Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2008, 17:05   #141
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

[quote=Weiße Rose;3845004]1)
Citaat:
Vele ontspoorde jongeren zijn een makkelijk doelwit voor het rechts-extremisme. Ze worden weldegelijk geindoctrineerd mijn beste.
Deze jongeren en indien u het een beetje eerlijk wilt spelen, worden opgevrijt door linkse progressieve met de uitleg alles kan en niets of niemand staat u in de weg. Misschien klein vb.: het gedoogd softdrug beleid waar destijds dat groen vrouwmens mee is komen aandraven om de jeugd naar haar groen progressief misbaksel te lokken. Moet eens nagaan hoeveel jongeren in dit verband weten wat wettelijk en niet wettelijk is, zouden de politici hetzelf nog wel weten?

Nog een vb.: destijds werd op een school in een kempense gemeente besloten door de directie dat piercing op school niet kon, mogelijke toestanden bij sport en spel. Progressief bertje sprong hier direct bovenop en riep dit uit als een een soort aantasting van de privacy van de jongeren. Hij werd toen weer terug gefloten door de minister van onderwijs met de boodschap dat hij voor onderwijs niet bevoegd was.

Sluitingsuur in een kempense gemeente van discotheken door de burgervader aangezien deze een redelijke overlast met zich meebrachten. Wie sprong er bovenop en hitste de jeugd op, hetzelfde progressief bertje met zijn progressieve kliek. Dus jeugd voor de kar willen spannen, zet uw beiden voetjes eens even op deze planeet en u zult misschien tot uw grote verrasiing zien wie daar begaafd in is en er alles voor in het werk stelt om jongeren politiek te misbruiken.

En verder even terloops vermeld, het onderwerp betreft Tienduizenden verkrachte Duitse vrouwen? Dus misschien daar een klaar en duidelijk uw zeg over doen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 7 december 2008 om 17:26.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 17:25   #142
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

:rollp
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het Verdrag van Versailles voorzag een (onvolledige) herstelbetaling voor de schade aangericht door Duitsland tijdens de Duits geïnitieerde WO1 en een ontwapening vh Duitse militarisme. Helaas werd het niet volledig uitgevoerd.
Dus was WO2 gewoon een voortzetting van WO2 en revanchisme omdat Duitsland die eerste verloren had. Al de rest zijn slechte excuses: potje breken, potje betalen, maar daar wilde Duitsland niet van horen, eenmaal de sterkste militaire druk was afgenomen. Hitler zette gewoon voort wat de keizer begonnen was, maar nog gruwelijker.

PS, stop met het steeds aanhalen van de revanchististen van de "Bund der Vertriebenen" (niet Vertreibenen, zoals jij schrijft!) die gewoon de draad opneemt van de fascistische "Bund Deutscher Osten"
Proficiat, u hebt een schrijffoutje ontdekt! Als u en wikipedia (een ongeloofwaardige site, door elk zinnig mens erkend ) in Duitsland kunnen of durven gaan vertellen dat "Bund der vertriebenen" facistisch zou zijn, denk dat men u met open armen zal ontvangen maar niet in de goede zin. U zou misschien, zeg wel misschien in het één of ander Duits links nest een medestander kunnen vinden in dit verhaaltje wat al opzich te betwijfelen valt maar men weet nooit, wat daar ligt of ooit in wakker wordt. Dus in het kort, dit is het zoveelste verhaaltje uit uw doosje dat, kant nog boom, nog waarheid, laat staan nog te begrijpen is. Weet u in feite zelf nog wel wat u allemaal uit die klep onder uw neus slaat?

Op het andere dat u hier neerkwatst over het verdrag, zullen we zeker maar de moeite sparen om daar op in te gaan. De hoofdzaak zal wel zijn dat u zelf gelooft wat u neerzet. Zou het misschien kunnen dat u 'gebruikt' terwijl u op het forum zit, zou veel zeer veel verklaren. Want van een correct en geschiedkundig correct heb ik u nog nimmer iets weten neerzetten, wel zaken berustend op roddel, fabels, on-waarheden en alles wat men met deze zaken in verband kan zetten, dus!

