeveer dwarrelen rond het saturatieniveau zit vast maar samen met Wallonië en grootstad brussel kan België inderdaad nog HEEL betaalbaar worden.

België gaat niet in recessie!
Dat een zwaar gereformeerd België het zou kunnen maken... dat denk ik ook.

Maar hoever wil je gaan? En de Franstaligen? LOL
Leg eens uit!

En dat België niet in recessie gaat... Je hebt wel heel erg veel vertrouwen in Leterme... LOL

Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 18 november 2008 om 10:04.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 10:03   #154
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het is raar dat de jeugd fan is van zulke wereldvreemde gekken. Gelukkig zal ook dat een uitzondering zijn.
... Naïeveling De Croo blijft één van de populairste politici in dit land.
Citaat:
En hij is inderdaad zo oud dat hij binnenkort wel zal sterven, op wie ga je dan stemmen?
Sterven? Oejoej bij u zit de haat precies diep... Die man heeft nog een lang leven te gaan alleen politiek zal hij het niet zooo lang niet meer kunnen trekken; spijtig.
Citaat:
Een zelfstandig Vlaanderen is te duur? Het water moet hoog aan de lippen staan als ze met zulke zever afkomen.
Hehe integendeel het water zit helemaal nergens... Ale jawel hoog aan de lippen ma enkel bij de flaminganten lees deze draad er maar op na
Citaat:
Oud 18 november 2008, 10:08   #155
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Naïeveling De Croo blijft één van de populairste politici in dit land.
[deja vu] dewinter? [/deja vu]
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 10:08   #156
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Waarom wil "Europa" de onschendbaarheid van een VB Europarlementslid opheffen voor een niemendalletje ergens in een plaatselijk krantje.
Als Europa daar zich al zorgen over maakt

Denk jij dan echt dat de politiek correcte Europese vrienden, het VB gaan bijspringen als die de onafhankelijkheid uitroepen?
en wie zegt dat het VB die onafhankelijkheid gaat uitroepen???
Oud 18 november 2008, 10:09   #157
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk mag "onze Herman" nog lang leven. Meer zelfs, ik gun hem zelfs nog heel veel jaren in de Belgische politiek. Als er nu eenmaal één man is die, ongewild en onbewust, publiciteit maakt voor het Vlaams-nationalisme, is het immers Decroo. Door zijn bijna kinderlijk beat en hopeloos verouderd belgicisme toont hij de mensen de weg naar de andere richting.
In tegenstelling tot het 'hopeloos verouderde flamingantisme' zal je bedoelen? Nee nee wees gerust zijn 'hopeloos verouderde belgicisme' leeft sterker bij de mensen dan uw visie op vlaanderen...

Publiciteit? Ik vrees dat hier het gezegde "ook slechte reclame is reclame" niet opgaat hoor Jan; feitenkennis en populisme trouwen niet zo goed het spijt me.
Citaat:
Met het financieel doemdenken over een mogelijke boedelscheiding brengt Decroo eigenlijk niets nieuws of origineels: hij herkauwt slechts wat ook anderen in uiteenlopende situaties hebben gezegd, maar dat door de feiten uiteindelijk werd tegengesproken. Indertijd hoorde men ook gelijkaardige geluiden door degenen die Tsjechoslovakije wensten te behouden. Uiteindelijk is dat allemaal zo erg niet gebleken: er kwam een voor iedereen aanvaardbare oplossing uit de bus. Ook bij een Belgische boedelscheiding zal dat het geval zijn.
Niks nieuws nee inderdaad hij gebruikt het argument "geld" dat is inderdaad niks nieuws. Vooral niet voor flaminganten
Citaat:
M.a.w. Decroos paniekerig molenwieken maakt helemaal geen indruk op ons, verre van zelfs.
Paniek? We hebben het toch over Herman De Croo hé?
Héhé...
Citaat:
Oud 18 november 2008, 10:11   #158
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

VLD prima hoor, maar deze ordinaire aandachtshoer met zijn slechte manieren en even slecht gemanierde vrouw.. die is eerste burger geworden door zijn rol als hofnar

Kijk, hij denkt zelfs dat hij een beetje koning is:

Wat heb ik een hekel aan die zelfvoldane aap. Hij is vast ook best wel pervers in zijn privé momenten.

Zo, Polly was even terug.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 18 november 2008 om 10:12.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 10:11   #159
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Die man hoort thuis in de psychiatrie. In een gesloten afdeling.
We gaan dan maar niet zeggen waar jij hoort zeker
Citaat:
Enige tijd geleden nog door zijn streek in de Vlaamse Ardennen gereden, die zot denkt waarachter dat hij de plaatselijke Führer van gans die streek daar is! Grootdoenerij met zijn grote borden overal langs de weg (afijn, 't is een liberaal, die zijn daar goed in), indien ik daar woonde zou ik snel wat brandhout bij hebben voor de komende winter.
Führer? Bij ons in de vlaamse ardennen?
wat een onwetendheid

Ook Félicien ziet ze duidelijk een beetje vliegen... Maar hey dat kan geen kwaad hé iedereen kan wel eens de pedalen kwijt zijn.
Citaat:
Oud 18 november 2008, 10:15   #160
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Bestaat daar een studie van? Een boekje van Decroo misschien, onder de titel "De opbrengst van het voortbestaan van België"?
rob toch uw belachelijke repliek geldt evenzeer in tegengestelde richting maar dat wist je zeker wel ...
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be