Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2008, 17:11   #141
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
De 'vreemdelingen'? Cultureel erfgoed?
Even veel of even weinig als Wim Mertens, The Kids, Kamagurka & De Vlaamse Primitieven, Ivan Heylen, Wannes Van De Velde, The Belgian Asociality, Arbeid Adelt!, Kris De Bruyne, The Pebbles, Paul Severs, Siglo XX, Jo Met De Banjo, Front 242, Ann Christy, ABN, Raymond Van Het Groenewoud, Stagebeast, Noordkaap, Red Zebra, Willem Vermandere, Kanker Kommando, De Kreuners, Johan Verminnen, La Muerte, Channel Zero, Willy Sommers, Laïs, Revenge '88, Louis Neefs, Kate Ryan, Metal Molly, ...

Eén van de zovele 'snoepjes' uit de flink gevulde trommel, en niemand is verplicht er van te eten.
Dat ontbreken van de verplichting is trouwens òòk onderdeel van ons cultureel erfgoed, Weiße Rose.

Ik ben niet zo'n liefhebber van The Strangers, maar als m'n bomma daar graag naar luistert, ga ik het toch niet in m'n hoofd halen haar dat genot te ontzeggen, hoor. Al heb ik wel al geprobeerd haar op 'bétere' gedachten te brengen .
't Was boter aan de galg, en eigenlijk had ze gelijk, die bomma van me.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 december 2008 om 17:11.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 17:23   #142
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Een klein beetje humor moet men wel in zich hebben om de strangers te begrijpen. Vraag het aan je pepe eens een keer.
Nou, dan heb ik een heel andere soort humor.
Mij 'pepe' had/heeft smaak, die luisterde naar echte muziek zoals de Beatles en de Doors. Niet naar 1 of ander Antwaerps groepke....
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 17:23   #143
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Even veel of even weinig als Wim Mertens, The Kids, Kamagurka & De Vlaamse Primitieven, Ivan Heylen, Wannes Van De Velde, The Belgian Asociality, Arbeid Adelt!, Kris De Bruyne, The Pebbles, Paul Severs, Siglo XX, Jo Met De Banjo, Front 242, Ann Christy, ABN, Raymond Van Het Groenewoud, Stagebeast, Noordkaap, Red Zebra, Willem Vermandere, Kanker Kommando, De Kreuners, Johan Verminnen, La Muerte, Channel Zero, Willy Sommers, Laïs, Revenge '88, Louis Neefs, Kate Ryan, Metal Molly, ...

Eén van de zovele 'snoepjes' uit de flink gevulde trommel, en niemand is verplicht er van te eten.
Dat ontbreken van de verplichting is trouwens òòk onderdeel van ons cultureel erfgoed, Weiße Rose.

Ik ben niet zo'n liefhebber van The Strangers, maar als m'n bomma daar graag naar luistert, ga ik het toch niet in m'n hoofd halen haar dat genot te ontzeggen, hoor. Al heb ik wel al geprobeerd haar op 'bétere' gedachten te brengen .
Leve de bomma van djimi!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 17:27   #144
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Je kan 'de strangers' moeilijk vergelijken met een Louis Neefs of een Clouseau bijvoorbeeld. Daar kan je mij geen ongelijk in geven denk ik zo?
Oud 17 december 2008, 17:27   #145
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Leve de bomma van djimi!
Dagget mor wèt !!

Oud 17 december 2008, 17:32   #146
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan 'de strangers' moeilijk vergelijken met een Louis Neefs of een Clouseau bijvoorbeeld. Daar kan je mij geen ongelijk in geven denk ik zo?
In jouw esthetica duidelijk niet. En in de mijne ook niet.

Maar dat is het dan ook zo wat.

Oud 17 december 2008, 17:41   #147
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dagget mor wèt !!