Dan misschien ook aan u eens de vraag, wat is uw mening over dit onderwerp. Tienduizenden verkrachte Duitse vrouwen en meisjes raakt u dit of laat dit u onverschillig en kruipt u weer voor de zoveelste maal achter kampverhalen om in dit verband uw onverschilligheid mee te camoufleren.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 7 december 2008 om 17:30.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 17:38   #143
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je geeft toe dat het Duits militair industrieel complex een onnoemelijke schade aangericht heeft in WO1 maar tegelijk vind je dat het wreed was, die op hen te recupereren of het te ontmantelen?
Ik heb nergens gesteld dat het wreed was, maar ik heb gesteld dat het exorbitant hoge bedragen waren waaraan geen enkel land ooit kon voldoen. Bedragen die bovenop alle afgestane gebieden en andere sancties kwamen.

Als de Verenigde Staten zoiets doen, denk bijvoorbeeld aan de sancties die Irak werden opgelegd na de Golfoorlog van 1991, bent u anders wel de eerste om daar met veel en huilerig misbaar tegen te protesteren, maar in dit geval kan de internationale bestraffing u niet hard genoeg zijn.

Citaat:
Tijdens WO2 heeft het Duits militair industrieel complex 't nog eens overgedaan. Dus was Versailles duidelijk onvoldoende.
Hopen maar dat 45 jaar opslitsing van Duitsland beter resultaat hebben gehad.

Hopen maar dat die Bund der Vertriebenen (ea revanchards!) geen steun meer krijgen zodat er geen WO3 van komt.

Hopen maar ditmaal het Duits militair industrieel complex ofwel onschadelijk gemaakt werd of het bij andere activiteiten zal houden.

J�*, gans Europa bekocht de honger van het Duits militair industrieel complex, ook Duitsers. Die zijn wel degenen waar ik geen voorrang aan zou geven in medeleven.

Indien die Bund der Vertriebenen alle Duitssprekenden als Duitsers beschouwt is dat een voortzetting van een oudere politiek, zoals die er was omtrent Sudetenland, omtrent de Wolgastreek. Een stinkend politiek statement.
En daar komt de filosofische aap dus uit de mouw. U wilt wraak. Uit al uw woorden in deze en voorgaande postings van u in deze draad, blijkt dat u Duitsland en/of de Duitsers net zo hard en veel en bovenal blind haat als u uw allochtonen, en vooral die ene speciale groep, blind liefhebt.
En dat terwijl u altijd de mond volheeft van verdraagzaamheid, nuanceren, objectiviteit, niet iedereen over één kam scheren, discriminatie en racisme. Waar zijn uw nuances nu te vinden? Waarom beschrijft u de Duitsers nu als één grote groep van slechterikken? Waarom bent u zo onverdraagzaam? Waarom doet u geen enkele moeite om ook maar de schijn te geven objectief te zijn?

U mag dat allemaal van mij hoor, mij niet gelaten, maar u weet hopelijk toch wel dat er hiervoor een speciaal woord is dat dat allemaal keurig samenvat. Dat woord is huichelarij.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 18:21   #144
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het wordt hier met de minuut "schoner", het is de schuld van "anderen" dat Nazi-Duitsland WOII opstartte, 6000.000 Joden uitgeroeid heeft..........en wat nog allemaal ????
Ik stop ermee met jouw smeerlapperij nog verder te lezen, ik krijg er puisten van.
Je krijgt precies snel puisten.

Normaal is dat een verschijnsel in de pubertijd.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 22:12   #145
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

[quote=ERLICH;3845730]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
1) Deze jongeren en indien u het een beetje eerlijk wilt spelen, worden opgevrijt door linkse progressieve met de uitleg alles kan en niets of niemand staat u in de weg. Misschien klein vb.: het gedoogd softdrug beleid waar destijds dat groen vrouwmens mee is komen aandraven om de jeugd naar haar groen progressief misbaksel te lokken. Moet eens nagaan hoeveel jongeren in dit verband weten wat wettelijk en niet wettelijk is, zouden de politici hetzelf nog wel weten?

Nog een vb.: destijds werd op een school in een kempense gemeente besloten door de directie dat piercing op school niet kon, mogelijke toestanden bij sport en spel. Progressief bertje sprong hier direct bovenop en riep dit uit als een een soort aantasting van de privacy van de jongeren. Hij werd toen weer terug gefloten door de minister van onderwijs met de boodschap dat hij voor onderwijs niet bevoegd was.