Mobba ja gie!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 17:58   #148
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Bij mijn weten heeft Brel nooit een nummer geschreven over "Les flamingands', wel over "Les flamandes" die vroeger (hoewel...) blijkbaar onbeholpen en boers en met de elegantie van een rund over de dansvloer in menig parochiezaal bewogen.
Ik ken de tekst niet meer van buiten, maar er komen in Brel's liedjes meer dan één zinnetje voor om de Vlamingen belachelijk te maken en te kleineren...
Typisch voor een francofoon, zullen we maar zeggen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 18:22   #149
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zeg bloed en ere, moet jij niet gaan fakkeltochten ??
fakkeltochten, gaan uw allochtoonse vrienden en anti-globalisten weer de straat op om de van huis uit meegekregen terreur te gaan verspreiden. Voelen ze zich weeral geroepen tot brandstichting en plundering?

Even serieus nu, niet dat bovenvernoemde niet serieus en erg zou zijn. Staat u misschien al klaar met een horde allochtonen en linkse randdebielen om er iets tegen in te brengen zodat uw vrienden reden hebben tot brandstichting, geweld en plundering van de eigendommen van hardwerkende autochtoonse mensen? Lees duidelijk, hardwerkende mensen dus geen linkse nullen die zich veilig nestelen in het postje van ambtenaar, want die zijn er wel zijn hé.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 18:32   #150
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
fakkeltochten, gaan uw allochtoonse vrienden en anti-globalisten weer de straat op om de van huis uit meegekregen terreur te gaan verspreiden. Voelen ze zich weeral geroepen tot brandstichting en plundering?

Even serieus nu, niet dat bovenvernoemde niet serieus en erg zou zijn. Staat u misschien al klaar met een horde allochtonen en linkse randdebielen om er iets tegen in te brengen zodat uw vrienden reden hebben tot brandstichting, geweld en plundering van de eigendommen van hardwerkende autochtoonse mensen? Lees duidelijk, hardwerkende mensen dus geen linkse nullen die zich veilig nestelen in het postje van ambtenaar, want die zijn er wel zijn hé.
Och, ERLICH,

linkse randdebielen, rechtse randdebielen, centrum randdebielen,

linkse nullen die zich veilig nestelen in het postje van ambtenaar,
rechtse nullen die zich veilig nestelen in het postje van ambtenaar,
centrum nullen die zich veilig nestelen in het postje van ambtenaar,

allochtone horden, autochtone horden, bastaard horden,

...

ze hangen mij allem�*�*l de keel uit.

Zo goed?

Laatst gewijzigd door djimi : 17 december 2008 om 18:58.
Oud 17 december 2008, 18:33   #151
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In die tijd kraaide er geen haan naar.
U vindt dat liedje van Brel racistisch?
Racistisch? Neen, de mensen liepen toen nog niet ganse dagen met dat modewoordje rond. Sommige van zijn zinnetjes tov de Vlamingen zijn wel degelijk boers en onbeschoft. Aslof toen de franstalige huisvrouwtjes allemaal fotomodelletjes waren en elegant over de dansvloer zweefden... Maar van sommige franstaligen moeten we niets anders verwachten sinds hun "supérieur" zijn tov de Vlamingen nog enkel in hun eigen hersens bestaat.
Oud 17 december 2008, 18:36   #152
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tsja, als je een hele bevolkingsgroep gaat discrimineren wel natuurlijk.
Dat is evident lijkt me!
Nog niet klaar met die achterhaalde zever? Hangt dat boven je bed of zo?
Oud 17 december 2008, 18:39   #153
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote=Weiße Rose;3864973]
Citaat:

Jongen, u hebt blijkbaar geen kennis van de rapcultuur... . Een diss is nooit gemeend. Weet jij hoeveel keer Wilders al gedisst is? Volgens mij loopt die man ook nog altijd rond op onze aardkloot.
Rapcultuur, is dat cultuur? Is dat niet die negergeziek van, ik kan niet zingen dus sta ik maar wat te lullen en terwijl met m'n kont te schudden.

Indien dit volgens u cultuur is, lullen van een doodsbedreiging op iets dat voor muziek zou moeten doorgaan? Indien dan de ene of andere autochtoon het in z'n kopke haalt om in in die cultuur moord te gaan promoten op allochtonen, weet dan, het is cultuur en zoals u komt te zeggen het is gedisst. Dus geen 'racisme' maar toegelaten rapcultuur.