Sluitingsuur in een kempense gemeente van discotheken door de burgervader aangezien deze een redelijke overlast met zich meebrachten. Wie sprong er bovenop en hitste de jeugd op, hetzelfde progressief bertje met zijn progressieve kliek. Dus jeugd voor de kar willen spannen, zet uw beiden voetjes eens even op deze planeet en u zult misschien tot uw grote verrasiing zien wie daar begaafd in is en er alles voor in het werk stelt om jongeren politiek te misbruiken.

En verder even terloops vermeld, het onderwerp betreft Tienduizenden verkrachte Duitse vrouwen? Dus misschien daar een klaar en duidelijk uw zeg over doen.
Dus u geeft links weeral de schuld? Volgens u is links verantwoordelijk voor de indoctrinatie van rechts? Moet het nog gekker worden?

Links dwingt die jongeren niet om sympathie op te brengen voor massamoordenaars zoals Hitler en Mussolini. Links dwingt die jongeren niet om mensen van andere nationaliteiten te discrimineren. Links dwingt die jongeren niet om Jodengraven te beschadigen. Enkel rechts is verantwoordelijk voor die indoctrinatie en niemand anders!

Wat hebben piercings en discotheken hier trouwens mee te maken? Ik denk trouwens dat extreem-rechts meer jongeren misbruikt als links.

Ik vind het gewoon onvoorstelbaar hoe jij alle schuld bij rechts wil weghalen. Jij wringt je in allerlei bochten om links zwart te maken. Nu, ik weet wel beter.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 22:41   #146
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik heb nergens gesteld dat het wreed was, maar ik heb gesteld dat het exorbitant hoge bedragen waren waaraan geen enkel land ooit kon voldoen. Bedragen die bovenop alle afgestane gebieden en andere sancties kwamen.
De schade tgv WO1 was véél groter, maar daar hou je schijnbaar geen rekening mee.

Citaat:
Als de Verenigde Staten zoiets doen, denk bijvoorbeeld aan de sancties die Irak werden opgelegd na de Golfoorlog van 1991, bent u anders wel de eerste om daar met veel en huilerig misbaar tegen te protesteren, maar in dit geval kan de internationale bestraffing u niet hard genoeg zijn.
Dat is een andere thread.
Citaat:
En daar komt de filosofische aap dus uit de mouw. U wilt wraak. Uit al uw woorden in deze en voorgaande postings van u in deze draad, blijkt dat u Duitsland en/of de Duitsers net zo hard en veel en bovenal blind haat als u uw allochtonen, en vooral die ene speciale groep, blind liefhebt.
En dat terwijl u altijd de mond volheeft van verdraagzaamheid, nuanceren, objectiviteit, niet iedereen over één kam scheren, discriminatie en racisme. Waar zijn uw nuances nu te vinden? Waarom beschrijft u de Duitsers nu als één grote groep van slechterikken? Waarom bent u zo onverdraagzaam? Waarom doet u geen enkele moeite om ook maar de schijn te geven objectief te zijn?

U mag dat allemaal van mij hoor, mij niet gelaten, maar u weet hopelijk toch wel dat er hiervoor een speciaal woord is dat dat allemaal keurig samenvat. Dat woord is huichelarij.
Dat maak jij ervan, vermoedelijk omdat je mijn tekst leest en interpreteert zoals je één van je eigen teksten zou lezen en interpreteren.
Ik wens of zoek geen wraak en ik schreef wel degelijk "Duits militair industrieel complex", niet "alle Duitsers".
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 00:16   #147
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
De schade tgv WO1 was véél groter, maar daar hou je schijnbaar geen rekening mee.
Die schade die door de Duitsers, en andere landen, laten we dat vooral niet vergeten, was veroorzaakt, was inderdaad enorm. Ik stelde enkel vast dat die schade door geen enkel land, dus ook Duitsland niet, ooit binnen de opgelegde periode betaald had kunnen worden, hoe groot die herstelbetalingen ook zouden zijn. Maar daar wenst u dus blijkbaar geen rekening mee te houden.

Citaat:
Dat is een andere thread.
Erg goedkope uitvlucht, maar soit. Andere draad, exact dezelfde thematiek. Maar u wordt zeker niet graag herinnerd aan het feit dat u in vrijwel identieke situaties met twee maten meet. En niet voor de eerste keer overigens, maar dat zult u zelf ook wel weten.

Citaat:
Dat maak jij ervan, vermoedelijk omdat je mijn tekst leest en interpreteert zoals je één van je eigen teksten zou lezen en interpreteren.
Ik wens of zoek geen wraak en ik schreef wel degelijk "Duits militair industrieel complex", niet "alle Duitsers".
Niet alle Duitsers, maar wel de zogenaamde 'Vertriebenen' voor wie van u nauwelijks een greintje medeleven te krijgen was.
Ook opmerkingen als "helaas werd het niet volledig uitgevoerd" (over die herstelbetalingen) geven al aan dat u in het geheel niet begaan bent met wat de implicaties van wel volledige herstelbetalingen binnen de opgelegde periode voor het Duitse volk, dat het met die 'onvolledige' herstelbetalingen al zo moeilijk had, zouden zijn geweest. Honger, ziekte, ondervoeding, kindersterfte, enfin, precies al die zaken die u de Amerikanen met betrekking tot Irak dus wél allemaal (gedeeltelijk terecht) aanrekent. Zoals hierboven al gezegd, u meet dan met twee maten, en dat is dus gewoon hypocriet.

En een concreet antwoord op mijn vraag waarom het nu jammer vond dat die herstelbetalingen niet volledig zouden zijn betaald, heeft u ook nog steeds niet gegeven.

Tevens wacht ik nog steeds dat u even precies aangeeft waar ik u persoonlijk aangevallen zou hebben, zoals u in een eerdere post in deze draad beweerde.
Oud 8 december 2008, 01:57   #148
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Die schade die door de Duitsers, en andere landen, laten we dat vooral niet vergeten, was veroorzaakt, was inderdaad enorm. Ik stelde enkel vast dat die schade door geen enkel land, dus ook Duitsland niet, ooit binnen de opgelegde periode betaald had kunnen worden, hoe groot die herstelbetalingen ook zouden zijn. Maar daar wenst u dus blijkbaar geen rekening mee te houden.

Erg goedkope uitvlucht, maar soit. Andere draad, exact dezelfde thematiek. Maar u wordt zeker niet graag herinnerd aan het feit dat u in vrijwel identieke situaties met twee maten meet. En niet voor de eerste keer overigens, maar dat zult u zelf ook wel weten.

Niet alle Duitsers, maar wel de zogenaamde 'Vertriebenen' voor wie van u nauwelijks een greintje medeleven te krijgen was.
Ook opmerkingen als "helaas werd het niet volledig uitgevoerd" (over die herstelbetalingen) geven al aan dat u in het geheel niet begaan bent met wat de implicaties van wel volledige herstelbetalingen binnen de opgelegde periode voor het Duitse volk, dat het met die 'onvolledige' herstelbetalingen al zo moeilijk had, zouden zijn geweest. Honger, ziekte, ondervoeding, kindersterfte, enfin, precies al die zaken die u de Amerikanen met betrekking tot Irak dus wél allemaal (gedeeltelijk terecht) aanrekent. Zoals hierboven al gezegd, u meet dan met twee maten, en dat is dus gewoon hypocriet.

En een concreet antwoord op mijn vraag waarom het nu jammer vond dat die herstelbetalingen niet volledig zouden zijn betaald, heeft u ook nog steeds niet gegeven.

Tevens wacht ik nog steeds dat u even precies aangeeft waar ik u persoonlijk aangevallen zou hebben, zoals u in een eerdere post in deze draad beweerde.
Citaat:
Toch evident: als vergoeding aan de slachtoffers van de door het Duits militair industiëel complex gevoerde WO 1.
Dat heeft bovendien een kwalijk precedent geschapen: toen hetzelfde Duits militair industiëel complex herbegon in WO2 waren de herstelbetalingen aan de slachtoffers ook maar beperkt, bijna symbolisch. Het is dus inderdaad zeer spijtig dat die schadeloosstelling nooit volledig gebeurde.
Voor de niet -Duitse slachoffers van die twee oorlogen schijn je duidelijk geen greintje medeleven te kunnen opbrengen: alléén je "Vertriebenen" ea Duitsers zijn van belang.
Bekijk deze cijfers misschien eens, gewoon om een idee te krijgen van wat het Duitse militair industriëel complex veroorzaakte in twee oorlogen:
http://en.wikipedia.org/wiki/World_W...ies_by_country

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slachto...ffers_per_land

En dat zijn de mensenlevens, het ergste en belangrijkste.
De materïele en economische schade aangericht door het Duitse militair industriëel complex in die twee oorlogen is helemaal onbecijferbaar. Materïele en economische schade aan landen maar ook aan de inwoners van die landen.

nog geen woord van medeleven voor al die doden, al die slachtoffers.
Je sympathiëen zijn grof misplaatst.