Was het VB niet de oorzaak volgens pc voor de daden van een HVT , terwijl bij mijn weten het VB nooit heeft of had opgeroepen tot moord? Dus misschien dat men dan deze rapcultuur ook een cordon rond de nek moet slaan voor aanzetting tot geweld/moord. In die cultuur zal dit misschien wel de gewoonte zijn aangezien dit een miskleun is uitgevonden en gebruikt door die geweldadige bende's in de Good USofA. Of is dit verkeerd?

Oud 17 december 2008, 18:42   #154
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Och, ERLICH,

linkse randdebielen, rechtse randdebielen, centrum randdebielen,

linkse nullen die zich veilig nestelen in het postje van ambtenaar,
rechtse nullen die zich veilig nestelen in het postje van ambtenaar,
centrum nullen die zich veilig nestelen in het postje van ambtenaar,

allochtonen horden, autochtone horden, bastaard horden,

...

ze hangen mij allem�*�*l de keel uit.

Zo goed?
Oeps, is er zoiets gebeurt als, 'wie het schoentje past trekke het aan'? Wel dan spijt me dat ten zeerste indien u zich aangesproken voelt. Maar zoals altijd, men moet de zaken bij naam noemen dit om misverstanden te voorkomen.

Oud 17 december 2008, 18:50   #155
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

[quote=ERLICH;3865270]
Citaat:
Rapcultuur, is dat cultuur? Is dat niet die negergeziek van, ik kan niet zingen dus sta ik maar wat te lullen en terwijl met m'n kont te schudden.

Indien dit volgens u cultuur is, lullen van een doodsbedreiging op iets dat voor muziek zou moeten doorgaan? Indien dan de ene of andere autochtoon het in z'n kopke haalt om in in die cultuur moord te gaan promoten op allochtonen, weet dan, het is cultuur en zoals u komt te zeggen het is gedisst. Dus geen 'racisme' maar toegelaten rapcultuur.

Was het VB niet de oorzaak volgens pc voor de daden van een HVT , terwijl bij mijn weten het VB nooit heeft of had opgeroepen tot moord? Dus misschien dat men dan deze rapcultuur ook een cordon rond de nek moet slaan voor aanzetting tot geweld/moord. In die cultuur zal dit misschien wel de gewoonte zijn aangezien dit een miskleun is uitgevonden en gebruikt door die geweldadige bende's in de Good USofA. Of is dit verkeerd?
Lees er maar eens de teksten van Public Enemy (vooral van de albums 'It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back' en 'Fear Of A Black Planet') op na.

Als u in staat bent ook maar één tekst te produceren die het zelfde niveau haalt op het vlak van rijm en ritmiek, zeggingskracht en taalbeheersing - toch allemaal zaken die we 'cultuur' mogen noemen, vermoed ik - als wat die 'negers' voortbrachten, dan zou ik durven zeggen: RESPECT, brother!

Proberen maar!

Oud 17 december 2008, 18:56   #156
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeps, is er zoiets gebeurt als, 'wie het schoentje past trekke het aan'? Wel dan spijt me dat ten zeerste indien u zich aangesproken voelt. Maar zoals altijd, men moet de zaken bij naam noemen dit om misverstanden te voorkomen.
Neen hoor, ERLICH, ik word alleen dat eeuwig stereotiep gemekker - zowel vanuit 'linkse' als vanuit 'rechtse' debiele randen - langzamerhand zo spuugzat dat ik mij niet meer kon inhouden. Neem het a.u.b. niet persoonlijk op.

Ik hoef geen figuurlijke schoentjes, ik loop liever figuurlijk blootsvoets en poedelnaakt.

Dat is voor mij de énige manier die mij rest om ook eens ècht naar mensen te kunnen luisteren, wie ze verder ook mogen zijn, en in welk hokje ze zichzelf ook mogen willen opsluiten, of welk etiket anderen er ook mogen willen opkleven.