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2008 om 02:27.
Oud 8 december 2008, 02:49   #149
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch evident: als vergoeding aan de slachtoffers van de door het Duits militair industiëel complex gevoerde WO 1.
U bent hopelijk toch niet zo naief om te geloven dat die herstelbetalingen ooit ten goede zijn gekomen aan de door het Duits militair industriëel complex aangerichte schade aan gealliëerde zijde? Dat geld werd gewoon gebruikt om de Franse, Britse en andere staatskassen te spekken, en het gewone volk, dat het meest te lijden had gehad van WO I kreeg van hun respectievelijke overheden hoogstens een schamele aalmoes toegeschoven. En ook bij volledige herstelbetalingen zou dat niet anders geweest zijn.

Citaat:
Dat heeft bovendien een kwalijk precedent geschapen: toen hetzelfde Duits militair industiëel complex herbegon in WO2 waren de herstelbetalingen aan de slachtoffers ook maar beperkt, bijna symbolisch.
Duitsland betaalt nog altijd elke jaar redelijk grote bedragen uit aan de slachtoffers en nazaten van slachtoffers uit WO II, net zoals Duitsland zich nog altijd en overal officiëel verontschuldigt voor wat er tijdens WO II gebeurd is. Net zoals Duitse kinderen ook op school leren om zich bij elk contact met buitenlanders toch vooral maar te verontschuldigen voor de wandaden die door hun grootouders en overgrootouders mogelijk gepleegd zouden kunnen zijn. Inmiddels drie naoorlogse generaties Duitsers, die zelf part noch deel aan die hele Tweede Wereldoorlog hadden, de meesten waren toen niet eens geboren, is een collectief schuldgevoel aangepraat.

Dat de gruwelen van WO II en de gevolgen van waartoe een totalitaire staat kan leiden in herinnering worden gehouden en daarmee als waarschuwing kunnen dienen voor toekomstige generaties, is niet meer dan begrijpelijk en zal elk weldenkend mens onderschrijven. Maar het einde van die oorlog ligt intussen al wel 63 jaar achter ons. De hoogste tijd om eens vooruit te kijken derhalve.
Oud 8 december 2008, 07:42   #150
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Idd, zo is mijn grootvader tevens ooit bijna overreden door Duitse tanks, die op de vlucht waren voor de Ieren (Irish National Garde) en de Engelsen.
Ik dacht dat Ierland neutraal was tijdens WOII.
Oud 8 december 2008, 08:47   #151
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Stop aub met het onverdedigbare te verdedigen. Geloof je niet in het bestaan en de gruwel van de concentratiekampen, koop eens een biljetje Auschwitz of Dachau: nu zijn er H/T biljetten, tijdens de bezetting alleen enkelrichting.
Helaas zijn er heel wat mensen zoals u die door uit hun nek te kletsen over zaken waar ze niets van afweten extra voeding geven aan negationisten.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 08:52   #152
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Die Ieren, dat zijn nou echt wel eens agressieve kannenkijkers.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 08:55   #153
Jozef Ostyn

Standaard

Ik blijf het steeds weer triestig vinden hoe onzorgvuldig er met historische feiten wordt omgegaan. Van echte negationisten verwacht je dat natuurlijk, vermits het ontkennen en verdraaien van de historische realiteit van de Holocaust hun beginpunt is. Maar ook zovele andere mensen (al dan niet pro-Duits of anti-Nazi) kletsen hier steeds weer uit hun nek. Het is aandoenlijk.
Oud 8 december 2008, 11:09   #154
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent hopelijk toch niet zo naief om te geloven dat die herstelbetalingen ooit ten goede zijn gekomen aan de door het Duits militair industriëel complex aangerichte schade aan gealliëerde zijde? Dat geld werd gewoon gebruikt om de Franse, Britse en andere staatskassen te spekken, en het gewone volk, dat het meest te lijden had gehad van WO I kreeg van hun respectievelijke overheden hoogstens een schamele aalmoes toegeschoven. En ook bij volledige herstelbetalingen zou dat niet anders geweest zijn.

Duitsland betaalt nog altijd elke jaar redelijk grote bedragen uit aan de slachtoffers en nazaten van slachtoffers uit WO II, net zoals Duitsland zich nog altijd en overal officiëel verontschuldigt voor wat er tijdens WO II gebeurd is. Net zoals Duitse kinderen ook op school leren om zich bij elk contact met buitenlanders toch vooral maar te verontschuldigen voor de wandaden die door hun grootouders en overgrootouders mogelijk gepleegd zouden kunnen zijn. Inmiddels drie naoorlogse generaties Duitsers, die zelf part noch deel aan die hele Tweede Wereldoorlog hadden, de meesten waren toen niet eens geboren, is een collectief schuldgevoel aangepraat.

Dat de gruwelen van WO II en de gevolgen van waartoe een totalitaire staat kan leiden in herinnering worden gehouden en daarmee als waarschuwing kunnen dienen voor toekomstige generaties, is niet meer dan begrijpelijk en zal elk weldenkend mens onderschrijven. Maar het einde van die oorlog ligt intussen al wel 63 jaar achter ons. De hoogste tijd om eens vooruit te kijken derhalve.
Ja, en wat is het volgende? Belgie dat als laatste land in de wereld amnestie verleend? 60 jaar na de andere landen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 11:19   #155
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Mensen toch.

Lees eens allemaal "het hart van de duisternis" van Dhr De Laender.
Dat boek leert onze dat zulke misdaden niet eigen zijn aan Duitsers of Russen maar eigen zijn aan de mens.
Oef! garfield
omdat hij toch de energie had er iets zinnigs tussen te posten!
shame on you all!
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 8 december 2008 om 11:19.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 11:21   #156
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
beleefde en hoffelijke duitsers
my ass!!
hmmm, is dit geen racisme?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 13:37   #157
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Bron: bevrijding van Lommel

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=gab8t40c
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 14:01   #158
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus moesten er volgens jou maar zo weinig herstelbetalingen mogelijk zijn? Vreemde logica!

Citaat:
Ik ken heel wat mensen die tgv de oorlog geruïneerd werden, maar die zagen nooit één frank of mark of euro... (ook geen verontschuldigingen trouwens)
Citaat:
En ondertussen komen "mensen" hier met de leuzes van de Hitlerjugend het goedpraten (en de schuld bij anderen leggen!), zoekt men alle redenen om de schuld bij de rest van Europa en bij de gealliëerden te leggen (de zgn te hoge herstelbetalingen) en komt men klagen over wat de "verdreven" Neusiedler werd aangedaan, anderen ontkennen gewoon wat gebeurd is.

Het broertje van die andere blokker bvb gaat door 't lint om in de kijker te geraken:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...even-uur.dhtml
Citaat:
De hoogste tijd om eens vooruit te kijken derhalve.
Van de mensen waarvan 't leven geruineerd werd tgv. de oorlog door het Duits militair industriëel complex zijn er nog veel in leven. Hun kinderen nog meer. Het walgelijke spectakel van mensen die de collaboratie blijven goedpraten en mensen die refereren naar Duitse revanchards, en die bovendien heimwee schijnen te hebben naar naziorganizaties draagt er niet toe bij om te "vergeten en vooruit te kijken". Integendeel!

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2008 om 14:15.
Oud 8 december 2008, 14:25   #159
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, en wat is het volgende? Belgie dat als laatste land in de wereld amnestie verleend? 60 jaar na de andere landen?
Amnestie?
Waarom zouden we misdaden dienen te vergeten of beslissen dat "er geen misdaad geweest is" (de juiste betekenis van de term "amnestie")

Vergeven kan, maar vergeten is al moeilijker. Zeker niet zolang er nog mensen zich op het fascisme beroepen (of ze 't nu fascisme, nationaalsocialisme of
-solidarisme noemen is maar een kwestie van spelen met woordjes)
Het verleden ongedaan maken is in elk geval andere kost.
Oud 8 december 2008, 15:49   #160
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Amnestie?
Waarom zouden we misdaden dienen te vergeten of beslissen dat "er geen misdaad geweest is" (de juiste betekenis van de term "amnestie")
Ik mag dus aannemen dat u een hevig tegenstander bent van "amnesty international"?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be