Sans rancune,

djimi

Oud 17 december 2008, 19:05   #157
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nog niet klaar met die achterhaalde zever? Hangt dat boven je bed of zo?
Wat moet er achterhaalt zijn?
Oud 17 december 2008, 19:13   #158
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=ERLICH;3865270]
Citaat:

Ik zie dat u totaal niet weet waarover u spreekt. En ik ga het ook niet meer uitleggen, dat zou toch verloren tijd en moeite zijn.

Feit blijft dat de rapcultuur zeker en vast cultuur is. Luister maar eens naar
2Pac, Public Enemy, Immortal Techniques, The Fugees, BTNH, enz... .

Dat is wat anders dan de 'strangers' zalle.
Oud 17 december 2008, 19:20   #159
Groentje-18

Standaard

Soms gaat de gedachte door mijn hoofd, bv vandaag na het zien van een bericht in onze bus met de vraag om goederen te doneren aan een asielcentrum (waar we overigens met plezier op in zullen gaan), dat het vandaag de dag trendy-er is om te zeggen, voor beleidsmensen zowel als voor jan met de pet: "ik doe iets voor allochtoon x of y, in moeilijkheden". Het zal maar een schijn en een heel grote bias zijn, maar ik lees de laatste tijd schijnbaar voortdurend maatregelen van overheidswege (top down) als vanuit het publiek (bottom up) om allochtonen met problemen met raad en daad bij te staan terwijl de autochtone armen in de koude lijken te blijken staan. Is dit minder hip? Willen we hun armoede ontkennen? Is ze minder bekend? ...
Het is ontzettend joviaal dat men speciaal voor mensen zonder papieren of mensen van andere culturen wil openstaan en hiervoor speciale maatregelen treft opdat zij zich beter zouden voelen in dit land, maar het is jammer dat er weeral een onderscheid gemaakt wordt tussen 'allochtonen' en autochtonen'... Is het niet net de bedoeling van alle anti-discriminatiewetten om iedereen gelijk te behandelen?
Ik vind dat zowel autochtone als allochtone armen evenveel recht hebben op overheidsmiddelen en middelen van de bevolking. Een echt diversiteitsbeleid bestaat eruit om geen diversiteitenbeleid te voeren... mi. Pas dan ruk je ook discriminatie met tak en wortel uit.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 19:28   #160
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Soms gaat de gedachte door mijn hoofd, bv vandaag na het zien van een bericht in onze bus met de vraag om goederen te doneren aan een asielcentrum (waar we overigens met plezier op in zullen gaan), dat het vandaag de dag trendy-er is om te zeggen, voor beleidsmensen zowel als voor jan met de pet: "ik doe iets voor allochtoon x of y, in moeilijkheden". Het zal maar een schijn en een heel grote bias zijn, maar ik lees de laatste tijd schijnbaar voortdurend maatregelen van overheidswege (top down) als vanuit het publiek (bottom up) om allochtonen met problemen met raad en daad bij te staan terwijl de autochtone armen in de koude lijken te blijken staan. Is dit minder hip? Willen we hun armoede ontkennen? Is ze minder bekend? ...
Het is ontzettend joviaal dat men speciaal voor mensen zonder papieren of mensen van andere culturen wil openstaan en hiervoor speciale maatregelen treft opdat zij zich beter zouden voelen in dit land, maar het is jammer dat er weeral een onderscheid gemaakt wordt tussen 'allochtonen' en autochtonen'... Is het niet net de bedoeling van alle anti-discriminatiewetten om iedereen gelijk te behandelen?
Ik vind dat zowel autochtone als allochtone armen evenveel recht hebben op overheidsmiddelen en middelen van de bevolking. Een echt diversiteitsbeleid bestaat eruit om geen diversiteitenbeleid te voeren... mi. Pas dan ruk je ook discriminatie met tak en wortel uit.

Dit verdient een pluim, Groentje-18.

Hier mag je volgens mij terecht fier op zijn!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be